Tervehdys! Olen tässä hankkimassa MacBook Pro kannettavaa ja pähkäillyt jotta pärjäänkö pienemmällä 13 tuumasella vai onko pelattava vaan isommalla 15 tuumasella?
Haluisin tietty mieluummin pienemmän kun kanniskelen paljon mukana mutta onko kellään kokemuksia lähinnä pienemmän kanssa touhuumisesta suunnittelussa?
Kumpi koko MacBook Pro mallista grafiseen suunnitteluun?
Keskustelua kannettavista
9 viestiä
• Sivu 1/1
-
Kumpi koko MacBook Pro mallista grafiseen suunnitteluun?
Viesti Kirjoittaja Ianiro »
-
Re: Kumpi koko MacBook Pro mallista grafiseen suunnitteluun?
Viesti Kirjoittaja rantom »
Tervepä terve.
Itse ainakin olisin tuon 15" anti-glare mallin kannalla, jos tarkoituksena on tosiaan pelkkä/suurin osa ajasta tehdä kuvankäsittelyä. Tästä vielä hieman osviittaa toisesta, samantapaisesta ketjusta.
http://hopeinenomena.net/viewtopic.php? ... d#p1012129
Itse ainakin olisin tuon 15" anti-glare mallin kannalla, jos tarkoituksena on tosiaan pelkkä/suurin osa ajasta tehdä kuvankäsittelyä. Tästä vielä hieman osviittaa toisesta, samantapaisesta ketjusta.
http://hopeinenomena.net/viewtopic.php? ... d#p1012129
-
Viesti Kirjoittaja squirrel »
minusta tuntuu että tässä viitattiin suurimmilta osin näytön kokoon.. ja itse 13" kokoisen MacBookin omistaneena voisin sanoa että itselleni korkeus jäi välillä ahdistavaksi.. se on vähän siitä kiinni että mihin itse on tottunut tai miten tottuu siihen uuteen.. jos mahdollista niin kannattaa kokeilla 13" läppäriä mahdollisesti vielä samoja hommia tehdä kanssa mihin sitä olet suunnitellut.
muuten sanoisin kyllä että go for it
esim omasta kokemuksesta niin nettisivujen leiskaa tehdessä se vähän ahdistaa jos ei 100% näe melkein muuta kun headerin ( riippuu tietysti paljon ) mutta niin..
muuten sanoisin kyllä että go for it
esim omasta kokemuksesta niin nettisivujen leiskaa tehdessä se vähän ahdistaa jos ei 100% näe melkein muuta kun headerin ( riippuu tietysti paljon ) mutta niin..
Viimeksi muokannut squirrel, 25.11.2010 klo 13.09. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Itse olen 13":lla ihan hyvin ko. hommissa selvinnyt jo vaikka kuinka monen vuoden ajan, tosin tarvittaessa on tullut kiinnitettyä koneeseen ulkoinen näyttö. Siten saa rutkasti lisätilaa istuessaan pöydän ääressä.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
Viesti Kirjoittaja Eitsh »
Jeps, mulla kans webbihommissa ja kuvankäsittelyssä ahdistaa kolmetoistatuumainen, mutta mallien hintaerolla saa ihan kohtalaisen ulkoisen näytön jossa tosiaan on tilaa sitten huomattavasti enemmän.
MBP 13" 2.4 ghz
-
Viesti Kirjoittaja Legge »
Jos oikeasti joutuu reissun päällä duunailemaan paljon, hankkisin 15" 1680x1050 näytöllä. Jos hommat hoituvat useimmiten kiinteässä pisteessä, kallistuisin 13" + ulkoinen näyttöön.
-
Viesti Kirjoittaja Ianiro »
Kiitoksia kovasti vastauksista. Mulla on varsinaisena työasemana iMac ja sillä hoituu hommat työpisteellä, mutta paljon reissaan yrittäjänä ja tässä nyt mähkäilen että pitäskö keikahtaa 13 tuuman puolelle ja viedä vakiopisteeseen mökille toinen näyttö...toki paljon tulee hotellissa ja asiakkaallakin tehtyä. Mutta jos sillä joku on pärjännyt pari vuota niin enköhän minäkin ja annan painoarvoa paljon kuljettamisellekkin....vielä kuitenkin jään miettimään:)
Hienoa että on tälläisiä saitteja jossa keskustelu on asiantuntevaa ja asiallista:)
Hienoa että on tälläisiä saitteja jossa keskustelu on asiantuntevaa ja asiallista:)
-
Viesti Kirjoittaja simpp4 »
Itsekin olen reissuhommissa paljon ja työkoneena on 12" HP Elitebook mutta mukana kulkee myös aina 13" macbook pro. Himassa ulkoinen 23" näyttö, magic mouse ja langaton apple keyboard, mielestäni tämä on erittäin hyvä kombo, Yleensä tulee enimmäkseen surfailtua ja vastattua maileihin tällä 13" ja tähän 13" riittää vallan mainiosti. Eihän se 15" mikään mahdottoman iso/painava vehje ole mutta kyllä sen eron huomaa heti kun reisaa paljon ja vetää läppärin esim. lentokentällä vain hetkeks esiin. Jos aiot tehdä pitempiä jaksoja töitä kentällä esim. yli 2h putkessa suosittelisin 15" mutta jos tulee enimmäkseen vain tarkistettua mailin, jonkun sarjan tai esiteltyä jonkun tiedoston asiakkalle niin 13" riittää kuten sanoin ainakin minulle. Akun kesto on sitä paitsi parempi tässä 13". Lisätään vielä että en siis työskentele graaffisena suunnittelijana tmv. vaan moottoriteollisuuden myyntihommissa.Ianiro kirjoitti:Kiitoksia kovasti vastauksista. Mulla on varsinaisena työasemana iMac ja sillä hoituu hommat työpisteellä, mutta paljon reissaan yrittäjänä ja tässä nyt mähkäilen että pitäskö keikahtaa 13 tuuman puolelle ja viedä vakiopisteeseen mökille toinen näyttö...toki paljon tulee hotellissa ja asiakkaallakin tehtyä. Mutta jos sillä joku on pärjännyt pari vuota niin enköhän minäkin ja annan painoarvoa paljon kuljettamisellekkin....vielä kuitenkin jään miettimään:)
PS! Jos päädyt 15" niin ota ihmeessä anti glare malli!

Viimeksi muokannut simpp4, 25.11.2010 klo 23.15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Once you go mac, you never go back... Fan Boy since 2003...
-
Viesti Kirjoittaja Juslas »
Minulla on ollut monta 17" MacBook pro:ta ns. ainoina työkoneina ja 1920 x 1200 näyttö tuntui "ainoalta riittävän hyvältä" resoluutiolta. Kolmetoistatuumaiset ja viisitoistatuumaiset pienempiresoluutioiset ovat tuntuneet riittämättömiltä. Niitäkin työpaikalla on ollut kolleegoilla ja joskus hetken minullakin. Jos työkone on iMac ja kannettava on selkeästi kakkoslaite, niin MacBook Air 13" on erinomainen vaihtoehto. Vajaan kuukauden vanha Airini on osoittautunut oivaksi työmatkakumppaniksi ja tarkka näyttö pakattuna pieneen kokoon toimii loistavasti. Air näytön koko ja tarkkuus on yhdistelmä joka onnistuu huijaamaan minua täysin -vaihtelu 1920 ja 1440 pikselin välillä toimii -toisin kuin 15" koneen kanssa.
Air on myös sähäkkä laite, jota uskallan suositella ainoaksikin tietokoneeksi. Laniron kuvaamaan tarpeeseen Air on täydellinen -minulla on nyt iMac ja Air yhdistelmä ja olen pöllämystyneen tyytyväinen.
Air on myös sähäkkä laite, jota uskallan suositella ainoaksikin tietokoneeksi. Laniron kuvaamaan tarpeeseen Air on täydellinen -minulla on nyt iMac ja Air yhdistelmä ja olen pöllämystyneen tyytyväinen.
9 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka