Friikkiydessäkin on tasoeronsa. Olen varmaan itse paatunut omppufani, mutta osaan myös nauraa näille kiihkoileville fanipojuille, joiden on saatava kaikki heti ja välittömästi, maksoi mitä maksoi, oli ääkköset, takuuta, oikeaa virtaplugia, suomenkielistä käyttistä tai ei.T0mi kirjoitti:Tosi yllättävää miten moni on "malttanut" odottaa hankintansa kanssa näinkin kauan. Varmasti on niitäkin, jotka tekevät nyt vasta Suomen-lanseerauksen myötä (heräte)ostopäätöksensä, mutta itse ihmettelen sitä, miten yksikään paatunut omppufani on jaksanut odottaa julkaisua 7 kuukautta, eikä ole tuonut Padiaan ulkomailta tai tilannut sitä esim. Borderlinxin / ranskanakkifirman kautta.
iPad nyt Suomessa!
-
Re: iPad nyt Suomessa!
Viesti Kirjoittaja Haii »
-
Viesti Kirjoittaja Mäksä »
-
Viesti Kirjoittaja lemon2 »
-
Viesti Kirjoittaja uunovaan »
Huomenta vaan. Täällä on pahantuulisia ja pahansuopia ihmisiä aina liikenteessä. Tässä samaisessa ketjussa sain silmilleni erään hemmon ihan vaan hänen pahantuulisuuttaan ja aivan turhaan. Itse olen varsin hyvällä tuulella, vaikka olinkin yön duunissa ja nukkunut vain kolmisen tuntia.exlex kirjoitti:Ne en varmaan ihan tarkoittanut tuota tuolla, vaan lähinnä sitä, että laitetta saa myös yleensäottaen vain storesta. Mutta kiitos tästä mukavasta aamualoituksesta. Tulin ihan iloiseksi tästä iloisesta aamualoituksesta.barcoder kirjoitti:Niin, onhan se parempi kantaa rahat suoraan ameriikkaan ettei vahingossa vaan esim. työllistäis ihmisiä täällä kotisuomessa....exlex kirjoitti:Nyt löytyy iPad virallisesti storesta. Eli voi ihan tilata laitteen sieltä. Ei enää ohjausta jälleenmyyjälle.Tälläin voi jakaa tätä joulumieltä eteenpäin.
Joka tapauksessa vaikka täällä onkin pahantuulisia ihmisiä näköjään liikenteessä. Mukavaa päivää kaikille silti.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Hauskaa talvista huomenta toivottaa...
-
Viesti Kirjoittaja acric »

-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja Jukina »
Minulle tuo ei ainakaan ole ollut ongelma. Olen toki iPadilla törmännyt siteihin, joita en näe. Mutta niiden määrä (ainakaan omiksi tarpeissani) ei ole ollut haitaksi. Lähinnä törmään ongelmaan erilaisilla mainossivuilla. Siis ainakaan minulle Flashin puuttuminen ei haittaa tai ollut este padin hankinnalle, koska itselläni sen käyttö on esim. sähköpostien ja viestien lukemista sekä muistiinpanojen tekemistä.lemon2 kirjoitti:ja sitten kun Flash-saitit alkaa toimimaan, niin sitten voi oikeesti harkita hankkimista...
Jos oma site tai firman sellainen on Flash-muotoa, niin ongelma on silloin tietysti toinen.
Enemmän minua haittaa esim. MTV:n haluttomuus kunnolliseen mac-tukeen Katsomossaan. Se kun ei näy kunnolla ilman virittelyjä jos silloinkaan.
-
Toimittaja mielipidesivulla olleessa keskustelussaan esitti oman ja varmasti kovin monen muunkin ostohaluja rajoittavan puutteen, flash-tuen puuttumisen. Itselleni se on ollut suuri puute. Ostin iPadini jo kesällä ja jatkuvasti törmään tuohon puutteeseen, harmittava puute. No, onneksi vaimoni on ihastunut iPadiini, eikä häntä näy juurikaan haittaavan tuo puute, joten annoin vaimolle käyttöön iPadini ja ostin itselle Samsung Galaxy Tabin. Jollain kummalla tavalla sen saloihin perehtyessäni olen alkanut pitämään tästä laitteesta enemmän kuin iPadista. Flash-tuki on asetettu selaimelle niin, että saan sen käyttöön tarvittaessa, siten eivät turhat flash-sivut hyökkää silmille alinomaa. Laite mahtuu hyvin takin taskuun, siten ei sitä tarvitse erikseen kantaa. Puhelin on myös hyvä lisä.Jukina kirjoitti:Minulle tuo ei ainakaan ole ollut ongelma. Olen toki iPadilla törmännyt siteihin, joita en näe. Mutta niiden määrä (ainakaan omiksi tarpeissani) ei ole ollut haitaksi. Lähinnä törmään ongelmaan erilaisilla mainossivuilla. Siis ainakaan minulle Flashin puuttuminen ei haittaa tai ollut este padin hankinnalle, koska itselläni sen käyttö on esim. sähköpostien ja viestien lukemista sekä muistiinpanojen tekemistä.lemon2 kirjoitti:ja sitten kun Flash-saitit alkaa toimimaan, niin sitten voi oikeesti harkita hankkimista...
Jos oma site tai firman sellainen on Flash-muotoa, niin ongelma on silloin tietysti toinen.
Enemmän minua haittaa esim. MTV:n haluttomuus kunnolliseen mac-tukeen Katsomossaan. Se kun ei näy kunnolla ilman virittelyjä jos silloinkaan.
Varmasti jatkossa kilpailun kiristyessä Applekin joutuu miettimään uudestaan tuon flashin olemassaoloa tableteissaan, luulen? Jos nyt olisin ostamassa tablet-laitetta, ei se tällä tietämyksellä ole iPad.
-
acric kirjoitti:Lukekaapas hs:n mielipidesivujen kirjoitus tältä päivältä. Kovin aikuismaista tekstiä
-
Viesti Kirjoittaja strong »
Simplyelectronicsilta näyttäisi saavan kätevämmin ja edullisemmin kuin Applestoresta. Vain 455 euroa!Haii kirjoitti:Friikkiydessäkin on tasoeronsa. Olen varmaan itse paatunut omppufani, mutta osaan myös nauraa näille kiihkoileville fanipojuille, joiden on saatava kaikki heti ja välittömästi, maksoi mitä maksoi, oli ääkköset, takuuta, oikeaa virtaplugia, suomenkielistä käyttistä tai ei.T0mi kirjoitti:Tosi yllättävää miten moni on "malttanut" odottaa hankintansa kanssa näinkin kauan. Varmasti on niitäkin, jotka tekevät nyt vasta Suomen-lanseerauksen myötä (heräte)ostopäätöksensä, mutta itse ihmettelen sitä, miten yksikään paatunut omppufani on jaksanut odottaa julkaisua 7 kuukautta, eikä ole tuonut Padiaan ulkomailta tai tilannut sitä esim. Borderlinxin / ranskanakkifirman kautta.
Kuten mainittu maksoin huhtikuussa 595 euroa iPadista, jonka ostin Simplyltä.
Tosin tänään laitteen voi tilata suoraan myös Applestorestakin (Applestore Finland) ja yleensähän näiden bulkkituotteiden toimitusajatkin ovat Applestoressa vain 1-3 vrk, Simplyelectronicsin suhteen pari viikkoa ja Borderlinxin kautta hankittua Appletv:tä sai odottaa yli kuukauden.
-
Viesti Kirjoittaja strong »
iPad on tietysti kookas /raskas laite ja epäergoniminenkin, mutta toisaalta pitkä akunkesto on myös luksusta.
Onko kukaan tilannut iPadia Applestoresta? Mikä mahtaa olla todellinen toimitusaika Suomeen? Entäpä mikä olisi Galaxy Tabin pohjahinta nettikaupoissa tai pääkaupunkiseudun liikkeissä?
uunovaan kirjoitti:Toimittaja mielipidesivulla olleessa keskustelussaan esitti oman ja varmasti kovin monen muunkin ostohaluja rajoittavan puutteen, flash-tuen puuttumisen. Itselleni se on ollut suuri puute. Ostin iPadini jo kesällä ja jatkuvasti törmään tuohon puutteeseen, harmittava puute. No, onneksi vaimoni on ihastunut iPadiini, eikä häntä näy juurikaan haittaavan tuo puute, joten annoin vaimolle käyttöön iPadini ja ostin itselle Samsung Galaxy Tabin. Jollain kummalla tavalla sen saloihin perehtyessäni olen alkanut pitämään tästä laitteesta enemmän kuin iPadista. Flash-tuki on asetettu selaimelle niin, että saan sen käyttöön tarvittaessa, siten eivät turhat flash-sivut hyökkää silmille alinomaa. Laite mahtuu hyvin takin taskuun, siten ei sitä tarvitse erikseen kantaa. Puhelin on myös hyvä lisä.Jukina kirjoitti:Minulle tuo ei ainakaan ole ollut ongelma. Olen toki iPadilla törmännyt siteihin, joita en näe. Mutta niiden määrä (ainakaan omiksi tarpeissani) ei ole ollut haitaksi. Lähinnä törmään ongelmaan erilaisilla mainossivuilla. Siis ainakaan minulle Flashin puuttuminen ei haittaa tai ollut este padin hankinnalle, koska itselläni sen käyttö on esim. sähköpostien ja viestien lukemista sekä muistiinpanojen tekemistä.lemon2 kirjoitti:ja sitten kun Flash-saitit alkaa toimimaan, niin sitten voi oikeesti harkita hankkimista...
Varmasti jatkossa kilpailun kiristyessä Applekin joutuu miettimään uudestaan tuon flashin olemassaoloa tableteissaan, luulen? Jos nyt olisin ostamassa tablet-laitetta, ei se tällä tietämyksellä ole iPad.
-
Viesti Kirjoittaja demise »
En ymmärrä tuota loppukommenttia. Ihan asiaahan se oli. Ostajille tuskin mainitaan ennen ostoa flash-tuen puutteesta, eikä moneenkaan paikkaan voi laitetta palauttaa, jos tämä muodostuu ongelmaksi käytössä. Kyseessä kuitenkin on nykyisin itsestäänselvän ominaisuuden puuttuminen. Se on ihan sama miten teknisesti ylevä HTML5 on jos nykypäivän sisällöstä merkittävä osa on kuitenkin tehty flashilla.acric kirjoitti:Lukekaapas hs:n mielipidesivujen kirjoitus tältä päivältä. Kovin aikuismaista tekstiä
-
Viesti Kirjoittaja acric »
Viittasin lähinnä tuohon. Vai olenko itse ymmärtänyt väärin, kaikki video tai liikkuva kuva minkä avaat iPadilla on Applen formaatilla tuotettu?
Jos näin on niin perun puheeni ja laitan hännän koipieni väliin.
-
Viesti Kirjoittaja welou »
Mielipidekirjoittaja on pahasti ulapalla. Siellähän ne iPadin tukemat audio- ja videoformaatit luetellaan tuotteen esittelysivulla: http://www.apple.com/ipad/specs/acric kirjoitti:"eivätkä siinä avaudu muulla kuin Applen formaatilla tuotetut videot tai muut liikkuvat kuvat"
Viittasin lähinnä tuohon. Vai olenko itse ymmärtänyt väärin, kaikki video tai liikkuva kuva minkä avaat iPadilla on Applen formaatilla tuotettu?
Ei noista ole "Applen formaatteja" muut, kuin Apple Lossles audiolle. Muut ovat standardeja (ja varsin yleisessä käytössä olevia) formaatteja.
Olen eri mieltä tuon "merkittävän osan" suhteen, mutta ehkä se riippuu siitä, millä sivuilla surffaa. Selaan itse paljon iPhonella ja pöytäkoneen Safaristakin olen Flashin poistanut. Harvemmin (joskus kyllä) törmään sivuun, jolla täysin standardinmukainen videotiedosto on haluttu paketoida Flashin sisään, eikä se tästä syystä näy. Näitä tilanteita varten on Chrome, mutta omasta mielestäni nämä tilanteet ovat harvassa ja vähenemään päin.demise kirjoitti:... nykypäivän sisällöstä merkittävä osa on kuitenkin tehty flashilla.
Ehkä Flashin puuttuminen sitten tulee joillekin yllätyksenä. Minusta suurempi ongelma ovat nämä eri julkaisujen mielipidekirjoittajat, jotka kirjoittavat mitä sylki suuhun tuo. Jonkin tietyn, monille irrelevantin yksityiskohdan mainitsematta jättäminen on pienempi paha, kuin suoranainen misinformaatio.demise kirjoitti:Ostajille tuskin mainitaan ennen ostoa flash-tuen puutteesta, eikä moneenkaan paikkaan voi laitetta palauttaa, jos tämä muodostuu ongelmaksi käytössä.
-
Viesti Kirjoittaja T0mi »
Entä jos sattui olemaan keväällä Jenkeissä hieman lanseerauksen jälkeen? Ja entäs jos on ensi keväänä (huhujen mukaan) iPad 2:n lanseerauksen jälkeen Jenkeissä? Onko pahaa fanipoikuutta ostaa laite n. 20-30 % halvemmalla mitä Suomesta?Haii kirjoitti:Friikkiydessäkin on tasoeronsa. Olen varmaan itse paatunut omppufani, mutta osaan myös nauraa näille kiihkoileville fanipojuille, joiden on saatava kaikki heti ja välittömästi, maksoi mitä maksoi, oli ääkköset, takuuta, oikeaa virtaplugia, suomenkielistä käyttistä tai ei.T0mi kirjoitti:Tosi yllättävää miten moni on "malttanut" odottaa hankintansa kanssa näinkin kauan. Varmasti on niitäkin, jotka tekevät nyt vasta Suomen-lanseerauksen myötä (heräte)ostopäätöksensä, mutta itse ihmettelen sitä, miten yksikään paatunut omppufani on jaksanut odottaa julkaisua 7 kuukautta, eikä ole tuonut Padiaan ulkomailta tai tilannut sitä esim. Borderlinxin / ranskanakkifirman kautta.

-
Viesti Kirjoittaja demise »
HS-kirjoittaja joko asetteli sanansa taitamattomasti, tai ymmärsi tilanteen väärin. Yritti varmaankin kääntää kansankielelle mitä Flash-tuen puute tarkoittaa. Ei vain onnistunut siinä, mutta näin ainakin itse sisäluen tarkoituksen. Kaikki eivät ole IT-ammattilaisia.welou kirjoitti:Mielipidekirjoittaja on pahasti ulapalla. Siellähän ne iPadin tukemat audio- ja videoformaatit luetellaan tuotteen esittelysivulla: http://www.apple.com/ipad/specs/acric kirjoitti:"eivätkä siinä avaudu muulla kuin Applen formaatilla tuotetut videot tai muut liikkuvat kuvat"
Ei noista ole "Applen formaatteja" muut, kuin Apple Lossles audiolle. Muut ovat standardeja (ja varsin yleisessä käytössä olevia) formaatteja.
Jos nyt otetaan vaikka Businessweekin artikkeli viime juhannukselta pohjaksi (http://www.businessweek.com/magazine/co ... 636078.htm), siinä esitetään Adoben sanomana seuraavaa:welou kirjoitti:Olen eri mieltä tuon "merkittävän osan" suhteen, mutta ehkä se riippuu siitä, millä sivuilla surffaa. Selaan itse paljon iPhonella ja pöytäkoneen Safaristakin olen Flashin poistanut. Harvemmin (joskus kyllä) törmään sivuun, jolla täysin standardinmukainen videotiedosto on haluttu paketoida Flashin sisään, eikä se tästä syystä näy. Näitä tilanteita varten on Chrome, mutta omasta mielestäni nämä tilanteet ovat harvassa ja vähenemään päin.demise kirjoitti:... nykypäivän sisällöstä merkittävä osa on kuitenkin tehty flashilla.
It's used by about 85 percent of the top 100 websites, delivering 70 percent of Web games and 75 percent of Web video, Adobe says. By the company's count, 19 of the top 20 mobile handset makers are committed to building smartphones that support Flash. The lone holdout is Apple and its iPhone and iPad.
85, 70, 75% ovat merkittävä osa, vaikka juuri itse kuuluisit siihen 15, 30 ja 25%:iin.
Don't hate the player, hate the game. Tämän päivän surffilaudan voi odottaa tukevan tämän päivän sisältöä, ja iPad ei näin tee. Hienoa jos se ei useimpia iPad-käyttäjiä haittaa, mutta mikään marginaali-ilmiö Flash ei kyllä ole.
Niin, mielipidekirjoittajia mekin olemme.welou kirjoitti:Ehkä Flashin puuttuminen sitten tulee joillekin yllätyksenä. Minusta suurempi ongelma ovat nämä eri julkaisujen mielipidekirjoittajat, jotka kirjoittavat mitä sylki suuhun tuo. Jonkin tietyn, monille irrelevantin yksityiskohdan mainitsematta jättäminen on pienempi paha, kuin suoranainen misinformaatio.demise kirjoitti:Ostajille tuskin mainitaan ennen ostoa flash-tuen puutteesta, eikä moneenkaan paikkaan voi laitetta palauttaa, jos tämä muodostuu ongelmaksi käytössä.
Palaan näin lopuksi vielä ketjun aiheeseen

Kumpaa tässä tapahtui, "irrelevantin" yksityiskohdan mainitsematta jättö, vai suoranainen misinformaation anto? Olisiko ollut pienempi harmi, jos en olisi osannut kysyä ja myyjän ei olisi tarvinnut puhua muunneltua totuutta?
Esittely oli kyllä ystävällistä muuten ja ihan ajan kanssa sai tutkailla tätä laitetta. Näyttö on upea, se jäi mieleen.
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Koetas seuraavalla kerralla YLEn mobiilia, toimii kivammin.
edit piti vielä varmistaa ja käynnistää Vielä Virtaa. Näkyy toimivan sekin.
-
Viesti Kirjoittaja Hepo »
Formaatti on ihan standardin mukainen. Taisi olla niin että joku toinen tulkitsi eri tavalla kontainerin tietoa kuin Apple, jolloinka esim. chaptersit eivät toimineet ristiin.acric kirjoitti:"eivätkä siinä avaudu muulla kuin Applen formaatilla tuotetut videot tai muut liikkuvat kuvat"
MacBook3.1 | 2.2GHz Intel Core 2 Duo | 4GB | 640GB | 12/2007
iPhone 5S 32GB + iPad2 32 GB Wi-Fi 3G + iPod Nano 3gen ja 6gen + ATV3
-
Viesti Kirjoittaja Turbo »
Niin koska Yle mobiili Areena käyttää MP4 formaattia, jätit sopivasti mainitsematta oleellisen seikan.MacFinn kirjoitti:Hmmm. mitähän tähänkin nyt sanoisi. Mun iPhone 3G tossa pyörittää juuri YLE Areenasta uutisia videona. Miten se nyt niin menee, kun eihän iPhone 3G tue sitä flashia.
-
Viesti Kirjoittaja Mäksä »
Pointti lieneekin siinä, että ilman flashiä nykyisin toimii käsittämättömän moni sivu jos niin haluaa, ja flashistä ei saa liian isoa ongelmaa mitenkään.Turbo kirjoitti:Niin koska Yle mobiili Areena käyttää MP4 formaattia, jätit sopivasti mainitsematta oleellisen seikan.MacFinn kirjoitti:Hmmm. mitähän tähänkin nyt sanoisi. Mun iPhone 3G tossa pyörittää juuri YLE Areenasta uutisia videona. Miten se nyt niin menee, kun eihän iPhone 3G tue sitä flashia.
-
Viesti Kirjoittaja Turbo »
Toivoa sopii, että myös Katsomosta löytyisi joskus mobiili versio tai sitten jokin Ipad yhteensopiva video formaatti.Mäksä kirjoitti:Pointti lieneekin siinä, että ilman flashiä nykyisin toimii käsittämättömän moni sivu jos niin haluaa, ja flashistä ei saa liian isoa ongelmaa mitenkään.
-
Viesti Kirjoittaja tekerolant »
Kiitos vinkistä. Se osoite on yle.mobi/w/areenaMacFinn kirjoitti:---Koetas seuraavalla kerralla YLEn mobiilia, toimii kivammin.
Mikseri.net kun vielä toimisi flashittä. Onks tietoo?
-
Viesti Kirjoittaja harri »
Vai http://m.yle.fi/w/areena ?tekerolant kirjoitti:Kiitos vinkistä. Se osoite on yle.mobi/w/areenaMacFinn kirjoitti:---Koetas seuraavalla kerralla YLEn mobiilia, toimii kivammin.
Taitavat mennä samaan paikkaan.
-Harri
-
Tuota.... Just nyt haluaisin katsoa taivaan tulet tuolta areenasta, ei se tällä iPadilla mitenkään onnistu? Mites ne sinulla näkyy?MacFinn kirjoitti:Hmmm. mitähän tähänkin nyt sanoisi. Mun iPhone 3G tossa pyörittää juuri YLE Areenasta uutisia videona. Miten se nyt niin menee, kun eihän iPhone 3G tue sitä flashia.
edit piti vielä varmistaa ja käynnistää Vielä Virtaa. Näkyy toimivan sekin.
-
Viesti Kirjoittaja tekerolant »
http://yle.mobi/w/areena/tv/ohjelmat/8637uunovaan kirjoitti:Tuota.... Just nyt haluaisin katsoa taivaan tulet tuolta areenasta, ei se tällä iPadilla mitenkään onnistu? Mites ne sinulla näkyy?
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka