Yleinen ihmettelyketju
-
Re: Yleinen ihmettelyketju
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
-
Viesti Kirjoittaja Pikkuroope »
— mylman
! Myydään DJI Phantom 3 Advanced: http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?f=88&t=250353 !
-
Viesti Kirjoittaja Erño »
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Viesti Kirjoittaja Macco »
Eli ei tee mieli piparia, vaan sitä, mistä pipari tehdäänErño kirjoitti:Alkoi yhtäkkiä tehdä mieli piparkakkutaikinaa.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Ni. Olen muutenkin aina tykännyt taikinasta enemmän kuin valmiista pipareista.Macco kirjoitti:Eli ei tee mieli piparia, vaan sitä, mistä pipari tehdäänErño kirjoitti:Alkoi yhtäkkiä tehdä mieli piparkakkutaikinaa.
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Toisaalta ymmärrän sen, etteivät kaikki voi millään yltää oman parhauteni ja ylivertaisuuteni tasolle, mutta jotain rajaa sentään.
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Viesti Kirjoittaja Mailia »
En minä ainakaan halua olla paikassa jossa on paljon ihmisiä. Nytkin vietän aikaa kahdestaan teekuppini kanssa.Erño kirjoitti:Ihmetyttää joidenkin ihmisten (tai sen tapaisten) laiskuus. Salille ei kuulema jaksa lähtä, koska siellä on kuitenkin paljon porukkaa. Voi että, salilla paljon porukkaa... -L-
Toisaalta ymmärrän sen, etteivät kaikki voi millään yltää oman parhauteni ja ylivertaisuuteni tasolle, mutta jotain rajaa sentään.
-
En minäkään. Siksi murisenkin ylimääräiset pois tieltä.Mailia kirjoitti:En minä ainakaan halua olla paikassa jossa on paljon ihmisiä. Nytkin vietän aikaa kahdestaan teekuppini kanssa.Erño kirjoitti:Ihmetyttää joidenkin ihmisten (tai sen tapaisten) laiskuus. Salille ei kuulema jaksa lähtä, koska siellä on kuitenkin paljon porukkaa. Voi että, salilla paljon porukkaa... -L-
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Viesti Kirjoittaja hatey »
murErño kirjoitti:En minäkään. Siksi murisenkin ylimääräiset pois tieltä.Mailia kirjoitti:En minä ainakaan halua olla paikassa jossa on paljon ihmisiä. Nytkin vietän aikaa kahdestaan teekuppini kanssa.Erño kirjoitti:Ihmetyttää joidenkin ihmisten (tai sen tapaisten) laiskuus. Salille ei kuulema jaksa lähtä, koska siellä on kuitenkin paljon porukkaa. Voi että, salilla paljon porukkaa... -L-

Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
Viesti Kirjoittaja janio »
-
Viesti Kirjoittaja tosikko »
Justiinsa alkuviikosta oli mulla sama homma, ja jatkoin sillä linjalla että niitä kirkkaampia vaan käyttöön. Mulla on kotterossa H4 polttimot, joten ne ei ole kovin kalliita, oiskos olut luokkaa 20€ pari. Hiukka huonompi kesto niissä kirkkaamissa on, mutta mitä itse olen normi poltsiin vertaillut niin valotehoakin saa hiukan lisää. Philipsiltä olisi tarjolla joku uutuus jonka pitäisi kestääkin pidempään, X-tremeVision nimellä kulkee se.janio kirjoitti:Eilen illalla päätti auton oikea ajovalo tulla tiensä päähän. Nyt mietiskelin, että pitäiskö ostaa jotkut normipolttimoa tehokkaammat lyhdyt kun on talvikin tulossa. Sellasten hinta vaan hieman mietityttää, kun tuppaavat maksamaan min. 20e/polttimo ja parhaimmat viellä pari kymmpiä päälle... Onkos kukaan kokeillut, että saako niillä oikeasti lisä valotehoa niin paljon kuin mainoksissa luvataan?
-
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Saa valotehoa mutta käyttöikä puolittuu tai vielä heikompaa ja kun Osram lupaa tavalliselle polttimolle elinaikaa noin puoli vuotta niin kannattaa vähän miettiä asiaa. Itse ostin Osramin tavallisella teholla olevat 3v kestävät polttimot, nyt ovat kestäneet jo vuoden ja valoteho on ihan ok. Philipsin + 30% polttimoista olen kuullut hyvää (alle 10€?).tosikko kirjoitti:Justiinsa alkuviikosta oli mulla sama homma, ja jatkoin sillä linjalla että niitä kirkkaampia vaan käyttöön. Mulla on kotterossa H4 polttimot, joten ne ei ole kovin kalliita, oiskos olut luokkaa 20€ pari. Hiukka huonompi kesto niissä kirkkaamissa on, mutta mitä itse olen normi poltsiin vertaillut niin valotehoakin saa hiukan lisää. Philipsiltä olisi tarjolla joku uutuus jonka pitäisi kestääkin pidempään, X-tremeVision nimellä kulkee se.janio kirjoitti:Eilen illalla päätti auton oikea ajovalo tulla tiensä päähän. Nyt mietiskelin, että pitäiskö ostaa jotkut normipolttimoa tehokkaammat lyhdyt kun on talvikin tulossa. Sellasten hinta vaan hieman mietityttää, kun tuppaavat maksamaan min. 20e/polttimo ja parhaimmat viellä pari kymmpiä päälle... Onkos kukaan kokeillut, että saako niillä oikeasti lisä valotehoa niin paljon kuin mainoksissa luvataan?
