**ttumäenenääjaksa.
Kamat:
iPhone3G, iMac 27", MBAlu. Lisäksi käytössä DropBox ja oma serverihotelliviipale.
Tarpeet, jotka eivät ole hoidossa:
- kontaktien synkkaaminen kahden koneen ja iPhonen kesken
- kalenterien synkkaaminen (samat vermeet) + kalenterin julkaisu puolisolle (autentikoinnin perusteella www-pohjaisesti mieluiten, kun puolisolla ei ole maccia töissä.)
Olen siis tässä tapellut tilanteen kanssa, jossa olen joutunut käyttämään paperikalenteria, koska iPhonen kalenteria ei ilman ulkopuolisia kilkkeitä ole voinut synkata molempien koneiden kanssa (iTunes suostuu parittamaan vain toisen laitteen iPuhelimen kanssa), enkä minä oikeasti jaksa raahata sitä pumaskaa mukana kun en koskaan muista katsoa siitä etukäteen missä mun pitäisi olla...
Olen nyt harkinnut joko
- oman serverin pystyyn panemista (vanhalle raudalle jos joku myy mulle halvalla Tiger/Leopard serverin tai uudelle Mini serverille (kallis)), jolloin iCalin, Contactsien yms. synkkaus ja webi/ftp-palvelut siirtyisivät tuonne (ja Dropbox sekä serverihotelli saisivat imeä peukkuaan).
- MobileMe:n hankkimista synkronisointia, tiedostoja (DropBoxin korvike) ja www-palveluita (serverihotellinviipaleen korvike) varten.
- iPhonen heittämistä mäkeen ja siirtymistä johonkin kapulaan jonka kanssa iSync toimii (koska se osaa ketjuttaa).
- tarjotkaa muita vaihtoehtoja jos keksitte.
Kysymykset, joissa toivon apua:
- Applen sivut kun eivät koskaan kiltisti anna tietoa vanhoista jutuista, niin löytyykö Tiger serveristä (se vanha rauta on iBook G3) kalenteri- ja kontaktiservoa? Lepardiserverissä ja lumilepardiserverissä on.
- Mitä maksaa lisätila MobileMe:hen? En löytänyt Apple storesta mitään mainintaa.
- Olen ollut siinä uskossa, että MobileMe mahdollistaa myös webbisivujen pyörittämistä. Nyt kun etsin en löytänyt mitään mainintaa. Kuinka on? Jos on, niin mitä systeemejä tukee (PHP? xxSQL?...)? Voiko liittää domainiin vai onks tää pelkästään kovalevy webissä (a'la dropbox)?
- Teoriassahan ilmeisesti Mobileme:n kamat on pilvessä, mutta se pilvi on varmaan tiiveimmillään pohjois-amerikassa. Onko tiedonsiirtonopeus joka voidaan saavuttaa mistään kotoisin (Dropboxi ainakin on ihan ***vetin hidas.)?
- Onko kellään kokemusta kuinka hyvin Mini servon softaraidi toimii?
Kiitoksia etukäteen.
P.S. Admin saa siirtää ketjun parempaan paikkaan jos siltä tuntuu.
Mobileme vai oma servo (vai jotain ihan muuta)?
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
7 viestiä
• Sivu 1/1
-
Mobileme vai oma servo (vai jotain ihan muuta)?
Viesti Kirjoittaja Jeeves »
Viimeksi muokannut Anniel, 8.11.2010 klo 12.30. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Syy: Siirsin ongelma-alueelle
Syy: Siirsin ongelma-alueelle
-
Re: Mobileme vai oma servo (vai jotain ihan muuta)?
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
No, mulla on kontaktien ja kalenterien synkkaaminen hoidossa. Tuolla MobileMe:llä. Kaksi konetta ja iPhone 3G. No problemo.
Lisätila, hmm. 20 GB nosto 40 GB maksaa 40 €/v, 20 gb nosto 60 GB maksaa 79 €/v.
MM tukee kyllä nettisivujen ja oman domainin käyttöä.
Lisätietoja:
http://support.apple.com/kb/HT1107
Tuosta PHP:stä en kyllä tiedä.
Lisätila, hmm. 20 GB nosto 40 GB maksaa 40 €/v, 20 gb nosto 60 GB maksaa 79 €/v.
MM tukee kyllä nettisivujen ja oman domainin käyttöä.
Lisätietoja:
http://support.apple.com/kb/HT1107
Tuosta PHP:stä en kyllä tiedä.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Viesti Kirjoittaja Jeeves »
Kiitoksia MacFinn:ille suosituksesta.MacFinn kirjoitti:No, mulla on kontaktien ja kalenterien synkkaaminen hoidossa. Tuolla MobileMe:llä. Kaksi konetta ja iPhone 3G. No problemo.
Tämä päivä meni aika pitkälti ottaen MobileMe:ta käyttöön - tai siis yrittäessä... Lopuksi (äsken) dellin koko accountin. Miksi?
Kalenterien synkkaaminen ei toiminut mihinkään suuntaan ei työasemalta mobileme:hen, ei läppäriltä mobileme:hen ei iPhonelta MobileMe:hen, eikä MobileMe:sta minnekään.
iDisk oli myös pettymys - luvattoman hidas (mistä lie syystä).
Mutta hei, contactsit siirtyivät tosi mallikkaasti.
(Ja ihan siltä varalta että jotakuta kiinnostaa (iMaci7, 10.6.4; MBAlu, 10.5.11, iPhone3G, 3.13)
No - en ilmeisesti ole ainoa, jolle mobileme:n uusi kalenteri on tuottanut vaikeuksia.
Eli eliminaatioperiaatteella pitäisi varmaan siirtyä seuraavaan huonoon vaihtoehtoon:
Jeeves kirjoitti: - oman serverin pystyyn panemista (vanhalle raudalle jos joku myy mulle halvalla Tiger/Leopard serverin tai uudelle Mini serverille (kallis)), jolloin iCalin, Contactsien yms. synkkaus ja webi/ftp-palvelut siirtyisivät tuonne (ja Dropbox sekä serverihotelli saisivat imeä peukkuaan).
KOKEILTU - MobileMe:n hankkimista synkronisointia, tiedostoja (DropBoxin korvike) ja www-palveluita (serverihotellinviipaleen korvike) varten.
- iPhonen heittämistä mäkeen ja siirtymistä johonkin kapulaan jonka kanssa iSync toimii (koska se osaa ketjuttaa).
- tarjotkaa muita vaihtoehtoja jos keksitte.
-
Viesti Kirjoittaja ppohja »
Minulla on ollut kalenterien synkronoimiseen pitkään käytössä icalx.com , on toiminut rittävän hyvin. Nykyisin kait Googlen kalenteri tarjoaisi samat rajapinnat, mutta ne googlelaiset ovat näitä uudempien aikojen ihmevirityksiä. Nykyratkaisu ei ole rikki, joten miksi vaivautua.Jeeves kirjoitti: - kalenterien synkkaaminen (samat vermeet) + kalenterin julkaisu puolisolle (autentikoinnin perusteella www-pohjaisesti mieluiten, kun puolisolla ei ole maccia töissä.)
-
Viesti Kirjoittaja EvilPet »
Mulla on käytössä google-kalenteri, eikä ole väliä onko pc, mac, iphone vai android. Kaikki synkkaantuu ongelmitta ja saman tien... Tuo kalenteri ei välttämättä sovi mihinkään hc-käyttöön, mutta perus kalenterina helppo...
-
Viesti Kirjoittaja mikian »
ITsella kanssa MobileMe hoitaa kaiken mallikaasti. Jos tormasit ongelmiin niin kai juttelit live chatin kanssa noista? Tuolta kun loytyy oikeasti hyva tuki joka yleensa jopa osaa auttaa ongelmissa. Ja pre-sale taatusti amerikkalaisessa firmassa toimii upeasti... Kyllahan ne sun rahat haluaaJeeves kirjoitti: Tämä päivä meni aika pitkälti ottaen MobileMe:ta käyttöön - tai siis yrittäessä... Lopuksi (äsken) dellin koko accountin. Miksi?
Kalenterien synkkaaminen ei toiminut mihinkään suuntaan ei työasemalta mobileme:hen, ei läppäriltä mobileme:hen ei iPhonelta MobileMe:hen, eikä MobileMe:sta minnekään.
iDisk oli myös pettymys - luvattoman hidas (mistä lie syystä).

iDisk on hitaampi tiedostojen latamisessa iDiskiin pain, tiedostot kun pita lahettaa kasittaakseni vielakin USAassa oleville palvelimille. Lataaminen onkin sitten toinen juttu, nopeampaa pilvipalvelua saa etsia, silla ihan kaikki tiedostot mita iDiskissa on jaetaan Akamain servereiden kautta. Itse saanut latailtua iDiskilta tiedostojani niin nopeasti kuin nettiyhteys vain antanut myoten.
-
Viesti Kirjoittaja arttula »
Tuo MobileMe toimii loistavasti medän perheessä yhteystietojen synkkaamisessa. Kalenterit sen sijaan synkkautuvat GoogleCalendariin, mistä ne edelleen näkyvät frouvan ja minun iPhoneissa CalenGoolla. Applen iDisk on tosiaan inhottavan hidas, enkä sitä siksi käytäkään. Dropbox sen sijaan on osoittautunut erinomaiseksi. Tuosta saa itselleen alkuun muutaman gigan säilytystilaa (jos ei aiemmin ole tuttu tuote): http://www.dropbox.com/referrals/NTYwMjY3MjM5
Harmi, että joutuu tällä lailla hajauttamaan kaikki synkkaukset. Tokihan olisi näppärämpää, jos kaikki toimisivat yhden kautta.
Harmi, että joutuu tällä lailla hajauttamaan kaikki synkkaukset. Tokihan olisi näppärämpää, jos kaikki toimisivat yhden kautta.
Maailmassa on vain kolmenlaisia ihmistyyppejä:
Sellaisia, jotka osaavat laskea, ja sellaisia, jotka eivät osaa.
Sellaisia, jotka osaavat laskea, ja sellaisia, jotka eivät osaa.
7 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka