Heips!
Olen hankkimassa MacBook Prota anti-glarena. Ongelmana on kuitenkin riittääköhän tuo halvin (2.4GHz) versio graafisen suunnittelun työskentelyyn (kuvien käsittely, taitto-/piirustus-ohjelmat ja pientä animaatiota). Ostaisin samantien tehokkaimman jos ei olisi pikkurahasta kiinni. Toisaalta sitten kun kone on hommattu, tuskin on varaa vaihtaa tehokkaampaan heti parin vuoden sisällä, mikä on hyvä argumentti ostaa tehoikkain nyt. Olen myös hankkimassa erillisen näytön joten läppärin näyttökokoa ei tarvitse pahemmin kommentoida.
Onko kenelläkään kokemusta? Mitä versiota suosittelisitte?
Kiitokset etukäteen viisaammille vinkeistä!!!
Mikä 15" MacBook Pro graafiseen suunnitteluun?
Keskustelua kannettavista
7 viestiä
• Sivu 1/1
-
Mikä 15" MacBook Pro graafiseen suunnitteluun?
Viesti Kirjoittaja kuku »
-
Re: Mikä 15" MacBook Pro graafiseen suunnitteluun?
Viesti Kirjoittaja BlueTide »
Erot on suureksi osaksi marginaalisia ja muistin lisääminen auttanee useimmin enemmän kuin nopeampi prosessori tai näytönohjain.
Mun maailmassani on hauskempaa.
-
Viesti Kirjoittaja squirrel »
Hankala sanoa mutta jos ohjelmat ei aivan heti ala vaatimaan lisää tehoja niin halvimmalla pitäisi pärjätä ihan hyvin. Tarkotin siis sitä että Adoben cs4:set alkoi jo vaatia enemmän koneelta kuin cs3:set oli vielä kevyitä vähän tietysti ohjelmasta riippuen. Mutta cs5 toimii varmasti moitteettomasti halmimmissa macbookeissa
-
Viesti Kirjoittaja iPeter »
Samaa mietin kk sitten, halvin i5 on nyt sylissä. Lisää tehoa en kaipaa mutta taittoon ym tarvitset kyllä lisämuskelien sijaan isomman näytön. 4 gigan muisti piisaa kaikkeen työhön paitsi Motionin pyörittämiseen-ihan siirapiksi menee. i5 ja CS5 eivät vielä ole parhaimpia kaverita joten varaudu satunnaiseen winkkumaiseen käyttäytymiseen. Tänään ehkä valitsisin 13.3 2 Core Duon, täysmuistilla ja ulkoisella näytöllä....kuku kirjoitti:Heips!
Olen hankkimassa MacBook Prota anti-glarena. Ongelmana on kuitenkin riittääköhän tuo halvin (2.4GHz) versio graafisen suunnittelun työskentelyyn (kuvien käsittely, taitto-/piirustus-ohjelmat ja pientä animaatiota).
Kiitokset etukäteen viisaammille vinkeistä!!!
iPeter
-
Viesti Kirjoittaja Tmi0 »
Itse myös reilu kk sitten mietin minkä Macbook Pron valitsisin. Teen myös jonkinverran graafista työtä. Topikin aloittaja puhuu siitä, että hankkisi kalleimman jos ei olisi "pikkurahasta puutetta". Itse järkeilin ennemminkin asian niin, että kone tulee olemaan todennäköisesti useamman vuoden tehokäytössä, jolloin kenties ehtii jo harmitella ettei ottanut parempaa. Päädyin sitten 15" i7 2,66 GHz hi-res näytöllä, ja olen kyllä ollut todella todella tyytyväinen. Muisti on ainoa jota ehkä tulevaisuudessa tulen kaipaamaan sen 8 gigaa, mutta sitähän voi päivittää (toisin kuin prosessoria, näytönohjainta, näyttöä jne).
Oma suositukseni on, jos yhtään epäröi ominaisuuksien riittävyyttä, niin kannattaa panostaa siihen kalliimpaan. Se syö miestä (ja naista) jos huomaa parin kuukauden jälkeen että olisi se sittenkin ollut ihan kiva se tehokkaampi... Kalliita vehkeitähän nämä ovat, ja pikkurahastakin on välillä puutetta, mutta tähän päivään mennessä en ole katunut hetkeäkään.
Oma suositukseni on, jos yhtään epäröi ominaisuuksien riittävyyttä, niin kannattaa panostaa siihen kalliimpaan. Se syö miestä (ja naista) jos huomaa parin kuukauden jälkeen että olisi se sittenkin ollut ihan kiva se tehokkaampi... Kalliita vehkeitähän nämä ovat, ja pikkurahastakin on välillä puutetta, mutta tähän päivään mennessä en ole katunut hetkeäkään.
-
Viesti Kirjoittaja baskerville »
Tässä nyt on mielestäni juuri se asia, mistä kannattaa lähteä sinun tapauksessasi. Sanotaan, että muutaman vuoden kuluttua tuntee koneen käyttäytymisessä paljon paremmin muutaman gigan muistia, kuin muutama sataa hertsiä prosessorin laskentatehossa. Prosessorien erot kun huomaa paremmin sukupolvien vaihdoksissa. Niin perillä en ole, että koska seuraava prosessorisukupolvi rantautuu macbookeihin, mutta tuskin vuoden sisällä ainakaan?Erot on suureksi osaksi marginaalisia ja muistin lisääminen auttanee useimmin enemmän kuin nopeampi prosessori tai näytönohjain.
8 gigaahan nuo prot maksimissaan muistia syövät, mutta sillä 4gb:llä pärjää toistaiseksi hyvin ja ainakin CS4:n kanssa mainiosti.
Itse en osaa vastata animoinnin saralta vähäisen kokemuksen vuoksi, mutta ainakaan flashin teossa ei pitäisi mitään ongelmia olla. Tässä pitäisi nyt rajata, että tekeekö graafisen suunnittelun animointia (flash) vai ihan "oikeaa" animointia, if you know what i mean. Korjatkaa, jos olen väärässä.
Se antiglare näemmä maksaa reippaan satkun lisää, joten sanoisin tähän 15-inch: 2.4GHz i5. Ulkoinen levy sitten kovon jatkoksi ja muistia tarvittaessa lisää. Niin ja se ulkoinen näyttö on must!
Valitsit noista minkä tahansa, niin voin luvata, ettet tule ainakaan kokemaan sellaista giganttiläppärin hankinnan jälkeistä "voi p***ka"-fiilistä 8)
-
Viesti Kirjoittaja symbol »
Itsellä toimii i5 2.53Ghz graafisessa suunnittelussa.. Tänään tuli asennettua 8gb muistia ja tuntuu varsin vikkelältä photarissa. Normaalissa kovoslotissa intelin 80gb SSD ja superdriven tilalla orkkis 500gb levy.
graphic design / portfolio
http://www.ahjopalo.com
http://www.ahjopalo.com
7 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka