iPhone kysymys: Puhelin netissä tietämättäni?
-
iPhone kysymys: Puhelin netissä tietämättäni?
Viesti Kirjoittaja vivalaxam »
mielestäni iPhone 4 akku on aika huono, joten ajattelin tossa toissa päivänä kokeilla miten se kestää jos jos en pidä wifii enkä 3g auki 24 tuntia vuorokaudessa. Huomasin akun kestävän nyt huomattavasti paremmin kun mitä se tekee jos kaikki noi wifit sun muut pidetään päällä. facebook onnistui kuitenki jollain ihme tavalla lähettää mulle push notificationseja vaikka sekä wifi että 3g oli kytketty pois päältä.
Nyt itse kysymykseen.. olenko ollut kytkettynä nettiin vaikka noi molemmat on ollut pois päältä?? vai pystyykö fb jotenki lähettää mulle notesia ilman että puhelin on kytkettynä nettiin?
Syy: Otsikko kuvaavammaksi.
-
Re: iPhone kysymys
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
-
Viesti Kirjoittaja delic »
-
ja jep.. uusin iOS asennettu.
-

-
-
Ei toi kiinnosta, ei tossa kerrota paljon sä oot sitä luuria käyttänyt.vivalaxam kirjoitti:jos pidän wifit ja 3geet päällä niin akku kestää sen päivän.. hikisesti 36 tuntii..
Käyttöaika näkyy: asetukset -> yleiset -> käyttö Tuolta katsot sitten infoa, kun alkaa akku oleen aika loppu.
-
-
Jos on joku kiinteä netti sopimus niin ei maksa, eli netti joka maksaa kuukaudessa tietyn summan.vivalaxam kirjoitti:ei sekään kiinnosta, kun kysymys oli jos EDGE:n kautta vastaanottavat push notificationsit maksaa mulle mitään..?
-
Viesti Kirjoittaja Jonttufantti »
Onko äidinkielen opetus lopetettu kouluissa kokonaan?vivalaxam kirjoitti:ei sekään kiinnosta, kun kysymys oli jos EDGE:n kautta vastaanottavat push notificationsit maksaa mulle mitään..?
- Steve Jobs
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Tohon täytyy kysyä, että voiko puhelin olla netissä sun tietämättä, kun kerran olet itse laittanut nuo push notificationsit päälle? Ihan sama tuleeko EDGE, 3G vai WLAN-yhteydellä. Se maksaako riippuu sun sopparista ja kun et siitä kerro, miten me sen tietäisimme. No, oli miten oli, hinta on sama tuli ne sitten EDGE:llä tai 3G:llä.vivalaxam kirjoitti:ei sekään kiinnosta, kun kysymys oli jos EDGE:n kautta vastaanottavat push notificationsit maksaa mulle mitään..?
-
Re: iPhone kysymys: Puhelin netissä tietämättäni?
Viesti Kirjoittaja Pis »
-
Kiitos!Pis kirjoitti:Kertauksena: mobiilidatan käyttö maksaa sen mitä maksaa (kts. liittymäsi sopimus) riippumatta verkosta (GPRS, EDGE, 3G). 3G:n laittaminen pois päältä ei estä mobiilidatan liikkumista jos sitä jokin toiminto/ohjelma puhelimessa haluaa käyttää, se vaan kulkee jotain hitaampaa verkkoa pitkin. Mobiilidatalle löytyy oma on/off-namikka puhelimen asetuksista.
-
Viesti Kirjoittaja iGuru »
Voi, iPhone lähettää puhelimen sijainnin kaksi kertaa päivässä Applelle, mikäli jokin datasiirto ja sijaintitiedot ovat päällä. Ja myös tämä siirto maksaa normaalin datasiirto hinnaston mukaisesti. Pahin vaihtoehto on Soneran Data Tunti-liittymä, siinä kilahtaa 90centtiä aina jokaisesta alkavasta yhteydestä, vaikka se lyhyt yhteys onkin.MacFinn kirjoitti:Tohon täytyy kysyä, että voiko puhelin olla netissä sun tietämättä, kun kerran olet itse laittanut nuo push notificationsit päälle? Ihan sama tuleeko EDGE, 3G vai WLAN-yhteydellä. Se maksaako riippuu sun sopparista ja kun et siitä kerro, miten me sen tietäisimme. No, oli miten oli, hinta on sama tuli ne sitten EDGE:llä tai 3G:llä.vivalaxam kirjoitti:ei sekään kiinnosta, kun kysymys oli jos EDGE:n kautta vastaanottavat push notificationsit maksaa mulle mitään..?
http://www.digitoday.fi/mobiili/2010/07 ... 0109994/66
-
Viesti Kirjoittaja maniski »
Tuo säännöllinen sijainnin päivitys tapahtuu vain jos WLAN on käytössä.iGuru kirjoitti:Voi, iPhone lähettää puhelimen sijainnin kaksi kertaa päivässä Applelle, mikäli jokin datasiirto ja sijaintitiedot ovat päällä. Ja myös tämä siirto maksaa normaalin datasiirto hinnaston mukaisesti. Pahin vaihtoehto on Soneran Data Tunti-liittymä, siinä kilahtaa 90centtiä aina jokaisesta alkavasta yhteydestä, vaikka se lyhyt yhteys onkin.MacFinn kirjoitti:Tohon täytyy kysyä, että voiko puhelin olla netissä sun tietämättä, kun kerran olet itse laittanut nuo push notificationsit päälle? Ihan sama tuleeko EDGE, 3G vai WLAN-yhteydellä. Se maksaako riippuu sun sopparista ja kun et siitä kerro, miten me sen tietäisimme. No, oli miten oli, hinta on sama tuli ne sitten EDGE:llä tai 3G:llä.vivalaxam kirjoitti:ei sekään kiinnosta, kun kysymys oli jos EDGE:n kautta vastaanottavat push notificationsit maksaa mulle mitään..?
-
Viesti Kirjoittaja iGuru »
Hyvä jos niin on, mutta tämän mukaan se ei ole niin:maniski kirjoitti:Tuo säännöllinen sijainnin päivitys tapahtuu vain jos WLAN on käytössä.iGuru kirjoitti:Voi, iPhone lähettää puhelimen sijainnin kaksi kertaa päivässä Applelle, mikäli jokin datasiirto ja sijaintitiedot ovat päällä. Ja myös tämä siirto maksaa normaalin datasiirto hinnaston mukaisesti. Pahin vaihtoehto on Soneran Data Tunti-liittymä, siinä kilahtaa 90centtiä aina jokaisesta alkavasta yhteydestä, vaikka se lyhyt yhteys onkin.MacFinn kirjoitti:Tohon täytyy kysyä, että voiko puhelin olla netissä sun tietämättä, kun kerran olet itse laittanut nuo push notificationsit päälle? Ihan sama tuleeko EDGE, 3G vai WLAN-yhteydellä. Se maksaako riippuu sun sopparista ja kun et siitä kerro, miten me sen tietäisimme. No, oli miten oli, hinta on sama tuli ne sitten EDGE:llä tai 3G:llä.vivalaxam kirjoitti:ei sekään kiinnosta, kun kysymys oli jos EDGE:n kautta vastaanottavat push notificationsit maksaa mulle mitään..?
http://www.hopeinenomena.net/viewtopic. ... data+lasku
Mistäs sinun tieto on peräisin, linkkiä? Olisin kiitollinen niin pääsisi varmuuteen tässäkin asiassa!
-
Viesti Kirjoittaja Jantan »
-
Viesti Kirjoittaja Aku Muukka »
Tuo data mitä iPhone näyttää, koskee vain 3G:tä.Jantan kirjoitti:iPhone 4 (iOS 4.2.1) puuhailee netissä itsekseen. Soneralta tuli eilen viesti, että 80% 1GB:n kuukausittaisesta datansiirrosta on käytetty. Nollaan aina uuden maksukauden alussa tilastot ja eiliseen mennessä oli lähetetty 8,7Mt ja vastaanotettu 254Mt. Tänään tuli Soneralta viesti, että Netti-palvelun kk-maksuun sisältyvä käyttöraja on täynnä. Mikä oudointa, että eilisen viestin jälkeen olen käyttänyt vain WLAN yhteyttä ja tilastot näyttää edelleen saman 8,7Mt lähetetty ja vastaanotettu 254Mt. Onko muilla tapahtunut samaa???
-
Viesti Kirjoittaja Jantan »

Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka