rasva kirjoitti:Itellä kuluu yön aikana 20% latauksesta, wifi, 3g, multitasking pois päältä. Millasta muilla?
Pushit? Fetchit? Mulla ei ole pushit päällä ja mailit haen manuaalisesti. Viimeksi kun tarkistin niin ei ollut yhtään % tippunut yön aikana.
Ei yhtään %? Pitää sit varmaan pistää huoltoon. Jos akku on alle 20% ja yön ajaksi ei laita lataukseen niin aina sammunut. Mikä näis on kriteereinä et saa lähettää huoltoon?
Juu eli ei ole mitään push yms päällä. 3g on pois päältä. Käyttö on muutenkin lähes pelkkää tekstaamista, puhumista, ipod ja muistiot. Muuta en juuri käytä.
hamppi kirjoitti:mitä nää fetchit on ? pusheja eioo ollenkaan..
Luuri tarkistaa uudet s-postit asetuksista riippuen joko pushilla, hakemalla ajoittain (fetch) tai käsin (kun itse menet Mailiin). Mä pistin tunnittaiset hakemiset pois päältä kun huomasin että tarkistelen niitä kuitenkin käsin silloin kun itseäni niitä kiinnostaa tarkistella ja muutenkin tietokone on melko usein lähellä jonne mailit kuitenkin tuppaa ilmestymään. Toinen ja luultavasti ratkaisevin asetusmuutos akun kestoa ajatellen jonka tein oli laittaa näyttö suht himmeäksi. Pienikin kirkkauden alentaminen ilmeisesti auttaa akkua melko saakutti.
Akun olen pari kertaa ladannut tyhjiltä sataan Battery Doctor-nimisen appin opastamana. Ohjelma ei ollut kallis (79 senttiä) mutta eihän se mitään varsinaisesti tee kuin kerro mikä vaihe latauksesta on meneillään. Päästyään 100% tulee joku toinen 1-2 tuntia kestävä jakso jossa pyöritään 100 prosentissa ja vasta sen jälkeen oli full cycle charge tehty. Ehkä tästä on ollut apua, ehkä ei, mutta hyvin tuntuu pelaavan älypuhelimen akuksi. Kohta laitan jälleen lataukseen (8% jäljellä) ja vajaat 4 vuorokautta on edellisestä latauksesta.
Minulla putoaa yöllä (n.9h) 0-1%.
WiFi, MobileMe Push, 2 muun postin tarkastus 30 min välein päällä.
3G ei päällä kun täällä on hieman huono tuo SL:n 3G verkko.
Multitaskingiin en yleensä koske, navigointisoftat sammutan.
Viimeksi muokannut Delli, 17.10.2010 klo 21.28. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
iPhone 12 64GB
iPad (2024) 64GB Wi-Fi, Apple TV 4rd 4K
MacBook Air 2024, Apple Watch 9.0 44mm
Tervehdys kaikille. Eka postaus tälle foorumille.
Asiaan; laitoin yöksi (2230-0730) lentokonetilan päälle. Akkua kului silti 8-9%. Ei vissiin ihan normaalia ? Taustalla saattoi olla joitakin prosesseja. Ensimmäinen iPhone minulle, joten en ole vielä kovin hyvin perillä käyttöjärjestelmän saloista. Onko mitään yksinkertaista tapaa lopettaa kaikki taustalla pyörivät sovellukset ?
Access denied. Not even for authorized personnel. Nothing to see here. Go away.
ontrack kirjoitti:Asiaan; laitoin yöksi (2230-0730) lentokonetilan päälle. Akkua kului silti 8-9%. Ei vissiin ihan normaalia ? Taustalla saattoi olla joitakin prosesseja. Ensimmäinen iPhone minulle, joten en ole vielä kovin hyvin perillä käyttöjärjestelmän saloista. Onko mitään yksinkertaista tapaa lopettaa kaikki taustalla pyörivät sovellukset ?
