Nyt on sitten omppu kuume iskenyt meikäläiseenkin, compaqin läppäri saa kyytiä (hermot on menny useamman kerran) ja tillalle ensimmäiseksi maciksi ajattelin hankkia iBookin. PowerBookiin ei ihan riitä vielä rahat, tai tarkemmin sanottuna en jaksa säästää niin kauan et saisin sellaisen, eikä noita osamaksullakaan täältä suomesta näköjään saa... Mac ei ole mitenkään tuttu laite ennestään, joten olisi muutama alottelijan kysymys. Jonkun verran olen lukenut tämän foorumin vanhoja toopiceja mutta pitäähän sitä aina jotain kysellä. =)
1. Eli, nyt mulla on käytössä D-Linkin DWL-700AP (802.11b) wlan tukiasema, toimiiko applen Airport Extreme tuon kanssa? Käsittääkseni ihan tavallinen wlan se applen airport on...?
2. Tietoturva, eli onkos tuossa Mac OS X joku palomuurisofta tjsp?
3. Entäs virussofta? Vaikka nuo virukset onkin enemmän windowsin vaivoja niin kuitenkin macille varmana on virustutka?
Eiköhän tässä tule vielä lisää kyseltävää, tietokoneet on kyllä ihan tuttuja laitteita ja windowsia ja jonkun verran linuxia olen useamman vuoden käyttänyt joten perusasiat pitäis olla hallussa, yritän mahdollisimman paljon käyttää tota hakua ennen kuin alan kyselemään tyhmiä ja joku pääsee huomauttamaan haku-toiminnosta ja googlesta...

Tästä on hyvä jatkaa...