En yhtään ihmettele sitä valtavaa massaa autoja jotka ajavat yksi valo pimeenä kun tietää kuinka huono kesto noissa valotehoa tarjovissa on. Tietty moni on tänä päivänä niin laiska että vasta huollossa vaihdattaa polttimotkin ja joissakin autoissa se on ainoa tapa.
-
Viesti Kirjoittaja janio »
Huomasinkin tossa uutta Moottoria selaillessa pienen jutun noist Philipsin uusista lampuista. Valinta kohdistuu varmaa niihin, toivottavasti edes puolet mainoslauseista pitää paikkansa!Sherukka kirjoitti:Saa valotehoa mutta käyttöikä puolittuu tai vielä heikompaa ja kun Osram lupaa tavalliselle polttimolle elinaikaa noin puoli vuotta niin kannattaa vähän miettiä asiaa. Itse ostin Osramin tavallisella teholla olevat 3v kestävät polttimot, nyt ovat kestäneet jo vuoden ja valoteho on ihan ok. Philipsin + 30% polttimoista olen kuullut hyvää (alle 10€?).tosikko kirjoitti:Justiinsa alkuviikosta oli mulla sama homma, ja jatkoin sillä linjalla että niitä kirkkaampia vaan käyttöön. Mulla on kotterossa H4 polttimot, joten ne ei ole kovin kalliita, oiskos olut luokkaa 20€ pari. Hiukka huonompi kesto niissä kirkkaamissa on, mutta mitä itse olen normi poltsiin vertaillut niin valotehoakin saa hiukan lisää. Philipsiltä olisi tarjolla joku uutuus jonka pitäisi kestääkin pidempään, X-tremeVision nimellä kulkee se.janio kirjoitti:Eilen illalla päätti auton oikea ajovalo tulla tiensä päähän. Nyt mietiskelin, että pitäiskö ostaa jotkut normipolttimoa tehokkaammat lyhdyt kun on talvikin tulossa. Sellasten hinta vaan hieman mietityttää, kun tuppaavat maksamaan min. 20e/polttimo ja parhaimmat viellä pari kymmpiä päälle... Onkos kukaan kokeillut, että saako niillä oikeasti lisä valotehoa niin paljon kuin mainoksissa luvataan?
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Hauskaa kun ihmiset syyttää autoja että ne polttavat näitä lamppuja (en tarkoittanut sinua) mutta kyllä totuus taitaa olla että nämä oudon merkkiset ja halvat ovat tehty niin huonosti ettei niistä ole mihinkään. Polttimoissa ei kannata sortua valotehoa lupaaviin ellei valotehoa oikeasti kaipaa ja ei haittaa että joutuu usein vaihtamaan. Olen seurannut polttimoketjuja usean automerkin (myös ns. Premium, tosin Xenonit/Led:it vallanneet nämä) foorumeilla ja sama ongelma kaikkialla eli polttimoita palaa ja usein.janio kirjoitti:Huomasinkin tossa uutta Moottoria selaillessa pienen jutun noist Philipsin uusista lampuista. Valinta kohdistuu varmaa niihin, toivottavasti edes puolet mainoslauseista pitää paikkansa!Sherukka kirjoitti:Saa valotehoa mutta käyttöikä puolittuu tai vielä heikompaa ja kun Osram lupaa tavalliselle polttimolle elinaikaa noin puoli vuotta niin kannattaa vähän miettiä asiaa. Itse ostin Osramin tavallisella teholla olevat 3v kestävät polttimot, nyt ovat kestäneet jo vuoden ja valoteho on ihan ok. Philipsin + 30% polttimoista olen kuullut hyvää (alle 10€?).tosikko kirjoitti:Justiinsa alkuviikosta oli mulla sama homma, ja jatkoin sillä linjalla että niitä kirkkaampia vaan käyttöön. Mulla on kotterossa H4 polttimot, joten ne ei ole kovin kalliita, oiskos olut luokkaa 20€ pari. Hiukka huonompi kesto niissä kirkkaamissa on, mutta mitä itse olen normi poltsiin vertaillut niin valotehoakin saa hiukan lisää. Philipsiltä olisi tarjolla joku uutuus jonka pitäisi kestääkin pidempään, X-tremeVision nimellä kulkee se.janio kirjoitti:Eilen illalla päätti auton oikea ajovalo tulla tiensä päähän. Nyt mietiskelin, että pitäiskö ostaa jotkut normipolttimoa tehokkaammat lyhdyt kun on talvikin tulossa. Sellasten hinta vaan hieman mietityttää, kun tuppaavat maksamaan min. 20e/polttimo ja parhaimmat viellä pari kymmpiä päälle... Onkos kukaan kokeillut, että saako niillä oikeasti lisä valotehoa niin paljon kuin mainoksissa luvataan?
-
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Mulla on nimenomaan Philipsin kirkkaammat en-nyt-muitsa-montako-prossaa kestäneet apaut vuoden (useampi vuosi on noilla menty, % vaan vaihtelee vuosittain), joten en pidä sijoitusta 20€/pari/vuosi pahana, kun sillä saa hieman valotehoa lisää. Tulee ajeltua päivittäin esim. tuossa 110 tiellä, jossa ei katuvaloja ole tarjolla - mutta hirviä ja muita outoja kulkijoita kyllä. Kaikki lisäteho on tervetullutta, mutta lisävaloja en jaksa asennella.. 8)Sherukka kirjoitti:Saa valotehoa mutta käyttöikä puolittuu tai vielä heikompaa ja kun Osram lupaa tavalliselle polttimolle elinaikaa noin puoli vuotta niin kannattaa vähän miettiä asiaa. Itse ostin Osramin tavallisella teholla olevat 3v kestävät polttimot, nyt ovat kestäneet jo vuoden ja valoteho on ihan ok. Philipsin + 30% polttimoista olen kuullut hyvää (alle 10€?).
Halpis polttimoista samaa mieltä, joskus ihmettelin erään auton H7 polttimon omituista suuntausta, ja syyksi paljastui luokattoman huono polttimo joka oli ihan oikein asennettu, mutta niin kiero että hehku asemoitui väkisten päin p:tä. Näitä tulee päivittäin vastaan, joko poltimo ei ole kunnolla paikallaan, tai sitten laatu ei ole kohdallaan. H7 tuntuu muutenkin olevan kulutustavaraa H4 polttimoon verrattuna, ja selvästi kalliimpi. H7 hinta ja joidenkin uusien autojen hankala polttimon vaihto lienee osa syy suureen määrään yksisilmäisiä autoja.
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Ja katsastusmies ei ole puuttunut asiaan?Tauvo kirjoitti:Mulla on jo kolmas auto peräkkäin, josta ei ole etuvalo palanut kertaakaan (nykyisellä ikää n. 2,5 vuotta).

-
Viesti Kirjoittaja Lare »
Niin se onkin. Joku kertoi että polttimen energiatiheys on liian suuri (teho/tilavuus) joten käy liian kuumana eikä kestä. Jos jotain positiivista H7:sta haluaa hakemalla hakea, niin vaihto sujuu rutiinilla.tosikko kirjoitti:H7 tuntuu muutenkin olevan kulutustavaraa H4 polttimoon verrattuna, ja selvästi kalliimpi.
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Xenoneissa on vaan semmoinen piirre, että vaikka niiden pimeneminen on harvinaista, ne himmenevät ajan oloon. Parin vuoden käytön jälkeen ne ovat jo suunnilleen yhtä himmeät kuin perinteiset halogeenit. Siksi ne on hyvä vaihtaa parin vuoden välein.Tauvo kirjoitti:Mulla on jo kolmas auto peräkkäin, josta ei ole etuvalo palanut kertaakaan (nykyisellä ikää n. 2,5 vuotta). Nykyisessä on Xenonit, mutta takavaloja sitten menee senkin edestä.
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
-
-
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Viesti Kirjoittaja Macco »
Uusittu sisustus.Erño kirjoitti:Mitähän sitä tulee, kun joutuu jättämään Mursun ja Kelju-Harrin keskenään kämpälle.
-
Jätän liharuokapusseja ympäri kämppää. Tuntuvat olevan hyvejä kavereita, jos on ruokaa tarjolla.Macco kirjoitti:Uusittu sisustus.Erño kirjoitti:Mitähän sitä tulee, kun joutuu jättämään Mursun ja Kelju-Harrin keskenään kämpälle.
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Viesti Kirjoittaja Mailia »
-
Vaihdoin tänään takavaloihin pari polttimoa. Yksi molemmille puolille. Kuinkahan monta niveltä on sormissa ja mihin suuntaan ne taipuvat niillä insinööreillä, jotka tuollaisia systeemejä kehittelevät...kallekilponen kirjoitti:Xenoneissa on vaan semmoinen piirre, että vaikka niiden pimeneminen on harvinaista, ne himmenevät ajan oloon. Parin vuoden käytön jälkeen ne ovat jo suunnilleen yhtä himmeät kuin perinteiset halogeenit. Siksi ne on hyvä vaihtaa parin vuoden välein.Tauvo kirjoitti:Mulla on jo kolmas auto peräkkäin, josta ei ole etuvalo palanut kertaakaan (nykyisellä ikää n. 2,5 vuotta). Nykyisessä on Xenonit, mutta takavaloja sitten menee senkin edestä.
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka