Valintojen maailma: iPhone 4 vs. HTC Desire HD
-
Valintojen maailma: iPhone 4 vs. HTC Desire HD
Viesti Kirjoittaja Bysantinkeisari »
Pitkällisten tutkimusten jälkeen vaihtoehdoiksi olen rajannut iPhone nelosen ja Desire HD:n. Kysymys kuuluukin: Kumpi on kivempi? Kumpi kiihottaa puhelinnörttiä enemmän? Mainittakoon, että olen omistanut iPhone 3GS:n ja tätä viestiä näpyttelen N900:lla.
Androidia en ole koskaan käyttänyt, huono se ei varmasti ole, mutta kuinka käy väännössä iOS:n kanssa? Appstore on suurempi, kuin androidmarket, mutta onko sisällöllistä eroa kuinka huomattavasti? iLuurissa ärsyttää eniten se, että se on ikäänkuin puhelinten amisbemari; kiva sillä on luisutella menemään, mutta vähän idiootiksi se tekee. Mikäs HTC:ssa ärsyttää?
Fight!
-
Re: Valintojen maailma: iPhone4 vs. HTC Desire HD
Viesti Kirjoittaja delic »
Tämän lauseen perusteella sanoisin, että HTC desire HD tarjoaa sinulle enemmän.Bysantinkeisari kirjoitti:Kansalaiset, on jälleen tullut lelujen päivityksen aika. (Lue: veronpalautukset)
Kumpi kiihottaa puhelinnörttiä enemmän? Mainittakoon, että olen omistanut iPhone 3GS:n ja tätä viestiä näpyttelen N900:lla.
Varmaan suurin kysymys on miksi siirryit iphonesta käyttämään N900? iphone 4 kun kuitenkin pohjimmiltaan on aika sama luuri, toki päivitettynä tän päivän raudalla
-
Viesti Kirjoittaja Veivari »
-
Viesti Kirjoittaja Bysantinkeisari »
Niinpä, ja iLuurista iLuuri-foorumilla. Ajattelin kerätä jonkin näköisen konsensuksen iphonistien ja hooteeseeläisten mielipiteistä (pitäisi ehkä ottaa nidottu printti ja voittaa tieto finlandia).Veivari kirjoitti:Ehkä Htc:stä kannattaa kysellä Htc-foorumilta.
Tuosta 3GS - N900 siirtymästä: Se oli juuri sitä lelujen päivitystä. Tein kyllä virheen tuossa siirrossa, n900 on aivan liian hc-tehokäyttäjä luuri meikäläiselle. Ehkä hieman liiottelin puhuessani puhelinnörttiydestä, sanotaanko, että teknolelut pitää olla ajan tasalla.
HTC:n avoimuus on iso plussa appleen nähden, mutta toisaalta appstore on aivan mieletön valtti. Siitä pitääkin kysyä, onko androidmarketilla ja appstorella oikeaa sisällöllistä eroa kuinka paljon?
-
Viesti Kirjoittaja KauMi »
Kummassakin laitteessa / käyttöjärjestelmässä on hyvät ja huonot puolet. Mutta ainakin omaan käyttötarpeeseni tuo htc:n tuote tuntuu paremmalta. Ainakin perus desire on todella hyvä laite ja androidi alkaa olemaan siinä vaiheessa, että itsekin haluan kokeilla sitä. Desire HD:ssa on ainut huono homma akun kesto. Mutta kerran tuolla 3GS:n akun kestolla tuli toimeen niin varmasti desirelläkin.
Android marketista voi myös nykyään ostaa sovelluksia suomessakin joka on ehdotommasti iso asia. Sieltä tuntuu löytyvän ihan mukavasti ohjelmia ja kokoajan lisää. Toki App Store on vielä huomattavasti suurempi ja varmaankin laadukkaampaa tavaraa enemmän, mutta market store kehittyy kokoajan.
Ehkä paras tapa asiaa on miettiä sillä tavalla, että jos todella pitää ja on tyytyväinen iOS alustaan niin kannattaa pysyä siinä. Mutta jos edes hieman tuntuu ahdistavan jotkut asiat, niin silloin kannattaa tutkia muita vaihtoehtoja.
Ai niin ja android tukee flashia.
Täältä muuten löytyy aika hyvä arvostelu desirestä:
http://www.engadget.com/2010/10/27/htc- ... hd-review/
-
Re: Valintojen maailma: iPhone 4 vs. HTC Desire HD
Viesti Kirjoittaja Raipe43 »
- Desire HD:n näyttö on ensinnäkin paljon isompi. Mulle näytön koko oli tärkeämpi kuin pikseleiden määrä, mikä on riittävä Desiressä HD:ssa. Joillekkin näyttö saattaa olla liian iso, ja silloin kannattaakin tutkailla muita malleja, kuten Galaxy S:ää, Desire Z:taa, ja tietenkin iPhone 4:sta.
- Toinen asia on käyttöjärjestelmä. Kahden iOS vuoden jälkeen, iOS tuntuu aivan liian yksinkertaiselta, ja säätämismahdollisuudet jäävät hyvin pieneen. Androidista löytyy Flash, Widgetit, sekä skinejä ja teemoja. Siitä saa helposti erilaisen ja oman näköisensä. Lisää voi aina ladata HTC Hubista.
- Kolmantena argumenttina on htcsense.com, joka on ilmainen pilvipalvelu. Mukavia oivalluksia sieltä löytyy vaikka kuinka, ja tietenkin jos puhelin hukkuu, voi sen kartalta etsiä, tai pyyhkiä/lukita. Applen MobileMe maksaa 80€ kuussa.
- Neljäntenä argumenttina on kamera. 8 mpix, dual-flash ja 720p videokuvaus hoitavat homman. Suurimpana erona lienee se, että videon voi uploadaa youtubeen HD laatuisena, toisin kuin iPhonessa(?). Kuvaamiseen saa myös erilaisia efektejä, jotka ovat suoraan samassa sovelluksessa. Erillistä ohjelmaa ei siis tarvitse.
- Viiidentenä argumenttina yleinen käyttönopeus ja selaaminen. Aivan piirun verran nopeampi käyttöliittymä ja parempi selaaminen vie voiton. Myöskin zoomaaminen nettisivulla kasaa kaikki sanat näkyville, jolloin lukeminen on huomattavasti helpompaa.
- Kuudentena on navigointi. Laitteesta löytyy erillinen autopaneeli, Locations -ohjelma, Navigointi -sovellus sekä totta kai Google Mapsit, Earthit ym. TomTom on käsittääkseni yhteistyössä HTC:n kanssa, joka tarjoaakin karttapalvelun.
- Loppuun vielä DLNA-tuki ja mahdollisuus Wifi-tukiasemaan, niin se on mun osalta siinä.
iPhonen vaakakupissa painoi Apple Store, helppokäyttöisyys ja näytön tarkkuus. Mun osalta tää oli selvä valinta, mutta tää onkin vaan mun mielipide.
-
Viesti Kirjoittaja RaPa »
Appstore kyllä tarjoaa enemmän mitä market, mutta suurilta osin se on kaiken mailma paikanna itsesi softia yms. tikku ukko sotaa. Saman ongelman kans painiin market ja näkyy tulleen paljo iPhonen softaa semmosenaan kans sinne.
Eli 3gs takuuseen ja kytkyn maksu pois ja vaimolle siittä angry birds pelikone. itelle desire z tai HD kouraan =)
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Tässä sitä Android Marketin tilaa:
http://daringfireball.net/2010/11/where ... iller_apps
Lisäksi pitää muistaa, että iPhonen käyttäjä on Applen asiakas, Googlen asiakas on se mainostaja, jolle se käyttäjänsä myy.
Mutta jos säätää tykkää, HTC ehdottomasti, minä olen liian vanha säätäjäksi, siksi seuraava puhelimeni on iPhone.
-
Viesti Kirjoittaja Raipe43 »
-
Viesti Kirjoittaja PatrikSelin »
Kannattaa miettiä mitä puhelimeltaan haluaa. Itse omistan tavallisen Desiren ja olen todella tyytyväinen. Android Markettiin on tullut 4 kk:ten sisällä todella paljon hyviä sovelluksia ja tulee jatkuvasti lisää. Androidissa on voi syncata monta sovellusta keskenään, joka ei tietääkseni onnistu iOS:ssa. Flash toimii ongelmitta Hi-end puhelimissa ja joka on oikeasti hyödyllinen ja sen saa pois päältä helposti halutessaan. iOS:n on parempia pelejä, mutta jos ei pelaa, vaan haluaa muokata ja muuta nörtti hommia, nii Android on oiva valinta. Itse en välttämättä HD mallia ostaisi, vaan Samsung Galaxy S:n, joka on tosin buginen. mutta päivitykset korjaa.
-
Viesti Kirjoittaja Kamek »
Jos rivien välistä lukee, niin ilmeisesti pidät uudesta tekniikasta ja säätämisestä? Silloin kannattaa ehdottomasti ostaa HTC.
Argumentteja puolesta ja vastaan löytyy paljon, mutta niillä ei ole kaikille käyttäjille yhtä suurta painoarvoa.
Esimerkiksi nuo raipen argumentit ovat todella hyviä, mutta minulle taas niillä ei ole juuri mitään merkitystä.
Päädyin itse iPhoneen, koska siinä on:
- tietyt 2 (elintärkeää) ohjelmaa, mitä Androidille ei tällä hetkellä saa
- selkeä tuki eri kielisten merkkien syöttämiseen (testailin tätä Androidilla ja se vaati säätöä ja säädönkään jälkeen ei toiminut kunnolla vaan sai hajoilla pieniin virheisiin. Applella kaikki toimi tässä intuitiivisesti ja sulavasti.)
- suljettu systeemi, joka tuo toimintavarmuuden (Olen käyttänyt linuxia pitkään ja vaikka sen tuoma vapaus on täydellistä, hajoilin aina siihen sekavuuteen ja ylenmääräiseen, vastentahtoiseen säätämiseen, mikä johtui liiasta pirstaloituneisuudesta. En halua, että puhelimessani ja kotikoneessani on linux. Serverissä se on edelleen.)
-
Viesti Kirjoittaja unwritten »
-
Höpö höpö ja vielä kerran höpö.Mutta jos säätää tykkää, HTC ehdottomasti, minä olen liian vanha säätäjäksi, siksi seuraava puhelimeni on iPhone.
-
Viesti Kirjoittaja PatrikSelin »
Säätämisellä ei tarkoiteta sitä alku juttua, vaan sen jälkeen voi muokata todella paljon. LauncherProlla saa muokattua todella paljon ulkonäköä.KauMi kirjoitti:Miksi androidi rinnastetaan aina hirveään säätämiseen? Itseasiassa se on hyvin kaukana siitä. Desiressä ensimmäisen käynnistyksen yhteydessä määritellään asetukset, kuten sähköposti, twitter, facebook yms. Tämän jälkeen perus petterin puhelin on valmis. Helppoa kuin heinän teko. Toki ymmärrän säätämisen kauheuden jos nämä tuottaa jo vaikeuksia. Pitäähän siinä muistaa jo salasanoja ja sähköpostitilit. Ainoa "säätäminen" minkä olen tehnyt paremman puoliskon desireen oli scandinavian keyboardin asentamisen marketista.
-
Kyllä ja siinähän sen hienous onkin. Mutta näissä pitää aina muistaa, että perus petterit eivät muokkaa tai säädä kovinkaan paljoa sen jälkeen kun perusasiat ovat kunnossa ja valmiina. Tämän jälkeen käyttö muuttuu täysin samanlaiseksi kuin iOS laitteissa. Menen markettiin asennan sovelluksen ja käytän sitä. Eli ei sitä andoidiakaan tarvitse säätää sen enempää kuin iOS:ia jos ei halua. Tätä mie tarkoitin.PatrikSelin kirjoitti:Höpö höpö ja vielä kerran höpö.KauMi kirjoitti:Miksi androidi rinnastetaan aina hirveään säätämiseen? Itseasiassa se on hyvin kaukana siitä. Desiressä ensimmäisen käynnistyksen yhteydessä määritellään asetukset, kuten sähköposti, twitter, facebook yms. Tämän jälkeen perus petterin puhelin on valmis. Helppoa kuin heinän teko. Toki ymmärrän säätämisen kauheuden jos nämä tuottaa jo vaikeuksia. Pitäähän siinä muistaa jo salasanoja ja sähköpostitilit. Ainoa "säätäminen" minkä olen tehnyt paremman puoliskon desireen oli scandinavian keyboardin asentamisen marketista.
Säätämisellä ei tarkoiteta sitä alku juttua, vaan sen jälkeen voi muokata todella paljon. LauncherProlla saa muokattua todella paljon ulkonäköä.
-
Viesti Kirjoittaja unwritten »
Näin juuri.PatrikSelin kirjoitti:Säätämisellä ei tarkoiteta sitä alku juttua, vaan sen jälkeen voi muokata todella paljon. LauncherProlla saa muokattua todella paljon ulkonäköä.KauMi kirjoitti:Miksi androidi rinnastetaan aina hirveään säätämiseen? Itseasiassa se on hyvin kaukana siitä. Desiressä ensimmäisen käynnistyksen yhteydessä määritellään asetukset, kuten sähköposti, twitter, facebook yms. Tämän jälkeen perus petterin puhelin on valmis. Helppoa kuin heinän teko. Toki ymmärrän säätämisen kauheuden jos nämä tuottaa jo vaikeuksia. Pitäähän siinä muistaa jo salasanoja ja sähköpostitilit. Ainoa "säätäminen" minkä olen tehnyt paremman puoliskon desireen oli scandinavian keyboardin asentamisen marketista.
-
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Olisi ehkä mukavaa avata toinen ketju jossa näitä säätöjä perusteltaisiin koska minä en ole kaivannut mitään säätöjä omaan luuriini vaikka säätöihminen olen aina ollutkin?
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Minua yleensä nyppii asioiden tekeminen "vaikeasti" ja tässä on aina Nokian laitteet toimineet hyvinä esimerkkeinä (myös N8 jota olen hiplannut) sekä Windows XP. Windows 7 kuulemma olisi kertaluokkaa järkevämmin ajateltu joten sitä pitäisi myös päästä kokeilemaan. Muistelen että Windows 3.11 oli hyvä koska oli riittävän yksinkertainen ja todella *nopea* (486:lla) jolloin käyttäjältä ei mennyt hermot ja työt sai tehokkaasti hoidettua.
-
Viesti Kirjoittaja mika_t »
-
Viesti Kirjoittaja Kanttila »
Desire HD akku kestää kuulemma hyvinkin saman minkä perus-Desirenkin, väittää tuttavani jotka ovat sen kanssa pelehtineet nyt parisen viikkoa. Voin sen uskoakin, eli edelleen ollaan aikalailla perus-älypuhelinten akkukestoissa.
Itse taidan "virallisen" luurin vaihtaa Desire HD kapulaan ja kesällä miettiä jos privaatti 3GS vaihdan Neloseen, tai mitä se Omena tarjoaa sitten siinä vaiheessa. 4S?
Kaikkea kummallista ajatusta, kaikesta kummallisesta: http://blog.kanttila.com
-
Viesti Kirjoittaja mihatsu »
Omistin/omistan N900 ja käytin siinä google talk&voicea ja skypea 24/7 ja puhelin oli ainoastaan t-mobile 3G verkossa. Aamulla kun menin töihin iskin sen laturiin ja se oli laturissa koko päivän kunnes lähdin himaan 4 maissa. Illalla akku oli jo tyhjä joten laturiin taas aamuun saakka. www:ta en juuri selannut ja puheluita tuli hiukan päivästä riippuen ehkä 30min. Ostin sitten kaverille iphone nelosen kun olin tulossa käymään suomessa ja se oli itellä testikäytössä pari viikkoa. Asentelin samat rensselit skypen ja fringin. Puhelin oli sillon t-mobilen kortilla joten se 3G:hen edes päässyt joka varmasti jatkoi akun kestoa paljon mutta fring ja skype koko ajan päällä akku kesti melkein kolme päivää. Välillä oli tunne että voiko ne ohjelmat olla edes siellä päällä mutta niin vain tuli pikaviestit läpi ja puhelutkin mutta puhumiseen ei riittänyt enää puhti EDGE:ssä. Suomesta palatessani kävin hakemssa juuri tästä akunkeskosta johtuen nelosen myös itselle siihen att:n kortin testikäyttöön ja akku nyt on kestänyt 2 päivää ihan heittämällä. Androidin hankkiminen pyöri kauan mielessä kun insinöörinä on aina kaikenlainen säätäminen mielessä mutta ajattelin että ehkä siihen vehkeistykseenkin leipiintyy ajan myötä. Välillä aina mietiskelen androidia kun näitä uusia tulee mutta olen kyllä sitä mieltä että jos jossain i4 pieksää kaikki älypuhelit niin tässä akunkestossa. Tämän sanon ilman mitään omenalaseja. N900:ssa oli akunkesto surkea, foorumien mukaan ei paljon desirekään häviä ja kun HD:ssa on isompi ruutu niin luulis virran kelpaavan.
Mika
-
Viesti Kirjoittaja mr.hemmo »

Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka