Kompakti Buffalon USB-väyläinen DVD+-RW DL asema (DVSM-PN58U2VB). Kiiltävä musta, kuten Samsung'kin, joten sopivat hyvin yhteen. Saa virran joko USB:stä tai ulkoisesta virtalähteestä (ei tule mukana). USB-kaapelissa kaksi liitintä, joten voi tarvittaessa kytkeä kahteen USB-porttiin, jotta laite saa virtaa kunnolla. Peruskäyttöön yksikin portti on riittänyt hyvin. Alkuperäinen pakkaus kaikkine silppuineen mukaan. Käyttökertojen määrä laskettavissa kahden käden sormilla. Lisätietoa Buffalon sivuilta.
Ensimmäinen ostaja yksityinen (minä), tarkkaa ostopäivää en muista, kutti löytynee jostakin. Aikaa siitä on ehkä n. 18 kk. Laite Turussa, katsomaan pääsee.
Nouto tai vienti Turun alueelle / rahat tilille, paketti postiin / postiennakko.
EDIT: Seuraava toistaiseksi jäässä, kaverilla koekäytössä ja se on hänelle varattuna
Samsung NC10 -minikannettava
Hinta 250 €
- 10.2" näyttö (1024x600), ei naarmuja
- 7 tunnin akku, hyvässä kunnossa
- Kiiltävä musta, ei naarmuja
- Normikokoinen näppäimistö
- 3G-modeemi, SIM-kortti akun alle (eli ns. "sisäänrakennettu mokkula")
- Windows XP Home (ei Starter, kuten halvoissa minikannettavissa)
- 1.6 GHz Intel Atom -prosessori
- 1 Gt DDR2 -muisti (päivitettävissä 2 Gt asti)
- 160 Gt kovalevy (osioitu kahdeksi + palautusosioksi)
- Stereokaiuttimet, mikrofoni, webbikamera
- 10/100 Mbps Ethernet
- 802.11b/g WLAN
- Bluetooth 2.0 + ERD
- VGA-ulostulo
- 3x USB-portti (kaksi vasemmalla, yksi oikealla)
- SDHC-kortinlukija
- Kuuloke- ja mikrofoniliitäntä
- Paino 1,33 Kg
- Samsungin kankainen suojatasku
Hinta uutena ollut n. 500 € (Soneralta ostettu). Nykymittapuinkin mitattuna erittäin suorituskykyinen miniläppäri. Konetta on käytetty paljon kotona piuhan päässä, akku irti, joten akku on vielä hyvässä kunnossa. Olen ollut koneeseen erittäin tyytyväinen. Aikoinaan pöytäkoneen ollessa huollossa, tämä oli minulla ainoana tietokoneena, enkä voi sanoa että erillisellä hiirellä, näppäimistöllä ja näytöllä, kone olisi tuntunut alitehoiselta muualla kuin Photoshopissa. Photariakin kone pyörittää ihan kivasti, mutta monimutkaisemmat raksutukset kestävät vähän aikaa.
Pitkään olen pitänyt tätä käyttämättömänä ja uskotellut että kannattaa säilyttää yksi Windows-kone siltä varalta, että joskus täytyy suorittaa Win-pohjaisia ohjelmia. Mutta liian pitkän käyttämättömyyden ja uuden MBA:n tilauksen jälkeen on vihdoin tullut aika laittaa se myyntiin - kun SIM-korttikin tulee päätymään 3G iPadiin.
Tässä mallissa erittäin hyvä 3G-modeemin antenni! Tähän mennessä piessyt kaikki puhelimet ja mokkulat.
Lisätietoja Samsungin sivuilta.

Pari kuvaa lisää:
http://www.geek.com/wp-content/uploads/ ... c10_04.jpg
http://pan3.fotovista.com/dev/3/8/01696 ... 696983.jpg
Ostajalle myös kompakti Buffalon USB-väyläinen DVD+-RW DL asema (DVSM-PN58U2VB). Kiiltävä musta, kuten Samsung'kin, joten sopivat hyvin yhteen. Saa virran joko USB:stä tai ulkoisesta virtalähteestä (ei tule mukana). USB-kaapelissa kaksi liitintä, joten voi tarvittaessa kytkeä kahteen USB-porttiin, jotta laite saa virtaa kunnolla. Peruskäyttöön yksikin portti on riittänyt hyvin. Käyttökertojen määrä laskettavissa kahden käden sormilla. Lisätietoa Buffalon sivuilta.
Ensimmäinen ostaja yksityinen (minä), tarkkaa ostopäivää en muista, kutti löytynee jostakin. Aikaa siitä on ehkä n. 18 kk. Laite Turussa, katsomaan pääsee.
Nouto tai vienti Turun alueelle / rahat tilille, paketti postiin / postiennakko.
Yhteydenotot sähköpostilla:
jonipekka.luomala (at) gmail.com
hakusanat: netbook, minikannettava, samsung, windows, wlan, 3g, mokkula, bluetooth, netti, akku