PrintCental ainakin tulostaa toimiston wifi-tulostimeentekerolant kirjoitti:
Vielä kun saisi tulostuksen pelaamaan, mutta eiköhän se järjesty. Seuraavaksi pitänee hommata projektoriliitin. Olispa sekin langaton.
Ainoa haittapuoli on laitteen magneettisuus teinien parissa: "Anna mun käyttää sun aipädii!"
iPad (1. gen)-käyttökokemukset
-
Re: iPad-käyttökokemukset
Viesti Kirjoittaja Jukina »
-
Viesti Kirjoittaja Terpower »
Jukina kirjoitti:PrintCental ainakin tulostaa toimiston wifi-tulostimeentekerolant kirjoitti:
Vielä kun saisi tulostuksen pelaamaan, mutta eiköhän se järjesty. Seuraavaksi pitänee hommata projektoriliitin. Olispa sekin langaton.
Ainoa haittapuoli on laitteen magneettisuus teinien parissa: "Anna mun käyttää sun aipädii!"
Saako siihen haettua printterin ajurit jotenkin verkosta, vai tunnistaako jotenkin muuten?
-
Meidän Lexmarkia tukee suoraan...asetukset eivät ihan kohdallaan, tulostaisikohan kuvana. Ajaa asiansa, esityslistat yms tulostan suoraa iPadista. Tarkempaa tulostusta sitten MBPn kautta.Terpower kirjoitti:
Saako siihen haettua printterin ajurit jotenkin verkosta, vai tunnistaako jotenkin muuten?
Voisin laittaa kuvan malliksi jäljestä kunhan käyn tmstolla.
-
Viesti Kirjoittaja IIIMacci »
Jos malttaa joku viikon odottaa niin tässä kuussa ilmestyvässä iOS 4.2 päivityksessä on Apple oma AirPrinti-härdelli sisäänrakennettuna...Jukina kirjoitti:PrintCental ainakin tulostaa toimiston wifi-tulostimeentekerolant kirjoitti:
-
Viesti Kirjoittaja galenos686 »
-
Viesti Kirjoittaja Marbo »
Lähtisin tollasella Huawein e5 rakentaan ehkä jos ei ole muuta keinoa saana vaikkapa kotona Wlaniin. http://www5.sonera.fi/ohjeet/Huawei_E5galenos686 kirjoitti:Hei. Haluaisin ostaa ipadin, jota käyttäisin lähinnä leffojen katseluun ja netin selailuun. Mulla on jo iphone ja kotinetti, enkä oikein jaksa ottaa kolmannen nettiliittymä. Olisiko jonkulla tietoa mitenkäs saisin ipadin 3g nettiin? Ei paljon houkuttais jb ip4:stakaan. Miten te nettiin meette?
Toki en välttämättä soneralta tota hommais mut oli eka suomenkielinen sivusto niin otin sen.

EDIT: Niin ja sit multisim sun nykysestä liittymästäs.
-
Mikä on multisim? Siis yhdestä liittymästä monta sim korttia? Minkälainen nopeus ja maksu? Toimiiko se kaikilla? Mulla saunalahti/elisa.Marbo kirjoitti:Lähtisin tollasella Huawein e5 rakentaan ehkä jos ei ole muuta keinoa saana vaikkapa kotona Wlaniin. http://www5.sonera.fi/ohjeet/Huawei_E5galenos686 kirjoitti:Hei. Haluaisin ostaa ipadin, jota käyttäisin lähinnä leffojen katseluun ja netin selailuun. Mulla on jo iphone ja kotinetti, enkä oikein jaksa ottaa kolmannen nettiliittymä. Olisiko jonkulla tietoa mitenkäs saisin ipadin 3g nettiin? Ei paljon houkuttais jb ip4:stakaan. Miten te nettiin meette?
Toki en välttämättä soneralta tota hommais mut oli eka suomenkielinen sivusto niin otin sen.
-
Siis jos sulla on jokin datapaketti saunalahdelta ja otat niiltä multisimin niin sama datapaketti toimii molemmissa liittymissä. Multisim taitaa olla sen pari euroa kk.galenos686 kirjoitti:Mikä on multisim? Siis yhdestä liittymästä monta sim korttia? Minkälainen nopeus ja maksu? Toimiiko se kaikilla? Mulla saunalahti/elisa.Marbo kirjoitti:Lähtisin tollasella Huawein e5 rakentaan ehkä jos ei ole muuta keinoa saana vaikkapa kotona Wlaniin. http://www5.sonera.fi/ohjeet/Huawei_E5galenos686 kirjoitti:Hei. Haluaisin ostaa ipadin, jota käyttäisin lähinnä leffojen katseluun ja netin selailuun. Mulla on jo iphone ja kotinetti, enkä oikein jaksa ottaa kolmannen nettiliittymä. Olisiko jonkulla tietoa mitenkäs saisin ipadin 3g nettiin? Ei paljon houkuttais jb ip4:stakaan. Miten te nettiin meette?
EDIT: Mutta siis tarviit jonku tollasen jolla jaat sit sen nettiin.
EDIT2: Vai tarkotitko, että hommaat 3G iPadin? jos hommaat niin sitten pelkkä multisim riittää...
-
Pysyykö nopeus samana kuin jos olisi yhdessä laitteessa käytössä, eikä siis ne jaannut sitä puoliin molempiin laitteisiin?Marbo kirjoitti:Siis jos sulla on jokin datapaketti saunalahdelta ja otat niiltä multisimin niin sama datapaketti toimii molemmissa liittymissä. Multisim taitaa olla sen pari euroa kk.galenos686 kirjoitti:Mikä on multisim? Siis yhdestä liittymästä monta sim korttia? Minkälainen nopeus ja maksu? Toimiiko se kaikilla? Mulla saunalahti/elisa.Marbo kirjoitti:Lähtisin tollasella Huawein e5 rakentaan ehkä jos ei ole muuta keinoa saana vaikkapa kotona Wlaniin. http://www5.sonera.fi/ohjeet/Huawei_E5galenos686 kirjoitti:Hei. Haluaisin ostaa ipadin, jota käyttäisin lähinnä leffojen katseluun ja netin selailuun. Mulla on jo iphone ja kotinetti, enkä oikein jaksa ottaa kolmannen nettiliittymä. Olisiko jonkulla tietoa mitenkäs saisin ipadin 3g nettiin? Ei paljon houkuttais jb ip4:stakaan. Miten te nettiin meette?
-
galenos686 kirjoitti:Pysyykö nopeus samana kuin jos olisi yhdessä laitteessa käytössä, eikä siis ne jaannut sitä puoliin molempiin laitteisiin?Marbo kirjoitti:Siis jos sulla on jokin datapaketti saunalahdelta ja otat niiltä multisimin niin sama datapaketti toimii molemmissa liittymissä. Multisim taitaa olla sen pari euroa kk.galenos686 kirjoitti:Mikä on multisim? Siis yhdestä liittymästä monta sim korttia? Minkälainen nopeus ja maksu? Toimiiko se kaikilla? Mulla saunalahti/elisa.Marbo kirjoitti:
Lähtisin tollasella Huawein e5 rakentaan ehkä jos ei ole muuta keinoa saana vaikkapa kotona Wlaniin. http://www5.sonera.fi/ohjeet/Huawei_E5
Ymmärtääkseni kyllä pysyy.
-
Viesti Kirjoittaja applenoviisi »
olen tilaamassa Jenkeistä mahdollisesti 16gb + 3G mallia.
kysymys 1) Olen ymmärtänyt, että laite on suurella todennäköisyydellä SIM-lukittu yhdysvaltalaiselle operaattorille,
eikä varmaan ihan suorilta toimi jos heitän saunalahden itseleikellyn minisim kortin sisään? Laite pitää siis ilmeisesti
jailbreikata ja unlockata, jotta saa 3g ominaisuuden toimimaan täällä kylmässä pohjolassa?
Kysymys 2) Pystyykö ipadilla itsessään muokkaamaan ja luomaan Word, Excel ja Powerpoint-dokumentteja. Vai toimiiko laite
vähän samalla tavalla kun iPhone.. että näyttää em. dokumentit mutta niiden muokkaaminen ei onnistu?
Kysymys 3) Laitteella ilmeisesti pystyy ajamaan powerpoint showta ulkoisen näytön kautta (videotykki)?
Kysymys 4) Laite ilmeisesti koukuttaa pahasti... siitä kerrasta lähtien kun sen saa ensimmäisen kerran käsiinsä?

Jos joku asiasta tietävä viitsii vastata, olen iloinen!
-
Viesti Kirjoittaja inf »
1) iPadit ovat kaikki sim-vapaita, eli toimivat millä tahansa sim kortilla, oli laite ostettu mistä tahansa.applenoviisi kirjoitti:Muutama kysymys iPadista...
kysymys 1) Olen ymmärtänyt, että laite on suurella todennäköisyydellä SIM-lukittu yhdysvaltalaiselle operaattorille,
eikä varmaan ihan suorilta toimi jos heitän saunalahden itseleikellyn minisim kortin sisään? Laite pitää siis ilmeisesti
jailbreikata ja unlockata, jotta saa 3g ominaisuuden toimimaan täällä kylmässä pohjolassa?
Kysymys 2) Pystyykö ipadilla itsessään muokkaamaan ja luomaan Word, Excel ja Powerpoint-dokumentteja. Vai toimiiko laite
vähän samalla tavalla kun iPhone.. että näyttää em. dokumentit mutta niiden muokkaaminen ei onnistu?
Kysymys 3) Laitteella ilmeisesti pystyy ajamaan powerpoint showta ulkoisen näytön kautta (videotykki)?
Kysymys 4) Laite ilmeisesti koukuttaa pahasti... siitä kerrasta lähtien kun sen saa ensimmäisen kerran käsiinsä?
2) Kyllä sille löytyy office softia, mm Applen iWork sovellukset löytyy
3) Pitäisi onnistua sillä Applen adapterilla
-
Harkitse isompaa mallia, jos vähänkin enenmän laitat musiikkia ja videoita laitteeseen. Minulle tuli nopeasti 16 Gt täyteen omaan 64 Gt malliini.applenoviisi kirjoitti:Muutama kysymys iPadista...olen tilaamassa Jenkeistä mahdollisesti 16gb + 3G mallia.
Hankin omani UK:sta Regent Streetin Apple Storesta ja se ei ollut lukittu. Saunalahden kortti sisään ja eikun kovaa käyttöä. Jenkkimalleista en valitettavasti tiedä.applenoviisi kirjoitti:kysymys 1) Olen ymmärtänyt, että laite on suurella todennäköisyydellä SIM-lukittu yhdysvaltalaiselle operaattorille,
Useampi Office-paketti löytyy (myös iPhonelle) AppleStoresta mm. QuickOffice...lisäksi Applen oma iPadin Pages, KeyNote ja Numbers ovat hyviä. Keynote näyttää myös PowerPointit.applenoviisi kirjoitti:Kysymys 2) Pystyykö ipadilla itsessään muokkaamaan ja luomaan Word, Excel ja Powerpoint-dokumentteja. Vai toimiiko laite
Tarvitset erillisen VGA-palikan, mutta näyttää hienosti. Sormella saa aikaan myös Laserpointer-efektin Keynoten esityksissä.applenoviisi kirjoitti:Kysymys 3) Laitteella ilmeisesti pystyy ajamaan powerpoint showta ulkoisen näytön kautta (videotykki)?
Lyhyesti, kyllä! Koko ajan käsissä.applenoviisi kirjoitti:Kysymys 4) Laite ilmeisesti koukuttaa pahasti... siitä kerrasta lähtien kun sen saa ensimmäisen kerran käsiinsä?
-
Viesti Kirjoittaja McTom »
Juurikin näin! Onhan tämä erittäin näppärä laite kännykän ja läppärin välimaastoon, sekä työ- että viihdekäytössä. Kuitenkin on tärkeää muistaa, ettei tämä ole varsinainen tietokone. Jos lähdetään hakemaan läppäriä tai vertailemaan siihen, niin saattaa myös helposti pettyä.applenoviisi kirjoitti:Kysymys 4) Laite ilmeisesti koukuttaa pahasti... siitä kerrasta lähtien kun sen saa ensimmäisen kerran käsiinsä?
Noihin muihin kohtii täydentäen. Ensimmäiseksi voit huoletta ostaa Jenkeistä iPadin Applen liikkeistä lukitsemattomana. Mukana tulee paikallisen operaattorin micro-kokonainen kortti, jota voit käyttää oman kortin leikkaamisen apuna, sikälimikäli, jos et halua hakea operaattorilta suoraan sopivaa simmiä. Itsellä Jenkeistä ostettu iPad 3G, ja toimii loistavasti Saunalahden liittymällä, ilman mitään säätöjä ja vääntöjä.
Ohjelmapuolelle voit ostaa Applen iWorkin. Sarjaan kuuluu PowerPoint, Word ja Excel vastineet. Näillä voit avata, muokata ja tallentaa samoihin tiedostomuotoihin MS Officen tiedostojen kanssa. Myös tallentaminen PDF:ksi onnistuu. Välttämättä Macin iWork:llä tai MS Officella tehdyt esitykset eivät toimi juuri sellaisena iPadin kautta, kuin ne on tehty varsinaisella versiolla. IPadin iWork:n rajallisuuden oppii kokeilemalla. Toinen vaihtoehto on kiertää tämä siten, että siirtää esityksen kuvat ja tekstit erillisenä iPadiin ja tekee esityksen itse laitteessa, jolla saa tehtyä itsessään jo näyttäviä esityksiä.
Laitteen päälle, tai kylkeen hommaat Applen VGA-adapterin, jonka avulla saat liitettyä iPadin isommalle näytölle tai tykille. Itse olen useamman esityksen pitänyt iPadin, iWorkin ja tykin yhteistyöllä. Toinen esityksiinkin tärkeä lisävaruste on suojalaukku, jonka avulla saa iPadin pöydällä ollessa sopivaan kulmaan. Tähän yksi monesta vaihtoehdosta on Applen oma suoja.
-
Viesti Kirjoittaja janike75 »
-
Viesti Kirjoittaja T0mi »
Jenkkimallit ovat myös lukottomia.Jukina kirjoitti:
Hankin omani UK:sta Regent Streetin Apple Storesta ja se ei ollut lukittu. Saunalahden kortti sisään ja eikun kovaa käyttöä. Jenkkimalleista en valitettavasti tiedä.
-
Viesti Kirjoittaja engee »
Mun käsityksen mukaan saunalahdelta ei saa multi-sim palvelua muuta kuin Mobiililaajakaista plus palveluun. Itse hankin tälläisen eilen. 24kk sopimus ja nettitikku kaupan päälle. Itse en tätä nettitikkua käytä, vaan laitan kortin suoraan ipadiin. Kysyin vielä erikseen saako normaaliin liittymään multisimiä ja sanoi ettei saa. Saunalahden sivuillakin lukee että ovat lopettaneet multisimit vuonna 2008 http://saunalahti.fi/gsm/multisim.phpMarbo kirjoitti:Siis jos sulla on jokin datapaketti saunalahdelta ja otat niiltä multisimin niin sama datapaketti toimii molemmissa liittymissä. Multisim taitaa olla sen pari euroa kk.galenos686 kirjoitti:Mikä on multisim? Siis yhdestä liittymästä monta sim korttia? Minkälainen nopeus ja maksu? Toimiiko se kaikilla? Mulla saunalahti/elisa.Marbo kirjoitti:Lähtisin tollasella Huawein e5 rakentaan ehkä jos ei ole muuta keinoa saana vaikkapa kotona Wlaniin. http://www5.sonera.fi/ohjeet/Huawei_E5galenos686 kirjoitti:Hei. Haluaisin ostaa ipadin, jota käyttäisin lähinnä leffojen katseluun ja netin selailuun. Mulla on jo iphone ja kotinetti, enkä oikein jaksa ottaa kolmannen nettiliittymä. Olisiko jonkulla tietoa mitenkäs saisin ipadin 3g nettiin? Ei paljon houkuttais jb ip4:stakaan. Miten te nettiin meette?
EDIT: Mutta siis tarviit jonku tollasen jolla jaat sit sen nettiin.
EDIT2: Vai tarkotitko, että hommaat 3G iPadin? jos hommaat niin sitten pelkkä multisim riittää...
-
Viesti Kirjoittaja Vessu »
Sisällä oli AT&T micro simmi.
Sisällä oleva simmi pois,tilalle Saunalahden prepaid simmi joka leikattiin oikeaan muotoon ja hyvin pelittää.
Ainoastaan APN piti muuttaa muotoon "internet" eikä "internet.saunalahti"
Näytössä palaa Elisa 3G ja rokkaa hienosti.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ainoa ongelma oli ostosta tehdessä paikallisesta Apple Storesta->Suomalainen OP-Visa ei käynyt, kassaan tuli teksti jotta näillä korteilla on ostettu jo rajoitettu määrä I Padejä vaikka mitään ostosta
ei oltu tehty vielä?
Sama juttu oli omassa ja vaimon kortissa
Maksettiin käteisellä pois ja homma onnistui.
-
Viesti Kirjoittaja tekerolant »
-
Viesti Kirjoittaja iDock »
Miksi? Itsellä toimi ihan heittämällä. Pin-koodeineen.tekerolant kirjoitti:Muistakaapa muuten poistaa pin-koodin kysely simmiltä jossain puhelimessa ennen kuin laitatte sen iPadiin.
- iPhone 12 Pro - 128 Gt
- iPad Pro 2. gen - 128 Gt - WiFi
-
Viesti Kirjoittaja tekerolant »
-
Viesti Kirjoittaja psyanide »
1) onnistuuko mitenkään heittää halutuille kuville jonkimoinen lippu tai tagi, sekä
2) saako alkuperäisiä tiedostonnimiä enää näkyviin iPadissa, jotta olisi helpompaa kertoa kuvankäsittelijälle mitä tiedostoja halutaan käyttää
-
Viesti Kirjoittaja Laser Karaoke »
Muuten olen ollut varsin tyytyväinen hankintaan ainakin tähän mennessä, ja enää täytyisi odotella esim. Spotifyn kaltaisia natiivi-appeja julkaistavaksi!
Nimim. Saisko Stop Mapsistaja ReittiGPS:stä iPad-versiot, pliiiis?
Sama juttu, meikällä toimi sellaisenaan ihan mainiosti. Kyseessä Saunalahden mobiililaajakaista, ja homman toimivuudesta todisteena se, että tämä viesti tulee 3G-verkkoon yhdistetyllä iPadilla.iDock kirjoitti:Miksi? Itsellä toimi ihan heittämällä. Pin-koodeineen.tekerolant kirjoitti:Muistakaapa muuten poistaa pin-koodin kysely simmiltä jossain puhelimessa ennen kuin laitatte sen iPadiin.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ja SIM-lukitusasiasta on jo tullut parikin oikeaa vastausta, mutta mainitaan nyt tässäkin, etteivät Jenkeistä tuodut iPadit ole millään tavalla operaattorilukittuja, ja toimivat suomalaisten operaattorien verkoissa ah niin mainiosti!
-
Viesti Kirjoittaja uunovaan »
applenoviisi kirjoitti:Muutama kysymys iPadista...
Hankin oman Wi-Fi 64 Gt + 3G ranskasta (Fnac.com) eikä se ole lukittu. Uskallan suositella tätä hankintapaikkaa. Tästä on iso ketju hompussa.
-
Viesti Kirjoittaja karjalankarhu »
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka