Kiitoksi etukäteen ja näin saadaan uusi harrastus toimimaan

Viesti Kirjoittaja JT83 »
Viesti Kirjoittaja sntt »
Viesti Kirjoittaja -wk- »
Vaikuttaa todella simppeliltä näin maallikolle-wk- kirjoitti:Hmm, jos sulla on siin nykysessä ohjaimessa 64MB muistia niin taitaa se vieläpä olla AGP-väylänen joten homma ei toimi mitenkään päin oikein![]()
PC-kortit ei tosiaan käy suoraan Maceihin, niihin pitää vaihtaa ROM-tiedosto joka tallennetaan kortilla olevalla muistipiirille. Itse vaihto ei itseasiassa ole vaikea prosessi mutta sopivan kortin löytäminen voi olla, sen perusteella mitä tuota asiaa olen katellut niin Radeon 9800 PRO lienee helpoin tapaus, en ole tuota mallia itse fläshännyt mutta sen perusteella mitä tätä foorumia olen lukenut niin 9800 PRO onnistuu lähes aina kunhan hommaa perusmallin kortista.
Itse prosessihan on sellainen että luot boottlevykkeen tai CD:n jolla on DOSin lisäksi ATIFlash-softa ja tuo Macille tehty ROM-tiedosto, boottaa PC-koneen käyntiin niin että koneessa on tuon potilaan lisäksi PCI-näytönohjain kiinni ja näytön kaapeli nimenomaan siinä kiinni, biosista voi joutua valitsemaan Primary Adapteriksi PCI mutta yleensä kone kai osaa katella missä piuha on kiinni.. en ole varma. Boottaa koneen dossiin ja sitten komennat jotain tyyliin Atiflash -1 -f blaa blaa Macinromi.rom ja fläshäys alkaa, sitten kun se on valmis niin kone sammuksiin, kortti pois ja Maciin kiinni. Jotenkin noin, en oo ite kun yhden ohjaimen fläshännyt ja eipä se vaikeaa ollut kunhan vaan selvitti etukäteen että meinaa fläshätä sellasta mallia joka on Maceliten mukaan sopiva. Itellä se oli FX5200 joka ei tietysti p*skan häävi ollut mutta tulipa testattua.
Joo no tuli tuutattua kaikki yhteen putkeen tuossaJT83 kirjoitti: Vaikuttaa todella simppeliltä näin maallikolleNo varmaan helpoin vaihtoehto nyt siis on että ostetaan palstalle ilmoitus taikka eBaystä. Eipä tuolla FX5200 taideta paljoa vääntää premiere pro:n kanssa
No tarttee siis seurailla ja ois itselläkin lähteitä, mut ne on suurimmalta osalta vaan PC kamaa-wk- kirjoitti:Joo no tuli tuutattua kaikki yhteen putkeen tuossaJT83 kirjoitti: Vaikuttaa todella simppeliltä näin maallikolleNo varmaan helpoin vaihtoehto nyt siis on että ostetaan palstalle ilmoitus taikka eBaystä. Eipä tuolla FX5200 taideta paljoa vääntää premiere pro:n kanssa
mutta jos enklanti taipuu niin kyllä tuohon hyvät ohjeet löytyy eikä tuo siis kovin pitkä prosessi ole. Helpoin on toki aina ostaa valmiiksi tehty ja kyllä täällä foorumillakin näkyy joskus valmiiksi fläshättyjä eikä ne pahan hintaisia aina ole PC-versioihinkaan verrattuna. Harvemmin on sitten noita aitoja Mac-kortteja.
Aaa se menee tuolleen ja tieto tuli hyvään tarpeeseen-wk- kirjoitti:Tossa oli jotain eli tarvittee ilmeisesti ottaa virtaa tuosta DVD-aseman omasta tuon jatkokaapelin avulla:
http://mypocket.com/9800/
Tuo ei muuten tullutkaan mieleeni että 9800 tarttee tosiaan lisävirtaa, itellä oli aikaisemmin PM G5 ja siinä ihan aito Mac Radeon 9800XT ja se otti kyllä kaiken virran siitä AGP-väylästä, siinä tosin olikin hieman erilainen liitin kun noissa normi-PC -koneissa vaikkakin sillätavalla toki yhteensopiva että sihen meni PC-korttikin.
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”