![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Logic kuvaäänityössä
-
Logic kuvaäänityössä
Viesti Kirjoittaja Ana P »
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Re: Logic kuvaäänityössä
Viesti Kirjoittaja kultagal »
-
Viesti Kirjoittaja Jone »
-
Viesti Kirjoittaja johannesw »
toi on maino softa tohon hommaanAna P kirjoitti: yksittäisten klippien nopea kuuntelu klikkaamalla, sekä scrub.
http://audioease.com/Pages/Snapper/SnapperMain.html
kato video
http://www.audioease.com/video.php
-
Onko tää sitten vaihtelun halua vai kyllästymistä ajoittaisiin omf-ongelmiin, mutta vois kait sitä softaakin vaihtaa. Lähinnä Cubasea olen miettinyt, kun on omat rahat kyseessä. Logic kiinnostaa myös hintansa ja FinalCut-sopivuutensa takia.
ProToolsin suurin haitta on hinta ja nirsous koneen sielunelämän suhteen. Onhan se mahtisofta tohon hommaan, tietenkin.
Joskus tavailin Steinbergin päivitysten hintoja, ja sellainen kuva jäi, että vaihdossa Cubasesta Nuendoon, hyvittävät hyväkkäät sen Cuban hinnan, ja maksat vain sen välirahan. Noinniinkuin suurinpiirtein ainakin.
Ja niitä clippejä tarttis päästä kuuntelemaan suoraan siitä äänisoftasta noinvain. Samaten tarttis saada vedettyä suurin piirtein kaikkiin palikoihin alustavat crossfadet kerralla.
Voihan se olla, että venkoilen jatkossakin tuon DPn kanssa. Supportti on vaan ollut turhan pitkään hiljaa, kun olen rutissut omfeista. Ennen ovat vastailleet tolkullisemmin...
-
Cubase>Nuendo menee just noin. Päivityshinta on about väliraha. Joskus saa vielä vanhan Cubase-donkun pitää omanaan.Ana P kirjoitti:Nää hommat tuli aikoinaan aloteltua ProToolsilla, kun ei kauheasti muita ollut, paitsi jotain eksoottisempaa vaihtoehtoa. Viimeset viis vuotta tai jotain, on tullut tehtyä DigitalPerformerilla, versioilla 4, 5, 6 ja 7. Eikä siinä mitään, hyvähän sillä on ollut tehdä. Oli aikanaan kustannustehokkain vaihtoehto mulle.
Onko tää sitten vaihtelun halua vai kyllästymistä ajoittaisiin omf-ongelmiin, mutta vois kait sitä softaakin vaihtaa. Lähinnä Cubasea olen miettinyt, kun on omat rahat kyseessä. Logic kiinnostaa myös hintansa ja FinalCut-sopivuutensa takia.
ProToolsin suurin haitta on hinta ja nirsous koneen sielunelämän suhteen. Onhan se mahtisofta tohon hommaan, tietenkin.
Joskus tavailin Steinbergin päivitysten hintoja, ja sellainen kuva jäi, että vaihdossa Cubasesta Nuendoon, hyvittävät hyväkkäät sen Cuban hinnan, ja maksat vain sen välirahan. Noinniinkuin suurinpiirtein ainakin.
Ja niitä clippejä tarttis päästä kuuntelemaan suoraan siitä äänisoftasta noinvain. Samaten tarttis saada vedettyä suurin piirtein kaikkiin palikoihin alustavat crossfadet kerralla.
Voihan se olla, että venkoilen jatkossakin tuon DPn kanssa. Supportti on vaan ollut turhan pitkään hiljaa, kun olen rutissut omfeista. Ennen ovat vastailleet tolkullisemmin...
-
Viesti Kirjoittaja Timoz »
Jos teet Finalcutilla duunia, eikö sulla ole silloin myös Soundtrack Pro? Sehän on nimenomaan liikkuvankuvan työskentelyn kylkeen tehty äänityökalu. Sehän on myös osa Logic Studiota. Logicilla et varmaankaan tarkoittanut Logic Prota.Ana P kirjoitti:Logic kiinnostaa myös hintansa ja FinalCut-sopivuutensa takia.
.
-
Viesti Kirjoittaja jpq »
-
No en mä kuvaa leikkaa, vaan sen tekee joku sen osaava ammattilainen. Mä roplaan sitten ne äänet kuuluviin jollain oikealla äänisoftalla.Timoz kirjoitti:Jos teet Finalcutilla duunia, eikö sulla ole silloin myös Soundtrack Pro? Sehän on nimenomaan liikkuvankuvan työskentelyn kylkeen tehty äänityökalu. Sehän on myös osa Logic Studiota. Logicilla et varmaankaan tarkoittanut Logic Prota.
Soundtrackia olen muutaman kerran yrittäny tutkia. Ei aukene millään mulle. Se on varmaan tehty kuvaleikkaajan logiikalle.
Logicilla tarkoitan ns. isoa Logicia, kaisse nykyään on se Pro. 8-versiota olen vähän yrittäny pyöritellä. Ei kai omfit sentään aukea pikku-logiceilla?
-
Viesti Kirjoittaja redhat »
http://sisainenaani.com
-
Ei kai tuo aikakoodijuttu ihan kamala ole. Älä muuta ensimmäisen klipin alkamiskohtaa, niin valmiin äänen saa FinalCutissa taas kohdalleen. Synkkaat vain kuvan ja äänen tarvittaessa Logicissa kohdalleen.
-
Viesti Kirjoittaja redhat »
http://sisainenaani.com
-
-
Viesti Kirjoittaja samitku »
monta tyyppiä tekee samaa projektia. Silloin on helpompaa kun kaikilla on sama softa, joka todennäköisesti on Pro tools.
Kyllä varmaan Logicillakin pystyy hyvin noita hommia tekemään. Itse olen omistanut sen vasta puolisen vuotta, enkä ole sitä edes
kokeillut videoääneen vaan aina vaan päätynyt Pro toolssiin. Käsittääkseni aikaisemmin Logicissa oli hieman huono audio editointi puoli
, mutta ainakin uusimmassa se on ok.
-
Noissa välivaiheissa ei juuri muuta liiku kun äänisilppua ja ne kulkee nykysoftilla ihan ok AAF ja OMF formaateissa softasta toiseen joten on melko sama millä softalla tekee kun tietää mitä tekee..samitku kirjoitti:Ja tulevaisuutta ajatellen mikäli ajattelit enemmänkin tehdä kuvaääntä, niin alalla tulee helposti eteen tilanne, että
monta tyyppiä tekee samaa projektia.
Kyllä varmaan Logicillakin pystyy hyvin noita hommia tekemään. Itse olen omistanut sen vasta puolisen vuotta, enkä ole sitä edes
kokeillut videoääneen vaan aina vaan päätynyt Pro toolssiin. Käsittääkseni aikaisemmin Logicissa oli hieman huono audio editointi puoli
, mutta ainakin uusimmassa se on ok.
Ei se taida ihan näinkään olla. Avid/Digidesign pääsi joskus aikoinaan karkaamaan teknisellä etumatkalla muita edelle ja nyt siitä kärsitään melkoisesti. Iso puulaaki kohtelee asiakkaitaan ihan miten sattuu. Softat välillä ihan kivikautisia eikä toimi uusien käyttiksien kanssa ja pitää olla todella pro että tietää oikean seoksen että käyttis, kone, softa ja rauta toimii moitteetta. Hinnat on melko taivaissa eikä mikään järki selitä muunninten ym rautojen hintaa. PT on hyvä systeemi mutta "sillä rahalla" saa huikean systeemin kun pomppaa tuosta Digin oravanpyörästä pois. Esim. Nuendo, hyvä DSP-kortti ja siihen RME raudat on yhtä laadukas post production systeemi eikä tartte kitua pankkilainoissa kymmeniä vuosia ja tasan samat duunit onnistuu.samitku kirjoitti:Silloin on helpompaa kun kaikilla on sama softa, joka todennäköisesti on Pro tools.
-
Viesti Kirjoittaja samitku »
studioissa vain sattuu olemaan Pro tools.
Vaikka siitä on vanhana softana joskus tullut alalle standardi ei se silti välttämättä ole paras vaihtoehto.
Palaa sivulle “Audio ja musiikki”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka