Sano vaan rohkeasti Facebook. Mulla temppuilee juuri näin. Ei muuta kuin refressiä vaan.Fiarrari kirjoitti:Minulla on 64gb 3G iPad ja tässä on sellainen ongelma (ominaisuus?), että ladattaessa sivua joka sisältää paljon kuvia, kaikki eivät tule näkyviin. Loput kuvat eivät näy, vaan tilalla on kysymysmerkit sinisessä boxissa. Olen googlettanut ongelmaa ja sitä esiintyy muillakin. Syyksi arvellaan, että iPad tuo näkyviin kuvia tiettyyn megamäärään asti ja sen jälkeen tulee ne kysymysmerkit. Flashin puutteen nyt ymmärtää, mutta tämä kuvaongelma on Epic Fail.
iPad (1. gen)-käyttökokemukset
-
Re: iPad-käyttökokemukset
Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »
-
Viesti Kirjoittaja kari.patila »
Kuvaongelma johtunee siitä, että käyttömuisti on loppu. Omasta mielestäni esim. iltapäiväseiskoissa on paljon kuvia, mutta nekin kyllä näkyvät kaikki. Onko jotain esimerkkiä sivusta, jossa on niin paljon tavaraa ettei kaikki näy?Fiarrari kirjoitti:Minulla on 64gb 3G iPad ja tässä on sellainen ongelma (ominaisuus?), että ladattaessa sivua joka sisältää paljon kuvia, kaikki eivät tule näkyviin. Loput kuvat eivät näy, vaan tilalla on kysymysmerkit sinisessä boxissa. Olen googlettanut ongelmaa ja sitä esiintyy muillakin. Syyksi arvellaan, että iPad tuo näkyviin kuvia tiettyyn megamäärään asti ja sen jälkeen tulee ne kysymysmerkit. Flashin puutteen nyt ymmärtää, mutta tämä kuvaongelma on Epic Fail.
-
Viesti Kirjoittaja Stargazers »
Voitko pistää linkkinä jonkun sellaisen sivun niin voisi katsoa tuleeko itsellä samanlaista yms. Toki jos sivu on salasanasuojattu tai muutoin sellainen että et halua niin ei toki tarvitseFiarrari kirjoitti:Minulla on 64gb 3G iPad ja tässä on sellainen ongelma (ominaisuus?), että ladattaessa sivua joka sisältää paljon kuvia, kaikki eivät tule näkyviin. Loput kuvat eivät näy, vaan tilalla on kysymysmerkit sinisessä boxissa. Olen googlettanut ongelmaa ja sitä esiintyy muillakin. Syyksi arvellaan, että iPad tuo näkyviin kuvia tiettyyn megamäärään asti ja sen jälkeen tulee ne kysymysmerkit. Flashin puutteen nyt ymmärtää, mutta tämä kuvaongelma on Epic Fail.

-
Viesti Kirjoittaja Fiarrari »
-
9.81MB tavaraa yhdellä sivulla. Voi olla että mobiilisafarissa on myös joku suoritusaikarajoitus sivua kohti. Tai sitten joku AT&T:n peruja oleva datan maksimimäärä per sivu. Soneran 8 megan yhteydellä tuota sivua latasi läppärillä 16 sekuntia.Fiarrari kirjoitti:Esimerkiksi tämä: http://sergeydolya.livejournal.com/52244.html Katson paljon bloggaajien valokuvapostauksia ja tämä puute haittaa pahasti. Macbookista kun katsoo sivun, näkyy kaikki kuvat sekä Firefoxilla että Safarilla. Facebookissa en ole vielä ongelmaan törmännyt.
-
Re: Useampia käyttäjiä?
Viesti Kirjoittaja Mäksä »
http://m.yle.fi/w/areena/tv/ohjelmat/?l=15tatza kirjoitti:Tuli ostettua iPad. Flash-tuen puuttuminen aiheutti sen, että nuorimmaiseni (3v) oli alkuun vähän pettynyt, kun ylen areenan lastenvideot eivät näkyneetkään.
Eikö tuolla ollu sit niitä mitä oisitte kattonu?
-
-
iPhonella latasi kaikki kuvat, padilla ei. Eli taitaa olla muistin määrästä kiinni. iPhone 4:ssä on tuplasti muistia padiin nähden. Toisaalta tuo sivusto on aika marginaalitapaus ja koko LiveJournal on tehty vuonna miekka ja kivi.Fiarrari kirjoitti:Juu, sivulla on aika paljon tavaraa, mutta käytänkin iPadia pääasiassa wlanin kautta. Sen voisi nyt ymmärtää että olisi rajoitus 3G:n kautta siirretylle datalle, mutta wlan? Minulle ei ole käytännön merkitystä sivun koolla kun on rajoittamaton kiinteä 100 megan kaista käytössä. Jos tuo vika/ominaisuus ei johdu laitteen teknisistä rajoituksista, vaan on joku keinotekoinen juttu, niin ei hyvää päivää.
-
Viesti Kirjoittaja felch »
Kotonani on 110M Welhon laajakaista reitittimellä. Sain iMacistani, sekä vaimokkeen MacBookista wlania käyttäen yötä-päivää n. 85-95M speedtestillä, mutta samaa wlania kun käytän himassa iPadillani, niin nopeus on 26-31M tabletillani. Tuleeko joku raudan puolesta vastaan? Kun tyhmä ei ymmärrä.
Tosin, onhan tuo jälkimmäinenkin nopeus aivan riittävä, ei siinä valittamista ole.
iPhone 7
iPad Air 2
-
Viesti Kirjoittaja iDock »
Tässä on nyt rauta joka tulee vastaan (iPadin WLAN-siru ei tue noin suuria nopeuksia).felch kirjoitti:Voisiko joku selittää seuraavan;
Kotonani on 110M Welhon laajakaista reitittimellä. Sain iMacistani, sekä vaimokkeen MacBookista wlania käyttäen yötä-päivää n. 85-95M speedtestillä, mutta samaa wlania kun käytän himassa iPadillani, niin nopeus on 26-31M tabletillani. Tuleeko joku raudan puolesta vastaan? Kun tyhmä ei ymmärrä.
Tosin, onhan tuo jälkimmäinenkin nopeus aivan riittävä, ei siinä valittamista ole.
EDIT: Meillä on sama homma; käytössä Soneran 100M ja iPadiin tulee suunnilleen saman verran kuin sinullakin.
- iPhone 12 Pro - 128 Gt
- iPad Pro 2. gen - 128 Gt - WiFi
-

-
Viesti Kirjoittaja jomppeli »
-
En käyttänyt sanaa vain, shhhjomppeli kirjoitti:Pistää naurattaan "vain 25-30mb ipadiin" täällä missä asun nopein saatavilla netti on soneran 24mb joka toimii ehkä 16mb kesäsin. Itse hinkutan 1mb mokulalla kun oon liian pihi maksamaan puhelin linja vetoa mökkiin.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Kaikki siis on ihan hyvin, mut askarrutti vaan että mistä moinen syy!
iPhone 7
iPad Air 2
-
Viesti Kirjoittaja jomppeli »

-
Viesti Kirjoittaja drTohtori »
Olen havainnut saman ilmiön.Fiarrari kirjoitti:Minulla on 64gb 3G iPad ja tässä on sellainen ongelma (ominaisuus?), että ladattaessa sivua joka sisältää paljon kuvia, kaikki eivät tule näkyviin. Loput kuvat eivät näy, vaan tilalla on kysymysmerkit sinisessä boxissa. Olen googlettanut ongelmaa ja sitä esiintyy muillakin. Syyksi arvellaan, että iPad tuo näkyviin kuvia tiettyyn megamäärään asti ja sen jälkeen tulee ne kysymysmerkit. Flashin puutteen nyt ymmärtää, mutta tämä kuvaongelma on Epic Fail.
Nettitabletiksi olen kyllä varsin pettynyt tähän laitteeseen
-
Viesti Kirjoittaja gainsay »
-
Viesti Kirjoittaja Hepo »
Minä en ole ole pettynyt, onneksi Apple osaa tehdä kompromisseja. Ottaisitko vaihtoehtona sen, että laite lämpenee ja akku palaa loppuun nopeammin?drTohtori kirjoitti: Olen havainnut saman ilmiön.
Nettitabletiksi olen kyllä varsin pettynyt tähän laitteeseen
Tykkään applen tyylistä tehdä laitteistoa. Ensin mietitään kuinka nopean tiedonsiirron/kuinka ison tallennusmedian/... kyseinen laite tarvitsee ja sitte tehdään kompromissi melun/virrankulutuksen/lämmön tuoton/... suhteen. Mb:ssa isompi kovalevy kuin ipadissä jne.
MacBook3.1 | 2.2GHz Intel Core 2 Duo | 4GB | 640GB | 12/2007
iPhone 5S 32GB + iPad2 32 GB Wi-Fi 3G + iPod Nano 3gen ja 6gen + ATV3
-
Viesti Kirjoittaja hoqane »
--------------
Ipad Air 32GB WiFi, MacBook Pro 15", iPhone 6
-
Viesti Kirjoittaja masa »
-
-
Viesti Kirjoittaja richidi »
Tietysti pitäisi tuohon pohjalle ottaa joku puhelinliittymä, mutta aika edulliseksi tulisi esim. Norppa-liittymä (alle euro kk). Voiko tuon toisen sim-kortin sitten vaihtaa micro-simmiksi?
Itseä kiinnostaisi tuo mokkula myös, siksi en harkitse http://saunalahti.fi/zte_blade/ tuota tarjousta, joka taitaa olla halvin tällä hetkellä.

Nämä löpinäthän voisi liittää johonkin liittymätopickiin vaikka...
-
Viesti Kirjoittaja Le Corbusier »
Vaikkas Koskenkorvalla oonkin asunut, niin en tiedä mikä juuri sinulle on paras - laaja kunta tuo Ilmajoki. Nimittäin PK-seudulla verkkojen välinen ykköstila voi muuttua radikaalisti muutaman sadan metrein.masa kirjoitti:Oma iPad 32 Gb 3G tulossa jouluksi. Mitä operaattoria suosittelette datayhteyksiin 3G:ssä. Kellä paras 2100 mhz 3G alue? Hyppy iPhone 3GS > 4:seen ja sitä kautta Soneran 900 Mhz 3G parani tosi paljon.
-
Ota Norppa+ ja Saunalahti Nopsa, niin ei tarvi mennä naimisiin liittymän kanssa 24kk ajaksi. Tai sitten Nopsa 24kk:ksi, jossa tulee moggula megeliin.richidi kirjoitti:Olisikohan tälläinen liittymä sopiva iPadille? http://saunalahti.fi/gsm/mobiililaajakaistaplus.php
Tietysti pitäisi tuohon pohjalle ottaa joku puhelinliittymä, mutta aika edulliseksi tulisi esim. Norppa-liittymä (alle euro kk). Voiko tuon toisen sim-kortin sitten vaihtaa micro-simmiksi?
Pärjää ulkomaan reissuissa hyvin ilman 3G:tä, ihan niinkuin millä tahansa WLAN-laitteella. Riippuu tietenkin miten sivistyneeseen/Wlanilla varustettuun kohteeseen menet.hoqane kirjoitti:Sellasta olisin kysynyt et jos on vaik 16GB Ipad (ilman 3G:tä) niin pärjääkö sillä mielestänne esim ulkomailla reissussa hyvin, siis ilman 3G.tä?
Subit saa toimimaan oikealla playerilla.hoqane kirjoitti:Tukikos Ipadissa joku player subeja
Riippuu toki hieman mitä liitäntöjä töllössäsi on, jos on HDMI, voit ostaa esim. Mini-DisplayPort-DVI -adapterin (http://store.apple.com/us/product/MB570Z/A), sekä DVI-HDMI -piuhan. Ääntä varten saattaa joutua vielä hommaan 3,5mm AUX-piuhan.gainsay kirjoitti:Vähän ot.mutta kun oli puhetta tuosta Topfieldin piuhasta niin kysyisin,että mikäs piuha tulee telkkarin ja Macbookin välille?Siis,että voisi katsella niitä tv kaistan ohjelmia telkusta.
iPhone 7
iPad Air 2
-
Viesti Kirjoittaja botticelli »

-
Hesarillahan on oma ohjelma jolla voit digitilauksella lukea lehdet. Sarjakuvat jne on tulossa myösbotticelli kirjoitti:Aika hyvä laitehan tuo iPadi on, en tosin ole vielä kokeillut 3G:llä. Ärsyttää tosin puuttuva tuki mm. ppt, pdf ja flashille, joka esim. estää Hesarin digiversion lukemisen. BooxTV:n HD-versio sen sijaan pelittää mainiosti, ja yllättävän paljon sille löytyy käyttöä ihan kotioloissakin (BT hedari vaan päähän, niin telkkari kulkee mukana vaikka imuroidessa
)
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka