Olen tuore iBookin käyttäjä ja tarvin neuvoa biittien tekemisessä garagebandilla. Tarkoitukseni olisi tehdä yksinkertainen biitti/rytmi loopata se ja laittaa siihen päälle instrumentteja ja laulua. Tarkoituksena on tehdä yksinkertaisia kotidemoja, joten uskoisin että GB riittää. Aikaisemmin olen käyttänyt Fruity Loopsia ja tehnyt sillä biitin ja siirtänyt sen raituriohjelmaan ja soittanut ja laulanut päälle. Haluaisin jatkaa tätä, koska se on helppoa ja hauskaa
![Iskee silmää [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Yritin tehdä rytmiä GB:n rytmipatteristolla, mutta se oli hankalaa, koska rytmit pitää soittaa reaaliajassa ja niitä ei voi jälkeenpäin editoida. Ainakaan en saannut palkkeja liikkumaan helposti mieleiselläni tavalla. Toisinen sanoen, jos vaikka soitin snarella ja kickilla rytmin, en saanut enää siihen lisättyä hi-hattia. Erillisen raidan tekeminen hi-hatille tuntuisi hölmöltä.
Onko tähän olemassa helppo ratkaisu GB:ssa? Esim. Fruity Loops tyylinen helppo rytminluontijärjestelmä? Voisinhan tietysti käyttää niitä valmiita juttuja, mutta on helpompaa ja mielekkäämpä tehdä itse. En omista vielä Midi-koskettimistoa, mutta hankinnassa on, joten se varmaan helpottaa asiaa.
Kiitoksia avusta.