Elisalta kytkytön iPhone
-
Re: Elisalta kytkytön iPhone
Viesti Kirjoittaja Applethief »
Edit. aika vaativia asiakkaita on täällä, en minä riehu ja vaadi neuvonnasta kilometrikorvauksia jos tarjousjauheliha mitä mainostettiin päivän lehdessä on loppu prismasta. Tottakai business on julmaa mutta joku roti myös kuluttajille.
Edit 2. alla olevalle, kyselin tätä ja tammikuussa pitäisi tulla taas tavaraa, juttelin siinä ja ilmeisesti on aika paljon tullut ulkomailta väkeä ja ostaneet varastot tyhjiksi... on siinä suomipoika ihmeissään kun naapurista tulee kaveri ja ostaa kymmenen käteisellä vain myydäkseen rajan takana eteenpäin.
-
Viesti Kirjoittaja ssebastian »
Onko kenelläkään tietoa milloin näitä Iphone 4 16Gb olisi saatavina Elisa kaupoista?
-
Viesti Kirjoittaja Vlaadi »
Kirjoitat pitkiä dramaattisia lauseita Elisan "surkeasta" asiakaspalvelusta, mutta tunnut koko ajan sivuuttavan sen olennaisen faktan että Elisa on erittäin todennäköisesti allekirjoittanut sopimuksen Applen kanssa joka estää kaikenlaisen tiedottamisen. Eli varauksia ei saa tehdä, tuotteen saapumisesta ei saa ilmoittaa eikä arvioituja toimitusaikoja voida kertoa. Tämän oli useampi myyjä vahvistanut suoraan tai epäsuorasti oman iPhone-metsästyskauteni aikana.hkivimak kirjoitti: Elisan tapa hoitaa yrityskuvaansa näyttää lähinnä koomiselta. Ehkä tämä ei haittaa kaikkia. kuten olemme saaneet tälläkin foorumilla havaita, joitakin se häiritsee.
Ja hyvin todennäköisesti tuollainen sopimus on ollut ainut tapa, millä näitä kytkyttömiä iLuureja on saatu Elisalle myyntiin. Ei meikäläistäkään kauheasti naurattanut käydä joka päivä parin viikon ajan kyselemässä puhelinta. Ei silti tullut missään vaiheessa mieleen syyttää Elisaa tai avautua asiakaspalvelijoille, jotka erittäin ystävällisesti pahoittelivat joka kerta ja olivat sitä mieltä, ettei heillekkään tämä tilanne ole mikään paras. Eli jos nykyinen tilanne ottaa päähän, suosittelen osoittamaan palautteen ongelmien lähteeseen, eli Applelle.
En sitten yritä mitään suurempaa kädenvääntöä saada tässä aikaseks.

Hyvät joulut itse kullekin!
-
Viesti Kirjoittaja DishDuck »
´Vlaadi kirjoitti: Kirjoitat pitkiä dramaattisia lauseita Elisan "surkeasta" asiakaspalvelusta, mutta tunnut koko ajan sivuuttavan sen olennaisen faktan että Elisa on erittäin todennäköisesti allekirjoittanut sopimuksen Applen kanssa joka estää kaikenlaisen tiedottamisen. Eli varauksia ei saa tehdä, tuotteen saapumisesta ei saa ilmoittaa eikä arvioituja toimitusaikoja voida kertoa. Tämän oli useampi myyjä vahvistanut suoraan tai epäsuorasti oman iPhone-metsästyskauteni aikana.
Ja hyvin todennäköisesti tuollainen sopimus on ollut ainut tapa, millä näitä kytkyttömiä iLuureja on saatu Elisalle myyntiin. Ei meikäläistäkään kauheasti naurattanut käydä joka päivä parin viikon ajan kyselemässä puhelinta. Ei silti tullut missään vaiheessa mieleen syyttää Elisaa tai avautua asiakaspalvelijoille, jotka erittäin ystävällisesti pahoittelivat joka kerta ja olivat sitä mieltä, ettei heillekkään tämä tilanne ole mikään paras. Eli jos nykyinen tilanne ottaa päähän, suosittelen osoittamaan palautteen ongelmien lähteeseen, eli Applelle.
Samoilla linjoilla. Kysynnän ylittäessä tarjonnan vika löytyy tuotteesta riippumatta hyvin harvoin kauppiaasta (joka ei itse suoranaisesti valmista tuotteitaan), ellei kauppias sitten varta vasten halua tehdä vähemmän voittoa kuin mahdollista, jota Elisan tapauksessa vahvasti epäilen. Elisalla on sopimus applen kanssa ja apple käytännössä määrää miten puhelimien myynnin kanssa toimitaan, jotta elisa saa ylipäänsä myydä koko laitetta. Faktaa vaan on se, että asiasta itkeminen ei tule nostamaan kiinalaispoikien työtahtia ja motivaatiota saada niitä tavaroita tehtaalta kiireisen länsimaalaisen kouriin yhtään sen nopeammin kuin ennenkään.
Näin asiakaspalvelutyössä muutamia vuosia viettäneenä voin myös kertoa, että arvostusta ei minun suunnastani enää tipu näille "kaikki mulle heti nyt tai kuluttajamies vie sut oikeuteen"-kavereille. Kyllä tässä itse kukin on saanut jonottaa ja ravata myymälässä monia kertoja viikossa sitä iPhonea etsimässä muutaman kuukauden, ennen kuin sellainen oli mahdollista saada ostettua. Kuten myös muut, jotka eivät halua samaa puhelinta nopeampaa kautta kalliimmalla.
Jos vaihtoehdoista vain yksi kelpaa, niin eipä siinä auta muu kuin peiliin katsominen ja tilanteen hyväksyminen. Palautetta toki voi lähettää sinne, missä ongelma on, eli tässä tapauksessa suoraan applelle. Asioiden eteen on välillä ihan tervettäkin nähdä vaivaa ja mikäli se ei kiinnosta, on varmasti hyvä miettiä, että onko tämä nyt sittenkään sitä mitä haluan?
-
Viesti Kirjoittaja wiggin »
-
Viesti Kirjoittaja hkivimak »
Applethief kirjoitti:En tiedä mutta itse olen saanut aina todella asiallista palvelua porin ja jyväskylän elisa shopiteissa, myyjä on aina asettunut ns. ostajan puolelle ja avoimesti ollut itsekin ns. "vihainen" firman mahd. huolimattomuuksien vuoksi. Tässä huomataan taas se miten kaikki on ihmisiä ja palveluala kirjavaa.
Edit. aika vaativia asiakkaita on täällä, en minä riehu ja vaadi neuvonnasta kilometrikorvauksia jos tarjousjauheliha mitä mainostettiin päivän lehdessä on loppu prismasta. Tottakai business on julmaa mutta joku roti myös kuluttajille.
Edit 2. alla olevalle, kyselin tätä ja tammikuussa pitäisi tulla taas tavaraa, juttelin siinä ja ilmeisesti on aika paljon tullut ulkomailta väkeä ja ostaneet varastot tyhjiksi... on siinä suomipoika ihmeissään kun naapurista tulee kaveri ja ostaa kymmenen käteisellä vain myydäkseen rajan takana eteenpäin.
Kysymys ei ollutkaan siitä, että Sinä et vaadi. En vaadi minäkään. Mutta eduskunta vaatii, kukaan ei ole tässä asiassa kiinnostunut Sinun tai minun mielipiteestäni, sillä kuluttajansuojalaki on pakottavaa oikeutta. Se tarkoittaa sitä, että siitä ei saa poiketa kuluttajan kannalta huonompaan suuntaan halusi hän sitä tai ei. Elinkeinonharjoittajan velvollisuus on toimia lain mukaan, koska se on pakottavaa (tässä kuluttajansuojalaki).
