Tervehdys,
Huomasin juuri että multa on MacBook Pron kovolta hävinnyt ilmaan eräs hemmetin tärkeä kansio hemmetin tärkeine kuvineen. En tiedä mitä on tapahtunut, olenko jotenkin turoillut sen roskikseen ja muina miehinä tyhjentänyt myöhemmin roskat, vai mistä on kyse, mutta takaisin pitäisi kuvat saada.
Onko tossa Disk Utilityssä jotain sellasta recovery-toimintoa (käyttis lumileopardi jos väliä)? Tuo restore disk on, mutta en oikein pääse perille siitä että mitä se tekee, pääseekö se käsiksi deletoituihin fileihin?
Jos toi Disk Utility ei tarjoa apua niin oisko jotain softaa joka vois tarjota?
Kiitellen,
Jori G
Hävinneiden tiedostojen pelastaminen
Mac OS X, Boot Camp ja virtualisointi
5 viestiä
• Sivu 1/1
-
Hävinneiden tiedostojen pelastaminen
Viesti Kirjoittaja greanroes »
Viimeksi muokannut kallekilponen, 29.11.2010 klo 4.30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Otsikko kuvaavammaksi
Syy: Otsikko kuvaavammaksi
-
Re: Deletoituneiden filejen pelastus
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Vastaus on tietenkin TimeMachine. Sen tekemästä varmuuskopiosta tuo kansio löytyy. Toki hemmetin tärkeästä kansiosta on useampikin varmuuskopio, eikö?
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Viesti Kirjoittaja Reiska80 »
Niin Time Machinestahan ne pitäs löytyä, mutta jos ei ole ollut käytössä niin on sulla vielä toivoa.
Itellä kajahti juuri ostettu Lacien ulkoinen kovo, johon olin kerennyt siirtää luonnollisesti juuri iPhoton kirjaston kuvineen (Todella paljon kuvia) MacBookin kovolta ja MacBookilta olin kerennyt tietenkin delliä jo kaiken pois ja tyhjentää roskakorinkin.
FileSalvage ohjelmalla sain aika suuren osan talteen kuvista joita hävisi tuossa operaatiossa. (eli kaivoin ne esiin mitä olin tuhonnut MacBookin levyltä, osa tietty meni kelvottomaksi tai katosi kokonaan kun kerkesi kirjoittelemaan niiden päälle jo uutta dataa. Ohjelma kumminkin ajoi asiansa enkä saanut niin maanalaisen pahaa huutoa paremmalta puoliskolta tästä, koska minun syyhän se oli että ne hävisi. Ei ollut nimittäin juuri tehty backuppejakaan.
Mutta onhan niitä muitakin softia varmasti, ainakin muistan silloin ettiessäni sopivaa softaa, että olihan noita tarjolla jokunen.
Itellä kajahti juuri ostettu Lacien ulkoinen kovo, johon olin kerennyt siirtää luonnollisesti juuri iPhoton kirjaston kuvineen (Todella paljon kuvia) MacBookin kovolta ja MacBookilta olin kerennyt tietenkin delliä jo kaiken pois ja tyhjentää roskakorinkin.
FileSalvage ohjelmalla sain aika suuren osan talteen kuvista joita hävisi tuossa operaatiossa. (eli kaivoin ne esiin mitä olin tuhonnut MacBookin levyltä, osa tietty meni kelvottomaksi tai katosi kokonaan kun kerkesi kirjoittelemaan niiden päälle jo uutta dataa. Ohjelma kumminkin ajoi asiansa enkä saanut niin maanalaisen pahaa huutoa paremmalta puoliskolta tästä, koska minun syyhän se oli että ne hävisi. Ei ollut nimittäin juuri tehty backuppejakaan.
Mutta onhan niitä muitakin softia varmasti, ainakin muistan silloin ettiessäni sopivaa softaa, että olihan noita tarjolla jokunen.
Reiska80 - "Luoja loi miehen ja lepäsi, Luoja loi naisen ja siihen loppuikin lepäämiset"
MacBook Pro - Mac Mini - iPad 2 - iPad Mini 3 - iPhone 6S - Apple TV 2G & 3G - 2x iPod Shuffle - Game Center: Reiska
MacBook Pro - Mac Mini - iPad 2 - iPad Mini 3 - iPhone 6S - Apple TV 2G & 3G - 2x iPod Shuffle - Game Center: Reiska
-
Viesti Kirjoittaja harri »
-
Viesti Kirjoittaja greanroes »
Kiitos Reiska ja Harri, File Salvagella sain kuvat takaisin, huh!
Jori
Jori
5 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Käyttöjärjestelmät”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka