Hei!
Olen ajatellut hankkia iPhone 4 16GBn. Kannattaisiko ostaa vasta Joulun jälkeen? Tuleeko noissa tarjouksia? En ole ikinä seurannut iPhone-kampanjoita tms. Mulla on TeleFinland, joten sieltä varmaan hankkisin puhelimen. Vai mistä kaikkialta iPhoneja saa / kannattaa hankkia?
Anteeksi, en ole ollenkaan perillä iPhone-asioista, mutta sellaisen ajattelin nyt kuitenkin hankkia Maccieni kaveriksi.
Eli ostanko vasta Joulun jälkeen vai onko sama hankkia jo nyt (TF:lla 4 16Gb 576 €)?
Ja miten kaikki menee kun ottaa kytkypuhelimen? Huollot ja takuut jnejne?
KIITOS!
Viimeksi muokannut amanita, 18.12.2010 klo 14.03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy:Otsikkoon korjattu puhelimen malli
Soneralta tai Telefinlandilta operaattorilukittuja kytkyllä tai Elisa Shopitista operaattorivapaa ilman kytkyjä. Tuskin mitään joulunjälkeisiä alennusmyyntejä tulee niin kuin vaatekaupoilla, mutta enhän mä voi mennä vannomaan. Vaikka sulle liittymän puolesta sopisikin Sonera/TF-lukittu malli, jatkoa ajatellen on paljon yksinkertaisempaa hankkia ei-lukittu niin ei tartte jatkossa miettiä lukituksen purkuja esim jälleenmyyntitilanteessa.
Tuskin hinnat Joulun jälkeen tippuvat kun näilläkin hinnoilla on toimitusvaikeuksia. Kaikki taitaa mennä kaupaksi mitä Suomeen saadaan.
Itse en suosittele kytkypuhelimiin sekaantumista. Jos kytkystä eli operaattorilukituksesta ei ole haittaa niin ei siitä mitään hyvääkään kaupanpäälle saa.
Le Corbusier kirjoitti:Miksi joka toinen kutsuu tätä mallia 4G:ksi?
Parin vuoden päästä haut on ihan sekaisin.
Se on iPhone 4
Laite toimii mm. 3g-verkossa, ei 4g.
Ehkä hommaa sekoittaa että mm. iPod Touchin versioita kutsutaan 2gen, 3gen, jne.
Korjasin tuon otsikkoon. Hyvä huomio muutoinkin, ylläpito koettaa muistaa korjata tuon, missä ikinä väärin kirjoitettu laite täällä putkahtaakaan otsikkoon.
Viimeksi muokannut amanita, 18.12.2010 klo 14.04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo! -Nalle Puh-
Mulla on TF:n paketti joka tapauksessa kiinni vielä 2 vuotta ja uskon, että puhelimen pidän niin kauan ku toimii eli en olis vaihtamassa. Tai korkeintaan perheenjäsenille joilla TF tai Sonera. Onko operaattorilukitus sen kahen vuoden jälkeenki? Eli sitä ei saa koskaan muulle ku TF:lle tai Soneralle?
Olikohan mulla se otsikko väärin alkujaan? Pahoittelen! Mulla tais jäähä kirjotus kesken, koska tarkoitin lisätä siihen sen 16 Gb. Eli tahdon 4 16 Gb:n. Tuskin teen 32 Gb:llä mitään..?
Eli sama tilata jo nyt..? Pääsen käytännössä vain tilaamaan netistä, en liikkeeseen (ellei jotain todella hyvää tarjousta ole mutta käsittääkseni iPhoneja ei oikein myydä muissa kun Soneran ja Elisan liikkeissä..?). Elisalla 13 € kalliimpi. En saanut selvää, oliko kytkyjä ja ainakaan en löytänyt nettitilausmahdollisuutta.
No mitä lisälaitteita iPhoneen tarvis ostaa??? Meillä on siis nyt uudet iMac ja MacBook Pro. Opettelen juuri käyttämään niitä, huh..
Eli 13 euroa halvemmalla saat jos otat TF:ltä 2 vuoden kytkyn verrattuna Elisan täysin operaattorivapaaseen verrattuna. Lukon saa purettua sopimuksen päätyttyä soittamalla asiakaspalveluun. Mielestäni vaikka käyttäisi TF:n tai Soneran liittymää, ei ole 13 euron arvoista ottaa lukittua kun lukotontakin on tarjolla.
Heh, tuo Soneran kaupan päällinen kiinnostaa
Täytyykö Soneraan ottaa liittymä jos jo on TF:n liittymä? TF:llä KokoPaketti 2 vuoden sopimuksella ja siitä en luopuis muutenkaan.
Mites se nettitilaus Elisalta -onnistuuko eli enkö vain löytäny heidän sivultaan nettitilausmahollisuutta?
Mulla ei tosiaan mahollisuutta päästä liikkeeseen kuin vasta pitkän ajan päästä ja tahtoisin puhelimen ehottomasti jo aiemmin.
Viimeksi muokannut Angel82, 18.12.2010 klo 15.11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Angel82 kirjoitti:Täytyykö Soneraan ottaa liittymä jos jo on TF:n liittymä? TF:llä KokoPaketti 2 vuoden sopimuksella ja siitä en luopuis muutenkaan.
Täytyy ottaa eli voit laskea kokonaishintaan lisäksi tuon 1,99 euro per kuukausi. Eli 2 vuoden sopparilla tulee 48 euroa lisähintaa. Voit tietenkin pistää sen sim-kortin laatikkoon lepäämään ja käyttää Telefinlandin liittyymää siinä kunhan hankit mikro-sim-kortin.
Angel82 kirjoitti:Mites se nettitilaus Elisalta -onnistuuko eli enkö vain löytäny heidän sivultaan nettitilausmahollisuutta?
Eli TF:ltä nettitilaus sitten varmaan paras, vai? Mulla tosiaan on KokoPaketti melkein kaheksi vuodeksi TF:lle nyt kiinni. Ja jos sopimuskauden jälkeen tahon purkaa iPhonen lukituksen niin se onnistuu vain asiakaspalveluun soittamalla?
Millainen takuu iPhonella on? Entä huolto? Nokialla menee monta vkoa huollossa TeliaShopItin kautta..
Itsellä harkinnassa iPhone myös, Soneralta saisin yrittäjänä 39 euroa kk + alv (eli n. 50 euroa/kk) paketin jossa jotain iPhone 4 16, 2500 min puheaikaa ja tiedonsiirtoakin 1 giga/kk, (mutta ei tekstiviestejä). Tämä siis kytkynä ja 24 kk sopimuksella, mutta QWEERT -näppäimistöön tottuneena mietityttää tottuuko tuohon näppäimistöön. Jos ei olisi tuollaista pakettia tarjolla, en ottaisi kytkyä. En tiedä otanko nytkään vai odotanko Nokian E7.ää. En kyllä usko että iPhone menee aleen joulun jälkeen, kosketusnäyttöpuhelimet ovat viimeistään nyt in.
Viimeksi muokannut Lseppo1, 18.12.2010 klo 16.42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mie olen aina ollu PC- ja Nokia-fani. Vaan kaikki, keiltä kysyin apua uusien koneiden laitossa, puhuivat ympäri ja laitoimma kaksi Maccia,iMacin ja MacBook Pron, kesällä. Nokia ei vaan nyt pelitä MacBookin kanssa kunnolla, kun yritän saada netin puhelimen kautta MacBookiin. Sen takia iPhonen ostosta haaveilen. Josko elämä ja työn teko helpottuis sen myötä.
Minun mielestä Soneralla on aika huonot puhe-tekstari-nettipaketit.. Minäkin voisin ottaa firman kautta mutta taidan päätyä ottamaan itselleni.
Kyllä tuotteelle myönnetty takuu toimii normaalisti vaikka tuotteen omistaa yritys. Kuluttaja saattaa saada kyllä paremmin apua esim. Kuluttajavirastosta jos joutuu tappelemaan jonkin tuotteen viasta.
Menee vähän ohi topicin, mutta kaipa valitettavan usein tavarat tehdään nykyään nopeasti ja halvalla laadun kustannuksella. Olen joutunut joskus turvautumaan Kuluttajavirastoon ja saanut esim. yli vuoden vanhasta kolme kertaa korjatusta navigaattorista rahat takaisin Kuluttajaviraston ansiosta. Myyjäliikkeethän useimmiten vetäytyvät vastuusta joka niille kuuluu ns. takuuajan jälkeenkin jos tuote on huono.
Macit on kyllä itselläni toimineet hyvin ja lienee niin että nokialaiset tuppaavat nykyään tuottamaan markkinoille raakileita ainakin softan suhteen ja niitä saa sitten päivitellä ja viedä huoltoon yms. Todennäköisempää lienee että iPhone putoaa ja hajoaa siksi kuin jostain muusta syystä Uskon että vaihto PC puolelta Macciin säästä hermoja ja aikaa kunhan laitteisiin tottuu (oma kokemus), mutta iPhonen luotettavuudesta ja sen käytön mukavuudesta kertokoot muut (jotka ovat jo siirtyneet nokialaisesta...
Ostin 3GS:än 2010 Tammikuussa ja silloin makso 19e/24kk soparilla = 456e, 2009 puolella oli vielä sama 24e 16GB mallista.
Veikkaan että hinnat putoaa viimeistään silloin kun uuden mallin julkistus lähenee ja yritetään saada varastoja tyhjiks.
MacBook Pro 13" (2019)
MacBook Pro 16" (2019)
iPhone 12 Pro Max
PSN: CruelPorkkana
Kiitos vastauksista!
Huomasinkin juuri, että iPhone 4:en tarvii micro-Sim-kortin. Mulla on huono tuuri puhelinten kanssa eli niitä täytyy joko käyttää huolloissa tai tippuu ja menee rikki tms. Sen takia en tahtois micro-korttia, jotta ikävässä tilanteessa voisin käyttää jotain normipuhelinta varapuhelimena..
Eli onko siis ostettava 3G S? Oisin tahtonu TeleFinlandilta 4 16 Gb:n, mutta nyt vaihtoehtona taitaa olla sitten 3G S 8 Gb.. Eikö 8Gb ole riittävä kun ei mitään kummempia meinaa puhelimella tehä?
Itselläni oli alussa viallinen iPhone 4, ja mietin juuri että miten saan tän simin mihinkään muuhun laitteeseen, no, onneksi liikkeessä vaihtoivat väliaikaisesti normisimiksi ja antoivat varapuhelimen :P Ongelmien minimoimiseksi (?) ostin laitteen ostoskeskuksesta niin aukioloajat ovat hyvät, pääsin heti paikalle vaihtamaan simin.