Kuinka monessa maassa olet käynyt? (Äänestys)
-
Re: Kuinka monessa maassa olet käynyt? (Äänestys)
Viesti Kirjoittaja Lare »
Suomi, Ruotsi, Norja, Tanska, Viro, DDR, L-Saksa, Saksa, Puola, Hollanti, Belgia, Ranska, Espanja, Italia, Itävalta, Sveitsi, Unkari, Romania, Kreikka, Bulgaria, Kosovo/Serbia, Kroatia, Makedonia, Slovakia, Tsekki, UK, Irlanti, Liettua, N-Liitto, Venäjä, Usa, Kanada, Puerto-Rico, Meksiko, Argentiina, Uruguay, Australia, Kiina, Japani, Intia, Thaimaa, Monaco, Vatikaani, Iran.
-
Viesti Kirjoittaja Le Corbusier »
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja Muffe »
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Maza »
Edit. Eipä toimi tuo linkki
Edit. Nytpä toimiikin!
-
Viesti Kirjoittaja Teppo Tulppu »
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Jouna- »
E: jaa täällä pitää iät, painot ja pituudet huudella. 22, 98, 183
-
Viesti Kirjoittaja richidi »
-
Viesti Kirjoittaja hatey »
Olette hieno mies.Jouna- kirjoitti:Kerran ruotsissa. 1-vuotiaana.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Olisitte täydellinen, jos tuo ruotsin matka olisi jäänyt tekemättä.
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
Viesti Kirjoittaja Mailia »
hatey käy täällä ilmeisesti iskemässä jokaista miestä.hatey kirjoitti:Olette hieno mies.Jouna- kirjoitti:Kerran ruotsissa. 1-vuotiaana.![]()
Olisitte täydellinen, jos tuo ruotsin matka olisi jäänyt tekemättä.
-
Hatey valmistautuu ketjuun "Kuinka monta miestä olet iskenyt?"Mailia kirjoitti:hatey käy täällä ilmeisesti iskemässä jokaista miestä.
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Erño »
NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Viesti Kirjoittaja Mailia »
En nyt ihan, vaikka hateyn huomio on saanut sinut selvästikin onnelliseksi.Erño kirjoitti:Ootta vaan kateellisia, kun teitä ei hehkuteta hienoiksi miehiksi. 8)
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Noiden lisäksi on tullut kaksi maata, Tunisia ja USA, yhteensä siis 39 maata.
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Kun matkaa tekee omalla ajoneuvolla, syntyy kovin erilainen kuva eri maista ja ihmisistä kuin taivaalla putkessa ahtaasti istuen. Tähän mennessä olen ajellut vierailla mailla n. 100000km ja niiden antia en antaisi pois mistään hinnasta. Nyt olen varmasti erilainen ja eri tavalla ajatteleva ihminen kuin vain omilla pelloillaan pyörivä peräkammarin poika, jollainen minäkin saattaisin hyvin olla ilman tätä harrastusta.
-
Viesti Kirjoittaja hatey »
Olette hieno nainen.Mailia kirjoitti:En nyt ihan, vaikka hateyn huomio on saanut sinut selvästikin onnelliseksi.Erño kirjoitti:Ootta vaan kateellisia, kun teitä ei hehkuteta hienoiksi miehiksi. 8)
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »
Ruotsi
Norja
Tanska
Eesti
Venäjä
Saksa
Ranska
Sveitsi
Itävalta
Unkari
Ei kyllä yhtäkkiä muita tule mieleen. Varsin vaatimatonta tai keskivertoa määrältään. "Musta lista" onkin sitten monikertainen
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
EDIT: ai niin se joku uteli ikää. 36 v.
-
Viesti Kirjoittaja SnowOne »
Olen pitkään sanonut, että lentäminen sopii niille, jotka eivät pidä matkustamisesta.KunkkuJ kirjoitti:Matkailu ja maailmalla liikkuminen ovat asioita, jotka me jokainen teemme omalla tavallamme. Ne muutamat lentäen tekemäni matkat olen kokenut kovin pinnallisina, käsitys ja kokemus matkan kohteesta on jäänyt kovin ohueksi. Usein noihin lentomatkoihin liittyy vielä se, että maissa kuljetaan vakioreittejä, yövytään siellä missä muutkin ja kosketus paikallisten ihmisten elämään jää mitättömäksi. Kauan sitten minulle tuli selväksi, että lentäen tehdyt matkat eivät ole sitä, mitä minä kaipaan ja mistä nautin.
Kun matkaa tekee omalla ajoneuvolla, syntyy kovin erilainen kuva eri maista ja ihmisistä kuin taivaalla putkessa ahtaasti istuen. Tähän mennessä olen ajellut vierailla mailla n. 100000km ja niiden antia en antaisi pois mistään hinnasta. Nyt olen varmasti erilainen ja eri tavalla ajatteleva ihminen kuin vain omilla pelloillaan pyörivä peräkammarin poika, jollainen minäkin saattaisin hyvin olla ilman tätä harrastusta.
-
Viesti Kirjoittaja Maza »
Matkustamisen ja lentämisen voi kyllä yhdistää. Minä lensin viime keväänä pienen matkaa etelään ja tein autolla parin tuhannen kilometrin lenkin pitkin maita ja mantuja. Viikon matkalla ainoastaan kaksi viimeistä yöpymistä oli varattu, muuten mentiin fiiliksen mukaan.SnowOne kirjoitti:Olen pitkään sanonut, että lentäminen sopii niille, jotka eivät pidä matkustamisesta.
-
Viesti Kirjoittaja SnowOne »
Voi toki. Kun on Suomesta lähtenyt maita pitkin useamman kerran niin tylsän alkumatkan lentäminen rupeaa kummasti kiinnostamaan. Kesällä tuli tehtyä juuri noin. Lentäen kaukaisimpaan kolkaan mihin matkat oli tähän asti ulottuneet ja siitä junilla ja busseilla 10 päivää kohti tuntematonta ja lopulta lennot kotiin sieltä mihin päädyttiin. Toki jos loma olisi ollut 20 päivää pidempi niin tuon ehkä 4000 kilometrin lentomatkankin olisin ainakin toiseen suuntaan mieluummin taittanut maita pitkin ja se oli alunperin suunnitelmakin. Kyllä sitä Euroopassa ja lähialueillakin on vielä paljon nähtävää.Maza kirjoitti:Matkustamisen ja lentämisen voi kyllä yhdistää. Minä lensin viime keväänä pienen matkaa etelään ja tein autolla parin tuhannen kilometrin lenkin pitkin maita ja mantuja. Viikon matkalla ainoastaan kaksi viimeistä yöpymistä oli varattu, muuten mentiin fiiliksen mukaan.SnowOne kirjoitti:Olen pitkään sanonut, että lentäminen sopii niille, jotka eivät pidä matkustamisesta.
-
-
Viesti Kirjoittaja Le Corbusier »
Hmm, miten tämän nyt muotoilisi:KunkkuJ kirjoitti:Matkailu ja maailmalla liikkuminen ovat asioita, jotka me jokainen teemme omalla tavallamme. Ne muutamat lentäen tekemäni matkat olen kokenut kovin pinnallisina, käsitys ja kokemus matkan kohteesta on jäänyt kovin ohueksi. Usein noihin lentomatkoihin liittyy vielä se, että maissa kuljetaan vakioreittejä, yövytään siellä missä muutkin ja kosketus paikallisten ihmisten elämään jää mitättömäksi. Kauan sitten minulle tuli selväksi, että lentäen tehdyt matkat eivät ole sitä, mitä minä kaipaan ja mistä nautin.
Olisiko enemmänkin asenteesta ja luonteesta kiinni minkä verran kontaktia ottaa muihin ihmisiin - ei kulkuneuvosta.
Lentäen matka kestää vähän tunneissa verrattuna ajamiseen. Tällöin jää kontaktin ottoon ja muuhun tutustumiseen kilotunteja enemmän aikaa kuin haistellessa omaa partaa kypärän sisällä. Viimeksi yli 10 tunnin lennolla juttelin brassin kanssa suuren osan yölennosta Portugaliin ja opin heidän kulttuurista ja tavoista paljon. Ventovieras tyyppi, hyvä kun osasi auttavasti englantia, mutta so what.
Tosin hauskaa jos se mopoilu on toiminut juuri Sinulle ja olet avautunut noinkin hurmaavaksi foorumilaiseksi.
-
Viesti Kirjoittaja carrbon »
-
Yritäpä muotoilla jotenkin muuten, tiedä vaikka saisit tuon kuulostamaan edes rahtusen verran uskottavalta. Istut ahtaasti kuin sillit suolassa näkemättä mitään sen putken ulkopuolelle - siinäkö sinä tutustut ihmisiin, kulttuuriin ja maan tapoihin? Suosittelen, että jätät seuraavan matkan tekemättä ja vietät sen ajan telkkaria katsellen, niin ehdit oppia paljon enemmän. Ja kontaktin ottaminen toisiin ihmisiin, siinä putkessa istuessasi sinulla on parhaassa tapauksessa kaksi ihmistä vierelläsi, joihin ottaa kontaktia. Istu mieluummin Helsingin rautatieasemalla. Siellä on tarjolla paljon enemmän ihmisiä eri kulttuureista.Le Corbusier kirjoitti:Hmm, miten tämän nyt muotoilisi:
Olisiko enemmänkin asenteesta ja luonteesta kiinni minkä verran kontaktia ottaa muihin ihmisiin - ei kulkuneuvosta.
Mitäs luulet, opitko ja saitko kokemuksia Portugalista sen lennon aikana enemmän kuin minä käyttäessäni saman verran aikaa ajaessani maan halki maisemia ja elämän menoa katsellen ja pysähdysten aikana ihmisten kanssa kommunikoiden? Tuskin. Se nyt vaan on kuule niin, että sinun tapasi matkailla on väärä ja huonompi kuin minun. Mutta sulloudu vain jatkossakin sinne ahtaaseen putkeen, kunhan muistat huolehtia siitä, ettet ala katselemaan tätä elämää kuin putken läpi.Le Corbusier kirjoitti:Lentäen matka kestää vähän tunneissa verrattuna ajamiseen. Tällöin jää kontaktin ottoon ja muuhun tutustumiseen kilotunteja enemmän aikaa kuin haistellessa omaa partaa kypärän sisällä. Viimeksi yli 10 tunnin lennolla juttelin brassin kanssa suuren osan yölennosta Portugaliin ja opin heidän kulttuurista ja tavoista paljon.
Minä taas jatkan entiseen malliin herättäen täällä(-kin) foorumilla suurta ihastusta ja valitettavasti myös kateutta. Vaan minkäs sitä ihminen luonnolleen voi? 8)
-
Olet selvästikin oppinut arvostamaan ihmisten erilaisuutta ajaessasi maan halki maisemia ja elämän menoa katsellen ja pysähdysten aikana ihmisten kanssa kommunikoiden.KunkkuJ kirjoitti:Mitäs luulet, opitko ja saitko kokemuksia Portugalista sen lennon aikana enemmän kuin minä käyttäessäni saman verran aikaa ajaessani maan halki maisemia ja elämän menoa katsellen ja pysähdysten aikana ihmisten kanssa kommunikoiden? Tuskin. Se nyt vaan on kuule niin, että sinun tapasi matkailla on väärä ja huonompi kuin minun. Mutta sulloudu vain jatkossakin sinne ahtaaseen putkeen, kunhan muistat huolehtia siitä, ettet ala katselemaan tätä elämää kuin putken läpi.
-
Kyllä. Ainoa asia, mikä on jäänyt harmittamaan, on se, että vieläkin kohtaan ihmisiä, jotka eivät ymmärrä omaa parastaan ja ala ajattelemaan kuin minä.Teppo Tulppu kirjoitti:Olet selvästikin oppinut arvostamaan ihmisten erilaisuutta ajaessasi maan halki maisemia ja elämän menoa katsellen ja pysähdysten aikana ihmisten kanssa kommunikoiden.
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka