Magic mouse olisi ollut hyvä vaihtoehto, mutta se ei vaan sovi kätöseen. Siksi bluetooth ettei kulu turhaan usb-paikkoja, vaikkei tällä hetkellä olekaan niistä pulaa niin tiedän että jossain vaiheissa alkaisi harmittaa.
Itse olin Microsoft Bluetooth Mouse 5000:n kannalla, mutta ilmeisesti se ei toimi enää uusissa versioissa. Mikkisoftan sivuilta löytyy myös identtinen "Mobile Mouse For mac" mutta sitä en taas löytänyt myynnissä missään.
Logitech M555b oli myös mielessä, mutten löytänyt tietoja yhteensopivuudesta Macciin. Mitä vaihtoehtoja muita olisi ? Nuo Magic mouse "kopiot" jätin laskuista koska muodoiltaan muistuttavat niin paljon alkuperäistä.
Bluetooth-hiiri joka toimii OSX 10.6.5:ssa ?
Keskustelua Mac-yhteensopivista laitteista
13 viestiä
• Sivu 1/1
-
Bluetooth-hiiri joka toimii OSX 10.6.5:ssa ?
Viesti Kirjoittaja Vklnuppi »
Viimeksi muokannut amanita, 27.12.2010 klo 18.48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Re: Bluetooth hiiri joka toimii OSX 10.6.5:ssa ?
Viesti Kirjoittaja Infant »
Toimii tuo, ainakin google tiesi näin. Taitaa muutenkin about kaikki Logitechin ja muidenkin rotat toimia. Kovin hifit hiiret voivat toki sisältää ylimääräisiä toimintoja tai nappeja, jolloin tarvitsee omat ajurit OS X.
Itsellä joku logitechin perus valkea bt, ja kaikki toimi ilman erillistä säätämistä.
Itsellä joku logitechin perus valkea bt, ja kaikki toimi ilman erillistä säätämistä.
plop
-
Viesti Kirjoittaja Fixx »
Jos suinkin mahdollista, kokeile ennen ostamista. Aika moni lagittaa nimittäin..
-
Ei noita oikein ole mahdollista ennen ostoa koittaa ja palauttaminen on aina yhtä ikävää&hankalaa. Sen takia kysyinkin jos täältä löytyisi "varmoja" kokemuksia asiasta.
-
Viesti Kirjoittaja acric »
Mulla tämmönen valkoinen logitechin v470? Ei kyllä mäkin kanssa ole ilo käyttää, jäätyilee yms.. Win 7 tottelee kyllä kiltisti tätä rottaa..
-
Viesti Kirjoittaja Infant »
acric kirjoitti:Mulla tämmönen valkoinen logitechin v470? Ei kyllä mäkin kanssa ole ilo käyttää, jäätyilee yms.. Win 7 tottelee kyllä kiltisti tätä rottaa..

plop
-
Viesti Kirjoittaja Immu »
Itselle tuli juuri uuden Airin kaveriksi Microsoft wireless notebook presenter mouse 8000, (käyttökomusta on muutama tunti), hiiri toimi heti ilman ohjelmistojen asennustakin, levykkellä on kyllä ohjelmat myös OS puolelle. Aika hyvälle pelille tämä tässä vaiheessa tuntuu... https://www.microsoft.com/finland/hardw ... b=overview
-
Viesti Kirjoittaja kuda »
Vklnuppi kirjoitti:Magic mouse olisi ollut hyvä vaihtoehto, mutta se ei vaan sovi kätöseen. Siksi bluetooth ettei kulu turhaan usb-paikkoja, vaikkei tällä hetkellä olekaan niistä pulaa niin tiedän että jossain vaiheissa alkaisi harmittaa.
Itse olin Microsoft Bluetooth Mouse 5000:n kannalla, mutta ilmeisesti se ei toimi enää uusissa versioissa. Mikkisoftan sivuilta löytyy myös identtinen "Mobile Mouse For mac" mutta sitä en taas löytänyt myynnissä missään.
Logitech M555b oli myös mielessä, mutten löytänyt tietoja yhteensopivuudesta Macciin. Mitä vaihtoehtoja muita olisi ? Nuo Magic mouse "kopiot" jätin laskuista koska muodoiltaan muistuttavat niin paljon alkuperäistä.
Mulla on tuo Logitech 555b. Scrollauspyörän klikkaus ei toimi. Hiiressä on kuitenkin sen alapuolella oma nappi jossa Spaces. Vaihtaakin tuon toiminnon voi.
Hiiri pitää joskus parittaa uudestaan mutta tätä on tehnyt Applen omatkin hiiret ja kaikki BT-laitteet. Lienee normaalia. Tämä taas ei: hiiren vasen painike ei välillä reagoi. Oikea painike kyllä reagoi ja kursori liikkuu. En tiedä onko sitten ihan vika vaiko yhteensopivuusongelma. Pitää testata toisessa Macissa. Häiriö on kuitenkin harvinainen mutta poistaminen vaatii uudelleen parittamisen.
Hiiri on hyvä käteen ja scrollauspyörä kätevä, ei 'perinteinen' sillä se pyörii vapaasti ilman "kitkaa". Tämä varmasti jakaa mielipiteitä. Minä pidän.
-
Viesti Kirjoittaja kuda »
kuda kirjoitti:Vklnuppi kirjoitti:Magic mouse olisi ollut hyvä vaihtoehto, mutta se ei vaan sovi kätöseen. Siksi bluetooth ettei kulu turhaan usb-paikkoja, vaikkei tällä hetkellä olekaan niistä pulaa niin tiedän että jossain vaiheissa alkaisi harmittaa.
Mulla on tuo Logitech 555b. Scrollauspyörän klikkaus ei toimi. Hiiressä on kuitenkin sen alapuolella oma nappi jossa Spaces. Vaihtaakin tuon toiminnon voi.
Hiiri pitää joskus parittaa uudestaan mutta tätä on tehnyt Applen omatkin hiiret ja kaikki BT-laitteet. Lienee normaalia. Tämä taas ei: hiiren vasen painike ei välillä reagoi. Oikea painike kyllä reagoi ja kursori liikkuu. En tiedä onko sitten ihan vika vaiko yhteensopivuusongelma. Pitää testata toisessa Macissa. Häiriö on kuitenkin harvinainen mutta poistaminen vaatii uudelleen parittamisen.
Hiiri on hyvä käteen ja scrollauspyörä kätevä, ei 'perinteinen' sillä se pyörii vapaasti ilman "kitkaa". Tämä varmasti jakaa mielipiteitä. Minä pidän.
Korjataanpa hiukan noita hiiren ominaisuuksia. Nyt vasta hoksasin vaikka hiiri on ollut käytössä kuukauden verran
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
Jäi bluetooth rotta ostamatta kun pukki toi Microsoft Arc hiiren. Kävin kyllä pälyilemässä noita bt-hiiriä, muttei ollut myyjälläkään tietoa mikä varmasti toimii MBA:n kanssa. Arc nyt sitten "vie" yhden usb-paikan mutta olkoon. Sinänsä hyvä tuuri, että itse en todellakaan olisi tätä hiirtä niistä vaihtoehdoista valinnut mutta tämä on osoittautunut todella käteväksi. Käteen sopiva "täysikokoinen hiiri" joka kuitenkin taitettavuuden ansiosta kuljetusasennossa menee todella pieneksi ja extra plussaa tuosta usb-donglen systeemistä, se siit pysyy magneetilla hiiren sisällä. Itse dongle saisi kuitenkin olla hieman lyhyempi, nyt se tulee pari senttiä töröttämään koneen kyljestä. Kontruktio on jämäkkä ja laadukkaan oloinen, mukana tuli myös suojapussi hiirelle. Se jää nähtäväksi kuinka nopeasti tuo magneetti menettää tehonsa tai rotta alkaa löystymään&natisemaan taitettavuuden takia.
Tiivistettynä täysikokoinen hiiri joka laukussa vie vain mobilehiiren verran tilaa.
Tiivistettynä täysikokoinen hiiri joka laukussa vie vain mobilehiiren verran tilaa.
-
Re: Bluetooth-hiiri joka toimii OSX 10.6.5:ssa ?
Viesti Kirjoittaja Nks123 »
Hitsi et olin liian hidas. Microsoft Bluetooth Mouse 5000 toimii osX:n uusimman version kanssa. Itselläni käytössä kyseinen hiiri.
MacBook Pro 15" (mid 2009), Mac Mini (late 2012), PC
iPad 3 (32GB Wi-fi + 4G) ,iPod Touch (32GB 4th gen), Nokia E7
Time Capsule, Airport Express
iPad 3 (32GB Wi-fi + 4G) ,iPod Touch (32GB 4th gen), Nokia E7
Time Capsule, Airport Express
-
Re: Bluetooth-hiiri joka toimii OSX 10.6.5:ssa ?
No et välttämättä, mun pitää kuitenkin ostaa vielä toinen (pöytäkoneenkin rotta on päivityksen vaativa) ja voisi sitten ostaa bluetoothin kokeeksi. Onpahan sitten aikaa ja rauhaa päättää kumpi jää kumpaan vai pitääkö toinen myydä ja samaistaa hiiret
Tuota 5000:sta itse ajattelin, ei sille oikein muistaakseni edes löytynyt kilpailijaa.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Touho »
Homma riippunee vähän siitä, haluatko satavarmuutta myös pitemmällä aikavälillä vai sen luutöötin. Yleensä se pitäaikainen satavarmuus ja BT kun eivät tahdo mahtua samaan lauseeseen.Vklnuppi kirjoitti:Ei noita oikein ole mahdollista ennen ostoa koittaa ja palauttaminen on aina yhtä ikävää&hankalaa. Sen takia kysyinkin jos täältä löytyisi "varmoja" kokemuksia asiasta.
Sitäpaitsi pöytämäkissähän näppis+hiiri vievät vaan sen yhden USB-kolon sieltä koneelta.
13 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka