iPad (1. gen)-käyttökokemukset
-
Re: iPad-käyttökokemukset
Viesti Kirjoittaja Commander Cool »
Huippulaite, mutta softapuolelta olen odottanut sitâ "must have" softaa, ei ole vielä tullut eteen..
Suomen Kuvalehti toimii hyvin ja lisäksi tuli Amazonin joku sähköinen readeri ladattua josta luen juuri George W Bushin tuoretta kirjaa, eikä maksanut kuin 9,99 dollaria tuokaan.
Muutaman kerran olen onnistunut kadottamaan kirjoitetun tekstin, muuten käyttö on ollut todella mutkatonta. Akkukesto on aivan loistava!
Vielä hiukan pohdintaa tuohon mallivertailuun, itse en ottanut 3G:tä siksi että joka ikisessä paikassa tuntuu nykyään olevan WLAN saatavilla ja ne harvat paikat joissa ei WLANia ole, pitää melkein pyhittää jo jollekkin muulle kuin nettisurffaukselle, kuten kesämökit ja vastaavat. Ja kyllähän iPhonellakin surffaa jo ihan sulavasti jos joku lasku pitää mökiltä maksaa tai vastaavaa.
-
Viesti Kirjoittaja iDock »
Näin itsekin ajattelin, mutta toisaalta nyt jos ostaisin iPadia, ei WiFi- versio tulisi kuuloonkaan. Ja hyvä että tuli suoraan ostettua Wifi + 3GCommander Cool kirjoitti:Kaliforniasta tuli ostettua 16 gb wifi -malli, lähinnä heräteostoksena. Hintakin oli nykykurssilla kohtuullinen: niin 370 euroa.
Huippulaite, mutta softapuolelta olen odottanut sitâ "must have" softaa, ei ole vielä tullut eteen..
Suomen Kuvalehti toimii hyvin ja lisäksi tuli Amazonin joku sähköinen readeri ladattua josta luen juuri George W Bushin tuoretta kirjaa, eikä maksanut kuin 9,99 dollaria tuokaan.
Muutaman kerran olen onnistunut kadottamaan kirjoitetun tekstin, muuten käyttö on ollut todella mutkatonta. Akkukesto on aivan loistava!
Vielä hiukan pohdintaa tuohon mallivertailuun, itse en ottanut 3G:tä siksi että joka ikisessä paikassa tuntuu nykyään olevan WLAN saatavilla ja ne harvat paikat joissa ei WLANia ole, pitää melkein pyhittää jo jollekkin muulle kuin nettisurffaukselle, kuten kesämökit ja vastaavat. Ja kyllähän iPhonellakin surffaa jo ihan sulavasti jos joku lasku pitää mökiltä maksaa tai vastaavaa.

- iPhone 12 Pro - 128 Gt
- iPad Pro 2. gen - 128 Gt - WiFi
-
Viesti Kirjoittaja niinniin »
-
Viesti Kirjoittaja T0mi »
Mitenkäs vältit Kalifornian myyntiveron?Commander Cool kirjoitti:Kaliforniasta tuli ostettua 16 gb wifi -malli, lähinnä heräteostoksena. Hintakin oli nykykurssilla kohtuullinen: niin 370 euroa.
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja KenSu »
Mulla ei töki iPadin oma youtube app ollenkaan. Täysin sujuvasti toimii. Kotona wlanin päässä käytän, en ole 3g:llä kokeillut.Terpower kirjoitti:Kyllä se tökkii joka ainoalla wlan boxilla ja joka paikassa. Aivan käsittämätöntä, kun iPhonessa ei juurikaan töki, mutta kun vedät iPadin esiin on katselunautinto tiessään.Sherukka kirjoitti:Tökkiihän se yuotube ihan tavallisella tietokoneellakin harva se päivä nykyään? Itse kokeilisin säätää wlan-boksin asetuksia jos on jatkuvaa, niissä vasta bugeja sitten löytyykin.Terpower kirjoitti:Tää youtube on kyllä niin syvältä tällä iPadilla. Tökkii molemmat versiot, siis koneen oma ja verkon kautta mobiiliversio.
Olen päivittänyt jo 4.2 versioon, mutta ei, ei vieläkään olla saatu kuntoon.
Sitä se on ku pitää olla oma flashitön versio...
Aikoinaan mulla oli ilmeisesti viallinen wlan-tukiasema, jonka kanssa oli ipod touchilla juutuubailu yhtä tuskaa vaikka läppärillä tuntui toimivan nykimättä. Vaihdoin tukiaseman ja ipod alkoi toimia ja läppärikin nopeutui ihmeesti.
-
Viesti Kirjoittaja skv »
-
Viesti Kirjoittaja Psaikke »
Komppaan. Kun vielä iPadin omistin, olin todella tyytyväinen nimenomaan tuohon m.youtube.commiin. loistolaatu ja saumaton toiminta sekä 3G:llä, että wlanillaskv kirjoitti:unohtakaa tuo ipadin oma youtube app ja käyttäkää m.youtube.com toimii kuin tauti myös 3g:llä. Kaiken huipuksi 3g:llä oma app heikentää laadun luokattomaksi.
-
Viesti Kirjoittaja L.u.k.e »
Kiitoksia avusta jo etukäteen.
-
Viesti Kirjoittaja Ape »
Pidät sormea siinä Google-kentässä pari sekkaa paikallaan, nostat sormen pois ja valitset sitten "Paste".L.u.k.e kirjoitti:Kertokaa joku newbielle yksi juttu. Millä saan liimattua kopioimani tekstin Safarissa Googlen hakukenttään ?
-
Tuota on kovasti yritetty. Kyseessä on siis näppihäiriö. Mutta kiitos, noin sen siis pitäisi toimia.Ape kirjoitti:Pidät sormea siinä Google-kentässä pari sekkaa paikallaan, nostat sormen pois ja valitset sitten "Paste".L.u.k.e kirjoitti:Kertokaa joku newbielle yksi juttu. Millä saan liimattua kopioimani tekstin Safarissa Googlen hakukenttään ?
-
Viesti Kirjoittaja Ape »
Ei toimi? Hmmmm... Erikoista. Mulla menee tarkalleen ottaen näin: laitan sormen siihen, kenttä levenee samalla kun suurennuslasipallo tulee sormen alle ja näppis tulee esiin näytön alalaidasta. Kun sitten vapauttaa kentän, tulee "Paste". Tuleeko sulla mikään noista?L.u.k.e kirjoitti:Tuota on kovasti yritetty. Kyseessä on siis näppihäiriö. Mutta kiitos, noin sen siis pitäisi toimia.Ape kirjoitti:Pidät sormea siinä Google-kentässä pari sekkaa paikallaan, nostat sormen pois ja valitset sitten "Paste".L.u.k.e kirjoitti:Kertokaa joku newbielle yksi juttu. Millä saan liimattua kopioimani tekstin Safarissa Googlen hakukenttään ?
-
Safarin asetuksissa ei näytä olevan mitään asiaan liittyvää. IPadi on muuten toiminut täysin moiteettomasti. Tuo on ensimmäinen ongelma johon olen törmännyt.
Omituista

-
Viesti Kirjoittaja felch »
-Menet google.fi
-tässä vaiheessa olet jo kopioinut jonkin tekstinpätkän
-klikkaat googlen hakukenttään kerran normaalisti, ja näppäimistö ponnahtaa esille
-klikkaat uudestaan googlen hakukenttään pitäen sormea n. sekunnin ajan, jolloin suurennuslasin kuva pompahtaa esille
-päästät irti, jolloin pitäisi muodostua tuo Paste -puhekupla
-klikkaat Pastea
Jos ei toimi, niin ota varmuuskopiot ja resetoi koko laite.
iPhone 7
iPad Air 2
-
Viesti Kirjoittaja arminator »
Ensin valkkaat kopioitavan kohdan pitämällä sormea sen pällä, tulee teksti "copy" ja sitten kopioit sen minne haluat (vaikka se googlen hakukenttä) pidät sormea siinä niin tulee "paste"L.u.k.e kirjoitti:Kertokaa joku newbielle yksi juttu. Millä saan liimattua kopioimani tekstin Safarissa Googlen hakukenttään ?
-
-klikkaat googlen hakukenttään kerran normaalisti, ja näppäimistö ponnahtaa esillefelch kirjoitti:Kertaan vielä kun kuulostaa niin älyttömältä:
-Menet google.fi
-tässä vaiheessa olet jo kopioinut jonkin tekstinpätkän
-klikkaat googlen hakukenttään kerran normaalisti, ja näppäimistö ponnahtaa esille
-klikkaat uudestaan googlen hakukenttään pitäen sormea n. sekunnin ajan, jolloin suurennuslasin kuva pompahtaa esille
-päästät irti, jolloin pitäisi muodostua tuo Paste -puhekupla
-klikkaat Pastea
Jos ei toimi, niin ota varmuuskopiot ja resetoi koko laite.
Suurkiitokset. Tuo ensimmäinen lause oli se taikalause.
Tänks
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
Viesti Kirjoittaja ranson »
-
Viesti Kirjoittaja felch »
Noh noh, eipäs vaikeuteta tätä enempääranson kirjoitti:Tai sitten tuplaklikkaa sitä hakukenttää sen kentän aktivoinnin jälkeen.

iPhone 7
iPad Air 2
-
Viesti Kirjoittaja Päärynävaiomena »
-
Päärynävaiomena kirjoitti:Olen lähdössä ensi viikolla Washingtoniin ja suunnitelmissa on WiFi+3G sekä WiFi muun perheen käyttöön. Vuoden käytössä ollut iPod Touch ja 10 kk vanha iPhone ovat todella saaneet vakuuttuneeksi. iPad sopinee hyvin matkalukkuun ja löytänee tiensä perille, mutta onko vinkkejä mitä lisävarusteita kannattaa tuoda mukana. Elokuvia en katsele ja musiikkia en enemmin lataile, riittääköhän 16G?
Ipad sovellukset ovat isompia kuin iPhone softat. Et puhunut valokuvista mitään. Et ylipäätään kertonut mihin laitetta käytät. Kerroit vain mihin et käytä.
Jos et ole persaukinen niin suosittelen 64Gb versioo.
-
Ai niin. Vaikeaa on lisävarusteitakin suositella, kun en tiedä mitä vekottimella teet. Mutta kamra connection kit ainakin. Case kannattaa myös hankkia ettet kolhi laitetetta jo matkalla.L.u.k.e kirjoitti:Päärynävaiomena kirjoitti:Olen lähdössä ensi viikolla Washingtoniin ja suunnitelmissa on WiFi+3G sekä WiFi muun perheen käyttöön. Vuoden käytössä ollut iPod Touch ja 10 kk vanha iPhone ovat todella saaneet vakuuttuneeksi. iPad sopinee hyvin matkalukkuun ja löytänee tiensä perille, mutta onko vinkkejä mitä lisävarusteita kannattaa tuoda mukana. Elokuvia en katsele ja musiikkia en enemmin lataile, riittääköhän 16G?
Ipad sovellukset ovat isompia kuin iPhone softat. Et puhunut valokuvista mitään. Et ylipäätään kertonut mihin laitetta käytät. Kerroit vain mihin et käytä.
Jos et ole persaukinen niin suosittelen 64Gb versioo.
-
Viesti Kirjoittaja Fischer »
Onko kellään kokemuksia Apple iPad Case:sta tai Macally BookStand:sta?
http://www.macally.com/EN/Product/Artic ... icleID=320
Tuollaiset ohuet ja kevyet kansiomaiset suojat kiinnostais meikäläistä.
Mitäs muita vastaavanlaisia löytyy?
Ja lopuksi mitä mieltä olette näistä Gelaskinsin tuotteista? Onko hyviä?
http://www.gelaskins.com/store/skins/ip ... aders/iPad
-
Viesti Kirjoittaja lemppari »

-
Viesti Kirjoittaja Santtunen »
Tallinnasta ostin 15 eurolla A. Laikmaa-kadun Apple-myymälästä. Noin 150 metriä Virukeskuksesta etelään.
-
Viesti Kirjoittaja astrakaani »
Kotelo-aiheesta löytyy kuusi sivua keskustelua omasta ketjustaan:Fischer kirjoitti:Joku suoja pitäis piakkoin saapuvalle iPadille hommata...
Onko kellään kokemuksia Apple iPad Case:sta tai Macally BookStand:sta?
http://www.macally.com/EN/Product/Artic ... icleID=320
Tuollaiset ohuet ja kevyet kansiomaiset suojat kiinnostais meikäläistä.
Mitäs muita vastaavanlaisia löytyy?
Ja lopuksi mitä mieltä olette näistä Gelaskinsin tuotteista? Onko hyviä?
http://www.gelaskins.com/store/skins/ip ... aders/iPad
http://hopeinenomena.net/viewtopic.php? ... pad+kotelo
Itse olen ollut hyvin tyytyväinen litteään alle kympin hintaiseen DealExtreme koteloon.
-
Viesti Kirjoittaja Ape »
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka