Semmoinen kysymys olisi että miten saisin iTunesista ostetut ohjelmat uudella koneelle? Minulla oli vanhaalla koneella kaikki iPhone ja ipad ohjelmat itunesis mitä olin ostanut, mutta nyt uus mäkki ja iTunes tietenkin tyhjä niin miten saan kaikki mun ostetut/ladatut ohjelmat ladattua kerrallaan iTunesiin takaisin ja siitä sitten synkronoitua iPhoneseen/iPadiin?
tietokokone pitää valtuuttaa mutta mitä sitten pitää tehdä ?
Kiitos neuvoista!
iPhone, iPad ohjelmat uudelle koneelle?
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
10 viestiä
• Sivu 1/1
-
iPhone, iPad ohjelmat uudelle koneelle?
Viesti Kirjoittaja Active »
- iPhone 6 Space Grey
- iPad 3 16gb WiFi Black "retina"
- Macbook Pro 13" 2,4/4/i5 Late/2011 ostettu: 1/2012
- iMac 21,5" 2011
- iMac 21,5" 2011
-
Re: iPhone, iPad ohjelmat uudelle koneelle?
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Siirtymisapurilla siirrät tiedot ja valtuutat, se taitaa riittää.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Eli miten se homma toimii? en tajunnu :/
- iPhone 6 Space Grey
- iMac 21,5" 2011
- iMac 21,5" 2011
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Siirtymisapuri vain auki (löytyy Ohjelmat/Lisäohjelmat), jos et tehnyt kun kone sitä ensikäynnistyksessä ehdotti. Se kyllä neuvoo eteenpäin.
Viimeksi muokannut kallekilponen, 6.12.2010 klo 21.08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
joo mutta nyt on ihan uus kone ja ei ole enään vanhaa konetta mistä siirtää , eli pitäisi ladata iTunesin kautta kaikki mitä olen ostanu AppStoresta ohjelmia niin mäkille ja sit siitä synkronoida iPhoneseen/iPadiin. että miten kikkailen ne itunesista että se lähtee latamaan kaikki mun ostokset sieltä koneelle?
- iPhone 6 Space Grey
- iMac 21,5" 2011
- iMac 21,5" 2011
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Tuon takia molemmat koneet olisi syytä olla yhtäaikaa ainakin vähän aikaa paikalla, tai edes varmuuskopio.Active kirjoitti:joo mutta nyt on ihan uus kone ja ei ole enään vanhaa konetta mistä siirtää , eli pitäisi ladata iTunesin kautta kaikki mitä olen ostanu AppStoresta ohjelmia niin mäkille ja sit siitä synkronoida iPhoneseen/iPadiin. että miten kikkailen ne itunesista että se lähtee latamaan kaikki mun ostokset sieltä koneelle?
Ohjelmat saat toki hankittua lataamalla ne yksi kerrallaan AppStoresta uudelleen (mitään ne eivät maksa kun olet ne jo maksanut). Ostamasi musiikit saat ladattua ottamallä yhteyttä iTunes Storen tukeen.
On myös syytä muistaa, että kun synkkaat iPhonen uuden iTunesin kanssa, sen sisältö pyyhkiytyy, yhtystiedot, kalenterimerkinnät jne.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
Viesti Kirjoittaja jpkarhu »
Tähän liittyen, ongelmani on seuraavanlainen. Läppäristäni sanoi kovalevy sopimuksen irti, ja nyt olisi uuden kovon hommaaminen.kallekilponen kirjoitti:Tuon takia molemmat koneet olisi syytä olla yhtäaikaa ainakin vähän aikaa paikalla, tai edes varmuuskopio.Active kirjoitti:joo mutta nyt on ihan uus kone ja ei ole enään vanhaa konetta mistä siirtää , eli pitäisi ladata iTunesin kautta kaikki mitä olen ostanu AppStoresta ohjelmia niin mäkille ja sit siitä synkronoida iPhoneseen/iPadiin. että miten kikkailen ne itunesista että se lähtee latamaan kaikki mun ostokset sieltä koneelle?
Ohjelmat saat toki hankittua lataamalla ne yksi kerrallaan AppStoresta uudelleen (mitään ne eivät maksa kun olet ne jo maksanut). Ostamasi musiikit saat ladattua ottamallä yhteyttä iTunes Storen tukeen.
On myös syytä muistaa, että kun synkkaat iPhonen uuden iTunesin kanssa, sen sisältö pyyhkiytyy, yhtystiedot, kalenterimerkinnät jne.
Samalla koneesta häviää kaikki iTunesista ladattu sisältö ja koko sovellus. Onko mitään keinoa, että saisin iPhonestani siirrettyä tiedot (varmuuskopion) tähän uudelle kovalevylle(ts. puhtaalle iTunesille) ja näin ei tarvisi ladata kaikkea uudestaan... kone windows.
Kiitos.
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
On yksi varma keino, sen nimi on VARMUUSKOPIO. Huoh.
No, ohjelmat saat kyllä AppStoresta.
No, ohjelmat saat kyllä AppStoresta.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Viesti Kirjoittaja jt.syrja »
Eihän tuossa mitään ongelmaa ole.. Laitat puhelimen kiinni sitten mihin tahansa koneeseen, niin voit ensin varmuuskopioidan puhelimen sisällön koneelle päin ja vasta sen jälkeen synkronoida koneelta puhelimeen päin. Ainoastaan median kuten kuvat ja musat joudut siirtämään tai hankkimaan jostain vanhoista varmuuskopioista koneelle ja siitä sitten puhelimeen niin kuin aikaisemminkin. Eli yhteystietoja tai mitään muutakaan et menetä...
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Niksi-Pirkka -typpinen vinkki: Ota puhelimella näyttökuvia eri valikkosivuista ja lähetä kuvat sähköpostiisi, muistuvat siten mieleen kaikki hankitut ohjelmat.
On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo! -Nalle Puh-
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
10 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka