En varmaan ole ainoa, joka ei yleensä koske (toiminnan kannalta kriittisiin) softiin, ennen kuin vähintään yksi päivitys/patchi on ulkona. Joissain tapauksissa saatan jättää kokonaisen softaupgraden väliin jos se ei tarjoa minulle mitään hyötyä. Nyt esim. asensin työasemaan iTunes kympin, jota en sen jälkeen halua alkuunkaan läppärilleni...
Harmittaa (eikä ihan vähän), että jokaisen softapäivityksen (Software update:lla) yhteydessä joutuu rastittamaan joitakin pakkotuputuksia (esim. iTunes, Safari tms.) pois. Yhtälailla hämää, että niin kauan kuin niitä ei ole asentanut, niin software update huomauttelee säännöllisesti siitä, että pitäisi asentaa päivityksiä (joita ei välttis halua).
Tietääkö joku voiko sofware update:lle kertoa "skip this version" tai jotain yhtä hyödyllistä?
Pekka
Software Update : Ohita päivitys?
Mac OS X, Boot Camp ja virtualisointi
10 viestiä
• Sivu 1/1
-
Software Update : Ohita päivitys?
Viesti Kirjoittaja Jeeves »
-
Re: Software Update : Ohita päivitys?
Viesti Kirjoittaja spiidi78 »
Valikosta "Ignore update" valitulle komponentille
-
Jes. tuo on se 50% ratkaisu, koska se ei ohita kyseistä päivitystä, vaan ohittaa kaikki ko. softan päivitykset kunnes toisin käsketään.spiidi78 kirjoitti:Valikosta "Ignore update" valitulle komponentille
Tiedustelenkin löytyykö 100% ratkaisua...
Pekka
-
Viesti Kirjoittaja Pis »
En snaijaa mitä tuo tarkoittaa.Jeeves kirjoitti:Jes. tuo on se 50% ratkaisu, koska se ei ohita kyseistä päivitystä, vaan ohittaa kaikki ko. softan päivitykset kunnes toisin käsketään.spiidi78 kirjoitti:Valikosta "Ignore update" valitulle komponentille
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Minä snaijaan. Tässä haetaan ratkaisua, jossa Softapäivitys tietää, ettei käyttäjä halua tätä ohjelmaa päivittää ja tietää automaagisesti koska käyttäjä sen sitten aikanaan taas haluaa. Ilman, että käyttäjä tekee mitään, edes ajattelee...
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Avaan vähän (koska kyllä se jo lukee tuolla):Pis kirjoitti:En snaijaa mitä tuo tarkoittaa.Jeeves kirjoitti:Jes. tuo on se 50% ratkaisu, koska se ei ohita kyseistä päivitystä, vaan ohittaa kaikki ko. softan päivitykset kunnes toisin käsketään.spiidi78 kirjoitti:Valikosta "Ignore update" valitulle komponentille
Sanotaan vaikka, että mulla on Safarin vitosversio (uusimmalla päivityksellä) käytössä. Apple lanseeraa kuutosversion, jonka software update kiltisti tarjoaa minulle. Tyypillisesti en halua uutta softaa, ennen kuin se on päässyt vähintään X.0.1 -versioon. Haluaisin voida valita tuolle 6.0.0 -versiolle "Skip this version" (kuten voin tehdä esim. Caminolle, niin että se ei tarjoa minulle uudestaan 6.0.0 -versiota, mutta sitten kyllä tarjoaa minulle 6.0.1 -versiota kun sellainen tulee.
Tuon spiidin tarjoaman valinnan funktion perusteella koko softan kaikki tulevat päivitykset jää tulematta, joka ei ole puhtaasti positiivinen

Pekka
P.S. MacFinnin featuren kun saisi käyttöön <huokaus>.
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Meinaatko että vaikka jätät tämänkertaisen päivityksen asentamatta, voisit kuitenkin asentaa seuraavan? No way.Jeeves kirjoitti:Jes. tuo on se 50% ratkaisu, koska se ei ohita kyseistä päivitystä, vaan ohittaa kaikki ko. softan päivitykset kunnes toisin käsketään.spiidi78 kirjoitti:Valikosta "Ignore update" valitulle komponentille
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja Pis »
Kenties joku vaihtoehtoinen päivitystentarkistaja tekisi noin. Ota OS X:n automaattinen tarkistus pois päältä ja kokeile Appfreshiä (http://metaquark.de/appfresh/). Siinä on ainakin skippaus-toiminto, mutta en nyt osaa sanoa toimiiko tuolla halutulla tavalla.
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Niin, kun ne softat tulee nollaversioina joita sitten päivitetään päivitys kerrallaan.Jeeves kirjoitti: Sanotaan vaikka, että mulla on Safarin vitosversio (uusimmalla päivityksellä) käytössä. Apple lanseeraa kuutosversion, jonka software update kiltisti tarjoaa minulle. Tyypillisesti en halua uutta softaa, ennen kuin se on päässyt vähintään X.0.1 -versioon. Haluaisin voida valita tuolle 6.0.0 -versiolle "Skip this version" (kuten voin tehdä esim. Caminolle, niin että se ei tarjoa minulle uudestaan 6.0.0 -versiota, mutta sitten kyllä tarjoaa minulle 6.0.1 -versiota kun sellainen tulee.
Jos haluaa asentaa softan vasta X.0.1-versiona, ratkaisu on seurata kohtuusäännöllisesti Mac-uutisten otsikoita. Siellä ilmoitellaan näkyvästi Applen päivitykset. Sitten voi kytkeä ko. softan päivittämisen takaisin päälle.
Viimeksi muokannut Repe Ruutikallo, 22.11.2010 klo 15.00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Siis mä luulin, että tuo Ohjelmiston Päivityksen Ohita-ratkaisu toimii just niin, ei tarjoa päivitystä kun ohitat ja kun käsket, tarjoaa taas. Tosin en ole seurannut/kokeillut tarjoaako 6.0:n tilalle 6.0.1:stä kun se on julkaistu, ilman sitä 6.0 versiota ensin. Onko joku muu kokeillut?Jeeves kirjoitti: tuo on se 50% ratkaisu, koska se ei ohita kyseistä päivitystä, vaan ohittaa kaikki ko. softan päivitykset kunnes toisin käsketään.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
10 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Käyttöjärjestelmät”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka