Yritin ripata Wondershare DVD Ripperillä Disneyn Nemoa etsimässä -elokuvan tietokoneelle ja siitä sitten iPadille. Rippaus onnistui, mutta jotain meni pieleen.
Kun rippaus oli valmis, oli tuotoksena oleva elokuva 2 h 13 min pitkä, vaikka itse elokuvan kesto on noin 96 minuuttia. Tutkailinpa tilannetta hieman ja totesin, että ohjelma oli jotensakin tunkenut ne kaikki kommenttiraidat ym. sinne elokuvan sekaan. Eikä edes siten, että kommentit olisivat olleet alussa tai lopussa vaan siten, että ne oli näppärästi siellä elokuvan kohtausten seassa ja väleissä. Eli edes editoimalla jollain ohjelmalla tuon korjaaminen ei onnistu helposti.
Mistähän moinen johtuu? Tai enemmänkin kuin mistä se johtuu kiinnostaisi tietää, että mitä voisin tehdä, että moista ei tapahdu? Kellään mitään ideoita?
Disneyn DVD-levyjen kanssa ongelmia
Koko liikkuvan kuvan kirjo
5 viestiä
• Sivu 1/1
-
Disneyn DVD-levyjen kanssa ongelmia
Viesti Kirjoittaja Miklu »
Viimeksi muokannut kallekilponen, 10.11.2010 klo 14.47. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Prkl! Päivämäärämerkintään kuuluu piste (.) myös kuukausinumeron perään. Vuoden ensimmäistä päivää ei merkitä 1.1 vaan 1.1.
-
Re: Ratkaistu - Wondershare DVD Ripper hukkaa Nemon
Tähän löytyi ratkaisu ohjelman asetuksista. Minulla oli aluksi lisäasetuksissa valittuna kohdassa "Load contents in a DVD" Longest title only ja se ilmeisesti hämmensi tuota ohjelmaa lukemaan koko paketin yhdeski pätkäksi. Kun vaihdoin valinnan kohtaan "Titles longer than 30s", niin johan alkoi pelaamaan.
En ole ihan varma, oliko vika oikeasti tuossa, mutta mielestäni tuntuu järkeenkäyvältä ja tuon muutoksen jälkeen homma pelaa, joten oletan olleen tuossa sen vian.
Muuten täytyy kyllä kehua mainittua ohjelmaa ja voi suositella, vaikkakin on maksullinen. Rippaa hienosti DVD:t esim. iPadille.
En ole ihan varma, oliko vika oikeasti tuossa, mutta mielestäni tuntuu järkeenkäyvältä ja tuon muutoksen jälkeen homma pelaa, joten oletan olleen tuossa sen vian.
Muuten täytyy kyllä kehua mainittua ohjelmaa ja voi suositella, vaikkakin on maksullinen. Rippaa hienosti DVD:t esim. iPadille.
Prkl! Päivämäärämerkintään kuuluu piste (.) myös kuukausinumeron perään. Vuoden ensimmäistä päivää ei merkitä 1.1 vaan 1.1.
-
Re: Ratkaistu - Wondershare DVD Ripper hukkaa Nemon
Viesti Kirjoittaja Fixx »
Muistaakseni Wondersharesta ei kovin paljoa kiittäviä lausuntoja ole tullut. Noita rippaussoftia taidetaan tehtailla saman sorsan pohjalta useamman tahon toimesta ja laatu on vähän mitä on. Ja sitten noihin kopiosuojausjekkuihin kompastellaan, ja sellaisesta tässäkin saattaa olla kyse, ehkä. Eli feature on sotkettu kommenttien sekaan ja ripperi ei tiedä mitä sieltä pelastaisi ulos.
Mulla on käytössä MDRP eli Mac DVD Ripper Pro, joka tähän astisista on tehnyt asiallisinta jälkeä. RipIt on toinen hyvä, mutta se jumittuu helpommin naarmuihin. Maksullisia nämä. Handbrakellakin ilmeisesti voi ripata (ilmaiseksi) kunhan asentelee avuksi oikean version VLC:stä.
Mulla on käytössä MDRP eli Mac DVD Ripper Pro, joka tähän astisista on tehnyt asiallisinta jälkeä. RipIt on toinen hyvä, mutta se jumittuu helpommin naarmuihin. Maksullisia nämä. Handbrakellakin ilmeisesti voi ripata (ilmaiseksi) kunhan asentelee avuksi oikean version VLC:stä.
-
Re: Disneyn dvd-levyjen kanssa ongelmia
No niin, niin kuin yllä totesin, sain Nemon lopulta ripattua ja siihen muotoon, että saan sen siirrettyä iPadille.
Nyt olen yrittänyt taiteilla Kaunotarta ja Hirviötä ja se vasta mielenkiintoiselta näyttääkin. Wondersharen Mac DVD Ripper kyllä löytää ne DVD:n raidat mutta niitä onkin siellä vähintään parikymmentä yli tunnin ja 20 minuutin mittaista pätkää. Muokkasin ensimmäisen mp4:seksi ja se vaikutti hienolta. Ainoa ongelma tuli siinä, että leffan noin viisi viimeistä minuuttia jäi siitä puuttumaan. Sitten etsin siitä sen pisimmän pätkän, kun ajattelin sen sisältävän koko elokuvan. Mutta ei, se alkaa jostain keskeltä ja siinäkään ei ole koko leffa.
Eli eli, jokin kopiosuojausjuttu tms. saa aikaan sen, että siellä on ihan järjetön määrä niitä DVD-raitoja ja niistä nyt on paha valita mikä on se oikea. Miten on muuten mahdollista, että kun katson MacBookin työpöydällä olevan DVD:n tietoja (omppu + I), niin levyn koko on noin 5GB, mutta kun avaan sen levytiedoston ja katson siellä olevan video_ts -kansion (vai mikä se nyt oli) tietoja, niin se väittää kooksi noin 50GB? Tuota myöten se ilmeisesti löytää niitä raitojakin erinäisen määrän ja aiheuttaa minulle nyt tämän ongelman.
Mikä avuksi? Valitus maahantuojalle vai jotain muuta? Kai minulla on kuitenkin oikeus siirtää ostamani DVD haluamalleni laitteelle katsottavaksi?
Kokeilin myös tuota Fixxin ehdottamaa MDRP:tä, mutta se ei sovi nyt tähän tarkoitukseen, kun ajatus on konvertoida nuo tiedostot saman tien mp4-muotoon. (Ja sekin väitti rippausta aloittaessaan tiedoston kooksi noin 50GB.)
Nyt olen yrittänyt taiteilla Kaunotarta ja Hirviötä ja se vasta mielenkiintoiselta näyttääkin. Wondersharen Mac DVD Ripper kyllä löytää ne DVD:n raidat mutta niitä onkin siellä vähintään parikymmentä yli tunnin ja 20 minuutin mittaista pätkää. Muokkasin ensimmäisen mp4:seksi ja se vaikutti hienolta. Ainoa ongelma tuli siinä, että leffan noin viisi viimeistä minuuttia jäi siitä puuttumaan. Sitten etsin siitä sen pisimmän pätkän, kun ajattelin sen sisältävän koko elokuvan. Mutta ei, se alkaa jostain keskeltä ja siinäkään ei ole koko leffa.
Eli eli, jokin kopiosuojausjuttu tms. saa aikaan sen, että siellä on ihan järjetön määrä niitä DVD-raitoja ja niistä nyt on paha valita mikä on se oikea. Miten on muuten mahdollista, että kun katson MacBookin työpöydällä olevan DVD:n tietoja (omppu + I), niin levyn koko on noin 5GB, mutta kun avaan sen levytiedoston ja katson siellä olevan video_ts -kansion (vai mikä se nyt oli) tietoja, niin se väittää kooksi noin 50GB? Tuota myöten se ilmeisesti löytää niitä raitojakin erinäisen määrän ja aiheuttaa minulle nyt tämän ongelman.
Mikä avuksi? Valitus maahantuojalle vai jotain muuta? Kai minulla on kuitenkin oikeus siirtää ostamani DVD haluamalleni laitteelle katsottavaksi?
Kokeilin myös tuota Fixxin ehdottamaa MDRP:tä, mutta se ei sovi nyt tähän tarkoitukseen, kun ajatus on konvertoida nuo tiedostot saman tien mp4-muotoon. (Ja sekin väitti rippausta aloittaessaan tiedoston kooksi noin 50GB.)
-
Re: Disneyn dvd-levyjen kanssa ongelmia
Viesti Kirjoittaja Fixx »
Maahantuoja saattaisi nauraa makeasti.
Joo itse rippaan MDRP:llä ja enkoodaan tarpeen mukaan sitten sen .dvdmedia-tiedoston (joka on abt sama kuin ts-folder...) Handbrakella mp4:ksi, erikseen.
Joo itse rippaan MDRP:llä ja enkoodaan tarpeen mukaan sitten sen .dvdmedia-tiedoston (joka on abt sama kuin ts-folder...) Handbrakella mp4:ksi, erikseen.
5 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Video, televisio ja elokuvat”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka