NOx kirjoitti:Ongelman voi kiertää tekemällä kuten ennenkin tehtiin. Automatiikka hus pois ja veivaamaan liitteet käsipelillä. .
Mutta auttaako sekään?
On aika toivotonta jos kyse todella on markkinajohtajan MIME-spesifikaation rikkomisesta, jota muut yrittävät sitten paikkailla laittamalla hack-painikkeita omaan ohjelmaansa. Sinänsä mielenkiintoista on että MSoft on tunnustanut bugin, mutta ei tee sille mitään. Aika kyseenalainen tapa antaa vaikutelma siitä miten Microsoftin tuotteissa pysyminen takaa toimivuuden. "Ai teillä on Mac/Linux/Eudora/Mikä-tahansa-ei-MSoft-Client, no ilmankos ei tule liitetiedostoja tänne"
Joo, minä päädyn sellaiseen kummalliseen ratkaisuun että lähetän, luen ja arkistoin postit edelleen vanhaan tapaan Maililla, ilman ruksia liitetiedostokentässä. Mutta kuvia tms. lähettäessä soitan perään, ja jos on vastaanottajalla on ongelmia liitetiedostojen avaamisen kanssa niin sitten kokeillaan Mozilla Thunderbirdillä.
En nimittäin saanut Thunderbirdistä selkoa etttä mitenkä sen saa toimimaan yhteistyössä Address Bookin kanssa. En ainakaan löytänyt minkäänlaista import- tms. komentoa, millä rapiat parisataa osoitetta sais tuotua. Mail on mukava ohjelma silloin kun se toimii. Toivottavasti joku on informoinut ongelmista myös Applea..
Entouragen kaa ei ole ongelmia ollut, ja sanoisin että tuo zippaaminen oli erittäin hyvä neuvo kaikille joilla on ylipääsemättömiä vaikeuksia liitteiden kaa.
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
Mail ohjelman ongelmat on tylsiä juuri siksi kun se on muuten niin kiva ja tyylikäs, verrattuna tylsähköön Entourageen tai hivenen vanhahtavaan Eudoraan. Maili ei myöskään osannut tuoda ääkkösiä vanhoista posteistani Eudorasta (toisin kuin Entourage), vaan ne piti korjata jälkeenpäin.
Thunderbirbin suomennoksessa (samoin kuin Firebirdin) ärsytttää hivenen Arkisto valikon muuttuminen Tiedosto-nimiseksi. Olisi kiva kuitenkin käyttää suomennettuja ohjelmia, kun kerran ovat sellaiset kohteliaasti toimittaneet.
Mac OS X noviisina kysyisinkin miten ne saisi helpoiten muutettua?
Kokeilin lähettää kaverin työpaikalle sähköpostina kuvia, ainakin ne onnistuivat mukisematta oli sitten liitteiden Windows-yhteensopivuus päällä tai ei. Vastapäässä oli Outlook 2000. Kokeilin manuaalisesti Attachilla ja sitten drag'n'droppaamalla. Molemmat toimi
am_tiainen kirjoitti:Onhan niitä muita mailiohjelmia mitä voi kokeilla. Itse olen käyttänyt Microsoftin Entourage mailiohjelmaa ja se toimii minulla hyvin. [/url]
Mitenkä tuossa Entouragessa saa tulevan postin ilmoituksen päälle? Siis siten, että ilmoitus pysyy, eikä häviä vähän ajan päästä kuten tuo lipuke joka tulee nyt lepattelemaan näytölle.
Jännittävän Anarkistinen Rinkelileipuri ja Irokeesi
am_tiainen kirjoitti:Onhan niitä muita mailiohjelmia mitä voi kokeilla. Itse olen käyttänyt Microsoftin Entourage mailiohjelmaa ja se toimii minulla hyvin. [/url]
Mitenkä tuossa Entouragessa saa tulevan postin ilmoituksen päälle? Siis siten, että ilmoitus pysyy, eikä häviä vähän ajan päästä kuten tuo lipuke joka tulee nyt lepattelemaan näytölle.
En ole nyt ihan varma mitä tarkoitat, mutta Entourage kuvakkeen saa pomppimaan kera kirjekuoren Dockissa seuraavasti: Entourage auki -> Preferences -> Notification ja sieltä täppi Animate Icon -kohtaan.
Kokeilin lähettää jpg-kuvia win-XP koneeseen mail 2:lla. Vastaanotto maili ohjelmana käytin Outlook Web Accessia. Kuvat aukenivat oli ne lähetetty win-yhteensopivina tai ei-yhteensopivina. (Selainohjelmana käytin MS:n ohjeiden mukaisesti IE:a)
Sen sijaan Windowssin outlookista, tähän Windowssin Web Accesiin lähetettäessä liitetiedostot eivät aukea läheskään aina. Eli näyttäisi tuolla Outlook Web Accessilla, ainakin olevan ongelmia liitteiden kanssa, hyvinkin sattumanvaraisesti.
En ole nyt ihan varma mitä tarkoitat, mutta Entourage kuvakkeen saa pomppimaan kera kirjekuoren Dockissa seuraavasti: Entourage auki -> Preferences -> Notification ja sieltä täppi Animate Icon -kohtaan.
Joo se täppä on päällä ja postin saapuessa "leijuu" näytöllä ilmoitus saapuneesta postista, hetken. Jos ei ole koneeella postin saapuessa menee ilmoitus ohi ja eipä ole tietoa onko postia tullut ja pitää avata posti auki. Mac Mailissa näkyy ohjelma kuvakkeessa jopa saapuneiden postien määrä ja olenki nyt käyttänyt tuota Mac Mailia ns. ilmoittajna, mutta tuntuu aika naurettavalta jutulta.
Okei nyt tarvitaan apua. Miten saan Mac Mailista tilin pois? Jossain on nyt posti joka yrittää lähteä ja viiden minuutin välein tulee lähetysikkuna esille. Olen käynyt poistamassa library/mail- kansiosta kaikki ko. tiliin liittyvät, mutta eipä lähde ongelma pois. Tilinhän pitäisi poistua Mail/asetukset ja valitsemalla poistettava tunnus sekä osoittamalla poista. En vaan keksi missä tämä poista kohta on.
Ok, löytyi. Liian helppoa, meni etsimiseen vain noin kaksi tuntia...
am_tiainen kirjoitti:Täällä näkee usein hehkutuksia tyyliin "Nyt tässä Applen XXX ohjelman uusimmassa versiossa on tämäkin sen verran hyvin toteutettu että voin luopua XXX ohjelman käytöstä ja käyttää Applen XXX ohjelmaa". Usein näitä näkee Microsoftin kohdalla. Miksi? Jos joku Microsoftin ohjelma suoriutuu paremmin (Officen Entourage mail ohjelma, Officen word, MSN Messenger jne.) kuin Applen, niin eikö sitä kannata käyttää kun sitä kerran Macille tehdään?
No olisihan se kiva, jos joku ohjelma olisi täydellinen. iSynccauksen puute/maksullisuus sekä oma osoitekirja ovat kuitenkin yksi syy siihen, etten ole Entourageen siirtynyt, vaikka ennen OS X:ää MS Outlook Express oli varmaankin mäkistien valtaosan ykkösmeiliohjelma. Nyt alkaisin olla kypsä ostamaan erillisen synkkauspalikan että voisin siirtyä Entourageen. Nämä jutut, kuten varmaan tiedät, eivät ole niin kovin yksioikoisia. Vai väittääkö kukaan täällä tosissaan, että Mac on selvästi paras vaihtoehto ihan kaikille maailman ihmisille?
am_tiainen kirjoitti:Täällä näkee usein hehkutuksia tyyliin "Nyt tässä Applen XXX ohjelman uusimmassa versiossa on tämäkin sen verran hyvin toteutettu että voin luopua XXX ohjelman käytöstä ja käyttää Applen XXX ohjelmaa". Usein näitä näkee Microsoftin kohdalla. Miksi? Jos joku Microsoftin ohjelma suoriutuu paremmin (Officen Entourage mail ohjelma, Officen word, MSN Messenger jne.) kuin Applen, niin eikö sitä kannata käyttää kun sitä kerran Macille tehdään?
No olisihan se kiva, jos joku ohjelma olisi täydellinen. iSynccauksen puute/maksullisuus sekä oma osoitekirja ovat kuitenkin yksi syy siihen, etten ole Entourageen siirtynyt, vaikka ennen OS X:ää MS Outlook Express oli varmaankin mäkistien valtaosan ykkösmeiliohjelma. Nyt alkaisin olla kypsä ostamaan erillisen synkkauspalikan että voisin siirtyä Entourageen. Nämä jutut, kuten varmaan tiedät, eivät ole niin kovin yksioikoisia. Vai väittääkö kukaan täällä tosissaan, että Mac on selvästi paras vaihtoehto ihan kaikille maailman ihmisille?
Mistä tuollaisen synkkaus softan voisi ostaa? Eli minkä niminen ja mitä maksaa?