MacBook 2,1 OS X 10.4.11.
Intel Core 2 Duo 2 GHz
muistia 2 Gt 667 MHz
DVD Matshitadvd-r UJ-857D (DVD +RW & -RW yms)
Kiintolevy Seagate ST9320421AS (320GB)
Coconut
Age 49 Months
Batter-Loadcycles 735 (?)
Current Battery Capacity 98% (5020mAh -> 4920mAh)
Coconutin antamista arvoista minä allekirjoitan laitteen iän. Lataussyklit ja jäljellä oleva kapasiteetti vähän hämmästyttää.
Kone on vallan toimiva peli ja ulkoiselta habitukselta vallan katu-uskottava, pienin poikkeamin. Mutta jos rujo ulkokuori vaivaa, tästä löytyy toimivia osia hyviin kuoriin. katu-uskottavuutta luo mm.
- Hampaanjäljet laturin johdossa. Perheen angstinen kissapeto on yrittänyt heikolla menestyksellä itsemurhaa syömällä laturin johtoa. Laturi toki toimii edelleen, kuten kissakin.
- Valkoisessa muovikuoressa on sekä ulkopuolella, että rannetuissa yms. tummentumia. Tummentumia ja jotain pinkkiin vivahtavaa punaista. Minulla ei ole käsitystä, saako tuosta enää valkoista. Luulen ettei.
- Samoin muovikuoret repsottavat reunoista. Ymmärtääkseni ominaisuus ja tähän ei ole koskaan näppistasoa vaihdettu takuuseen. Rispaantuminen on 4 vuodessa edennyt jo näytönkin reunoille.
- Näytönohjainkin on se alkuperäinen - ei siis kannata säikähtää, jos joskus näyttön kirkkaus joskus vähän heittelee. Muistaakseni se ei ollut kovin paha, no ei ainakaan niin paha että olisin takuuseen sitä huollattanut.
Laatupoikkeamiin luettaneen DVD aseman murheet. Jostain syystä en saanut asennettua alkuperäisiltä medioilta käyttistä uusiksi. Ko. mediat toimivat kyllä uudessa kannettavassa ja sain niistä tehtyä imaget, jotka poltin halpislevyille. Näiden "poltettujen" levyjen kanssa ei ollut mitään ongelmaan, vaan käyttis asentui moitteetta. Näppituntuma on, että DVD asema on parhaat päivänsä nähnyt, mutta ei nyt vielä kuollut. Ehkä joku puhdistus tai joku muu vois auttaa. Pakkaan mukaan kuitenkin nämä poltetut ja polttamattomat mediat + ohjevihot.
Näyttö, kamera, bluetooth ja wirelessit yms. toimii. Ollut aktiivisessa käytössä allekirjoittaneella 48 kuukautta ja piti olla vielä pitkään... Mutta heräteostoksena menin tölmäseen macbook pron.
Itse olen pohtinut tästä kevättalvelle projektia ... mutta kun näitä kannettavia projekteja allekirjoittaneella on jo 4 kpl, jostain voisi luopua. Kysellään siis tälle uutta kotia ja jos kysyntää on, lähetetään kannettava uuteen kotiin.
Toimimattomista vastaavan ikäisistä on pyydetty noin 150€ ja mac2cell:n hinta-arvion perusteella yli 500€ tarjouksiin suhtaudun pienellä varauksella. Tuohon väliin jos laitaisitte tarjouksenne, niin lupaan otaa tarjouksenne vakavasti. Toki jos joku vakavissaan haluaa ko. laitteesta tonnin maksaa, niin lupaan harkita asiaa.
macbook värivirhe ei ole luonnossa ihan noin hurjan näköinen, mutta näkyypähän missä kohtaa on tummentumaa
johto
Macbook ulkoa värivirhettä on myös kotelon reunoissa
VGA adapteri
_______
Paketti jäi Oulunseudulle hintaan 270e