Mac Minin "tehdasasetuksiin" takaisin
Pienen ihmeen ystävät
12 viestiä
• Sivu 1/1
-
Mac Minin "tehdasasetuksiin" takaisin
Viesti Kirjoittaja Jeze »
Onko mahdollista saada Mac Mini laitettua takaisin samanlaiseksi, kun se oli alunperin kun avasin sen ekaa kertaa? Macini on ruvennut hidastelemaan tosi paljon ja pelkkä ohjelman avaaminen saa koneen kyykkyyn ja tulee se värikäs pallo pyörimään. Mulla on paha tapa aina asennella kaikenlaisia turhia ohjelmia uuteen koneeseen, jotka hidastuttaa konetta. Olen kyllä poistanut paljon ohjelmia eikä jäljellä ole, kuin oletusohjelmat ja muutama peli + openoffice + steam. Onyxilla olen tyhjentänyt kaikenlaista turhaa myös. Mikä avuksi?
"An Apple per day keeps Microsoft away"
iPhone 3G 8gt eka omppu-tuotteeni ^_^
iPhone 4 16gt
Nyt myös Mac Mini early 2009, 2 Ghz core 2 duo, 2Gt Ram
Ensimmäinen läppärini MacBook Pro 2.26 Ghz core 2 duo, 2 Gt Ram
iPhone 4 16gt
-
Re: Mac Minin "tehdasasetuksiin" takaisin
Viesti Kirjoittaja iler »
Asentaa OS X uudestaan siltä mukana tulleelta asennuslevyltä?Jeze kirjoitti:Onko mahdollista saada Mac Mini laitettua takaisin samanlaiseksi, kun se oli alunperin kun avasin sen ekaa kertaa? Macini on ruvennut hidastelemaan tosi paljon ja pelkkä ohjelman avaaminen saa koneen kyykkyyn ja tulee se värikäs pallo pyörimään. Mulla on paha tapa aina asennella kaikenlaisia turhia ohjelmia uuteen koneeseen, jotka hidastuttaa konetta. Olen kyllä poistanut paljon ohjelmia eikä jäljellä ole, kuin oletusohjelmat ja muutama peli + openoffice + steam. Onyxilla olen tyhjentänyt kaikenlaista turhaa myös. Mikä avuksi?
-
Tyhjeneekö siinä samalla kovalevykin?iler kirjoitti:Asentaa OS X uudestaan siltä mukana tulleelta asennuslevyltä?Jeze kirjoitti:Onko mahdollista saada Mac Mini laitettua takaisin samanlaiseksi, kun se oli alunperin kun avasin sen ekaa kertaa? Macini on ruvennut hidastelemaan tosi paljon ja pelkkä ohjelman avaaminen saa koneen kyykkyyn ja tulee se värikäs pallo pyörimään. Mulla on paha tapa aina asennella kaikenlaisia turhia ohjelmia uuteen koneeseen, jotka hidastuttaa konetta. Olen kyllä poistanut paljon ohjelmia eikä jäljellä ole, kuin oletusohjelmat ja muutama peli + openoffice + steam. Onyxilla olen tyhjentänyt kaikenlaista turhaa myös. Mikä avuksi?
iPhone 4 16gt
iPhone 4 16gt
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Sen voit itse valita. Normaalisti ei tyhjene.Jeze kirjoitti:Tyhjeneekö siinä samalla kovalevykin?iler kirjoitti:Asentaa OS X uudestaan siltä mukana tulleelta asennuslevyltä?Jeze kirjoitti:Onko mahdollista saada Mac Mini laitettua takaisin samanlaiseksi, kun se oli alunperin kun avasin sen ekaa kertaa? Macini on ruvennut hidastelemaan tosi paljon ja pelkkä ohjelman avaaminen saa koneen kyykkyyn ja tulee se värikäs pallo pyörimään. Mulla on paha tapa aina asennella kaikenlaisia turhia ohjelmia uuteen koneeseen, jotka hidastuttaa konetta. Olen kyllä poistanut paljon ohjelmia eikä jäljellä ole, kuin oletusohjelmat ja muutama peli + openoffice + steam. Onyxilla olen tyhjentänyt kaikenlaista turhaa myös. Mikä avuksi?
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Oletko nyt ihan varma tuosta hidastelun syystä? OS X ei kyllä juurikaan hidastu jos ohjelmia asentelee, kun ei ole tuota Windowsin rekisteriä ollenkaan. Useimmiten on syynä joku muu siihen hidasteluun. Kovalevy täynnä ja rikkoutumassa, RAM-kampa rikki tms.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
En ole varma syystä. Mutta ei tämä kone voi näin hidas olla. Mistä tiedän jos Ram-kampa on rikki tai kovalevy on rikkoutumassa? ps. mulla on 320gt kovalevy ja vapaana on 190gtMacFinn kirjoitti:Oletko nyt ihan varma tuosta hidastelun syystä? OS X ei kyllä juurikaan hidastu jos ohjelmia asentelee, kun ei ole tuota Windowsin rekisteriä ollenkaan. Useimmiten on syynä joku muu siihen hidasteluun. Kovalevy täynnä ja rikkoutumassa, RAM-kampa rikki tms.
Viimeksi muokannut Jeze, 25.10.2010 klo 23.02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
iPhone 4 16gt
iPhone 4 16gt
-
Viesti Kirjoittaja tosikko »
^ Voisit ajaa Harware Test ohjelman, löytyy asennuslevyltä. -> http://support.apple.com/kb/HT1509?viewlocale=fi_FI
-
Viesti Kirjoittaja darthmother »
Vialliset kirjasimet saattaa myös aiheuttaa röppöä käyttöön.
Tarkista kirjasinkirjassa Valikosta Arkisto>Varmista kirjasimet. Ota pois käytöstä tai poista ongelmakirjasimet jos löytyy
Tarkista kirjasinkirjassa Valikosta Arkisto>Varmista kirjasimet. Ota pois käytöstä tai poista ongelmakirjasimet jos löytyy
-
Viesti Kirjoittaja Arri »
Mites tää Mac minin tyhjennys nyt toimii sitten tällä asennuslevyllä. Mulla asentaa vain käyttiksen uusiksi, mutta jättää kaikki tiedostot kovalevylle. Pari kertaa olen yrittänyt, mutta aina jää tiedostot kovolle. Miten tää mäkki tyhjennetään kokonaan tiedostoista? Itellä ei tule tossa asennuksen alussa edes mitään kohtaa mistä voisi valita, että kone tyhjennetään tehdas asentuksiin. :/iler kirjoitti:Asentaa OS X uudestaan siltä mukana tulleelta asennuslevyltä?
-
Viesti Kirjoittaja iTomi »
Ei se asennusohjelma sitä varsinaisesti kysy ellet siinä alussa valitse nappulaa "muut asetukset", "valinnat" tai vastaava. Nyt ei jaksa muistaa mikä teksti on ihan tarkkaan, mutta jotenkin tuonne päin kuitenkin.
-
Viesti Kirjoittaja inf »
Tyhjennä se levy ensin levytyökalulla.
-
Viesti Kirjoittaja jpq »
Kiitos kirjasin kirja vinkistäkin kun täytyy kattoa nuo eräätkin läpi mitä asennettuna. oikeastaan eräiden laatuilmaisten (maksullisiakin firma tekee) ja mäkin omien et webbi standardien lisäksi ei kaipaa juurikaan ja juuri nyt. et noiden mitä eräältä cdeeltä asensin kanssa ainakin muutamassa (4 yli sadasta en heti kaikkia testannu) koe otannassa virhettä kern kentän kanssa. ps. kovikselle varmaan pian myös teen lisää tilaa. kuhan saan materiaalin talteen tosin sitä pitää 2 kohdeeltakin talletella... mitens se viallinen kirjasin voi aiheuttaa "rantapalloilua" ? voisiko joku selittää.
12 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka