iMacin ääni pätkii M-audio 2626:n kanssa
Kaikki ääneen ja musiikin tekoon liittyvä.
5 viestiä
• Sivu 1/1
-
iMacin ääni pätkii M-audio 2626:n kanssa
Viesti Kirjoittaja TeroZ »
Olen törmännyt kummalliseen ongelmaan uuden iMacin kanssa (2.8 quad, 4GB, i5, mid2010), eli käynnistäessäni/lopettaessani musiikin soiton kuuluu rasittava napsahdus. Eli äänen tallentaminen tai soittaminen ei sinällään aiheuta ongelmia, vaan ainoastaan toiston aloittaminen. Tämä ongelma häiritsee eniten musiikkia tehdessäni (Cubase 5.5) kun korjailen audionraidan kompressiota tai eq tms, mutta on myös iTunesissa tai Spotifyssä. Liittyy ilmeisesti tuohon äänikorttiin, mutta en tiedä mikä siinä mättää - parempin näin päin, kun niin että imacin firewire-piirissä olisi vikaa. Ajurit olen asentanut uudestaan ja kokeillut Cubasessa eri buffereita, mutta ei tunnu auttavan. Samoin rekisterit on korjattu koneelta...Nämä ongelmat ovat kyllä valitettavan usein aika omituisia ja itse ongelmakohtaa on vaikea paikantaa, mutta jos vain jollakin tulee jotain mieleen, niin olisi hienoa!
Viimeksi muokannut amanita, 29.11.2010 klo 10.57. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
Re: iMacin ääni pätkii M-audio 2626:n kanssa
No niin. Kokeilin ongelmaa myös built- in audion kanssa ja pätkimistä oli edelleen. Eli ongelma ei taidakaan olla äänikortissa, vaan itse OS X:ä? Tein kaikki mahdolliset resetoinnit PRAM/SMC:N ja Onyxin sisältämät, mutta ei mitään tulosta. Osaako kukaan sanoa, mistä tuo äänen osittainen pätkiminen voi johtua OS X:n / tai iMacin oman hardwaren osalta...
Mulla on vielä tuota Applen ihanaa puhelinaikaakin jäljellä, kun on niin uusi kone kyseessä, mutta osaavatkohan auttaa tällaisissa asioissa - vai onko enemmän tasoa "miten laittaa kone päälle tai airport toimimaan"...
Mulla on vielä tuota Applen ihanaa puhelinaikaakin jäljellä, kun on niin uusi kone kyseessä, mutta osaavatkohan auttaa tällaisissa asioissa - vai onko enemmän tasoa "miten laittaa kone päälle tai airport toimimaan"...

-
Viesti Kirjoittaja Jone »
Eihän sulla vaan oo se m-audion oma muuntaja seinässä kun käytät sitä interfacea macin kanssa?
edit: eikus 2626 onkin poikkeus m-audion FW tuotteissa ja siinä pitääkin olla se muuntaja paikallaan. Lähes kaikissa muissa se ei saa olla paikallaan samalla kun käyttää niin että virtaa tulee myös FW-väylän kautta. Se just nääs sotkee ja "paukuttaa" äänikorttia.
edit: eikus 2626 onkin poikkeus m-audion FW tuotteissa ja siinä pitääkin olla se muuntaja paikallaan. Lähes kaikissa muissa se ei saa olla paikallaan samalla kun käyttää niin että virtaa tulee myös FW-väylän kautta. Se just nääs sotkee ja "paukuttaa" äänikorttia.
Viimeksi muokannut Jone, 29.11.2010 klo 22.42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Juu, tässä versiossa ei ole tuota muuntaja ongelmaa 610:n tapaan.
Ehkä sitä nyt vaan pitää asentaa käyttis uudestaan ja välttää kaikkia ohjelmistopäivityksiä, ainakin OS-tyyppisiä. Jotenkin mulla on sellainen aavistus, että tämä
voisi liittyä tuohon uuteen combo updateen, jonka latasin pari viikkoa sitten... En ole kyllä kuullut ääniin liittyvistä ongelmista, mutta kaikki on mahdollista.
Ehkä sitä nyt vaan pitää asentaa käyttis uudestaan ja välttää kaikkia ohjelmistopäivityksiä, ainakin OS-tyyppisiä. Jotenkin mulla on sellainen aavistus, että tämä
voisi liittyä tuohon uuteen combo updateen, jonka latasin pari viikkoa sitten... En ole kyllä kuullut ääniin liittyvistä ongelmista, mutta kaikki on mahdollista.
-
Viesti Kirjoittaja Ana P »
Muistan hämärästi uuden OSX-päivityksen aiheuttaneen ääniongelmia, olikohan se jonkun Yamahan kanssa...?
Kaisse siitä päivittyy kuntoon, perceestä silti. Ite tuun aina öbaut yhden sukupolven perässä käyttisosaston kanssa.
Kaisse siitä päivittyy kuntoon, perceestä silti. Ite tuun aina öbaut yhden sukupolven perässä käyttisosaston kanssa.
5 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Audio ja musiikki”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka