Sellasta olen ruvennut tässä ihmettelemään, että missä moodissa toi kannattaa pitää?
Tähän asti mä olen pitänyt sitä ilman verkkovirtaa reduced tilassa ja virran kanssa better performance tilassa, mutta nyt mä olen ruvennut epäilemään, että oliski järkevämpää tossa verkkovirta tilanteessa käyttää ehkä automaticia. Jos mä pistän automaatin päälle, niin voiko se johtaa sihhen, että koneen lämmöt pysyvät alempana ja tuulettimet hiljaisina ja tehot otetaan irti prossusta vasta ku tosiaan tarvitaan. Tai minkäsnaköstä faktatietoa omaatte?
Missä moodissa energy saver?
Keskustelua kannettavista
9 viestiä
• Sivu 1/1
-
Missä moodissa energy saver?
Viesti Kirjoittaja Simppa »
-
Re: Missä moodissa energy saver?
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Automaattisella suorituskyky on aina heikompi kuin korkealla suorituksella. Verkkovirrassa itse käytän korkeaa suoritusta, ja kovalvyn nukkuminen on silloin myös pois.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
Viesti Kirjoittaja mtoivo »
Omenan helppi sanoo seuraavaa:
"Some models support the Automatic setting, which allows your computer to switch rapidly back and forth between the Highest and Reduced settings in order to optimize energy use, depending on how much work the processor is doing."
Joten eiköhän se automaattinen ole aika pätevä valinta ainakin verkkovirrassa roikkuessa, eipä kone lämpene suotta. Itse käytän sitä myös akun kanssa.
"Some models support the Automatic setting, which allows your computer to switch rapidly back and forth between the Highest and Reduced settings in order to optimize energy use, depending on how much work the processor is doing."
Joten eiköhän se automaattinen ole aika pätevä valinta ainakin verkkovirrassa roikkuessa, eipä kone lämpene suotta. Itse käytän sitä myös akun kanssa.
-
Sitä mää kyllä aattelinkin, et kyl automaaticillakin saa tarvittaessa samt tehot irti, mut kone hiljasempi ku tehoja ei tarvita. Kuulostaa loistavalta. Jos se tosiaan toimii. Täytyy tarkkailla.
-
Nopeusvertailujen mukaan se automaattinen ei ole koskaan niin vikkelä kuin korkein...itseasiassa se jää aika kauas siitä...
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
Voi shitti. Se olis ollut niin kiva feature.
-
Viesti Kirjoittaja Jezze »
Jos on kannettava niin korkeimmalla ei kannat pitää, koska sillon kuumenee ja on ikävä koskee koneeseen ku on niin kuuma.
15" albook 1,5ghz, 512mt, Radeon 9700 128mt. A pirate with a steering wheel coming out of his crotch walks into a bar and the bartender says, "Do you know you have a steering wheel coming out of your crotch?" He says, "Aaarrr..it's driving me nuts."
-
Niin ei sitä korkeimmalle kannata laittaa ellei tee jotain todella prosessori-intensiivistä, kuten pelaa.
-
Viesti Kirjoittaja mikkey »
Musanteossa Logic suosittelee korkeinta mahdollista. Kieltämättä kuumenee aikalailla
9 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka