Kiitos. Tuo toimii ainakin muusiikin osalta.
Koitin haeskella oikeaa ketjua iTunes-haulla, enkä huomannut tuota "Tyhmät kysymykset ohjelmista", joka tosiaan olisi sopinut tälle kysymykselle paremmin.
Viimeksi muokannut amanita, 8.12.2010 klo 12.00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy:Heh, täällä jo ollaan...kurkista alueen nimeä. :=)
Smart playlisteillä tuon pitäisi ainakin onnistua, jos ei onnistu muille kuin musiikeille noilla skripteillä.
Tosin voi olla työlästä tehdä smart playlistiä, jonka ehtona on ettei soittolista saa olla joku monesta kymmenestä, joihin olet tavarasi jakanut (olettaen, että niitä on monta). Jos taas soittolistat ovat vaikka kahdessa soittolistakansiossa, niin luulisin homman olevan huomattavasti helpompaa. Tämän lisäksi laitat smart playlistin ehdoiksi, että Media kind = Movies esimerkiksi, jos haluat siihen soittolistaan elokuvat. Jollain näppäinkomennolla sai soittolistasta suoraan poistettua koko kirjastosta valitut kappaleet. Olisikohan ollu optio, shift, delete.
Osaisko joku kertoa syytä minkä takia OSX lakkaa tunnistamasta dvd-asemaan asetettuja levyjä heti, kun olen käynnistänyt parallels desktopin kautta windows 7:n? Heti, kun sammutan parallelsin niin alkaa levytkin taas tunnistumaan.
Jamot kirjoitti:Osaisko joku kertoa syytä minkä takia OSX lakkaa tunnistamasta dvd-asemaan asetettuja levyjä heti, kun olen käynnistänyt parallels desktopin kautta windows 7:n? Heti, kun sammutan parallelsin niin alkaa levytkin taas tunnistumaan.
Parallelsin asetuksista on varmaan määrätty, että windowsilla on "etuajooikeus" DVD:asemaan.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
No niin, kysytäänpä itsekin nyt tällainen hieman hoopo kysymys liittyen Macin terminaaliin. Eli kun siellä on asetuksissa "Näppäimistö"-välilehdellä kohta "Käytä Optio-näppäintä meta-näppäimenä". Jos valitsen sen saan irssissä näppärästi Alt + variaatiot käyttöön kun vaihtelen kanavalta toiselle eikä siis tarvitse Ctrl + n/p -viritelmää käyttää. Kuitenkin, samalla menee mahdollisuus tehdä \-merkki sekä muut vastaavat (lue: tai sitten en vain osaa). Eli kun tuo altti bindataan meta-napiksi, ei noita merkkejä voi enää käyttää.
Onko mitään ideaa miten saisin käyttöön tuon Alt + numerot -viritelmän että irssissä voisin yhä vaihtaa kanavat sitä kautta, mutta kuitenkin voisin myös saada kirjoiteltua \o/ -tyyliset hymiöt (no okei, koodatessa toki enemmän käyttöä tulee { ja } -merkeille...)?
Onnistuuko jostain .bashrc-tyylisestä filusta muokata mäkissä tuota että vain oikea Cmd-nappi olisi meta-nappi tjsp? Muita ideoita?
Osaako joku sanoa minkä takia en pysty iTunesissa muuttamaan biisien järjestystä? Esim. livealbumeissa on aika oleellista biisien järjestys levyllä ja, jos haluan siirtää esim. viidennen biisin myöhemmästä vaiheesta oikealle paikalleen, mutta jostain syystä sitä en pysty tekemään. Jossain vaiheessa onnistui, mutta nyt taas ei enkä todellakaan ole muuttanut missään vaiheessa mitään.
Jamot kirjoitti:Osaako joku sanoa minkä takia en pysty iTunesissa muuttamaan biisien järjestystä? Esim. livealbumeissa on aika oleellista biisien järjestys levyllä ja, jos haluan siirtää esim. viidennen biisin myöhemmästä vaiheesta oikealle paikalleen, mutta jostain syystä sitä en pysty tekemään. Jossain vaiheessa onnistui, mutta nyt taas ei enkä todellakaan ole muuttanut missään vaiheessa mitään.
No ainakin itselläni tämä on täysin riippuvainen biisien raitanumeroista per levy. Ts. metadatat pitää olla kondiksessa. En ole koskaan onnistunut käsipelillä
järjestämään iTunesissa biisejä siellä LIBRARY-osiossa, vaan aina ne pitää soittolistojen tai juuri tuon metadatan järjestämisen kautta tehdä.
Typerä kyssäri, mutta mistä mä saan MacBook Airiin iLife-paketin joka hävisi kun koneeseen vaihdettiin kovalevy? Tietty siis kaikki tiedot deletoituivat, 10.5:nen siihen asennettiin huollossa, mutta mistä iLife paketti? Miten asennetaan ilman dvd-asemaa (löytyy toinen windows-kone jossa WLAN)? Pitääkö mun ostaa nyt se ohjelma?
Minulla on Adoben CS3 paketti asennettu Macille. Haluaisin ladata trialin uusimmasta paketista ja kokeilla sitä, onnistuuko vaivatta vai voiko mennä kone sekaisin jos on useampi Photoshop asennettuna koneelle? Onko ylipäätään mahdollista asentaa trialia samaan aikaan?
Kiitos!
• iMac 24" 2.8 GHz | 4 Gt RAM | 500 Gt | NVIDIA GeForce 8800 GS | Mac OS X Leopard
• MacBook 13,3" 2,26 GHz | 2 Gt RAM | 250 Gt | NVIDIA GeForce 9400M | Mac OS X Snow Leopard
• iPhone 3GS | 8GB |
• iPod nano | 8GB | 4th Gen
alspe kirjoitti:Typerä kyssäri, mutta mistä mä saan MacBook Airiin iLife-paketin joka hävisi kun koneeseen vaihdettiin kovalevy? Tietty siis kaikki tiedot deletoituivat, 10.5:nen siihen asennettiin huollossa, mutta mistä iLife paketti? Miten asennetaan ilman dvd-asemaa (löytyy toinen windows-kone jossa WLAN)? Pitääkö mun ostaa nyt se ohjelma?
yugular kirjoitti:Minulla on Adoben CS3 paketti asennettu Macille. Haluaisin ladata trialin uusimmasta paketista ja kokeilla sitä, onnistuuko vaivatta vai voiko mennä kone sekaisin jos on useampi Photoshop asennettuna koneelle? Onko ylipäätään mahdollista asentaa trialia samaan aikaan?
Kiitos!
Eivät nuo Adoben softat yleensä välitä tuoreemmasta versiosta rinnalla.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
Kovalevy huutaa et se on täynnä ja turhauttaa poistella manuaalisesti. Tiiän että siellä on tuplia esimerkiksi mp3 tiedostoista ja aika paljon ym tuplatiedostoja. Kattelin että 50 gigaa musiikkia Itunesissa, ja 240gigan kovalevy ihan täynnä ja ei mulla ole elokuvia ollenkaan koneella ja softiakin vaan vähän, joten joku turha tuolla vie runsaasti tilaa?
Onko mitään softaa jolla vois poistella näitä helposti ja muutenkin "kaikkea turhaa" viemästä tilaa?
Edit kattelin et .mp3 tiedostoja löytyy koneelta kaikkiaan 90 gigaa, mutta Itunes näyttää vain 50 gigaa ja ei kovalevyllä ole 40 gigaa .mp3 tiedostoja, joita en olisi lisänny Itunesiin, joten tuplia taitaa olla aika paljon...
Viimeksi muokannut sng, 14.12.2010 klo 21.44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Itse olen käyttäny DaisyDiskiä kovalevyjen sisällön havainnointiin, kun sen jostain sain joskus ilmaiseksi. Mukava ohjelma. Toinen vaihtoehto on OmniDiskSweeper. OmniDiskSweeper ei ole yhtä graafinen, mutta on nopeampi käyttää kuin DaisyDisk. OmniDiskSweeperistä itselläni ei ole juurikaan kokemusta, mutta se taitaa olla nykyään ilmainen, joten kannattaa kokeilla, jos luulee ohjelmasta olevan apua. Kummallakaan ohjelmalla ei kyllä taida voida mitään duplikaatteja etsiä. Siihenkin hommaan varmaan joku ohjelma löytyy, jota joku viisaampi voi suositella.
sng kirjoitti:Kovalevy huutaa et se on täynnä ja turhauttaa poistella manuaalisesti. Tiiän että siellä on tuplia esimerkiksi mp3 tiedostoista ja aika paljon ym tuplatiedostoja. Kattelin että 50 gigaa musiikkia Itunesissa, ja 240gigan kovalevy ihan täynnä ja ei mulla ole elokuvia ollenkaan koneella ja softiakin vaan vähän, joten joku turha tuolla vie runsaasti tilaa?
Onko mitään softaa jolla vois poistella näitä helposti ja muutenkin "kaikkea turhaa" viemästä tilaa?
Edit kattelin et .mp3 tiedostoja löytyy koneelta kaikkiaan 90 gigaa, mutta Itunes näyttää vain 50 gigaa ja ei kovalevyllä ole 40 gigaa .mp3 tiedostoja, joita en olisi lisänny Itunesiin, joten tuplia taitaa olla aika paljon...
iTunesinhan saa näyttämään tuplat ihan valikon kautta. (Arkisto/Näytä kaksoiskappaleet) muut kuin iTunesissa olevat täytyy sitten heittää ihan perinteisesti roskakoriin ja tyhjentää se.
Stargazers kirjoitti:No niin, kysytäänpä itsekin nyt tällainen hieman hoopo kysymys liittyen Macin terminaaliin. Eli kun siellä on asetuksissa "Näppäimistö"-välilehdellä kohta "Käytä Optio-näppäintä meta-näppäimenä". Jos valitsen sen saan irssissä näppärästi Alt + variaatiot käyttöön kun vaihtelen kanavalta toiselle eikä siis tarvitse Ctrl + n/p -viritelmää käyttää. Kuitenkin, samalla menee mahdollisuus tehdä \-merkki sekä muut vastaavat (lue: tai sitten en vain osaa). Eli kun tuo altti bindataan meta-napiksi, ei noita merkkejä voi enää käyttää.
Onko mitään ideaa miten saisin käyttöön tuon Alt + numerot -viritelmän että irssissä voisin yhä vaihtaa kanavat sitä kautta, mutta kuitenkin voisin myös saada kirjoiteltua \o/ -tyyliset hymiöt (no okei, koodatessa toki enemmän käyttöä tulee { ja } -merkeille...)?
Onnistuuko jostain .bashrc-tyylisestä filusta muokata mäkissä tuota että vain oikea Cmd-nappi olisi meta-nappi tjsp? Muita ideoita?
Miksei se vakiona metan virkaa toimittama esc-nappula kelpaa? Toimii Alt + nappula -kombot ja äkkiä se käsi tottuu tuon metan tuolta vasemmasta yläkulmasta poimimaan.
mkio kirjoitti:Miksei se vakiona metan virkaa toimittama esc-nappula kelpaa? Toimii Alt + nappula -kombot ja äkkiä se käsi tottuu tuon metan tuolta vasemmasta yläkulmasta poimimaan.
Siksi, että en tiennyt että escia tahkoamalla voi tehdä tuon alt-napin korvaamisen eikä käynyt mielessä koettaa :-) Toki luontevampi olisi tuo Alt-nappi saada pelitämään kuten tähänkin asti on tottunut linuxeissa, mutta ei ole toki ylitsepääsemätön ongelma etenkin kun tuota esciä tulee tahkottua aina VIMissäkin muutenkin niin kyllä sitä varmaan tuohon escittämiseen tottuu alt-napin sijaan ihan inhimillisesti.
Kiitos tuosta vinkistä, pitänee alkaa treenaamaan escin käyttöä altin korvikkeena tuossa
Pitäisi saada tekstitiedosto (srt, sub) poltettu avi-videoon, niin että tiedostomuoto olisi tämän jälkeen avi. Millä ohjelmalla tämä onnistuu, niin että tulee ääkköset näkyisivät oikein?
mkio kirjoitti:Miksei se vakiona metan virkaa toimittama esc-nappula kelpaa? Toimii Alt + nappula -kombot ja äkkiä se käsi tottuu tuon metan tuolta vasemmasta yläkulmasta poimimaan.
Siksi, että en tiennyt että escia tahkoamalla voi tehdä tuon alt-napin korvaamisen eikä käynyt mielessä koettaa :-) Toki luontevampi olisi tuo Alt-nappi saada pelitämään kuten tähänkin asti on tottunut linuxeissa, mutta ei ole toki ylitsepääsemätön ongelma etenkin kun tuota esciä tulee tahkottua aina VIMissäkin muutenkin niin kyllä sitä varmaan tuohon escittämiseen tottuu alt-napin sijaan ihan inhimillisesti.
Kiitos tuosta vinkistä, pitänee alkaa treenaamaan escin käyttöä altin korvikkeena tuossa
Itsekin joskus Windows-käyttäjänä vielä käytin alttia metana mutta kun ostin ensimmäisen Macbookin, sama tilanne tuli vastaan... Niin sitä totutteli käyttämään esciä metana ja nyt ei kyllä kaduta, meinaan jos joskus satut windows-koneelle ja käytät puttya/nuttya, esc toimii myös vakiona niissä metana
Mulla aukee mail ohjelmassa saapuneet viestit tollaseen uuteen ikkunaan. oon kuitekin nähny monilla, että se aukee siihe alle silleen samaan mail ikkunaan. Miten sen sais noin? Oon käyny läpi kaikki asetukset eikä löytyny.
jeijjoo kirjoitti:Mulla aukee mail ohjelmassa saapuneet viestit tollaseen uuteen ikkunaan. oon kuitekin nähny monilla, että se aukee siihe alle silleen samaan mail ikkunaan. Miten sen sais noin? Oon käyny läpi kaikki asetukset eikä löytyny.
Minkä näköinen sun Mail sitten on? Pelkkä viestiluettelo ja sivupalkki? Löytyisikö sun viestiluettelon alapuolelta sellainen pieni palkki josta vetää hiirellä viesti näkyville?