Tuntemuksia uudesta MacBook Airista
-
Re: Tuntemuksia uudesta MacBook Airista
Viesti Kirjoittaja ih »
-
Viesti Kirjoittaja masiaro »
Youtube-videoiden mukaan SSD:llä varustettu MacBookAir käynnistyy aika nopeasti. Tämä yksilöni kuitenkin käynnistyy 30sekunnissa, olen nähnyt joku video missä MacBook käynnistyi jotain 15sekunnissa?? Ohjelmat ym kuitenkin aukeavat tosi nopea. 8)
-
Viesti Kirjoittaja Captain Napalm »
Samaa mieltä. Kosketusnäyttöjen sijaan pitäisi saada high voltage näytöt, joista saisi mojovan sähköiskun aina, kun joku yrittää siihen koskea.mikaw_ kirjoitti:Itse en kyllä myöskään haluaisi läppäriin näyttöä, joka olisi jatkuvasti täynnä sormenjälkiä.
-
Viesti Kirjoittaja Mailia »
Oih, tuo olisi loistava! Ei tarvitsisi enään huutaa ja kiljua kun joku tökkää sormensa edes lähelle näyttöäni.Captain Napalm kirjoitti:Samaa mieltä. Kosketusnäyttöjen sijaan pitäisi saada high voltage näytöt, joista saisi mojovan sähköiskun aina, kun joku yrittää siihen koskea.mikaw_ kirjoitti:Itse en kyllä myöskään haluaisi läppäriin näyttöä, joka olisi jatkuvasti täynnä sormenjälkiä.
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja Anghorn »
Aika tarkalleen 10 sekuntiin olen tuon käynnistymisen saanut. Sammutusta nyt ei tarvitse edes laskea, kun se on lähes naurettavan välitön.masiaro kirjoitti:Youtube-videoiden mukaan SSD:llä varustettu MacBookAir käynnistyy aika nopeasti. Tämä yksilöni kuitenkin käynnistyy 30sekunnissa, olen nähnyt joku video missä MacBook käynnistyi jotain 15sekunnissa?? Ohjelmat ym kuitenkin aukeavat tosi nopea. 8)
Muutenkin todella hyvät fiilikset uudesta Airista. Ulkonäkö miellyttää silmää ja etenkin tuo 11" kiinnostaisi hankkia kakkoskoneeksi. Tosin enhän mä ole sitä ykköskonettakaan vielä saanut hankittua.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja dasb00t »
http://www.anandtech.com/show/3991/appl ... h-reviewed
-
Viesti Kirjoittaja Mac Heretic »
http://www.photofast.tw/products/GM2_SFV1_Air.html
-
Viesti Kirjoittaja masiaro »
Jep. niitä ensimmäisiä käynnistyksiä oli jostain syystä hitaampi. Nyt varmaan viides tai kuudes bootaus takana ja huomaa selkeästi niiden nopeutuvan. Pääsin 8sekunnilla salasananpyyntöön saakka. Menee muutama sek kirjautua sisälle. Eli aika nopeeta on!Anghorn kirjoitti:Aika tarkalleen 10 sekuntiin olen tuon käynnistymisen saanut. Sammutusta nyt ei tarvitse edes laskea, kun se on lähes naurettavan välitön.masiaro kirjoitti:Youtube-videoiden mukaan SSD:llä varustettu MacBookAir käynnistyy aika nopeasti. Tämä yksilöni kuitenkin käynnistyy 30sekunnissa, olen nähnyt joku video missä MacBook käynnistyi jotain 15sekunnissa?? Ohjelmat ym kuitenkin aukeavat tosi nopea. 8)
Muutenkin todella hyvät fiilikset uudesta Airista. Ulkonäkö miellyttää silmää ja etenkin tuo 11" kiinnostaisi hankkia kakkoskoneeksi. Tosin enhän mä ole sitä ykköskonettakaan vielä saanut hankittua.
Oma 2kertaa tehokkaampi ja 4kertaa isompi keskusmuistilla varustettu i3 iMac tuntuu nyt hieman hitaalta.
![Omppu [?]](./images/smilies/omppu.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Mika73 »
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Poistettu myös turha huhuilu, joku järki noissa viesteissä sentään pitää olla, edes ymmärrettäviä sanoja.
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
Viesti Kirjoittaja jj.berg »
-
Viesti Kirjoittaja dasb00t »
Ei. Tai korkeintaan kolvaamalla ja isolla riskillä.jj.berg kirjoitti:Voiko tähän uuteen 11" airiin lisätä rammia jälkikäteen..?
-
Viesti Kirjoittaja Joni-Pekka »
-
Viesti Kirjoittaja inf »
Airin tapauksessa tuo muistinlisäys on se ensimmäinen joka kannattaa päivittää koska se on juotettu emolle.Joni-Pekka kirjoitti:Perusmalli piti ostaa, mutta 128 Gt:seen saisi paremman prosun, jonka jälkeen muistiakaan ei kannattanut jättää päivittämättä. Tällä logiikalla päädyin maksamaan 30 % enemmän kuin piti...
-
Viesti Kirjoittaja lasse.a83 »
Itse jätin sen prosessoripäivityksen. Ero on kuitenkin niin pieni ettei siinä palon merkitystä. Tulin siihen tulokseen että minulla on muuta käyttöä sillä 90€ esim. sillä saa hyvän viskin jota voi sitten nauttia kun odottelee 10s kauemmin yhtä prosessiaJoni-Pekka kirjoitti:Perusmalli piti ostaa, mutta 128 Gt:seen saisi paremman prosun, jonka jälkeen muistiakaan ei kannattanut jättää päivittämättä. Tällä logiikalla päädyin maksamaan 30 % enemmän kuin piti...

Minusta muisitinpäivitys on melkein pakollinen, 64Gb kovalevykin on aika pieni kun käyttis ja ohjelmat vievät siitä jo yli puolet. Mutta olen yhtä tyytyväinen on sitten 1.4 tai 1.6 Ghz.
-
Viesti Kirjoittaja Jim-Bone-Eye »
Pitää kyllä paikkaansa tuo prossun päivitys. Enemmänkin tuo 1.6 ehkä kuulostaa vaan paremmalta kuin 1.4.lasse.a83 kirjoitti:...
Itse jätin sen prosessoripäivityksen. Ero on kuitenkin niin pieni ettei siinä palon merkitystä. Tulin siihen tulokseen että minulla on muuta käyttöä sillä 90€ esim. sillä saa hyvän viskin jota voi sitten nauttia kun odottelee 10s kauemmin yhtä prosessia
Minusta muisitinpäivitys on melkein pakollinen, 64Gb kovalevykin on aika pieni kun käyttis ja ohjelmat vievät siitä jo yli puolet. Mutta olen yhtä tyytyväinen on sitten 1.4 tai 1.6 Ghz.
iPhone 11Pro, MBP 13", MB 12", iMac Pro, iPad Pro 11"
-
Viesti Kirjoittaja KTa »
-
Viesti Kirjoittaja Luna Negra »
Eilen kävin kuolaamassa 11" versiota kova harkintavaihe päällä.
Kuitenkin 1 kysymys jäi. Apple mainostaa pelattavuutta ja näyttää mainoksessaan pelin EVE-Online.
Kyseistä pelistä löytyy Mac Clientti ja nyt kiinnostaisi tietää millainen MBA versio tulisi hankkia että ko. peli pyörisi koneessa.
Näytön koko ei ole kynnys kysymys sillä ulkoinen näyttö löytyy ja GPU:n pitäisi olla tarpeeksi tehokas. Mutta miten CPU ja OS X suoriutuvat tästä tehtävästä?
Olisi loistavaa jos jollakin joka jo uuden MBA:n omistaa voisi kokeeksi asentaa EVE-Onlinen ja kokeilla pyöriikö se vai ei.
Linkki clienttiin:
http://www.eveonline.com/download/
-Luna
MBA 13" Late 2010 - Time Capsule 2TB - iPad 16G Wi-fi
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
MBA:n odottelufiilistely erotettu omaksi ketjukseen, tähän ketjuun niitä koneesta saatuja tuntemuksia ja kokemuksia.
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
-
Viesti Kirjoittaja inf »
Applehan ei laita black fridayna kaikkiin laitteisiinsa tarjouksia, joten voi olla ettei Air saa tänä vuonna alennusta kun on juuri tullut ja myy kuin häkä.Mika73 kirjoitti:Itseä kiinnostaa tuo marraskuun tuleva black friday.. Laite tekisi mieli hankkia kuun alussa, mutta jos on tulossa hyviä tarjouksia... Kohtuu hinnakas paketti kuitenkin hyvin varusteltuna. 2000e pintaan pääsin ilman Apple Carea joka varmaan täytyy hankkia myöhemmin.
-
-
Viesti Kirjoittaja rnyholm »
-
Viesti Kirjoittaja Aries »
-
Viesti Kirjoittaja inf »
Huomattavasti parempi on tuo näyttö. Valitettavasti 11.6" koneetta vaivaa yksi tunnettu ongelma. Eli näytön saranat ovat täss' pikkumallissa taas todella löysät. Tästä löytyy netistä todella paljon juttua. 13.3" tuntuu olevan ok saranoiden suhteen.Aries kirjoitti:Mitenkäs muuten tuon näytön laita ko koneessa? Edellisessä Airissa oli luokattoman huono näyttö - liekkö korjattu uuteen?
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka