Munkkipulla kirjoitti:iPhonen parhaus on juuri IOS käyttöjärjestelmä, jonka takia itse en lähtisi edes harkitsemaan esim. Desireä. Tämä on puhdas mielipideasia, josta on turha edes keskustella syvemmin. Mainittakoon että käytän mitä tahansa vehjettä sujuvasti 30min käytön jälkeen (ei koske vain puhelimia).
Olen välillä ihmetellyt miksi iTunes on merkattu usein miinukseksi iPhonen kohdalla. Sehän on käsittämättömän helppo ja kätevä tapa päivittää kappaleet ja ohjelmat iPhoneen, sekä tietenkin ottaa varmuuskopion puhelimesta. Kuka ihme enään haluaa drag and drop systeemejä kun asian voi tehdä lähes automaattisesti? Myöskin minua ei haittaa että puhelin pitää laittaa tietokoneeseen kiinni kun siirtää musiikkia puhelimeen sillä iPhone on kätevä ladata samalla.
Tiedän myös ettei puhelinta saa käyttöön ilman iTunesia, mutta tämähän on kaikilla tiedossa ja en näe tätäkään suurena ongelmana. Kyllä kaikki malttavat varmaan sen verran odottaa ennen kuin saavat puhelimen käyttöön (olemmehan kaikki aikuisia). Puhelin vertailu TM:ssä on onnistunut ja mielestäni oikeassa, vaikka vertailut ovat yleensä toimituksen mielipiteitä puhelimista (kuten myös vertailut missä iPhone ei ole ykkösena). Käyttöjärjestelmä on 80% puhelimesta, sillä sitähän me käytämme päivät pitkät. Nykyaikana jokaiselle löytyy itselleen sopiva puhelin ja sehän on erittäin hyvä asia. Olkaa tyytyväisiä valintaanne!
Mulla on ollut iPhone jo kohta kolme vuotta ja tiedän varsin hyvin mistä puhut. Mulla on se ongelma, että iOS on liian yksinkertainen. Kuten sanoit, tää on mielipideasia. Kun puhelimen ottaa käteen, ei ole enää kauheasti mitä voi tehdä, tehdäkseen laitteesta oman. Taustakuvan asettaminen ja se on siinä. iPhone on hyvä, jos ei ole aikaa säätää puhelinta mieleisekseen. Androidista löytyy kaiken maailman teemoja ja skinejä joka lähtöön, sekä widgettejä.
HTC.n puolella on myös htcsense.com, mistä löytyy vaikka mitä ominaisuuksia. Jokainen voi katsoa Youtubesta tarkemmin. Varsinkin ilmainen puhelimen trackkaaminen/seuraaminen on ehdotonta plussaa, mikä maksaa Applella jo 80€ vuodessa.
delic kirjoitti:
Ahaa nyt olen vielä vähemmän kiinnostunut, tuohan kuuluu sarjassa noihin jättiluureihin mitä en ymmärrä, tuossakin 4,3" näyttö ja painoa 160 grammaa ja näin ollen luurilla fyysistä kokoa liikaa myös, ei kiitos. Mielestäni iPhone on aika täydellisen kokoinen luuri. En tiedä onko Applella aikomusta lähteä kilpailemaan näyttöjen koossa, toivottavasti ei
Esim galaxy s on omaan makuun ihan liian iso, vaikkakin kevyt onkin
Tää on sitten niitä mielipideasioita, mulle tuo HTC on ihan sopivan kokonen, 4,5" menisi varmaan vielä. Siitä isommaksi ei puhelimia varmaan aletakkaan tekemään. Toiset tykkää äidistä, toiset tyttärestä.