Ei ole normaalia. Itsellä kuluu maksimissaan se 1% lentokonetilassa yön yli. Taustalla olevat sovellukset eivät normaalisti kuluta akkua, vaan ne jäävät "freeze" tilaan. Kokeileppa reboottia.
ontrack kirjoitti:Asiaan; laitoin yöksi (2230-0730) lentokonetilan päälle. Akkua kului silti 8-9%. Ei vissiin ihan normaalia ? Taustalla saattoi olla joitakin prosesseja. Ensimmäinen iPhone minulle, joten en ole vielä kovin hyvin perillä käyttöjärjestelmän saloista. Onko mitään yksinkertaista tapaa lopettaa kaikki taustalla pyörivät sovellukset ?
Ei ole normaalia. Itsellä kuluu maksimissaan se 1% lentokonetilassa yön yli. Taustalla olevat sovellukset eivät normaalisti kuluta akkua, vaan ne jäävät "freeze" tilaan. Kokeileppa reboottia.
Itellä tippuu yleensä öisin noin 5%. Pitänee kokeilla ton lentokonetilan kanssa. Push pois päältä ja multitaskingista tapan kaikki prosessit.
2-3% ja pushit päällä mailis/facebookis ja on siel jotain viel. Pidän tuota ihan normaalina, huomasin että jos oikein pitkään torkuttaa herätyskelloa niin voi siinä kulua akkua jopa 10% tiedä häntä miksi mutta näin itselläni.
Bootattu, ryöpätty, kaulittu ja käännetty. Nyt kului lentokonetilassa yön aikana 1%, eli nyt vaikuttaa normaalilta. Täytyy jatkossa kokeilla lähettimet päällä.
Tämä laite latautuu kiitettävän nopeasti verrattuna edelliseen vähä-älyiseen ruåtsalaispuhelimeeni.
Access denied. Not even for authorized personnel. Nothing to see here. Go away.
ontrack kirjoitti:Tämä laite latautuu kiitettävän nopeasti verrattuna edelliseen vähä-älyiseen ruåtsalaispuhelimeeni.
Latautuu juu nopeasti 100 prosenttiin, mutta kuten tuossa ylempänä kirjoitin todellinen "full cycle charge" kaipaa hieman enemmän latausaikaa vielä 100 % päästyään. Näin ainakin Battery Doctorin mukaan, joka muuten toiminnallisuudeltaan taitaa olla hieman humpuukia.
ontrack kirjoitti:Tämä laite latautuu kiitettävän nopeasti verrattuna edelliseen vähä-älyiseen ruåtsalaispuhelimeeni.
Latautuu juu nopeasti 100 prosenttiin, mutta kuten tuossa ylempänä kirjoitin todellinen "full cycle charge" kaipaa hieman enemmän latausaikaa vielä 100 % päästyään. Näin ainakin Battery Doctorin mukaan, joka muuten toiminnallisuudeltaan taitaa olla hieman humpuukia.
Itteä kiinnostais se, että toimiiko Battery Doubler oikeasti. Siinä kun luvataan, että kun appia pitää taustalla päällä niin akunkesto tuplaantuu.
Kyllä ne taustalla olevat ohjelmat vaan kuluttavat sitä akkua enemmän.
Puhelimen rebootti "tappaa" taustalla olevat ohjelmat tai sitten esim. SBSettings nimisellä ohjelmalla (vaatii jailbreakin toimiakseen) voi tarkastella käynnissä olevia prosesseja ja sulkea niitä.
Itse kun sammutin kaikki taustaprosessit niin 6:n tunnin aikajanalla akun latauskapasitetti putosi 20% vähemmän kuin tuolla mitä se putosi nuo taustaprosessit päällä.
Hurjia akkukestoja kyllä porukalla, onko valtaosalla siis jailbreakattu luuri ?
Itselläni on nyt ekaa viikkoa iPhone käytössä ja hyvä jos sen 1,5 päivää pärjää
yhdellä latauksella. Yön aikana häviää 20-25% akkua, käyttö on aika basicciä
satunnaista netin selailua, vähän pelejä ja vähän tekstareita Tässä aamulla
just lisäilin vähän numeroita yhteystietoihin niin ehkä viiden minuutin sisällä akku
45% -> 41%, tuntuu hieman oudolta.
Hieman päivitystä tuohon omaan akkukestoon:
-20 päivää käytössä ollut v4.1 ja jailbreakattu iP4.
-Kaiken maailman ohjelmanpätkää päivien mittaan asennettu (ja poistettu).
-3G päällä (ja kenttä täällä kotona yleensä 4 tai 5 palkkia).
-WiFi päällä (luuri lukittunahan tuo on automaattisesti OFF, mutta kun jotain latailen kotona, niin se tapahtuu siis WiFin kautta).
-Värinähälytys päällä.
-Näytön kirkkaus about puolessavälissä.
-2 herätystä/vrk käytössä.
-Puheluita muutama hassu päivässä (ehkä maksimissaan 5-10min).
-Ei kauhean paljon surffausta (Cydia-latailuja ym. joku 15-20min/vrk).
-Moniajovalikosta sammutan aina kaikki pois.
-Laitan yleensä aina yöpöydälle yön yli lataukseen, kun akku tipahtaa tarpeeksi alas. Viimeksi siis Ma-illalla kun akku näytti vajaata 30%. Silloin tällöin annan imaista kokonaan tyhjäksi ennenkuin lataan.
Tänä aamuna tuli edellisestä latauksesta siis kuluneeksi 1vrk ja akku näytti 90%.
Sen jälkeen olen hieman näpräillyt ja asentanut pari sovellusta. Nyt se näyttää 82%, ja tunteja siis takana 28.
Screencappia tosta käytöstä en voi ottaa, koska yksi sovellusasennus vaati reboottauksen ja sehän nollasi laskurin.
EDIT: Kuten joku täällä mainitsi, niin ehkä fiksuin tapa ladata on juuri jättää yöpöydälle yöksi. Sehän tekee jotain ylläpitolatausta vielä tunnin-pari sen jälkeen kun akku saavuttaa tuon 100%. Tämä vaatii tosin valitettavasti iPhonen tapauksessa ylimääräisen laturin hankkimista (ellei sitten kiikuttele sitä onnettoman lyhyttä valkosta piuhaa edestakaisin tietsikan ja makkarin välillä). Mulla on se valkonen piuha aina tietsikassa kiinni ja oma laturi (tarvike-) makkarissa. Harvoin kuitenkaan synkkaan luuria tietsikassa. Ehkä kerran-pari viikossa.
Viimeksi muokannut Don MC, 20.10.2010 klo 11.00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MBP 14" M1 Pro (2021) + MBA M2 (2022) + MBP 13" (mid 2014) + iPad (2022) + iPad (2018) + iPad Air2 + iPhone 16 Pro Max
Plus (alati pienenevä) läjä eri kilpailijoiden kamaa.
En ole varma oonko jo vastannut tähän topikkiin mutta nykyään ainakin on perusjuttu silleen et;
Puhdasta nettiä/pelausta n. 5,5h, jos ei ole näyttö ole päällä niin ei oikeastaan akku kulu.
Esim. normi työpäivänä kun puhuu parit puhelut ja muuten puhelin on taskussa, niin aamulla 100% ja 9h jälkeen on 92% -95%.
Leffojen katselua akku kestää aika hyvin, 120min leffa syö jtn 15% akkua (pimeässä huoneessa, näytön kirkkaus automaattisella)
Kyseessä siis iPhone 3GS, 3 / '10 ostettu, non-jailbreak
Napoleon kirjoitti:Tuhannet kiitokset vinkistä!!!! Täytyy kokeilla kyseistä softaa.
Sillä ei näyttäis olevan minkäänmoista käyttöliittymää?
EDIT: Ei tuntuis ainakanaan Iphone 4/soft.ver 4.1 toimivan... Mulla jättää ainakin prosesseja sinne makaamaan (telkussa, settings jne).
Ilmeisesti tappaa vain ne sovellukset jotka eivät tue tuota moniajoa. Esim Cydia häviää kyllä sieltä moniajolistasta.
Hyvin iso osa ohjelmista sinne jää lojumaan kun kokeilin tuota.
SB settingsille olisi sellainen lisämokkula kuin remove background mutta ei valitettavasti tue 4.1 ohjelmistoversiota.
Jos katsoo SBSettingistä päälle jääneitä prosesseja niin ei se Cydia kyllä sinne jää vaikka tuota "remove recent" ohjelmaa ei olisi asentanutkaan.
Viimeksi muokannut Napoleon, 20.10.2010 klo 14.00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
rasva kirjoitti:Itellä kuluu yön aikana 20% latauksesta, wifi, 3g, multitasking pois päältä. Millasta muilla?
Pushit? Fetchit? Mulla ei ole pushit päällä ja mailit haen manuaalisesti. Viimeksi kun tarkistin niin ei ollut yhtään % tippunut yön aikana.
Ei yhtään %? Pitää sit varmaan pistää huoltoon. Jos akku on alle 20% ja yön ajaksi ei laita lataukseen niin aina sammunut. Mikä näis on kriteereinä et saa lähettää huoltoon?
Juu eli ei ole mitään push yms päällä. 3g on pois päältä. Käyttö on muutenkin lähes pelkkää tekstaamista, puhumista, ipod ja muistiot. Muuta en juuri käytä.
No niin, päivitin 4.1 ja akku tippuu nyt sen 0% yön aikana. Eli jokin sitä söi 4.0.1 oliko sitten jailbrake vai joku muu
Napoleon kirjoitti:Jos katsoo SBSettingistä päälle jääneitä prosesseja niin ei se Cydia kyllä sinne jää vaikka tuota "remove recent" ohjelmaa ei olisi asentanutkaan.
Kyllä mulle jäi Cydia sinne roikkumaan ennen 'remove recentin' asentamista. Ja joka kerta kun Cydiaan moniajovalikosta palasi, se ryhtyi uudestaan lataamaan aloitussivuaan. Eli selkeesti Cydia ei tue tuota 'moniajoa' ja jatka siitä mihin viimeksi jäätiin.
Viimeksi muokannut Don MC, 22.10.2010 klo 8.41. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
MBP 14" M1 Pro (2021) + MBA M2 (2022) + MBP 13" (mid 2014) + iPad (2022) + iPad (2018) + iPad Air2 + iPhone 16 Pro Max
Napoleon kirjoitti:Jos katsoo SBSettingistä päälle jääneitä prosesseja niin ei se Cydia kyllä sinne jää vaikka tuota "remove recent" ohjelmaa ei olisi asentanutkaan.
Kyllä mulle jäi Cydia sinne roikkumaan ennen 'remove recentin' asentamista. Ja joka kerta kun Cydiaan moniajovalikosta palasi, se ryhtyi uudestaan lataamaan aloitussivuaan. Eli selkeesti Cydia ei tue tuota 'moniajoa' ja jatka siitä mihin viimeksi jäätiin.
Tiedä sitten tuosta mutta mulla ei sitä "remove recent" ohjelmaa ole nyt asennettuna ja mulla käyttäytyy Cydia samalla tavalla kuin sulla "remove recent" asennettuna.
Napoleon kirjoitti:Tiedä sitten tuosta mutta mulla ei sitä "remove recent" ohjelmaa ole nyt asennettuna ja mulla käyttäytyy Cydia samalla tavalla kuin sulla "remove recent" asennettuna.
Joo. Aika turha tuo remove recent on, kun se joka tapauksessa jättää sinne ohjelmia hengailemaan. Siellä pitää silti käydä sammuttelemassa turhia pois. Taidan itsekin poistaa koko ohjelman.
Sorry tämä OT. Remove Recent olisi voinut olla avuksi akunsäästössä, mutta kuten totesimme, ei se autuaaksi tee.