iPhone 4 harkinnassa
-
iPhone 4 harkinnassa
Viesti Kirjoittaja BliNd »
Millaisia kokemuksia teillä on kyseisestä laitteesta?
Onko siitä iloa vain hetkeksi, vai onko se tosiaan hintansa arvoinen?
Itseasiassa minulla on jo Ipod touch 3G, johon olen todella tyytyväinen.
Minulla ei ole koskaan ollut iphonea ennen, joten siksi olen päätynyt ajatukseen ostaa uusimman laitteen, uutena.
Onko antennivika jo korjattu juttu? Jos ei, niin pistäkääs linkillä esimerkkejä suojakuorista joilla ymmärtääkseni voisi korjata ongelman.Olen itse vasenkätinen, joten antennivika hankaloittaa selvästi laitteen käyttöä.
Pistäkääs risuja ja ruusuja, jotta voisin sitten harkita syvemmin laitteen ostoa.
Toivon myös rehellisiä arvioita käyttäjiltä itseltään.
Syy: otsikko kuvaavammaksi
-
Re: Iphone 4 ?
Viesti Kirjoittaja Teemuz »
mutta sen verran voisin sanoa että käytän iphonea kaikkeen mitä tein PC:llä, paitsi PC pelit, olen jopa huomanneeni että olen koneella mutta silti selaan homppua iphonella

ei sen enempää..
-
Re: Iphone 4 ?
Viesti Kirjoittaja Wald0 »
Toinen on toi soneran kaupasta ostaminen..?? miksi?? vaikka sinulla onkin soneran liittymä haluatko silti maksaa puhelimesta enemmän ja että se on lukittu yhteen operaattoriin??
Jälleen myyntiarvo on korkeempi kun ei ole lukittu. ja jos matkustat ulkomaille ja haluat ottaa paikallisen prepaid simin puhelimeesi niin soneralla se ei onnistu. tämän takia minä ostin elisalta.
Henk kohtaisesti en ole huomannut mitään antennivikaa.. puhelut toimii hyvin eivätkä katkeile.
-
Iphone 4, kannattaako ostaa ?
Liittymäni vuoksi ostaisin soneralta kytkynä 24kk, joten olisiko sen arvoista ?
Hinta on aika korkea, mutta kattaako iphone 4 sen?
Pistäkääs mielipiteitä, mitä enemmän sen parempi.
Mitä rehellisempiä, sen parempi.
- BliNd
-
Re: iPhone 4 harkinnassa
Viesti Kirjoittaja kuokka »
Soneran nettikaupasta tilaaminen sinun ratkaistava itse. Ilmeisesti Elisalta saa puhelimen lukottomana vähän halvemmalla. Onko puhelin 24€/kk arvoinen? Mielestäni on, muutoin en olisi hankkinut itselleni aikoinani 3Gs:ää ja myöhemmin vaimolle 4 -versiota. Puhelimella hoituu surffaaminen ja sähköposti, kotona ja reissussa. Musiikkisoittimenakin IPhone on mainio vekotin, sekä autossa, että korvanapeista. Kameralla hoituu verkkokäyttöön kuvat mitä mainioimmin.
Itse hoidan vanhalla 3Gs puhelimella hupisurffauksen lähes 100% vapaa-aikanani. Uutisiset, twitterit ja facebookit menee IPhonella. 3Gs:n kamerallakin on ollut hyötykäyttöä. Rakkennuspiirrustuksia ja tatuoinnin suunnittelussa tätä on hyödynnetty.
Vaimo oli alunperin sitä mieltä, että vanha nokian simpukka riittää kännykäksi. Kännyllä ei tarvitse päästä nettiin, eikä sillä tarvitse tehdä muuta kuin tekstailla ja soittaa.. Nyt on toinen ääni kellossa. Puhellimella vaimo hoitaa facebookit, bloggailun, kuvaamisen (blogeihinsa ja facebookiin), sekä luonnollisesti sen soittelun ja tekstailun. Rouva ei varmaan vaihtaisi takaisin siihen vanhaa simpukkaan. Kameraa on ylistetty runsain mitoin. Myös tulkin työssään hän on hyödyntänyt IPhonea.
Negatiivisena kommenttina IP:stä on tullut se, että puhelimen käyttö yhdellä kädellä on vaikeampaa kuin ennen. Omaa menoa tuo ei ole haitannut...
3Gs:n ja 4:n suurimmat erot meikäläisen kannalta ovat kamera, näyttö ja käyttö.. Jo 3Gs:ssä oli näyttö hyvä, ja kosketus reagoin erittäin hienosti, mutta nelosessa nämä on viety vielä astetta pidemmälle.. Vaimolle on mukava soittaa, kun äänenlaatu on hyvä, taustamölyä ei kuulu ja ääni on selkeä, tässä IP4 pieksee kyllä monetmonet muut puhelimet, mukaanluettuna Nokian business luurit, joissa puhe menee mössöksi kovassa taustamölyssä.
Antenniongelmista: suurempia ongelmia ei ole meillä havaittu. Suomessa verkot pääsääntöisesti niin hyvässä vedossa, että palkkien pudotus ei vaikuta millään tavoin toimintaan.
-
Viesti Kirjoittaja iMäkki »
Eli iPhone on ollut reilu 2v käytössä eikä ilo ole loppumassa, joten hetken lelu tämä ei ole. Antenniviasta ei minun täytynyt huolehtia tippaakaan, jos siitä en olisi kuullut en olisi huomannut sitä. Miinusta en oikeastaan voi antaa mistään, tietenkin on asioita jotka voisivat olla hieman paremmin tehtyjä kuten valokuvakansiota ei voi järjestellä nykyisessä käyttöjärjestelmässä.
Ehdottomasti siis suosittelen iLuuri nelosta, jos sinulla on jotain toisiakin vaihtoehtoja niin kerro ihmeessä.
iMac 27''
iPad 16GB Wi-Fi
-
Viesti Kirjoittaja jjuka »
-
Viesti Kirjoittaja Don MC »
Silloin kun kytkyt aikoinaan tulivat mahdollisiksi, tein virheen ja otin Nokia N70:n Sonerakytkyllä. Ei siinä puhelimessa mitään vikaa ollut, mutta se kytky... Se vitutti jokaikisenä päivänä noiden 24kk:n ajan. Tieto siitä, että luuri on lukittu tuohon pirun operaattoriin (ja luuri ei periaatteessa ole "oma"), kaivaa aika tehokkaasti mieltä. Ei enää ikinä kytkyä. Sen Soneralukituksen (ja koko liittymän) sanoin irti heti samana päivänä kun se oli mahdollista.
Plus (alati pienenevä) läjä eri kilpailijoiden kamaa.
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Itse ostan uuden iPhonen aika pian, luulisin. Muita puhelimia en taida edes harkita. Tää vaan sopii mulle.
-
Tämä todella avaa silmiäni iphone 4 suhteen.
Ja siis kyllä, minulla on ollut käytössä soneran liittymä 6v.
Taitaapa jouluksi tulla iphone näihin käsiin.

-
Viesti Kirjoittaja iMäkki »
Suosittelen sitten ensimmäiseksi lataamaan ''tips and tricks - iPhone secrets'' ohjelman, jossa vehkeen kaikki pikkuhienot ominaisuudet ovat esitelty joita et löytäisi pakosti pitkään aikaan jos ollenkaan. Ja jos videoita haluaa katsella niin kannattaa ladata HD tavaraa jos mahdollista, ainoa ohjelma minkä tiedän ja millä voi muuntaa HD videoita iPhone neloseen on Handbrake. Suosittelen myös hankkimaan suojakalvon eteen ja ehkä taaksekkin jotta iPhonen kaunis lasipinta pysyy hyvänä. Joissain kalvoissa on appelsiinimainen pinta mitä inhoan, hassusti halvimmassa kalvossa minkä löysin ei tätä ei ole ja kaikista kalliimmassa taas on. Tässä siis 3 vinkkiä nyt aluksi mitkä itse kokisin itselleni hyödyllisiksi.BliNd kirjoitti:Todella paljon kiitoksia viesteistänne.
Tämä todella avaa silmiäni iphone 4 suhteen.
Ja siis kyllä, minulla on ollut käytössä soneran liittymä 6v.
