devastat kirjoitti:Täytyykö minun lähettää se Applen huoltoon ranskaan (koska tilattu fnac:ista) vai voinko odottaa että iPad tulee suomeen myyntiin ja sitten saada se takuuhuoltoon suomessa?
Takuuhuolto onnistuu jo nyt Suomessa, ainakin Tector:lla. http://www.tector.fi/huolto sivuilta lainattua
"Apple iPad
Takuuhuollamme myös Apple iPad -tuotteet hankintamaasta riippumatta."
MacPro 8-core + Led Cinema Display, MacBook Pro, Mac Mini C2D, Mac Mini G4, iPad 16 3G, iPad Mini, iPhone 4s, iPhone 6 Plus, iPod Nano, iPod Shuffle, aTV
tuomas92 kirjoitti:Tosiaan. Pääsin mokomaa laitetta DigiExpossa kokeilemaan ja täytyy kyllä sanoa että ei säväyttänyt niin paljon kuin olin etukäteen odottanut. Se oli erinomaisen luonteva käyttää kyllä, mutta ei siitä sellaista wau-fiilistä tullut, eikä herättänyt mitään palavia ostohaluja. Toisin sanottuna minulla ei sellaista rakoa eri laitteiden välissä johon iPad menisi. Laitteessa oli iOS 4.2 eli moniajo ja kansiot mukana.
Moikka.
Kenes osastolla oli padi näytillä?
Mikrobitin digineuvola vai mikähän se nyt oli, se oli siellä lukitussa lasikaapissa ja pyytämällä sen sai hiplattavaksi.
Kovasti tämä Ipad kiinnostais ja nythän sitä 3G mallia sais suomestakin. Muutama asia tuli mieleen. Luin tuota threadia et jollain usb-kikkula lisälaitteella saa siis usb-laitteita kiinni. Tarkoittaako se et esim useimmat kamerat saa liittämällä, esim Canonin peruspokkarin? Entäs sit kuvien siirto moista myöten kamerasta? Mitenkä on sitten muiden valmistajien puhelimilla otettujen kuvien tuonti Ipadille? Ja lopuksi sitten onnistuuko tuolla Ipadilla muiden leffojen katselu kuin Itunesin kautta ostettujen, tarkoitan esim divx tyylistä tavaraa? Olisin erittäin kiitollinen, jos voisitte minua valaista yllä mainituissa asioissa. Muutenhan täällä on tullut todella hyvin selville kaikki olennainen
Hoqane
--------------
Ipad Air 32GB WiFi, MacBook Pro 15", iPhone 6
hoqane kirjoitti:Kovasti tämä Ipad kiinnostais ja nythän sitä 3G mallia sais suomestakin. Muutama asia tuli mieleen. Luin tuota threadia et jollain usb-kikkula lisälaitteella saa siis usb-laitteita kiinni. Tarkoittaako se et esim useimmat kamerat saa liittämällä, esim Canonin peruspokkarin? Entäs sit kuvien siirto moista myöten kamerasta? Mitenkä on sitten muiden valmistajien puhelimilla otettujen kuvien tuonti Ipadille? Ja lopuksi sitten onnistuuko tuolla Ipadilla muiden leffojen katselu kuin Itunesin kautta ostettujen, tarkoitan esim divx tyylistä tavaraa? Olisin erittäin kiitollinen, jos voisitte minua valaista yllä mainituissa asioissa. Muutenhan täällä on tullut todella hyvin selville kaikki olennainen
Näihinkin on vastattu jo moneen kertaan....mutta:
Suomesta tätä ei kannata ostaa (ellei osta esim tämän foorumin kautta) koska nämä harmaatuoja-jämyt pyytävät laitteista ihan törkeää hintaa.
Camera connection kitillä saa kamerat kiinni ja pystyy tuomaan kamerasta suoraan kuvat iPadiin. Saa sillä jotain muitakin laitteita kiinni, en ole testannut niin en tiedä mitä kaikkea onnistuu. Voi olla että muista puhelimista et saa tuotua kuvia ipadiin.
Hankkimalla Appstoresta esim. VLC media playerin, onnistuu muidenkin kuin vain iTunes formaattien katselu. Softa ei kuitenkaan tuo HD-materiaalia eli normilaatua pystyy ainoastaan katsella.
Hoqane: kameran kanssa (connector kitillä) iPadi on ihan ässä: kuvat isoiksi heti kuvaamisen jälkeen! Tätä on käytetty jo useissa juhlissa... Kuvaa, siirrä kuvat iPadiin ja laita slideshow päälle esim. kahvipöytään. Varo etteivät osta laitetta samantien sinulta
Kiitos INF:lle ja petroskoolille vastauksista. Kattelin netistä ja todellakin noi suomesta saatavat on sika kalliita. Jenkkilästä esim Bestbuysta lähtee suht koht edullisesti, joskin tietty maksaahan sielläkin noi 3G mallit, mut vähemmän ku täällä. Tähänkin varmaan on vastattu aiemmin, mut mites tuo virtalaturi osasto noilla ulkomailta otetuilla, vai olikos siinä joku adapteri mukana vai itse hommata? Mut summa summarum, mielenkiintonen laite kaiken kaikkiaan. Mites sit tuo "vanha" vai 3 G malli, kumpaa suosittelette (tietty se on aina henkilökohtaisesta käytöstä riippuva, mut kuiteskii)?
Hoqane
--------------
hoqane kirjoitti:Kiitos INF:lle ja petroskoolille vastauksista. Kattelin netistä ja todellakin noi suomesta saatavat on sika kalliita. Jenkkilästä esim Bestbuysta lähtee suht koht edullisesti, joskin tietty maksaahan sielläkin noi 3G mallit, mut vähemmän ku täällä. Tähänkin varmaan on vastattu aiemmin, mut mites tuo virtalaturi osasto noilla ulkomailta otetuilla, vai olikos siinä joku adapteri mukana vai itse hommata? Mut summa summarum, mielenkiintonen laite kaiken kaikkiaan. Mites sit tuo "vanha" vai 3 G malli, kumpaa suosittelette (tietty se on aina henkilökohtaisesta käytöstä riippuva, mut kuiteskii)?
Jenkeistä hinnan päälle tulee arvonlisävero ja tulli, joten ostos sieltä ei välttämättä ole halvempaa. Itse tilasin 32GB/3G-iPadin Ranskasta http://www.fnac.com/ ja sieltä se tuli kotiovelle kolmessa päivässä. Ranskassa on vieläpä samanlainen töpseli ja sähkö, joten ei tarvitse laturin kanssa pelleillä. Jenkeissähän on 110v jännite ja töpselikin erilainen. Toisaalta, noita usb-latureita saa halvahkoon hintaan meikäläisistäkin kaupoista.
Ja suosittelen tuota 3G-mallia. Mukavaa käyttää iPadia myös muualla kuin siellä, missä on wlan.
Viimeksi muokannut peuris, 14.11.2010 klo 15.08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
hoqane kirjoitti:Kiitos INF:lle ja petroskoolille vastauksista. Kattelin netistä ja todellakin noi suomesta saatavat on sika kalliita. Jenkkilästä esim Bestbuysta lähtee suht koht edullisesti, joskin tietty maksaahan sielläkin noi 3G mallit, mut vähemmän ku täällä. Tähänkin varmaan on vastattu aiemmin, mut mites tuo virtalaturi osasto noilla ulkomailta otetuilla, vai olikos siinä joku adapteri mukana vai itse hommata? Mut summa summarum, mielenkiintonen laite kaiken kaikkiaan. Mites sit tuo "vanha" vai 3 G malli, kumpaa suosittelette (tietty se on aina henkilökohtaisesta käytöstä riippuva, mut kuiteskii)?
Jenkeistä hinnan päälle tulee arvonlisävero ja tulli, joten ostos sieltä ei välttämättä ole halvempaa. Itse tilasin 32GB/3G-iPadin Ranskasta http://www.fnac.com/ ja sieltä se tuli kotiovelle kolmessa päivässä. Ranskassa on vieläpä samanlainen töpseli ja sähkö, joten ei tarvitse laturin kanssa pelleillä. Jenkeissähän on 110v jännite ja töpselikin erilainen. Toisaalta, noita usb-latureita saa halvahkoon hintaan meikäläisistäkin kaupoista.
Ja suosittelen tuota 3G-mallia. Mukavaa käyttää iPadia myös muualla kuin siellä, missä on wlan.
Kiitos Peuris hyvästä vinkistä. Kattelinkin tuota ja joskos sitä sit laittas ens kuun alussa tilaukseen . Onko muuten tuo 32:n riittänyt sulle ihan jees?
Hoqane
--------------
hoqane kirjoitti:Jenkeistä hinnan päälle tulee arvonlisävero ja tulli, joten ostos sieltä ei välttämättä ole halvempaa.
Eipäs viljellä väärää informaatiota eli jenkeistä voi tilata tullivapaasti aina 1500euroon (rajasta en ole ihan saletti) asti tietotekniikkaa - 100% Tullivapaata!!! Itsellä tuli jenkeistä iPad hyvään hintaan kun alvitkin sai takas kun toi tuli hankittua firmalle. Eli jenkeistä tilatessa et maksa tietotekniikasta tulleja vain 23% Alvin ja sit sieltä toisessa päässä joku liittovaltion vero tms. jotka on tyylii 8%... kertokaa viisammat paremmin. Mut joo tosiaan voi huoletta tuoda tietotekniikkaa ilman tullia tiettyyyn rajaan asti.
Viimeksi muokannut IIIMacci, 14.11.2010 klo 18.20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
hoqane kirjoitti:
Kiitos Peuris hyvästä vinkistä. Kattelinkin tuota ja joskos sitä sit laittas ens kuun alussa tilaukseen . Onko muuten tuo 32:n riittänyt sulle ihan jees?
Toistaiseksi on riittänyt, mutta eipä tuo ole kuin puolitoista kuukautta käytössä ollut. Saa nähdä myöhemmin sitten mikä on vapaan muistin määrä, kun tuohon on lataillut kaikenlaista lisää.
BugsBunny kirjoitti:Aika turhaahan tuossa laittessa on säilöä esim. jo katsottuja leffoja...
Joo totta ja esim. leffat voi streemaa suoraan koneelta... netin yli en ole yrittäny mutta ilmeisesti sekin onnistuu mukaan lukien EyeTV...16gigasta on puolet vapaana vaikka laite ollut 4kk käytössä ja siihen olen pumpannut suuren määrän appseja, lehtiä ja pelejä. Musiikki mulla siinä tosin ei ole yhtään.. ei ole tarvetta kun iPodin virkaa hoitaa taskussa iPhone ja kotona mielummin kuuntelen koneen kautta - siinäkin tapauksessa iPhone tai iPad toimii vain Remotena - kaukosäätimenä iTunesille...
Edit. Olen lähdössä ekan kerran iPad-omistajana 4pvän matkalle ulkomaille - taidan jättää Pädin himaan, iPhonella hoituu pakolliset matkalla
Viimeksi muokannut IIIMacci, 15.11.2010 klo 9.36. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
iPadissa on vittumainen ominaisuus esim. se, että jos kirjoittaa sähköpostia Safarin kautta gmailissa ja vierailee kirjoittamisen yhteydessä toisella sivulla, Safari kadottaa kirjoitetun tekstin takaisin gmail-sivulle palattaessa, koska jostain syystä sillä on pakkomielle refreshata sivu.
Onko tähän "ominaisuuteen" jotain korjausta/neuvoa, jotta moinen ei vastaisuudessa toistuisi? Sain vaimolta äsken maanalaisen paikan huudot tämän takia enkä välittäisi enää saada
Itse huomasin 64Gt:n tallennustilan olevan tarpeellisen. Osin elokuvien ansiosta.
Muutama pitkä lentomatka tullut tehtyä ja muutama viikko vietettyä mökillä, jossa ei tietokonetta käytössä, joten kiva oli katsella elokuvia ja tv-sarjoja,
ilman pelkoa "levytilan" loppumisesta.
Joulu ja ensi kesä tuovat varmaankin samat tilanteet lomamatkoilla. Muksuille kiva näyttää lasten elokuvia, eukoille rakkautta ja miehille jännitystä elokuvien ja dokumenttien muodossa.
Spacelord kirjoitti:- - - jos kirjoittaa sähköpostia Safarin kautta gmailissa ja vierailee kirjoittamisen yhteydessä toisella sivulla, Safari kadottaa kirjoitetun tekstin takaisin gmail-sivulle palattaessa, koska jostain syystä sillä on pakkomielle refreshata sivu. - - Sain vaimolta äsken maanalaisen paikan huudot tämän takia enkä välittäisi enää saada
Olisiko kuitenkin Gmailin ominaisuus? Olen monesti esim. Facebookissa kirjoittanut jotain ja hakenut siihen linkin tai tekstipätkän muualta, eri välilehdeltä tai eri ohjelmasta, ja sielläpä se keskeneräinen teksti on odotellut. Täytyy vaan muistaa, ettei sillä sivulla klikkaile jotain muuta kohtaa.
Sitäpaitsi Gmailissa voi tallentaa vedoksen... Ja ne suurimmat desibelit it-kämmeissä tulevat omien taitojen puutteen takia.
Spacelord kirjoitti:- - - jos kirjoittaa sähköpostia Safarin kautta gmailissa ja vierailee kirjoittamisen yhteydessä toisella sivulla, Safari kadottaa kirjoitetun tekstin takaisin gmail-sivulle palattaessa, koska jostain syystä sillä on pakkomielle refreshata sivu. - - Sain vaimolta äsken maanalaisen paikan huudot tämän takia enkä välittäisi enää saada
Olisiko kuitenkin Gmailin ominaisuus? Olen monesti esim. Facebookissa kirjoittanut jotain ja hakenut siihen linkin tai tekstipätkän muualta, eri välilehdeltä tai eri ohjelmasta, ja sielläpä se keskeneräinen teksti on odotellut. Täytyy vaan muistaa, ettei sillä sivulla klikkaile jotain muuta kohtaa.
Sitäpaitsi Gmailissa voi tallentaa vedoksen... Ja ne suurimmat desibelit it-kämmeissä tulevat omien taitojen puutteen takia.
Ei ole Gmailin ominaisuus, tekee samaa mille vaan sivulle, eli refreshaa sen uusiksi aina ko. ikkunaan mentäessä.
Gmail tallentaa lähettämättömän viestin automaattisesti luonnoksiin, enkä ainakaan yhtäkkiä löytänyt asetuksista kohtaa, missä siihen voi vaikuttaa. Ei kai käytettävä laite tuohon tallennukseen vaikuta, tässä tapauksessa iPad?
Gmail tallentaa lähettämättömän viestin automaattisesti luonnoksiin, enkä ainakaan yhtäkkiä löytänyt asetuksista kohtaa, missä siihen voi vaikuttaa. Ei kai käytettävä laite tuohon tallennukseen vaikuta, tässä tapauksessa iPad?
No ei vaikuta ei, mutta ei näytä nyt menevän oikein jakeluun tämä, mitä tarkoitan.
Montako kertaa pöytäkoneella tabeja tai ikkunoita vaihtaessasi huomaat, että gmailin tabiin vaihtaessa sivu automaattisesti refreshautuu? Et koskaan, koska niin ei tapahdu. Se, että ongelma sivuutetaan nyt jotenkin maagisesti toteamalla, että "vika käyttäjässä" tai "siellähän se on draftissa" ei auta tipan vertaa.
Spacelord kirjoitti:iPadissa on vittumainen ominaisuus esim. se, että jos kirjoittaa sähköpostia Safarin kautta gmailissa ja vierailee kirjoittamisen yhteydessä toisella sivulla, Safari kadottaa kirjoitetun tekstin takaisin gmail-sivulle palattaessa, koska jostain syystä sillä on pakkomielle refreshata sivu.
Onko tähän "ominaisuuteen" jotain korjausta/neuvoa, jotta moinen ei vastaisuudessa toistuisi? Sain vaimolta äsken maanalaisen paikan huudot tämän takia enkä välittäisi enää saada
Taitaa olla niin, että kun muisti alkaa käydä vähiin siellä olevat "turhat" jutut, kuten auki olevat nettisivut poistetaan sieltä automaattisesti. Tästä sitten seuraa se, että kun vanhan tabin avaa niin sivu ladataan uudestaan. Ja muistihan iPadissa loppuu hyvinkin nopeasti esim. iPhone neloseen verrattuna, mutta kun tämän tietää niin surffailu sujuu mukavammin. Tästä syystä hoidan kaiken Mailin kautta, koska se sentään pitää kaiken tallessa.
Tää youtube on kyllä niin syvältä tällä iPadilla. Tökkii molemmat versiot, siis koneen oma ja verkon kautta mobiiliversio.
Olen päivittänyt jo 4.2 versioon, mutta ei, ei vieläkään olla saatu kuntoon.
Sitä se on ku pitää olla oma flashitön versio...
Terpower kirjoitti:Tää youtube on kyllä niin syvältä tällä iPadilla. Tökkii molemmat versiot, siis koneen oma ja verkon kautta mobiiliversio.
Tökkiihän se yuotube ihan tavallisella tietokoneellakin harva se päivä nykyään? Itse kokeilisin säätää wlan-boksin asetuksia jos on jatkuvaa, niissä vasta bugeja sitten löytyykin.
Terpower kirjoitti:Tää youtube on kyllä niin syvältä tällä iPadilla. Tökkii molemmat versiot, siis koneen oma ja verkon kautta mobiiliversio.
Sama täällä, aika tuskaa on katsoa noita videoita.
Tökkiihän se yuotube ihan tavallisella tietokoneellakin harva se päivä nykyään? Itse kokeilisin säätää wlan-boksin asetuksia jos on jatkuvaa, niissä vasta bugeja sitten löytyykin.
Kyllä se tökkii joka ainoalla wlan boxilla ja joka paikassa. Aivan käsittämätöntä, kun iPhonessa ei juurikaan töki, mutta kun vedät iPadin esiin on katselunautinto tiessään.
Kyllä se tökkii joka ainoalla wlan boxilla ja joka paikassa. Aivan käsittämätöntä, kun iPhonessa ei juurikaan töki, mutta kun vedät iPadin esiin on katselunautinto tiessään.
Ok, ei tosiaan juuri iPad:sta kokemusta.
Huomannut vaan että youtube ei enää aina vastaa niin hyvin kuin aikoinaan.
No ei vaikuta ei, mutta ei näytä nyt menevän oikein jakeluun tämä, mitä tarkoitan.
Montako kertaa pöytäkoneella tabeja tai ikkunoita vaihtaessasi huomaat, että gmailin tabiin vaihtaessa sivu automaattisesti refreshautuu? Et koskaan, koska niin ei tapahdu. Se, että ongelma sivuutetaan nyt jotenkin maagisesti toteamalla, että "vika käyttäjässä" tai "siellähän se on draftissa" ei auta tipan vertaa.
Vaihdappa selainta :-)
Atomic Web esim. ei kadota jo valmiiksi kirjoitettua tekstiä selaimen gmailista, jos selailee eri tabeja!