-
Viesti Kirjoittaja Delli »
Jos Citymarkitista on tarjouslohet loppu niin muista ilmoittaa siitäkin kuluttajalautakuntaanhkivimak kirjoitti:Applethief kirjoitti:En tiedä mutta itse olen saanut aina todella asiallista palvelua porin ja jyväskylän elisa shopiteissa, myyjä on aina asettunut ns. ostajan puolelle ja avoimesti ollut itsekin ns. "vihainen" firman mahd. huolimattomuuksien vuoksi. Tässä huomataan taas se miten kaikki on ihmisiä ja palveluala kirjavaa.
Kysymys ei ollutkaan siitä, että Sinä et vaadi. En vaadi minäkään. Mutta eduskunta vaatii, kukaan ei ole tässä asiassa kiinnostunut Sinun tai minun mielipiteestäni, sillä kuluttajansuojalaki on pakottavaa oikeutta. Se tarkoittaa sitä, että siitä ei saa poiketa kuluttajan kannalta huonompaan suuntaan halusi hän sitä tai ei. Elinkeinonharjoittajan velvollisuus on toimia lain mukaan, koska se on pakottavaa (tässä kuluttajansuojalaki).
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
iPad (2024) 64GB Wi-Fi, Apple TV 4rd 4K
MacBook Air 2024, Apple Watch 9.0 44mm
-
Kulutajanahan Sinulla on oikeus saada oikeutesi toteutettua ilman ilmoituksiakin. Nyt oli kyse siitä, että jos joku haluaa, että viranomainen (sellaista kuin kuluttajalautakunta ei ole olemassa, joten sinne ei kannata ainakaan valittaaDelli kirjoitti:Jos Citymarkitista on tarjouslohet loppu niin muista ilmoittaa siitäkin kuluttajalautakuntaanhkivimak kirjoitti:Applethief kirjoitti:En tiedä mutta itse olen saanut aina todella asiallista palvelua porin ja jyväskylän elisa shopiteissa, myyjä on aina asettunut ns. ostajan puolelle ja avoimesti ollut itsekin ns. "vihainen" firman mahd. huolimattomuuksien vuoksi. Tässä huomataan taas se miten kaikki on ihmisiä ja palveluala kirjavaa.
Kysymys ei ollutkaan siitä, että Sinä et vaadi. En vaadi minäkään. Mutta eduskunta vaatii, kukaan ei ole tässä asiassa kiinnostunut Sinun tai minun mielipiteestäni, sillä kuluttajansuojalaki on pakottavaa oikeutta. Se tarkoittaa sitä, että siitä ei saa poiketa kuluttajan kannalta huonompaan suuntaan halusi hän sitä tai ei. Elinkeinonharjoittajan velvollisuus on toimia lain mukaan, koska se on pakottavaa (tässä kuluttajansuojalaki).![]()

-
Edelleen myyjä (markkinoija) vastaa säädösten toteuttamisesta.DishDuck kirjoitti:´Vlaadi kirjoitti: Kirjoitat pitkiä dramaattisia lauseita Elisan "surkeasta" asiakaspalvelusta, mutta tunnut koko ajan sivuuttavan sen olennaisen faktan että Elisa on erittäin todennäköisesti allekirjoittanut sopimuksen Applen kanssa joka estää kaikenlaisen tiedottamisen. Eli varauksia ei saa tehdä, tuotteen saapumisesta ei saa ilmoittaa eikä arvioituja toimitusaikoja voida kertoa. Tämän oli useampi myyjä vahvistanut suoraan tai epäsuorasti oman iPhone-metsästyskauteni aikana.
Samoilla linjoilla. Kysynnän ylittäessä tarjonnan vika löytyy tuotteesta riippumatta hyvin harvoin kauppiaasta (joka ei itse suoranaisesti valmista tuotteitaan), ellei kauppias sitten varta vasten halua tehdä vähemmän voittoa kuin mahdollista, jota Elisan tapauksessa vahvasti epäilen. Elisalla on sopimus applen kanssa ja apple käytännössä määrää miten puhelimien myynnin kanssa toimitaan, jotta elisa saa ylipäänsä myydä koko laitetta. Faktaa vaan on se, että asiasta itkeminen ei tule nostamaan kiinalaispoikien työtahtia ja motivaatiota saada niitä tavaroita tehtaalta kiireisen länsimaalaisen kouriin yhtään sen nopeammin kuin ennenkään.
Näin asiakaspalvelutyössä muutamia vuosia viettäneenä voin myös kertoa, että arvostusta ei minun suunnastani enää tipu näille "kaikki mulle heti nyt tai kuluttajamies vie sut oikeuteen"-kavereille. Kyllä tässä itse kukin on saanut jonottaa ja ravata myymälässä monia kertoja viikossa sitä iPhonea etsimässä muutaman kuukauden, ennen kuin sellainen oli mahdollista saada ostettua. Kuten myös muut, jotka eivät halua samaa puhelinta nopeampaa kautta kalliimmalla.
Jos vaihtoehdoista vain yksi kelpaa, niin eipä siinä auta muu kuin peiliin katsominen ja tilanteen hyväksyminen. Palautetta toki voi lähettää sinne, missä ongelma on, eli tässä tapauksessa suoraan applelle. Asioiden eteen on välillä ihan tervettäkin nähdä vaivaa ja mikäli se ei kiinnosta, on varmasti hyvä miettiä, että onko tämä nyt sittenkään sitä mitä haluan?
Olen ollut asiakaspalvelun esimiehenä monta vuotta ja olen samaa mieltä siitä asiasta, että kaikenlainen riehuminen, uhkailu, äänenen korottaminen harvoin edistää itse asiaa. Mutta yhtä vähän sitä edistää se, että elinkeinonharjoittaja ei noudata pakottavia säädöksiä. Kuluttajamiehellä lienet tarkoittanut kuluttaja-asiamiestä? Kuluttaja-asiamies ei lähde oikeuteen yksittäistapauksen vuoksi, siitä pitää huolehtia itse. Ja näinhän kuluttajat tekevätkin, meillähän on käräjäoikeudet turvoksissa asti näitä riitoja. Jokainen tuomari tänä päivänä kiroaa nämä yritykset, jotka eivät viitsi edes perussäännöksiä noudattaa. Käräjöinti tuntuu turhauttavalta kun kohtuullisen pienin vaivoin voisi noudattaa pakottavia säädöksiä, ehkä ongelmana onkin asiakaspalvelutehtävissä olevien työntekijöiden asenne? Käräjäoikeudet ovat ruuhkaantuneet osin juuri kuluttajariitojen vuoksi. Niistä (empiiirinen tutkimus) n. 90% on täysin turhia, ja valitettavan usein siitä syystä, että elinkeinonharjoittaja ei halua noudattaa ao. säännöksiä. Jos nämä säännökset eivät miellytä niin sitten kannattaa mennä eduskuntatalon eteen riehumaan

Edelleen en ymmärrä miten Apple (rekisteröity Amerikan Yhdysvaltoihin/ julkinen osakeyhtiö) voisi vastata Elisa Oyj:n markkinoinnista suomalaisen kuluttajasuojalain mukaisesti? Ajatus on minulle hyvin vieras, ehkä pääse jyvälle miten ihmeessä tämä Elisan markkinointi on heidän virheensä. En ainakaan äkkiä keksi minkä säädöksen alle tämä menisi.
Jokaisella on oma mielipide siitä tuleeko säädöksiä noudattaa vai ei. Olen tavannut lukuisia ihmisiä, jotka eivät halua korvauksia kun heidät on pahoinpidelty tai he ovat jääneet auton alle suojatiellä. Olen tavannut ihmisiä, jotka eivät halua saada kesälomarahojaan vaan nielevät sen, että palkka on maksettu väärin. Ok, se on heidän valintansa ja ymmärrän kyllä senkin. Mutta toisaalta en ymmärrä miksi Suomessa joidenkin tahojen pitää "mollata" niitä kuluttajia, jotka haluavat elinkeinoharjoittajien noudattavan eduskunnan säätämiä pakottavia säädöksiä.
Hyvää joulua ja vielä parempaa vuotta 2011.
-
Näin teki, sama tulos vaikka näyttikin nollaa. Ilmeisesti yrityspuolella näitä riittää. Tilasin kaksi, kaksi tuli.wiggin kirjoitti:32Gb versio tuli yrityspuolelta kahdessa päivässä.
-
Viesti Kirjoittaja juu-zo »
-
Viesti Kirjoittaja T Tohelo »
Taitaa vaan olla niin, että Elisa houkuttelee olemattomalla puhelimella asiakkaita liikkeisiin, jotta heille sitten voitaisiin myydä muita paremmin rahaa taloon tuovia kytkypaketteja tms. Itse olen ehkä kymmenkunta kertaa käynyt Elisan liikkeessä Iphonea kärkkymässä ja aina on sinnikkäästi yritetty tarjota jotakin Android-kapulaa tms. tilalle. Tämän takia liikkeiden oviinkaan ei panna "Iphonet loppu" -kylttejä, jotta saadaan asiakkaat sisälle myymälöihin.
Alkaa kyllä pikkuhiljaa kypsyttää tämä asiakkaiden nöyryyttäminen. Aika moni on jo varmaan käynyt hakemassa Soneran kytkyn, kun on alkanut Elisan touhu vituttamaan.
-
Viesti Kirjoittaja salazaari »
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Ainakin aikaisemmin huomasin kun tuli Mikkelissä käytyä niin Akselissa Elisan pisteessä löytyy useampi kytkytön iPhone 4 16GB sekä 32GB, mutta tästä on kylläkin jo viikko niin tilanne on saattanut muuttua.
Mulle on ainakin ihan sama onko kytky vai kytkytön sillä Sonerallahan tässä ollaan menty jo pidemmän aikaa.
Onko teillä muuten tietoa että kun toi kytkysopimus on loppu niin miten tapahtuu SIM-lukituksen purkaminen/poisto ja paljonkohan lysti tulee maksamaan?
-
-
Viesti Kirjoittaja Anthony »
Tohon kyllä lisäykseksi, että tämäkin taitaa olla aika liike kohtaista esimerkiksi kaivopuiston elisassa alkoivat heti tyrkyttää uutta saunalahden liittymää kun taas itäkeskuksessa oli iso lappu "Iphone 4 loppu" vuoronumero laitteen päälllä.T Tohelo kirjoitti: Taitaa vaan olla niin, että Elisa houkuttelee olemattomalla puhelimella asiakkaita liikkeisiin, jotta heille sitten voitaisiin myydä muita paremmin rahaa taloon tuovia kytkypaketteja tms. Itse olen ehkä kymmenkunta kertaa käynyt Elisan liikkeessä Iphonea kärkkymässä ja aina on sinnikkäästi yritetty tarjota jotakin Android-kapulaa tms. tilalle. Tämän takia liikkeiden oviinkaan ei panna "Iphonet loppu" -kylttejä, jotta saadaan asiakkaat sisälle myymälöihin.
-
Mutta olishan se ihanne asua yhteiskunnassa jossa lakeja noudatetaan piirulleen (tiedä sitten miten joustavaa se olisi), mutta valitettava tosiasia on myös se että niin kauan kuin korruptio alkaa johtoportaasta on vaikea löytää tämä brave new world. Nyt kun puhutaan lakiasioista ja säännöistä niin kannattaa muistaa se että jos asiakkaana saat jonkin poikkeuksen joka rikkoo vaikka firman sääntöjä, mutta on sinulle hieno juttu, et valita siitä vaikka tiedät ettei tässä naudateta "lakeja" prikuulleen.
-
Viesti Kirjoittaja Benzin »
Eri linjoilla. Elisa ei voi mainostaa ja kaupitella näkyvästi tuotetta, jota sillä ei ole kaupan. Sanoo Apple mitä tahansa.DishDuck kirjoitti:´Vlaadi kirjoitti: Kirjoitat pitkiä dramaattisia lauseita Elisan "surkeasta" asiakaspalvelusta, mutta tunnut koko ajan sivuuttavan sen olennaisen faktan että Elisa on erittäin todennäköisesti allekirjoittanut sopimuksen Applen kanssa joka estää kaikenlaisen tiedottamisen. Eli varauksia ei saa tehdä, tuotteen saapumisesta ei saa ilmoittaa eikä arvioituja toimitusaikoja voida kertoa. Tämän oli useampi myyjä vahvistanut suoraan tai epäsuorasti oman iPhone-metsästyskauteni aikana.
Elisan ei tarvitse myydä minullekaan sitä puhelinta, jota heillä ei ole. Mutta onhan se nyt törkeää pitää mainosta esillä ja vetää ihmisiä sisään vaikkei ole mitään kaupan! Ja jos massa on tietämätöntä ja ravaa niissä liikkeissä päivittäin niin sehän ei tee Elisan toiminnasta yhtään sen oikeutetumpaa tai ymmärrettävämpää. Mitä ne vitsit ovat niistä miljoonista joistain jotka eivät voi olla väärässä.
Ja Elisan asiakaspalvelija on Elisan edustaja asiakkaaseen päin ja nimenomaan Elisan asiakaspalvelijalle asiasta voi avautua. Hänen tehtävä on sitten viedä asiaa eteenpäin. Luulisi Elisan johtoportaan olevan tyytyväinen, jos heidän palkollisensa ottavat palautteita vastaan ja raportoivat ylemmilleen missä mättää.
Tämä taitaa olla taas tätä suomalaista tyyliä, ei valiteta vaikka joku mokaa, kerrotaan oppaalle vasta paluulennolle lähtiessä ettei koko kolmen viikon lomalla ollut vessapaperia ollenkaan.
-
Viesti Kirjoittaja saunismies »
-
Ja kyllä suomalainen mentaliteetti on se että avaudutaan huonoista asioista, mutta ei vaan kehuta. Yhteenvetona todetaan että Elisa on huono firma, yksittäiset negatiiviset kokemukset määrittelevät netissä helposti koko yleisen mielikuvan, koska niistä tuhansista tyytyväisistä asiakkaista ei juuri kukaan kirjoita. Sekin on väärin jos myyjä tarjoaa korvaavaa laitetta, esim. HTC:ltä löytyy paljon malleja missä samoja ominaisuuksia kuin iPhonessa, mutta jos ei ole iPhone niin ei ole myynnissä mitään. Naurettavaa hifistelyä, mikä onneksi ei kuvaa valtavirran liikkeitä! Yllättävän monelle kelpaa korvaava tuote jos se myydään oikein ja asiakkaan tarpeet huomioiden. Myyjää voit myös pyytää soittamaan jos ja kun on tietoa saatavuudesta, tämä ei ole varaus, vaan tilannetieto minkä pohjalta voit itse tilanteessa toimia. Hyvä myyjä tekee tämän, eikä anna sinulle ympäripyöretä vastausta jos ei hänellä ole hajuakaan milloin tulee, vaan ilmoittaa kun on faktaa.
Minusta tämä valittaminen olisi aiheellista jos Elisa ei möisi laitettaa periaatteessa lainkaan tai ei voisi sitä missään myymälässä asiakkaalle kohtuuajassa toimittamaan. Kyllähän Nokiakin mainostaa N8 laitetta vaikka se on ollut kuukausia lähes loppu jälleenmyyjiltä. Se että jokin tuote on loppu juuri sinulle sopivasta paikasta ei tarkoita sitä etteikö kyseinen firma tekisi hyvin monta muuta asiakasta tyytyväiseksi jossain muualla samanaikaisesti. Kaikkia ei voi miellyttää kokoajan ja jälkipelit käydään netissä haukkuen.
Syy: Lukemisen helpottamiseksi muutama kappalejako.
-
Viesti Kirjoittaja Musd »
-
Viesti Kirjoittaja Hiljaisuus »
Kytkynsopimuksen loppumisen jälkeen SIM-lukituksen purkaminen ei maksa mitään. Purku tapahtuu soittamalla Soneran asiakaspalveluun.salazaari kirjoitti: Onko teillä muuten tietoa että kun toi kytkysopimus on loppu niin miten tapahtuu SIM-lukituksen purkaminen/poisto ja paljonkohan lysti tulee maksamaan?
Ompput: Mb Pro 17" unibody, 2.8 Ghz, 8 gb, 500 gb, anti-glare / Air 11", 1.6 Ghz, 4 gb, 128 gb
Palvelin: AMD 64 Laptop / FreeBSD
iPod/iPad/iPhone: 16 gb nano 5th gen violetti / 32gb wifi / 4 32GB musta
-
Viesti Kirjoittaja Benzin »
Ei koko ketjun tarvitse lopettaa mainostamista. Olet ymmärtänyt väärin. Nettisivut on helppo päivittää saatavuuden mukaan. Jokainen liike voi itse poistaa mainokset ikkunoistaan, jos tuotetta ei ole myynnissä. Tai laittaa lapun päälle "tilapäisesti loppu".Applethief kirjoitti:Edeleenkään en käsitä asennetta että jos yksittäisestä myymälästä on laite tilapäisesti loppu pitäisi koko ketjun lopettaa laitteen mainostaminen. Myyjältä voi kysyä että milloin tulee? Onko laitetta vapaana muissa Shopiteissa? Mikä on ollut saatavuus tähän asti? Kaikki hyvää infoa. Mutta ei, vedetään herne nenään jos on ikkunassa mainos. Pakko olla kun on mainos! Kuluttajasuojalakin sen sanoo. Ehkä myyjä möi 5 min sitten viimeisen eikä kerinnyt somistamaan myymälää uudelleen. Syyt eivät kiinnosta, vain oma paha mieli kun jäi uusi lelu saamatta.
Ja kyllä suomalainen mentaliteetti on se että avaudutaan huonoista asioista, mutta ei vaan kehuta. Yhteenvetona todetaan että Elisa on huono firma, yksittäiset negatiiviset kokemukset määrittelevät netissä helposti koko yleisen mielikuvan, koska niistä tuhansista tyytyväisistä asiakkaista ei juuri kukaan kirjoita. Sekin on väärin jos myyjä tarjoaa korvaavaa laitetta, esim. HTC:ltä löytyy paljon malleja missä samoja ominaisuuksia kuin iPhonessa, mutta jos ei ole iPhone niin ei ole myynnissä mitään. Naurettavaa hifistelyä, mikä onneksi ei kuvaa valtavirran liikkeitä! Yllättävän monelle kelpaa korvaava tuote jos se myydään oikein ja asiakkaan tarpeet huomioiden. Myyjää voit myös pyytää soittamaan jos ja kun on tietoa saatavuudesta, tämä ei ole varaus, vaan tilannetieto minkä pohjalta voit itse tilanteessa toimia. Hyvä myyjä tekee tämän, eikä anna sinulle ympäripyöretä vastausta jos ei hänellä ole hajuakaan milloin tulee, vaan ilmoittaa kun on faktaa.
Minusta tämä valittaminen olisi aiheellista jos Elisa ei möisi laitettaa periaatteessa lainkaan tai ei voisi sitä missään myymälässä asiakkaalle kohtuuajassa toimittamaan. Kyllähän Nokiakin mainostaa N8 laitetta vaikka se on ollut kuukausia lähes loppu jälleenmyyjiltä. Se että jokin tuote on loppu juuri sinulle sopivasta paikasta ei tarkoita sitä etteikö kyseinen firma tekisi hyvin monta muuta asiakasta tyytyväiseksi jossain muualla samanaikaisesti. Kaikkia ei voi miellyttää kokoajan ja jälkipelit käydään netissä haukkuen.
Olen aina ohimennen kysynyt nyt kuukauden-kahden aikana kuudesta eri Elisa Shopitista. Kaikissa mainokset, nappaat vuoronumeron ja odotat, missään ei myynnissä. Jokaisessa asiakaspalvelija sanonut ettei noin kuukauteen ole ollut yhtäkään. Kukaan ei ole osannut arvatakaan saatavuutta. Kukaan ei ole ehdottanut tai suostunut soittamaan kun saatavuudesta jotain tietoa. Vain yhdessä on suostuttu kertomaan mikä on lähimmän Shopitin saldo - nolla. Kestääkö maitokaupan pojilta yli kuukausi poistaa se eilinen tarjous ikkunoista? Ei. "Vetäisikö joku herneen nenään" jos lähikaupan ikkunassa lukee tarjous jauhelihasta, jota ei sitten olekaan saatavilla. Jos ei vedä, niin lepsuapa on.
Valittaminen on aiheellista, jos kuluttajan (onko se kirosana joillekin?) ei ole käytännössä mahdollista ostaa mainostettua tuotetta. Valittaminen antaa myyjälle (taas kirosana?) mahdollisuuden parantaa palveluaan. "Jos kampanja on laadittu selkeän piittaamattomasti tai tahallaan virheellisesti, kuluttajalla saattaa olla jopa oikeus ns. kateostoon, eli hän voi ostaa tuotteen muualta ja vaatia hinnaneroa kampanjatuotteen liikkeeltä." Lainaus on "pirun raamatusta" eli Kuluttajaviraston sivuilta. Et kai oikeasti sano, että HTC:n laite on iPhone 4:sta vastaava? Eihän aiemmin Suomen huoltopisteetkään huolineet ulkomailta tuotuja lukitsemattomia puhelimia kun eivät olleet Suomessa myytäviä lukittuja vastaavia... Nythän huoltoasia on toki kunnossa. Kai.
En ymmärrä asennetta, jossa joku saa alkaa mainostaa olematonta tuotetta ja juoksuttaa asiakasta. Jos ei ole kamaa myynnissä, niin lappu pois luukulta. Jos bensa-asemalla 95E on kyltissä 1,454 niin eihän se niin voi olla että bensa on sitten loppu mutta ysikasia saa ostaa vähän eri hintaan. Ei se nyt vaan mene niin. Ja Elisa tietää tän, Apple tietää tän, Neste tietää tän. Ei oo niin vaikeeta.
-
Viesti Kirjoittaja juu-zo »
-
Viesti Kirjoittaja jebe »
Tämä kiinnostaisi myös minua. Löytyyköhän mistään päin puhelimia tai onko jollain päivitettyä tietoa milloin olisi tulossa?juu-zo kirjoitti:Löytyykö mistään pääkaupunkiseudun elisasta iphoneja tällä hetkellä. Pian on jo kaksi kuukautta kituutettu nokian 5210:lla kun ei ole lukotonta iphone 4:sta saanut mistään.
-
Viesti Kirjoittaja Telx »
Liittyen aiempaan mainoskeskusteluun: Ainakaan Helsingissä en ole viime aikoina nähnyt yhtään mainoksia Shopiteissa tai niiden ulkopuolella, monista on jopa esittelypuhelimet otettu (myyty?) pois esiltä.
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka