floodi kirjoitti:Olen tapellut Time Machinen kanssa jo pidemmän aikaa kokeillen kaikenlaisia virityksiä....Ollut käytössä yli kuukauden ilman ainoatakaan probleemaa
En ole tapellut Time Machinen kanssa lainkaan. Enkä ole kokeillut mitään virityksiä.
Kyllä sen ReadyNAS Pron hintaan on syytä toimiakin...
Luulin, että täällä Mac-käyttäjien palstalla perusidea on toimivuudessa, ei euron venytyksessä. Käytän Maccia, koska se on intuitiivinen, helppo, varma ja turvallinen tapa. En näe mitään lisäarvoa ympäröidä itseäni markan purukumivirityksillä, joita sitten loputtomiin säätelen ja vääntelen ilman takeita toimivuudesta. Sama koskee NASsia. Juu, kaupan on joitain merkillisiä parin euron virityksiä, joissa on verkkoportti, mutta joihin jokainen laitettu hynä on mennyt hukkaan. Halvemmaksi tavaksi hankkia kärsimystä tulee, kun laittaa sormet oven väliin ja vetää oven kiinni. Ei maksa mitään.
Jo vuodesta 2004 - "foorumin käyttäjille pahaa mieltä ja ylimääräistä harmia foorumin henkilökunnallekin"
Itse tykkään rakennella fileservun hyviksi todetuista komponenteista(emo, levyt, yms.) itse. Laatu tuppaa kyllä maksamaan tälläkin saralla. Toiset tykkkää tyttäristä, toiset äideistä, vai miten se oli... Tossa ReadyNAS Pro:ssa näyttäis olevan muuten Debian linux käyttiksenä. Ei ihme, että siinä on hyvä suorituskyky
Aikansa tapletuani päätteen kanssa ja kokeilitua eri ohjeita löysin tähän Automatorilla toimivan skriptin, joka toimi heti. Varmuuskopioinnit nyt käynnissä.
Noilla virityksillä on tapana toimia aluksi, mutta viimeistään kuukauden päästä jotain mystistä tapahtuu. Toivotaan, että löytämäsi skripti olisi poikkeus Toi aikaisemmin linkkaamani ohje on toiminut n. puoli vuotta moitteetta. Yhden dokumentin olen palauttanut myös onnistuneesti backupista 8)
Nykyään mahikset saada 3. osapuolen tekemä AFP-palvelin toimimaan timemachinen kanssa on parempi kuin ennen. Apple kun tossa tovi sitten julkaisi speksit ennen dokumentoimattomille protokollan käskyille. Isot pojat Esson paarissa väittivät, että nä olis myös implementoitu Linuxin ja muiden unixien netatalkkiin, ja että tämän johdosta sen päällä olevat Timemachine bäkkärit eivät hajoisi enää kuten ennen.
Itse en ole vielä ehtinyt testaamaan, mutta aion sen tehdä jossain välissä ja luultavasti sitten raportoin. Tosin vaikea tuota on testata, kun se ennenkin toimi alkuun kuukauden tai kuusi. Katotaan, toimisiko nyt pidempään.