Typerimmät liikeideat, jihuu!
-
Typerimmät liikeideat, jihuu!
Viesti Kirjoittaja PKivireki »
Rohkaiseva esimerkki. Olen usein miettinyt mitä sitä yrittäisi tämä oman surkean yhden miehen puljuni lisäksi. Yhtenä päivänä se iski, liikeidea! Ääliöjumppa, Method Suolisto! Siis Kummeliherrojen tyyppisten kahden ääliön vetämä kunto-ohjelma, jossa keho saa liikettä ja stressaantunut mieli kans. Liikkeet nyt olis kaikkea mahdollista kehoa kuormittavaa ääliömäistä Jeltsin-tanssista koiraulvontaan. Näen jo mielessäni DVD-sarjan ja julkiset puistoissa ja toreilla tehtävät yhteisääliöjumpat, joissa ihmiset sais vapautua arkiminästään rentouttavan ääliöinnin ansiosta!
-
Re: Typerimmät liikeideat, jihuu!
Viesti Kirjoittaja Jamac »
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Eli tietysti perusv**tuilu maksaisi aina x summan ja sitten loput v**tuilut menisi kappalehintaisesti.
-
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »
≈ Konsultti ... vai sittenkin konsulentti.?Jamac kirjoitti:Mä olen miettinbyt että voisin sivubisneksenä tehdä yrityksille v**tuilu konsultointia, eli kertoisin mikä kaikki mättää heidän tuotteissaan. Eli tietysti perusv**tuilu maksaisi aina x summan ja sitten loput v**tuilut menisi kappalehintaisesti.
Puhelinpalveluna on jo: http://www.youtube.com/watch?v=2mP766rmrU4 ... http://www.stupidbusinessideas.com/
Itse voisin myydä vessoihin jarrujälkitarroja - vähän niin kuin Hollannissa siivoojat hoksasivat käyttää kärpästarraa pisuaarissa. Vois myös myydä jarrujälkiprinttikalsareita.
OS X:ään vois tehdä virustutkan, joka kyselis jotain tyhmiä kysymyksiä aina kun yrittää asentaa jotain koneelle tai avaa netistä ladatun tiedoston. Käyttäjälle tulee turvallisuuden tunne.
-
Viesti Kirjoittaja pyrjola »
Eikös näitä ole jo ? Ihan kovaan hintaankin niitä näytetään myytävän. Aikanaan foliohattu päässäni olen päätellyt, että nuo tietoturvafirmat ovat itse asiassa suurimmilta osin virusten luomisen ja levittämisen takana, vähän niinkuin lääketehtaat erilaisten uusien tautien leviämisessä.NeliX4 kirjoitti:
OS X:ään vois tehdä virustutkan, joka kyselis jotain tyhmiä kysymyksiä aina kun yrittää asentaa jotain koneelle tai avaa netistä ladatun tiedoston. Käyttäjälle tulee turvallisuuden tunne.
http://buy.norton.com/estore/mf/product ... d/1000000/
Aiemmalle idealle vittuilukonsultoinnista, se on aidosti hyvä. Sääli vaan, että monen firman johto ei halua kuulla negatiivista omista tuotteistaan tai ratkaisuistaan, etenkään noin suoraan. Nyt sitten konsultti pukee saman 300 sivuiseksi hutuksi, josta ei ota elävä Erkkikään selvää. Onneksi johto on tyytyväinen

-
Viesti Kirjoittaja Mailia »
Ai tyyliin Windows User Account Control?NeliX4 kirjoitti:OS X:ään vois tehdä virustutkan, joka kyselis jotain tyhmiä kysymyksiä aina kun yrittää asentaa jotain koneelle tai avaa netistä ladatun tiedoston. Käyttäjälle tulee turvallisuuden tunne.
-
Viesti Kirjoittaja PKivireki »
-
Viesti Kirjoittaja Lare »
2. Hakukonekonsultointia tietokonetaidottomille: kukaan ei löydä kurssia netistä.
-
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Yrittäjänä saan aika usein yhteydenottoja erilaisilta hakupalveluiden tarjoajilta. Minulle soitti henkilö, joka lupasi usean 100:n euron korvausta vastaan kieltää luettelomyyjiä "kiusaamasta" minua. Käytännössähän tuo on mahdotonta, kun uusia luetteloita ilmestyy kokoajan, mutta tuollaisessa yritystoiminnassa ei kovin suurta alkupääomaa tarvita.
Sitten toinen typeryydessään loistava idea, johon myös törmäsin.
Henkilö soitti minulle ja kertoi yritykseni nettiosoitetta kohtaan olleen kiinnostusta, sanoi voivansa varata minulle net, com, org-päätteet samaan osoitteeseen joka minulla jo on fi-päätteisenä jos maksan siitä (muistaakseni) n. 500€ + kiinteän kuukausimaksun n. 30€. Sanoin tarkastavani kyseiseisten domainien tilanteen ja ottavani selvää mitä domain-parkki web-hotellissani maksaa. Lupasi soittaa uudestaan, n. vuosi siten. Ei ole soittoa kuulunut ja domainit ovat edelleen vapaat...
-
Viesti Kirjoittaja ERA »
Ei huono.Jamac kirjoitti:Mä olen miettinbyt että voisin sivubisneksenä tehdä yrityksille v**tuilu konsultointia, eli kertoisin mikä kaikki mättää heidän tuotteissaan.
Eli tietysti perusv**tuilu maksaisi aina x summan ja sitten loput v**tuilut menisi kappalehintaisesti.
Ja työtä riittäisi.
-
Viesti Kirjoittaja jam1 »
Domain scameja tulee vastaan jatkuvasti, etenkin jos firmalla on vientiä ulkomaille. Näihin lähestymisyrityksiin kannattaa aina suhtatua hyvin suurella skeptisyydellä ja jos domainille ei ole tarvitta, niin jättää noteeraamatta koko posti. Mikäli on tarvetta ko. domainille, niin hankkia se suoraan itse / web-sivujen hostaajan kautta. Tässä on yksi esimerkki tuhansista: http://trusted.md/feed/items/system/200 ... z13UJb32nZTauvo kirjoitti:Sitten toinen typeryydessään loistava idea, johon myös törmäsin.
Henkilö soitti minulle ja kertoi yritykseni nettiosoitetta kohtaan olleen kiinnostusta, sanoi voivansa varata minulle net, com, org-päätteet samaan osoitteeseen joka minulla jo on fi-päätteisenä jos maksan siitä (muistaakseni) n. 500€ + kiinteän kuukausimaksun n. 30€. Sanoin tarkastavani kyseiseisten domainien tilanteen ja ottavani selvää mitä domain-parkki web-hotellissani maksaa. Lupasi soittaa uudestaan, n. vuosi siten. Ei ole soittoa kuulunut ja domainit ovat edelleen vapaat...
-
...Joo,jam1 kirjoitti:Domain scameja tulee vastaan jatkuvasti, etenkin jos firmalla on vientiä ulkomaille. Näihin lähestymisyrityksiin kannattaa aina suhtatua hyvin suurella skeptisyydellä ja jos domainille ei ole tarvitta, niin jättää noteeraamatta koko posti. Mikäli on tarvetta ko. domainille, niin hankkia se suoraan itse / web-sivujen hostaajan kautta. Tässä on yksi esimerkki tuhansista: http://trusted.md/feed/items/system/200 ... z13UJb32nZTauvo kirjoitti:Sitten toinen typeryydessään loistava idea, johon myös törmäsin.
Ymmärsin vähän samaan suuntaan sen puhelun aikana... Varsinkin kun Webhotellin domainparkki maksaa 21€/vuosi ja oli muistaakseni vielä halvempaa tuolloin.
Alkaa pikkuhiljaa pesimään Suomeenkin nuo huijarit...
-
Viesti Kirjoittaja ChrisuN »
http://murobbs.plaza.fi/yleista-keskust ... e-kit.html
Vanha totuushan on että, uteliaisuus ja ahneus on perivoimakkaita motivaattoreita

-
Viesti Kirjoittaja Captain Napalm »
Vanha idea. Näitä erityiskonsultteja kutsutaan insulteiksi.Jamac kirjoitti:Mä olen miettinbyt että voisin sivubisneksenä tehdä yrityksille v**tuilu konsultointia, eli kertoisin mikä kaikki mättää heidän tuotteissaan.
-
Eikös Mato Valtosella ollut Sakke Järvenpään kanssa aikanaan pottuilu-puhelin, joskus 80-luvun lopussa/ 90-luvun alussa? Sinne kun soitti, voi numeroilla valita mistä asiasta haluaa itseään solvattavan?Captain Napalm kirjoitti:Vanha idea. Näitä erityiskonsultteja kutsutaan insulteiksi.Jamac kirjoitti:Mä olen miettinbyt että voisin sivubisneksenä tehdä yrityksille v**tuilu konsultointia, eli kertoisin mikä kaikki mättää heidän tuotteissaan.
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka