iPhone 4 ja FaceTime
-
Re: iPhone 4 ja FaceTime
Viesti Kirjoittaja masiaro »
-
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
Maanantaista asti.mr.hemmo kirjoitti:tuomas92 kirjoitti:DNA ja tehdaslukitsematon laite: FaceTime toimii suoraan pakasta vedettynä. Uusi puhelin ehdotti operaattoriasetusten päivitystä mutta niillä ei ollut vaikutusta mihinkään suuntaan. Myös tethering toimii.
onko puhelin ollut kauan käytössä? ku mullaki toimi aika kauan facetime kunnes..
-
Viesti Kirjoittaja mr.hemmo »
tuomas92 kirjoitti:Maanantaista asti.mr.hemmo kirjoitti:tuomas92 kirjoitti:DNA ja tehdaslukitsematon laite: FaceTime toimii suoraan pakasta vedettynä. Uusi puhelin ehdotti operaattoriasetusten päivitystä mutta niillä ei ollut vaikutusta mihinkään suuntaan. Myös tethering toimii.
onko puhelin ollut kauan käytössä? ku mullaki toimi aika kauan facetime kunnes..
ok ,voi olla että hävii viellä,en tiedä onko noilla operaattoriasetusten päivitysten kanssa mitään tekemistä mutta mulla on tullu varmaan 4 tai 5 kertaa tuo päivitys enkä osaa sanoa osuiko se samaan kohtaan kuin facetimen poistuminen.Tai sitten se liittyy jailbreakkiin mene ja tiedä.ehkä se selviää jossain vaiheessa.
Edit:ei pitäisi puhua asiakkaan kanssa ja samalla kirjoitella palstalle ..
-
Viesti Kirjoittaja rsaarela »
Mulla JB poisti ne HETI, ja JB kun ei saa koskaan millään pois, niin se on siinä ja pysyy.mr.hemmo kirjoitti:tuomas92 kirjoitti:Maanantaista asti.mr.hemmo kirjoitti:tuomas92 kirjoitti:DNA ja tehdaslukitsematon laite: FaceTime toimii suoraan pakasta vedettynä. Uusi puhelin ehdotti operaattoriasetusten päivitystä mutta niillä ei ollut vaikutusta mihinkään suuntaan. Myös tethering toimii.
ok ,voi olla että hävii viellä,en tiedä onko noilla operaattoriasetusten päivitysten kanssa mitään tekemistä mutta mulla on tullu varmaan 4 tai 5 kertaa tuo päivitys enkä osaa sanoa osuiko se samaan kohtaan kuin facetimen poistuminen.Tai sitten se liittyy jailbreakkiin mene ja tiedä.ehkä se selviää jossain vaiheessa.
Luulisi ? että DFU-palautus poistaa/palauttaa/nollaa puhelimen alkuperäiseen tilaansa, mutta kun se ei sitä tee.
Eikä tietenkään myöskään uutena käyttöön otto sitä tee.
On myös toinenkin asia, SMS 10h. aika, jonka JB tekee kanssa.
Ehdotuksia vastaanotetaan kyllä asiantilan korjaamiseksi. Näitä kokeiluja varten on tuossa "koepuhelin"...hehehe.
Ei vaan onnistu poisto, ei.
-
Viesti Kirjoittaja mr.hemmo »
-
Viesti Kirjoittaja kari.patila »
-
Mulle tuota päivitystä on tarjottu tasan kerran ja silloin sen asensin, mitään ei hävinnyt, sen jälkeen ei ole tullut. Ja oma laite ei ole jailbreakattu.mr.hemmo kirjoitti:ok ,voi olla että hävii viellä,en tiedä onko noilla operaattoriasetusten päivitysten kanssa mitään tekemistä mutta mulla on tullu varmaan 4 tai 5 kertaa tuo päivitys enkä osaa sanoa osuiko se samaan kohtaan kuin facetimen poistuminen.Tai sitten se liittyy jailbreakkiin mene ja tiedä.ehkä se selviää jossain vaiheessa.
-
Viesti Kirjoittaja hyper9999 »
Samoin jos soittaa suoraan toiselle FaceTimella, tällöin ei tavallista puhelua edes aloiteta, eikä se maksa mitään.
-
Näinhän se menee - FaceTime on VoIP-puhelu.hyper9999 kirjoitti:Selasin threadin nopeasti läpi, mutta oliko kukaan huomannut, että kun klikkaa FaceTime-ikonia ja "video"puhelu ydistyy, niin varsinainen puhelu itseasiassa katkeaa? Varmistin tämän siis puheluerittelystä.
Samoin jos soittaa suoraan toiselle FaceTimella, tällöin ei tavallista puhelua edes aloiteta, eikä se maksa mitään.
-
Viesti Kirjoittaja dante_ »
Nyt palautin luurin tehdasasetuksiin iTunessilla ja sain palikat takas, mutta FaceTime herjaa vaan kokoajan "Waiting for Activation..." ON/OFF-nappulan alla, eikä mitään tapahdu
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Onko kukaan saanut toimimaan Elisan liitymässä?
iPhone 4 32Gb UK
-
Viesti Kirjoittaja Panda. »
No mulla on Saunalahti, mutta sama tilanne oli muuten. Käyttöönottaessa tais väkisin iTunes laittaa operaattoriasetukset ja sitten palauttelin myöhemmin, niin tuli FaceTime ja tethering. Tossa aktivonnin oottamisessa meni hetki. Ensin kun laitto FaceTimen päälle, niin tuli siihen tuli pop-up, joka kertoi, että aktivointiviesti saattaa maksaa, koska se lähetetään tekstiviestillä. (Tämäkin ikkuna tuli vasta ehkä minuutin päästä kun FaceTime-säädin oli laitettu päälle). Hyväksyin joskus illalla tuon ja aamulla kun katsoin, niin FaceTime oli aktivoitunut ja kun kaverin kanssa kokeilin niin toimi oikein.dante_ kirjoitti:Näyttäisi siltä, että FaceTimen toimiminen/toimimattomuus johtuu operaattorista. Itsellä on UK luuri ja Elisan liittymä ilman Jaillbreakkia. Menin aluksi päivittämään operaattoriasetukset ja Tethering ja FaceTime katosivat.
Nyt palautin luurin tehdasasetuksiin iTunessilla ja sain palikat takas, mutta FaceTime herjaa vaan kokoajan "Waiting for Activation..." ON/OFF-nappulan alla, eikä mitään tapahdu![]()
-
Ok. Kiitti tiedosta! Täällä kans tuli sama herja, jonka hyväksyin. Ehkä mäkin odottelen vielä vähän aikaaPanda. kirjoitti:No mulla on Saunalahti, mutta sama tilanne oli muuten. Käyttöönottaessa tais väkisin iTunes laittaa operaattoriasetukset ja sitten palauttelin myöhemmin, niin tuli FaceTime ja tethering. Tossa aktivonnin oottamisessa meni hetki. Ensin kun laitto FaceTimen päälle, niin tuli siihen tuli pop-up, joka kertoi, että aktivointiviesti saattaa maksaa, koska se lähetetään tekstiviestillä. (Tämäkin ikkuna tuli vasta ehkä minuutin päästä kun FaceTime-säädin oli laitettu päälle). Hyväksyin joskus illalla tuon ja aamulla kun katsoin, niin FaceTime oli aktivoitunut ja kun kaverin kanssa kokeilin niin toimi oikein.dante_ kirjoitti:Näyttäisi siltä, että FaceTimen toimiminen/toimimattomuus johtuu operaattorista. Itsellä on UK luuri ja Elisan liittymä ilman Jaillbreakkia. Menin aluksi päivittämään operaattoriasetukset ja Tethering ja FaceTime katosivat.
Nyt palautin luurin tehdasasetuksiin iTunessilla ja sain palikat takas, mutta FaceTime herjaa vaan kokoajan "Waiting for Activation..." ON/OFF-nappulan alla, eikä mitään tapahdu![]()

iPhone 4 32Gb UK
-
Viesti Kirjoittaja rsaarela »
Kannattaa sitten katsella sieltä Sonera Omat sivut, mitä noi sms viestit ulkomaille maksaa....!Panda. kirjoitti:No mulla on Saunalahti, mutta sama tilanne oli muuten. Käyttöönottaessa tais väkisin iTunes laittaa operaattoriasetukset ja sitten palauttelin myöhemmin, niin tuli FaceTime ja tethering. Tossa aktivonnin oottamisessa meni hetki. Ensin kun laitto FaceTimen päälle, niin tuli siihen tuli pop-up, joka kertoi, että aktivointiviesti saattaa maksaa, koska se lähetetään tekstiviestillä. (Tämäkin ikkuna tuli vasta ehkä minuutin päästä kun FaceTime-säädin oli laitettu päälle). Hyväksyin joskus illalla tuon ja aamulla kun katsoin, niin FaceTime oli aktivoitunut ja kun kaverin kanssa kokeilin niin toimi oikein.dante_ kirjoitti:Näyttäisi siltä, että FaceTimen toimiminen/toimimattomuus johtuu operaattorista. Itsellä on UK luuri ja Elisan liittymä ilman Jaillbreakkia. Menin aluksi päivittämään operaattoriasetukset ja Tethering ja FaceTime katosivat.
Ne nimittäin ei kuulu ne ulkomaan sms mihinkään pakettiin...heehh
Esim. mulle tuli jonkinverran laskua just noista aktivointiviesteistä, jotain 10 e paikkeilla, eli on siinä sms;llä hintaa...pöh.
Eikä edes FaceTime toimi, kunnolla.
-
Viesti Kirjoittaja oh6jih »
Mites mulla ei oo koskaan kysytty edes tuota aktivointia? Pari kertaa sillä oon soittanu kuitenki ja hyvin on pelannu.rsaarela kirjoitti:Kannattaa sitten katsella sieltä Sonera Omat sivut, mitä noi sms viestit ulkomaille maksaa....!Panda. kirjoitti:No mulla on Saunalahti, mutta sama tilanne oli muuten. Käyttöönottaessa tais väkisin iTunes laittaa operaattoriasetukset ja sitten palauttelin myöhemmin, niin tuli FaceTime ja tethering. Tossa aktivonnin oottamisessa meni hetki. Ensin kun laitto FaceTimen päälle, niin tuli siihen tuli pop-up, joka kertoi, että aktivointiviesti saattaa maksaa, koska se lähetetään tekstiviestillä. (Tämäkin ikkuna tuli vasta ehkä minuutin päästä kun FaceTime-säädin oli laitettu päälle). Hyväksyin joskus illalla tuon ja aamulla kun katsoin, niin FaceTime oli aktivoitunut ja kun kaverin kanssa kokeilin niin toimi oikein.dante_ kirjoitti:Näyttäisi siltä, että FaceTimen toimiminen/toimimattomuus johtuu operaattorista. Itsellä on UK luuri ja Elisan liittymä ilman Jaillbreakkia. Menin aluksi päivittämään operaattoriasetukset ja Tethering ja FaceTime katosivat.
Ne nimittäin ei kuulu ne ulkomaan sms mihinkään pakettiin...heehh
Esim. mulle tuli jonkinverran laskua just noista aktivointiviesteistä, jotain 10 e paikkeilla, eli on siinä sms;llä hintaa...pöh.
Eikä edes FaceTime toimi, kunnolla.
-

iPhone 4 32Gb UK
-
-
Viesti Kirjoittaja Hamilton69 »
Mika73 kirjoitti:Voiko Facetime puhelun soittaa iPhone4 ja Ipod Touch laitteiden välillä, jotka on rekisteröity samalle sähköpostiosoitteelle/iTunesille?
Jos hankin lähisukulaiselle iPod Touchin ja hoidan asennuksen omalla tietokoneella, koska hänellä on käytössä Ubuntu, niin onnistuuko soittaminen laitteiden välillä..
iPhone4:ssa kasittaakseni tuo Facetime puhelu hoidetaan puhelinnumeroon perustuen, iPodissa ja OS X:lla emailiin perustuen. Itse kokeilin soittaa omalla iPhone:lla OS X:lle, eli periaatteessa itselta itselle ja hyvin toimi. En ole kokeillut iPod-iPhone yhteytta, mutten kylla nae tuossa mitaan ongelmaa."
Mitäs luulette että täällä mättää, olen yrittänyt soitella iphonella(4) OS X:lle (macbook) mutta en tunnu keksivän miten?
Eli olen yrittänyt ensin soitella OS X:llä omaan puhelimeen omassa Wlan-verkossa saadakseni esim. vastattuihin puheluihin osoitteen mihin soitella takaisin. Mutta joka kerta puhelu katkeaa heti alkuunsa ilmoituksella: Ei saada yhteyttä.
Ajattelin tuon johtuvan siitä että molemmat (iphone ja mac) on liitetty samaan Wlaniin, ja täten yhteyttä ei saada.
Tietty joku tuossa mainitsi muuallakin että on soitto on onnistunut, en tietenkään tiedä onko samalla Wlanilla?
Olen myös tsekkaillut mahdollisuutta soittaa juuri kuten yllä mainittussa lainauksessa, mutta omien yhteystietojen alla ei näy kuin S-posti osoite josta painamalla menee mailiin. Facetime kuvaketta ei näy yhteystiedoissa?
Macbook tällähetkellä kotona (itse reissussa), ja luultavasti sammutettuna, facetime "nappulan" löytyminen yhteystiedoista voipi tietty johtua tästä?
Facetimet Iphonesta Iphoneen toimivat kyllä, tämä siis kaverin luuriin toiselle paikkakunnalle.
Samoin kuin Macbookista samalle kaverille Iphoneen.
Jos vinkkejä, niin ne otetaan kiitollisuudella vastaan! Thänx,
-H-
-
Viesti Kirjoittaja Firebay »
sitten viellä tyhmä kysymys:
Toimiiko facetime (esim nyt iPhonesta iPhoneen) vain kun molemmat ovat samassa WLANISSA, vai voidaanko olla eri wlaneissa?? luin jostain että jotkut olivat soitelleet ulkomaille facetimella, tuskimpa niin laajoja wlaneja löytyy XD
-
Viesti Kirjoittaja MasBe »
Ei tarvitse olla samassa wlanissa, pääasia että on wlanissa, jonka palomuuri ei estä tuota liikennettä (itsellä ei ole moista tullut vastaan, mutta aiemmista viesteistä päätellen sellaisiakin on)Firebay kirjoitti:sitten viellä tyhmä kysymys:
Toimiiko facetime (esim nyt iPhonesta iPhoneen) vain kun molemmat ovat samassa WLANISSA, vai voidaanko olla eri wlaneissa?? luin jostain että jotkut olivat soitelleet ulkomaille facetimella, tuskimpa niin laajoja wlaneja löytyy XD
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
-
ja se sähköposti-osoite on ihan oikea, sama millä facetimeen on kirjauduttu ipodilla... Kun ipodista soitetaan minulle tulee etta hyväksynkö vai hylkäänkö facetime puhelun ja hyväksymisen jälkeen joku ladataan tms. lukee mutta sitten jossainvaiheessa vain tulee että puhelu päättyi..
En keksi mitään syytä miksi ei toimi. paitsi tietenkin jos wlan on suojattu ja ne jotkin tietyt portit kiinni (luin jonkun applen facetimen vianmääritys-artikkelin jossa näin kerrottiin).. Mutta tulisiko minun nyt mennä sanomaan verkon vastaavalle että miten on .. (verkko siis oppilaitoksen wlan.. joten tod näk tiukat soujaukset)..
Pitää varmaan yrittää viellä koti wlanissa..
-Kellään mitään kokemuksia/ tarkennuksia /tietoja..?
-
Yhdessäkään oppilaitoksen verkossa en ole vielä saanut toimimaan.Firebay kirjoitti:Kokeiltu nyt facetimea iphonen ja ipod touch:in välillä mutta sekään ei toimi. kun minä soitan vastapuoli ei saa mitään ilmoituksia että tulisi mitään puhelua
ja se sähköposti-osoite on ihan oikea, sama millä facetimeen on kirjauduttu ipodilla... Kun ipodista soitetaan minulle tulee etta hyväksynkö vai hylkäänkö facetime puhelun ja hyväksymisen jälkeen joku ladataan tms. lukee mutta sitten jossainvaiheessa vain tulee että puhelu päättyi..
En keksi mitään syytä miksi ei toimi. paitsi tietenkin jos wlan on suojattu ja ne jotkin tietyt portit kiinni (luin jonkun applen facetimen vianmääritys-artikkelin jossa näin kerrottiin).. Mutta tulisiko minun nyt mennä sanomaan verkon vastaavalle että miten on .. (verkko siis oppilaitoksen wlan.. joten tod näk tiukat soujaukset)..
Pitää varmaan yrittää viellä koti wlanissa..
-Kellään mitään kokemuksia/ tarkennuksia /tietoja..?
-
Eli joitain portteja oppilaitoksissa suljettu.. voisi ehkä kysyä.. No Helpotus itselleni että toimi!
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Monissa on kaikki paitsi 80.Firebay kirjoitti:Nyt toimi kodin Wlanin kautta!
Eli joitain portteja oppilaitoksissa suljettu.. voisi ehkä kysyä.. No Helpotus itselleni että toimi!
-
iphone facetime
Viesti Kirjoittaja tupii80 »
-
Re: iphone facetime
Viesti Kirjoittaja Marbo »
EDIT: Voit kyllä jailbreakata niin sit sen saa toimii myös 3G yhteydellä.
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka