Angel82 kirjoitti:- Käytän Gmailia ja Thunderbirdia sähköposteihini. Miten saan asetukset niin, ettei Thunderbird (tai joku) tallenna sähköpostin liitetiedostoja niitä avattaessa automaattisesti työpöydälle. Työpöytä täyttyy ärsyttävästi liitetiedostoista, joita ei tarvi kuin vain kerran katsastaa. Osaan kyllä tallentaa tarvittavat liitetiedostot.
valikko Thunderbird > Asetukset > välilehti Liitetiedostot, jossa alhaalla on kohta Tallenna kansioon...
- Onko Thunderbirdissa mahdollista laittaa työsähköpostin lisäksi omaa sähköpostitiliä salasanan alle? Vai laitanko omalle spostille vaikka iMailin vai mitenhän?
Kaikille eri sähköpostitileille on omat salasanat, mutta Thunderbird tietenkin avaa ne tunnetut ilman erillisiä uteluja. Mulla taitaa olla toistakymmentä tiliä Thunderbirdissä, sekä työ- että henkilökohtaisia, eikä niiden kanssa ole pulmia.
-Mikä on paras kuvankatselu(- ja käsittely)ohjelma iMaciin? iPhotosta en ole jostain syystä tykännyt..? Mihin kuvat kannattaa koneella tallentaa (myös, että niistä on helppo ottaa tikuille tms varmuuskopioita)? Tykkäsin, kun kuvat oli PC:ssä normaali kansioissa ja sieltä oli helppo katsella esikatselulla ja jos jotain muutti se tallentui sinne omaan kansioonsa.
Luulen, että kannattaa totutella iPhotoon. Se ei toimi niin mekaanisesti kuin insinööriviritetyt ohjelmat mutta kun sen työtavat hiffaa, on ihan hyvä. Katsopa sen Ohje-valikosta neuvoja.
Minä on käyttänyt toista kymmentä vuotta GraphicConverteria mutta nyt olen parille uskomattoman epätekniselle ihmiselle opettanut iPhotoa (ei, en halua olle GC:n tukihenkilönä) ja olen itsekin yllättynyt, miten kätevä se on ja miten äkkiä siihen pääse käsiksi.
-Nyt kaikki tiedostot on vanhalta PC:ltä siirretty kansioina työpöydälle. Miten näiden tiedostojen, kuvien, musiikin jne kanssa kannattaisi tehdä muuta kuin antaa olla tuossa työpöydällä? Mac ei varmaan ole tarkoittanu tiedotoja siihen vaan jonnekin 'parempaan paikkaan'..
Ihan hyvä voi olla pitää kuvat, musiikit, videot ihan Macin niille tarkottamissa kansioissaan ja muut roina oman käyttäjätunnuksen Dokumentit-kansiossa, johon voit perustaa alikansioita.
Ehdottomasti kannattaa tutustua Macin Ohjeet-valikkoon, jossa on oikein hyviä neuvoja mm. dokumenttien hallinnasta ja opastusta Windows-pakolaisille. Tervetuloa tänne hymyilevien ja hyvin toimeentulevien pariin. Pian sinunkin naamasi on virneesssä...