Esa66 kirjoitti:KenSu kirjoitti:Esa66 kirjoitti:KenSu kirjoitti:
Minustakin olisi mielenkiintoista tietää, millä koneella saisin 2minuutissa homman hoidettua
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Perus macbookilla(late 2009) tuo vei 17min, kuten yllä mainitsinkin. Dvd:n varmuuskopiointi koneelle ja muunnos itunesiin vie n. tunnin.
No, 17 minsaa olisi sekin hyvä saavutus. Millä presetilla väännät HandBrakessa ja missä muodossa lähdemateriaali on? Itse muistelisin joskus päässeeni siedettäviin aikoihin, jos olen käyttänyt low res -iPhone presettejä mutta iPad-resoluutioon rekoodaus kestää kaaaauan.
Suoritin testin
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Kävelin dvd hyllyn eteen, löin iPhonesta ajanoton päälle. Asetin dvd:n masiinaan ja tein varmuuskopion( sattui semmonen leffa, jonka VIDEO_TS koko oli 7Gigaa. Leffan kesto 1h 52min 47sek kaikkinensa siis), kesto 30min.
Sitten lähdin ajelemaan handbrakella iPad/iPhonelle MP4 filettä(720p asetuksilla, turhaa, mutta haetaan nyt maksimi kestoa dvd:n muksaukselle) stereo ja tekstitys(suomi)ja oletusarvoilla jotka tuolle muksaukselle on määritetty, ei kustomointia! Tässä vaiheessa tapahtuu reson lasku(alkuperäinenhän on 720x576), joka muuttuu muotoon 720x304.Kokoajan kello käy
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Päivitän kokonaisajan, kunhan saan ajanoton pysäytetty.....
Noniin faktat pöytään! Otan dvd:n hyllystä, varmuuskopio koneelle, handbrake muksaus-> but down that coctail,-> itunes 2h 10min MP4 fileen koko 3.81Gigaa! Joten aika tarkkaan maksimilla mentiin? Tämä on ihan sama, tekeekö tuon dvdmediafileestä(VIDEO_TS) tai levykuvasta( .iso). Keskimääräiset muksaus freimit oli luokkaa 43 fps( käkkärin mukaan) eli muksausajan vaihteluväli hyväksyttävästä -> "täydelliseen" 7Gigan varmuuskopiolle on 40min- 1h 40min.
Mitään kantaa en ota piraattilatauksiin, pois lukien tuo 17minuutin divx muksaus kokeilu(joka muuten oli minun tekemä divx muksaus LG viewtylle ja omasta dvd:stä)

Hassua tässä on se, että tuommonen 700Megan divx muunnos MP4:ksi huudattaa konetta täysillä ja 7Gigan muksaus sujuu rauhallisesti
EDIT: hitsinpitsi, laskin tuon iTunesiin siirron mukaan muksaus aikaan, joten siitä pois n.5min!
EDIT2: Varmuuskopioin myös toisen samankokoisen elokuvan, siihen meni aikaa 15min!! Joten, kokonaisajan laskenta heittelee, johtuen levyjen "suojausmenetelmästä"