Taitaapa jouluksi tulla iphone näihin käsiin.Olen tajunnut että voin tehdä kyseisellä laitteella kaiken mitä teen nyt miniläppärilläni.
iMac 27''
iPad 16GB Wi-Fi
-
Viesti Kirjoittaja jehu »
Soneralla 16GB 576€ (voi maksaa kerralla tai 24€/kk osissa)
Elisalla 16GB 589€
Toki liittymäkulut tulevat päälle, mutta niitä en lähde tässä huomioimaan lainkaan koska vertailu on hankalaa. Eri käyttötarpeissa voi olla halvin vaihtoehto mikä tahansa operaattoreista. Itse puhelin kuitenkaan EI maksa enempää...tosin 32GB hintoja en jaksa enää kaivaa, joten voi olla jotta se malli onkin Soneralla kalliimpi?
-
Viesti Kirjoittaja Teemuz »
Ja ainakin myllyn veikon koneessa saa 50 euron lahjakortin jos ostaa soneran 24kk sopimuksella iphonen :)jehu kirjoitti:Jäin ihmettelemään millä perusteella iPhone 4 olisi Soneralla kalliimpi kuin Elisalla?
Elisalla 16GB 589€
Toki liittymäkulut tulevat päälle, mutta niitä en lähde tässä huomioimaan lainkaan koska vertailu on hankalaa. Eri käyttötarpeissa voi olla halvin vaihtoehto mikä tahansa operaattoreista. Itse puhelin kuitenkaan EI maksa enempää...tosin 32GB hintoja en jaksa enää kaivaa, joten voi olla jotta se malli onkin Soneralla kalliimpi?
= 576 eurolla puhelin ja 50 euron lahjakortti
-
Viesti Kirjoittaja jugih »
Pitää aina muista hinnoittelussakin, että puhelin on tosiaan kytkytetty yhdelle (p.askalle ja kalliille) operaattorille vähintään kokonaisen vuoden ajan.jehu kirjoitti:Jäin ihmettelemään millä perusteella iPhone 4 olisi Soneralla kalliimpi kuin Elisalla?
Elisalla 16GB 589€
Tarkoittaa; tuli sulle elämäntilanne miksikä tahansa niin joudut maksamaan sen saman summan joka kuukausi, etkä voi myydä puhelinta niin helposti eteenpäin kuin kytkytöntä.
Mulle ei vaan mene jakeluun, jos on tarjottu kahta vaihtoehtoa niin //miksi// ostaa kytkypuhelin - ja vieläpä soneralta?
jos se on kertakirpaisusta kiinni niin osta iP4 vaikka käyttöluotolla, mutta osta se Elisalta!
J
[edit] ja puhumattakaan jälkimarkkinoista, joissa kytkypuhelimien pyöriminen v.tuttaa suuresti.
-
Viesti Kirjoittaja kornetti »
Mie varmistin Soneralta, että jos otan sieltä nelosen niin nykyinen 3GS puretaan lukituksesta (tästäpä vaimolle huippu luuri!) - ei aiheuta kuluja - tietysti se nelonen maksaa "vähän"
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Mutta, saako kaiken tavaran siirtymään tosta 3GS:stä uuteen neloseen? Meneekö se ihan vaan synkronoinnilla vai miten? Tuskin ainakaan samanlaista taistelua, kun oli nokialaisesta yhteystietojen siirtäminen iPhoneen
![Pirullinen [6]](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Kornetti
-
Viesti Kirjoittaja mpparvia »
Saa. Voi palauttaa 3GS:n varmuuskopion suoraan neloseen, jolloin ihan kaikki data tekstiviesteineen siirtyy. Ainoa asia mitkä ei siirry on tallennetut salasanat esim mailiiin ja muihin vastaaviin.kornetti kirjoitti: Mutta, saako kaiken tavaran siirtymään tosta 3GS:stä uuteen neloseen? Meneekö se ihan vaan synkronoinnilla vai miten? Tuskin ainakaan samanlaista taistelua, kun oli nokialaisesta yhteystietojen siirtäminen iPhoneen![]()
Kornetti
-
Viesti Kirjoittaja route66 »
Odotin bugeja ja antenniongelmia, ja varauduin ostamaan saman tien muovikuoren. Mitään ongelmia ei kuitenkaan ole nyt viikon aikana ollut. Junassakin kenttä on ollut yhtä hyvä 3GS:llä ja 4:lla. iP4:n kamera on huomattavasti parempi kuin 3GS:ssä. Varsinkin hämärissä olosuhteissa ero on melkoinen. Myös akun kesto on selvästi parempi.
-
Tänään käyn läpi soneran iphone sivut huolellisesti, sekä ehkä tilaankin sen jo ennen mahdollisia jouluruuhkia. :p
Viestejä vaan kehiin lisää.

-
Viesti Kirjoittaja Johan Dark »
Nyt parin viikon käytön jälkeen, en voi kuin ylistää Iphonea. Käyttö on niin helppoa kuin sen pitääkin olla. Jos jotain miinuksia pitää etsiä, niin 3G -verkko on välillä aika heikko,mutta kyllä siinä aina jotain kenttää on. Akku on kestänyt omassa käytössäni erinomaisesti, vaikkakin sen saa kulumaan nopeasti esim. ahkeralla pelaamisella. Puhelinominaisuudet eivät ehkä ole ihan Nokian tasolla, mutta yksinkertaisuudessaan ja toivuudessaan korvaa pienet puutteet. Loppujen lopuksi en ole kaivannut mitään eri profiileja tyyliin kokous, ulkoilma jne. Kamera on puhelinkäyttöön ihan riittävä, videokuvaus jopa erinomainen. Soittoäänien muokkaus onnistuu hienosti eräällä ohjelmalla, vaikkakaan tekstiviestiääniä ei kovin helposti saa uusia (vaatii ilmeisesti jailbreikkauksen?). Facebook ja muut nettijutut toimivat kiitettävästi sekä tietenkin meilit. En pysty enään kenellekkään suosittelemaan Nokiaa, ja uskon että oman mielipiteeni painoarvo on edes jonkinlainen, kun olin uskollinen Nokian käyttäjä 15 vuoden ajan
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Mun kohdalla aivan sama juttu, ihastuin applen kädenjälkiin jo vuosi sitten ostaessani Ipod touch 3G'n.Johan Dark kirjoitti:Täällä kans suht uusi iphonen käyttäjä. Tätä ennen olin kova Nokian uskollinen kannattaja n.15 vuoden ajan. En edes harkinnut muita puhelinmerkkejä. Ja en harkinnut silloinkaan kun muutama viikko sitten kävelin kauppaan ostamaan N8:a. Myyjä suositteli Iphonea, mutta ei saanut minun "Nokiapäätä" käännettyä. N8 lähti kaupasta ja iloisena menin kotiin tutustumaan uuteen Nokialaiseen. No ettei menisi jaaritteluksi ja palaisin aiheeseen, niin en ollut tyytyväinen ja seuraavana päivänä olinkin jo Iphone 4:sen omistaja.
Nyt parin viikon käytön jälkeen, en voi kuin ylistää Iphonea. Käyttö on niin helppoa kuin sen pitääkin olla. Jos jotain miinuksia pitää etsiä, niin 3G -verkko on välillä aika heikko,mutta kyllä siinä aina jotain kenttää on. Akku on kestänyt omassa käytössäni erinomaisesti, vaikkakin sen saa kulumaan nopeasti esim. ahkeralla pelaamisella. Puhelinominaisuudet eivät ehkä ole ihan Nokian tasolla, mutta yksinkertaisuudessaan ja toivuudessaan korvaa pienet puutteet. Loppujen lopuksi en ole kaivannut mitään eri profiileja tyyliin kokous, ulkoilma jne. Kamera on puhelinkäyttöön ihan riittävä, videokuvaus jopa erinomainen. Soittoäänien muokkaus onnistuu hienosti eräällä ohjelmalla, vaikkakaan tekstiviestiääniä ei kovin helposti saa uusia (vaatii ilmeisesti jailbreikkauksen?). Facebook ja muut nettijutut toimivat kiitettävästi sekä tietenkin meilit. En pysty enään kenellekkään suosittelemaan Nokiaa, ja uskon että oman mielipiteeni painoarvo on edes jonkinlainen, kun olin uskollinen Nokian käyttäjä 15 vuoden ajan

-

-
Viesti Kirjoittaja mpparvia »
TeleFinlandilta tilasin nettikaupasta iPhone4 32GB:n perjantaina, laite oli viereisellä r-kioskilla (postissa) viikonlopun jälkeen tiistaina. Ei niissä kai enää jonoa ole.BliNd kirjoitti:Mitäs meinaatte? Oliskos Iphone 4 saatavillla jouluksi kotiin jos tilaisi vasta marraskuun lopussa?
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka