Täällä kans uusi iPadittaja, iPadina 32GB WLAN+3G. Laite toimivuudeltaan vastaa sitä mitä odotinkin iPhone4:ää hetken käyttäneenä. Ostin laitteen hyötykäyttöön eli tarkoituksena on käyttää sitä töissä muistiinpanoihin ja liikkuvana toimistona. Ja tietenkin matkoilla viihdyttimeksi.
Suurempi työ on ollut katsella sopivat ohjelmat. Näistä ainakin itselle on hyötyä:
Chapters: Muistiinpanoja varten päädyin tähän maksulliseen note ohjelmaan, ajaa mulle parhaiten asiansa ilman turhia ominaisuuksia. Kokeilin aika montaa softaa ja etsin netistä, tämä tuli vastaan App Storessa ja ainakin sillä tuntuisi jopa tukikin olevan kohdallaan. Täälläkin mainittu Smartnotes ja sen ilmaisversio ainakin kaatuu mulla koko ajan ja mulla ei ole tarvetta "käsinkirjoitukselle". Evernoten käyttöehdot olivat hankalat, koska en halua antaa oikeuksia työmuistiinpanoihin kenellekään
DocsToGo: Työsähköpostia käyttäessä pitää pystyä hieman editoimaan Office dokumentteja ja valitsin tämän. Miinuksena tälle "Powerpoint" toimannallisuus, joka käyttää Applen omaa sisäänrakennettua vieweriä ja ainakaan meidän ppt template ei toimi ollenkaan.
Ja viihteen puolelle
VLC: Topfieldin tallentavan digiboksin ohjelmia voi katsella suoraan VLC:llä ilman konvertointia --> ainoastaan siirtämisen vaiva ensin läppärille ja sitten iPadiin.
Ja joitain muita ohjelmia kuten HS, Friendly for Facebook jne.
Katsotaan nyt onko tästä työntekoon apuvälineeksi ja jos ei ole, niin kiva se on kuitenkin