Sain juuri käsiini iPhone 3Gs:n ja nyt jo on ongelmia kyseisen laitteen liittämisessä koneeseeni.
Eli iskin puhelimen koneeseen: Tuli teksti ettei iPhonea voida käyttää koska se vaatii iTunes version 9.2 tai uudemman. Noh latasin sitten suoraan uuden iTunes 10. Kun lataus oli valmis niin yrittäessäni asentaa sitä tuli teksti: "Kohdetta ”Install iTunes.pkg” ei voitu avata. Tämä pakettityyppi vaatii Mac OS X 10.5:n." Itselläni siis käytössä Mac OS X 10.4.11. En nyt tunnu mistään löytävän tuota uudempaa versiota.
Pystyykö joku auttamaan? Kiitos jo kovasti etukäteen.
Ja anteeksi tyhmät kysymykseni. Eihän sitä kaikkea voi näissäkään asioissa tietää
Osta jostain OS X 10.5 käyttöjärjestelmä. Se on jo aika pitkälle korvaantunut kaupoissa uudemmalla eli 10.6:lla, mutta joissakin liikkeissä saattaa vielä löytyä hyllystä jopa tuota vanhempaa pakettia. Ainakin vielä viikko sitten bongasin yhden leopardipaketin yhdessä Macejakin myyvässä liikkeessä (Euronics). Kannattaa siis tarkkailla eri liikkeiden hyllyjä silmät auki.
Toinen vaihtoehto on hankkia se samainen paketti käytettynä, esimerkiksi tämän foorumin myydään-palstan kautta. Tai pistä vaika ostoilmoitus sinne ostetaan-osastolle.
Sulla näyttää olevan MacBookki eli Inteliä on sisällä ni kauppaan vaan ja Lumileopardi mukaan. Tavallisesta Leopardia ei oikeen meinaa löytyä ja eBayssä saa maksaa ittensä kipeäksi. Se upgrade levy toimii vaikka sulla on Tiikeri
Tässähän onkin jo sopiva aihe... Eli tossa tuli toi iphone 4g just kotiin ja sitten imac 24" intel ilmotti et mulla o liian vanha ohjelmisto eli 10.4...
Hommasin sitten sen 10.5 ja alotin asentamista.. Kaikki meni hyvin ja sain sen koneelle ja sain jo käytettyäkin.. Sitten päätin käynnistää koneen uusiksi tapahtui seuraavaa.. Kone käynnistyy kokonaan mutta taustaksi tulee sininen väri ja se haluaa, että ilmoitan tietoni koneen omistajana... nooh tein työtä käskettyä ja kun painan vihdoin done niin tämä koko tietojen ilmoitus alkaa alusta... tein sen 10x uudestaan ja ei siltikään eteenpäin... nooh sitten päätin, että asennan uudestaan sen 10.5 ja kaikki meni taas hyvin mutta nytten se ei antanut edes yhtään kertaa käyttää vaan pysähtyy koko homma samoihin kyselyihin... Eikä se myöskään sammuta konetta normaalisti tai käynnistä konetta uudestaan... enkä saa mitään ohjelmia toimimaan taustalla.....
Olisko jollain ehdotusta tämmösaen jutun ratkaisemiseen koti konstein? Ja leopardin cd pitäisi olla kunnossa koska kaveri on kanssa käyttäny sitä ja hänellä on toiminut....
jostain yksinkertaisesta jutusta on kumminkin kyse mutta mikä se olisi sitten?
Niin siis tämä tietojen kerääjä on "Käyttöönottoapuri" ja sen taustalla on bluescreen. Asetukset kone aulassa mutta ei aukase ikkunaa bluescreeniin :-/ eli nyt ollaan hankalassa tilanteessa....
noniin 2h säätämisen jälkeen homma purkautui... Oli asennuksen jälkeen päivitys jumahtanu ja se ei päässy tekemään tarpeitaan loppuun... Se pullahti josain kohtaa onneksi esiin ja päivitti itsensä loppuun ja nyt toimii ku junan vessa..!
Rocca kirjoitti:noniin 2h säätämisen jälkeen homma purkautui... Oli asennuksen jälkeen päivitys jumahtanu ja se ei päässy tekemään tarpeitaan loppuun... Se pullahti josain kohtaa onneksi esiin ja päivitti itsensä loppuun ja nyt toimii ku junan vessa..!
Hienoa, että elämä voittaa. Noissa isoissa käyttispäivityksissä ensimmäinen käynnistys saattaa myös kestää todella kauan.
no eihän se sitten vieläkään wörki kunnolla... ISO ONGELMA!
en saa päivitettyä mitään, enkä saa tallennettua uusia ohjelmia koska: Tietokone ei hyväksy mun käyttäjätunnuksia... Pystyn vaihtamaan käyttäjän salasanaa ja kaikkea ja siinä lukee mun käyttäjätunnus... Mutta kone ei hyväksy mitään kun koitan muuttaa asetuksia taikka asentaa tiedostoja?
Kysymys kuuluu. Miten kiertää tämä? Tai mistä tää voi johtua? Ressaa pahasti...
MacFinn kirjoitti:Osta siihen ihan ikioma käyttis eikä kaverilta lainattua...
Sehän auttaakin tässä tilanteessa... Ja olen kyllä ostamassa päivityksin itse tähän kyllä...
oon käyny liikkeistä kyllä kyselemässä sen 10.5 perään mut on ollu loppu tai ei oo ku se uus.