iPhone 4:n päivitin jo heti elokuussa, mutta nyt vihdoin ehdin soittaa Soneralle ja pyytää vanhan 3GS:n SIM-lukituksen purkua. Purku onnistuikin ihan normaalisti, eli luuri soiton jälkeen iTunesiin ja näyttöön läjähti onnittelut lukituksen avauksesta.
Pari päivää ehti vierähtää, kunnes tänään TomTomin päivittyessä synkronoin iPhone 4:n iTunesiin. Yllätys olikin suuri, kun sama viesti lukituksen avautumisesta tuli ruutuun (http://img401.imageshack.us/img401/9009/ituneslukko.jpg), kuin mitä 3GS:n kanssa aiemmin. Minulla ei juuri nyt ole muita kuin Soneran liittymiä, mutta voiko todella olla, että Sonera on mennyt möhlimään ja avannut iPhone 4:n lukon samalla kertaa? En usko, että kyse mistään iTunesin häiriöstäkään on, 3GS:n lukituksen kun avasin Macbookilla (jossa iTunes Storeen ei oltu edes kirjauduttu) ja iPhone 4:sta taas synkronoin iMacilla.
Täytyy varmaan tilailla Saunalahden tms. liittymä testausta varten (vai näkeekö jotenkin muuten, onko puhelin lukittu vaiko ei?), jollei sitten tämä ole mikään tunnettu bugi tms.?
Sonera avasi vahingossa iPhone 4:n SIM-lukituksen?
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
12 viestiä
• Sivu 1/1
-
Sonera avasi vahingossa iPhone 4:n SIM-lukituksen?
Viesti Kirjoittaja Pertti120 »
Viimeksi muokannut Pertti120, 22.12.2010 klo 16.42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Re: Sonera avasi vahingossa iPhone 4:n SIM-lukituksen?
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Eiköhän tuo ole kypsää kauraa.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Viesti Kirjoittaja Silber »
Nyt heti soitat Soneraan ja pyydät lukituksen palauttamista. Kamalaa kun tuollaisen vahingon ovat tehneet.
-
Viesti Kirjoittaja kokkopa1 »
Moi.
Mulla meni kanssa 16.12. umpeen oman 3GSn kytky ja soitin Soneralle ja pyysin purkamaan SIM lukon. Asiakaspalvelu teki purun ja sanoi, että käyttö iTunesissa viimeistelee homman. Kytkin puhelimen iTunesiin, mutta en muista saaneeni mitään ilmoitusta lukituksen purusta. Onko mitään keinoa varmistaa onko lukitus purettu vai ei? Siis muuta kuin tilata jokin toinen liittymä ja SIM?
Mulla meni kanssa 16.12. umpeen oman 3GSn kytky ja soitin Soneralle ja pyysin purkamaan SIM lukon. Asiakaspalvelu teki purun ja sanoi, että käyttö iTunesissa viimeistelee homman. Kytkin puhelimen iTunesiin, mutta en muista saaneeni mitään ilmoitusta lukituksen purusta. Onko mitään keinoa varmistaa onko lukitus purettu vai ei? Siis muuta kuin tilata jokin toinen liittymä ja SIM?
-
Viesti Kirjoittaja Marbo »
Kaippa nyt jollain kaverilla yms on joku toinen liittymä niin testaat sillä?kokkopa1 kirjoitti:Moi.
Monta juttuu
-
Viesti Kirjoittaja wohhey »
Tässä tulee varmaan se ongelma eteen ettei kaverilla ole micro simiä ja jos on niin soneranMarbo kirjoitti:Kaippa nyt jollain kaverilla yms on joku toinen liittymä niin testaat sillä?kokkopa1 kirjoitti:Moi.

En usko että kuka vaan antaa leikellä, ja tietysti R-kioskilta saa alle 10 eurolla prepaid kortin jos ei muuta keksi.
MacBook Pro 13" (2019)
MacBook Pro 16" (2019)
iPhone 12 Pro Max
PSN: CruelPorkkana
MacBook Pro 16" (2019)
iPhone 12 Pro Max
PSN: CruelPorkkana
-
Viesti Kirjoittaja MasBe »
Nythän ei ollut tarvetta Micro SIMille vaan tavalliselle SIM-kortille, joka 3Gs:ään käy. Jotta pääsee testaamaan että aukesko se lukko.wohhey kirjoitti:Tässä tulee varmaan se ongelma eteen ettei kaverilla ole micro simiä ja jos on niin soneranMarbo kirjoitti:Kaippa nyt jollain kaverilla yms on joku toinen liittymä niin testaat sillä?kokkopa1 kirjoitti:Moi.
Mulla meni kanssa 16.12. umpeen oman 3GSn kytky ja soitin Soneralle ja pyysin purkamaan SIM lukon. Asiakaspalvelu teki purun ja sanoi, että käyttö iTunesissa viimeistelee homman. Kytkin puhelimen iTunesiin, mutta en muista saaneeni mitään ilmoitusta lukituksen purusta. Onko mitään keinoa varmistaa onko lukitus purettu vai ei? Siis muuta kuin tilata jokin toinen liittymä ja SIM?.
En usko että kuka vaan antaa leikellä, ja tietysti R-kioskilta saa alle 10 eurolla prepaid kortin jos ei muuta keksi.
Itsekkään en ilmoitusta saanut, vaan aikanaan 3Gn kanssa jouduin uudella SIM-kortilla liittämään puhelimen tietokoneeseen, jotta luuri aukesi.
Once you go Mac, you never go back
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
-
Viesti Kirjoittaja Marbo »
Niin siis riippuu, että kumpaan haluaa kokeilla. Itse varmaan ensiksi kokeilisin 3GS:ää, että onko siinä se purku lähteny niinku soneran piti se poistaa. Ja voihan jollain kaverilla olla Micro Sim korttikin ja elisalta/saunalahdelta niin voi kokeilla myös siinä 4:ssa? Vai onko tämä niin mahdottomuus, että ei keneltäkään tuttavapiiristä löydy?MasBe kirjoitti:Nythän ei ollut tarvetta Micro SIMille vaan tavalliselle SIM-kortille, joka 3Gs:ään käy. Jotta pääsee testaamaan että aukesko se lukko.wohhey kirjoitti:Tässä tulee varmaan se ongelma eteen ettei kaverilla ole micro simiä ja jos on niin soneranMarbo kirjoitti:Kaippa nyt jollain kaverilla yms on joku toinen liittymä niin testaat sillä?kokkopa1 kirjoitti:Moi.
Mulla meni kanssa 16.12. umpeen oman 3GSn kytky ja soitin Soneralle ja pyysin purkamaan SIM lukon. Asiakaspalvelu teki purun ja sanoi, että käyttö iTunesissa viimeistelee homman. Kytkin puhelimen iTunesiin, mutta en muista saaneeni mitään ilmoitusta lukituksen purusta. Onko mitään keinoa varmistaa onko lukitus purettu vai ei? Siis muuta kuin tilata jokin toinen liittymä ja SIM?.
Itsekkään en ilmoitusta saanut, vaan aikanaan 3Gn kanssa jouduin uudella SIM-kortilla liittämään puhelimen tietokoneeseen, jotta luuri aukesi.
Monta juttuu
-
Viesti Kirjoittaja jt.syrja »
Minulle kävi vastaavasti kuin aloittajalle:
Vaihdoin 3GS:n neloseen ja soitin lukituksen purusta soneralle, kertoivat lukon olevan poissa.
Siinä sitten ihmettelin, kun ei lukitus poistu ja soitin uudelleen ja ilmoitin 3GS:n IMEI-koodin. Hetken päästä lukitus purkaantuikin niin kuin piti.
Seuraavan kerran kun synkkasin nelosen, niin jopas tuli ilmoitus, että lukitus on purettu
aspalta pikku moka, kun kattoi vaan liittymän tiedoista puhelimen IMEI-koodin eikä tajunnut, että liittymälle oli jo päivittynyt nelonen...
Vaihdoin 3GS:n neloseen ja soitin lukituksen purusta soneralle, kertoivat lukon olevan poissa.
Siinä sitten ihmettelin, kun ei lukitus poistu ja soitin uudelleen ja ilmoitin 3GS:n IMEI-koodin. Hetken päästä lukitus purkaantuikin niin kuin piti.
Seuraavan kerran kun synkkasin nelosen, niin jopas tuli ilmoitus, että lukitus on purettu

-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Miksi olen muistavinani, että mun 3G:stä lähti operaattorilukko ihan mun Soneran kortilla.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Viesti Kirjoittaja jt.syrja »
Mulla kanssa sonera nelosessa, kun tuli ilmoitus lukituksen purusta..MacFinn kirjoitti:Miksi olen muistavinani, että mun 3G:stä lähti operaattorilukko ihan mun Soneran kortilla.
-
Viesti Kirjoittaja lauriii »
Minullakin kävi vastaavasti AT&T kanssa, minulla oli AT&T lukittu puhelin, kuitenkin tyttöystävä oli mennyt tuon päivittämään ja ajattelin että on mennyttä mutta iloiseksi yllätykseksi sai ihan tavallisella Dna sim-kortilla sen aktivoitua iTunesista. Oli kyllä pienoinen helpotus ![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
iMac 27" / 3.06 GHz C2D / 6GB / HD 4670 256 MB / 1TB @ 7,2kRPM
MBA 11" / 1.4 GHz C2D / 2 GB / 320M 256MB / 60 GB @ SSD
Magic Mouse + Wireless Apple mouse + Wireless Apple keyboard.
iPhone 4 16 GB
iPod Touch 3G 32GB
MBA 11" / 1.4 GHz C2D / 2 GB / 320M 256MB / 60 GB @ SSD
Magic Mouse + Wireless Apple mouse + Wireless Apple keyboard.
iPhone 4 16 GB
iPod Touch 3G 32GB
12 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka