Jos vaikka ottasit sen guugelin kauniiseen käteesi ja kirjottaisit sinne mobileme ja vielä vaikka haku suomeksi niin johan tärppää.... http://www.apple.com/fi/mobileme/dunkel kirjoitti:Mikä on Mobile Me?harri kirjoitti:dunkel kirjoitti: Esim. Osoitekirjan, iCalin, Mailin ym. saa synkattua MobileMe:llä langattomasti.
iPad (1. gen)-käyttökokemukset
-
Re: iPad-käyttökokemukset
Viesti Kirjoittaja Marbo »
-
Viesti Kirjoittaja dunkel »
Marbo kirjoitti: Jos vaikka ottasit sen guugelin kauniiseen käteesi ja kirjottaisit sinne mobileme ja vielä vaikka haku suomeksi niin johan tärppää.... http://www.apple.com/fi/mobileme/
Heh hee, kyllä on monimutkaista. Tuohan on ihan tyhmä, joutuu roikkumaan netissä, jotta saa samassa huoneessa olevat koneet synkattua. Apple haisee
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Onneksi on kohta uusi vuosi ja uudet jutut
-
Viesti Kirjoittaja heilei »
Tuota... mitäs niillä laitteilla sitten tekee jos ne eivät ole netissä...? iPad on ainakin aika turhake jos sen "roikuttaminen verkossa" tuntuu tyhmältä, eikö?dunkel kirjoitti:Marbo kirjoitti: Jos vaikka ottasit sen guugelin kauniiseen käteesi ja kirjottaisit sinne mobileme ja vielä vaikka haku suomeksi niin johan tärppää.... http://www.apple.com/fi/mobileme/
Heh hee, kyllä on monimutkaista. Tuohan on ihan tyhmä, joutuu roikkumaan netissä, jotta saa samassa huoneessa olevat koneet synkattua. Apple haiseeEnnen oli kaikki paremmin!
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Viesti Kirjoittaja heikkipekka »
iPad on tosiaan melko henkilökohtainen laite, mutta jakamista helpottamaan ostin itse Switch-nimisen selaimen. Siinä on jokaiselle käyttäjälle oma salasanalla suojattu profiili. Jokainen saa siis laitettua Facebookin, Twitterin, Google Readerin ja muita tunnuksesi takana olevia nettipalveluja sinne omilla tietokoneen, eikä tarvitse kirjautua ulos.Delli kirjoitti:Kertokaapa nyt te joilla tämä,on miten tämän käyttö onnistuu KOKO perheen kesken kun tässä ei ole mahdollisuutta tehdä jokaiselle omaa käyttäjää?
Miten kirjaudun sähköpostista ulos ja vaimo tai lapset omalle tilillensä sisään?
Sitten nämä muut paikat joihin olen kirjatunut omilla tunnuksillani tai ne ovat kaikilla meillä erilaiset, miten olette hoitaneet nämä?
- Tapatalk
- RSS Reader
- Dropbox
- iDisk
- Mese
- Googlen kalenteri
- Evernote
- Yhteystiedot
- Selaimen suosikit
iDiskiin, Dropboxiin, Meseen ja muihin natiivien iPad-sovellusten kautta käytettäviin palveluihin joutuu kirjautumisen ulos/sisään, mikä jättää käytön useamman henkilön kesken vielä hankalaksi, mutta pientä helpotusta Switchistä saa. Yksinkertainen ja helppo ja kuvakekin siisti, että kehtaa iPadin alalaitaan pysyvästi sijoittaa.
-
Viesti Kirjoittaja jekhki »
1. Mistähän mahtaa puuttu jokin raski kun synkkaan ipadin PC:n kanssa, niin kalenterimerkinnät siirtyy kyllä pc:tä ipadiin, mutta jos olen laittanut merkinnän ipadiin, niin se ei jostain syystä siirry tuonne PC:n outlookin kalenteriin.
2. Saanko synkattua tuolla itunesilla jotenkin kalenterit ja muut ilman, että itunes tekee varmuuskopion koko ipadista PC:n kovolle. Sellaisen asetuksen löysin, että estä sykronointi kytkettäessa tai jotain sinne päin. Sitten kun manuaalisesti yritän synkata, valitsemalla vasemmasta palkista ipadin ja hiiren oikealla näppäimellä valitsen synkronoinnin, niin se tekee sen varmuuskopion siinä samassa myös. Tarkoitus olisi synkata vain kalenteri joskus pikaisesti, ilman koko vehkeen varmuuskopiointia.
jekhki
-
Viesti Kirjoittaja Taatto »
Paljon ollut porua iTunesista, ja tässä sitä, että joutuu roikkumaan netissä.heilei kirjoitti:Heh hee, kyllä on monimutkaista. Tuohan on ihan tyhmä, joutuu roikkumaan netissä, jotta saa samassa huoneessa olevat koneet synkattua. Apple haiseeEnnen oli kaikki paremmin!
Itse ajattelen, että iTunes on juurikin se paras juttu. Pysyy omat sekavat hankkeet yksissä kansissa.
Mitä hiton vaivaa siitä on, että kytkee itsensä kerran viikossa yhteen saittiin, joka varmentaa sen, että mun Mobile.me, iPhone, iPad, iMac, iCAl, kaikki on synkassa keskenään.
Saa hakea sata vuotta puucee –maailmasta yhtä sujuvaa systeemiä.
”Apple kahlitsee ja Apple hallitsee” – salajuonet on luettu. Loppuun.
Sori, että tämä toimii. Osta helmitaulu.
-
Ei korvaa puhelinta, eikä iMacciä. Jos korvaisi, en olisi ostanut.
Jotenkin vaikea monelle ymmärtää tämä: iPadia ei kukaan tarvitse. Sitä ei kannata ostaa, jos ei tarvitse sitä!
Mutta, jos käytössä sattuu olemaan iPhone, tai joku muu huonompi älyluuri, iMac, tai puusee, niin sitä tulee saumaton kaveri niille.
Puuceekäyttäjiä silti vähän ihmettelen. Miksi ne ostaa Appleviuluja? Niiden pitäisi olla tottuneempia epämukavuuteen. Pitäytyisivät tottumuksissaan.
Luen Hesarin, surffaan iLätyllä, kun en viitsi kavuta yläkertaan iMacille, ostan musiikkia, sovelluksia, jotka synkkautuu iMacille ja iLuurin, kun viitsin seuraavan kerran kavuta yläkertaan, näytän valokuvakirjastoni vieraille Huitsin Nevadassa, katson juuri minulle sopivan kokoiselta näytöltä TVkaistan ja BooxTV:n elävää kuvaa, omia videoitani, YouTubea, luen eKirjaa, Suomen Kuvalehteä...
En haluaisi tämän tilalle läppäriä. En ole koskaan tarvinnut. En haluaisi parempaa puhelinta. Minulla on jo Se.
Kaiken päälle tulee iTunes. Joillekin se on salajuoni, minulle asioiden sujuvuutta.
Kaikki mun Appleiilaitteet soittaa samaa sinfoniaa. Ikävää, jos se loukkaa joidenkin harkintakyvyn puutetta. Tämä on juuri se mitä tarvitsin, kun minulla oli jo kaikki.
-
Jospa tuon lainauksen kohdistaisit oikeaan henkilöön...Taatto kirjoitti:Paljon ollut porua iTunesista, ja tässä sitä, että joutuu roikkumaan netissä.heilei kirjoitti:Heh hee, kyllä on monimutkaista. Tuohan on ihan tyhmä, joutuu roikkumaan netissä, jotta saa samassa huoneessa olevat koneet synkattua. Apple haiseeEnnen oli kaikki paremmin!
Itse ajattelen, että iTunes on juurikin se paras juttu. Pysyy omat sekavat hankkeet yksissä kansissa.
Mitä hiton vaivaa siitä on, että kytkee itsensä kerran viikossa yhteen saittiin, joka varmentaa sen, että mun Mobile.me, iPhone, iPad, iMac, iCAl, kaikki on synkassa keskenään.

-
Anteeksi.heilei kirjoitti:Taatto kirjoitti:Jospa tuon lainauksen kohdistaisit oikeaan henkilöön...heilei kirjoitti:Heh hee, kyllä on monimutkaista. Tuohan on ihan tyhmä, joutuu roikkumaan netissä, jotta saa samassa huoneessa olevat koneet synkattua. Apple haiseeEnnen oli kaikki paremmin!
Onneksi on kohta uusi vuosi ja uudet jututdunkel kirjoitti:Heh hee, kyllä on monimutkaista. Tuohan on ihan tyhmä, joutuu roikkumaan netissä, jotta saa samassa huoneessa olevat koneet synkattua. Apple haiseeEnnen oli kaikki paremmin!
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Niin vielä pienenä lisäyksenä, että se i monen Apple tuotteen nimen edessä tarkoittaa internetiä. Ja internet laitteen käyttäminen ilman internetiä se vasta tyhmää on.heilei kirjoitti:Tuota... mitäs niillä laitteilla sitten tekee jos ne eivät ole netissä...? iPad on ainakin aika turhake jos sen "roikuttaminen verkossa" tuntuu tyhmältä, eikö?dunkel kirjoitti:Marbo kirjoitti: Jos vaikka ottasit sen guugelin kauniiseen käteesi ja kirjottaisit sinne mobileme ja vielä vaikka haku suomeksi niin johan tärppää.... http://www.apple.com/fi/mobileme/
Heh hee, kyllä on monimutkaista. Tuohan on ihan tyhmä, joutuu roikkumaan netissä, jotta saa samassa huoneessa olevat koneet synkattua. Apple haiseeEnnen oli kaikki paremmin!
-
Osta itse helmitaulu. Kai sitä nyt saa sanoa kritiikkiä iPadista vai onko tämä joku uskontojuttu? Olen ihan tyytyväinen iPadiin mutta ei tosiaankaan mene tajuntaan miksi täytyy kytkeä iTunesiin KAAPELILLA kun Apple itse hehkuttaa langattomuutta. Ei mene jakeluun. Joka päivähän laitteet täytyy synkata kun aikataulut muuttuu tien päällä, kotona ja toimistossa. Välillä puhelimessa, välillä iPad, läppäri tai pöytäkone. Kaikki muut sujuu langattomasti PAITSI iPadTaatto kirjoitti: Paljon ollut porua iTunesista, ja tässä sitä, että joutuu roikkumaan netissä.
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
iTunes on sitäpaitsi ihan kökkö ohjelma, jota en käyttäisi ellei olisi pakko. Ymmärrän, että musiikki on kova juttu (ja tärkeä) monille mutta on se iTunes vaan helkkarin typerä ohjelma jos ei ole musiikki-orientoitunut ja käyttää iTunesia pelkkään iPadin synkronointiin (ja rekisteröintiin).
Enkä nyt ihan tajua mitä höpötät salajuonista ja puuceistä...
-
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Mitä vikaa iTunesissa on sinun mielestäsi?
-
Viesti Kirjoittaja Teemuz »
Mitä jos sanotaan että tää on uskonto? ainaki pysyisi turvat kiinni, voitais syyttää syrjimisestä :Pdunkel kirjoitti:Osta itse helmitaulu. Kai sitä nyt saa sanoa kritiikkiä iPadista vai onko tämä joku uskontojuttu? Olen ihan tyytyväinen iPadiin mutta ei tosiaankaan mene tajuntaan miksi täytyy kytkeä iTunesiin KAAPELILLA kun Apple itse hehkuttaa langattomuutta. Ei mene jakeluun. Joka päivähän laitteet täytyy synkata kun aikataulut muuttuu tien päällä, kotona ja toimistossa. Välillä puhelimessa, välillä iPad, läppäri tai pöytäkone. Kaikki muut sujuu langattomasti PAITSI iPad [:(]Taatto kirjoitti: Paljon ollut porua iTunesista, ja tässä sitä, että joutuu roikkumaan netissä.
iTunes on sitäpaitsi ihan kökkö ohjelma, jota en käyttäisi ellei olisi pakko. Ymmärrän, että musiikki on kova juttu (ja tärkeä) monille mutta on se iTunes vaan helkkarin typerä ohjelma jos ei ole musiikki-orientoitunut ja käyttää iTunesia pelkkään iPadin synkronointiin (ja rekisteröintiin).
Enkä nyt ihan tajua mitä höpötät salajuonista ja puuceistä... [:D] Kyse oli iPadin käyttökokemuksista.
-
Viesti Kirjoittaja kari.patila »
http://www.google.com/support/mobile/bi ... wer=138740
Veikkaisin että Apple hakee sillä datacenterillään mm. juuri jotain tällaista palvelua kaikille.
-
Viesti Kirjoittaja Delli »
Voi olla että hakee mutta aivan varmasti se palvelu ei tule olemaan ilmainen.kari.patila kirjoitti:Eikös tuo langaton synkkaus ole enemmän käytetystä palvelimesta kiinni? Tyyliin näin:
Veikkaisin että Apple hakee sillä datacenterillään mm. juuri jotain tällaista palvelua kaikille.
Applen tuntien siitä maksetaan lisää mobileme perushinnan lisäksi jos haluaa kaikki synkronoinnit langattomaksi
iPad (2024) 64GB Wi-Fi, Apple TV 4rd 4K
MacBook Air 2024, Apple Watch 9.0 44mm
-
Viesti Kirjoittaja hbprod »
Paras kokemus MobileMestä oli kun soitin kaverille ja kysyin yhtä puhelinnumeroo. Se sano sen mulle puhelimessa ja lisäsin sen iPadin yhteystietoihin. Kun lopetin puhelun, yhteystieto oli jo synkkautunut MobileMen kautta iPhoneen. Kalenterit synkkautuu ihan yhtä vaivattomasti ja huomaamatta, eikä oo mitään merkitystä termiä kalenterimerkinnän luurilla, padilla tai koneella. Ei vois paljon helpompaa olla...
-
Viesti Kirjoittaja kari.patila »
Miksei sitten voisi käyttää jotain ilmaista palvelua, kuten tuo Googlen Exchange-systeemi? Jonkun palvelimenhan se tarvitsee että laitteesta toiseen saa tiedot liikkumaan.Delli kirjoitti:Voi olla että hakee mutta aivan varmasti se palvelu ei tule olemaan ilmainen.kari.patila kirjoitti:Eikös tuo langaton synkkaus ole enemmän käytetystä palvelimesta kiinni? Tyyliin näin:
Applen tuntien siitä maksetaan lisää mobileme perushinnan lisäksi jos haluaa kaikki synkronoinnit langattomaksi
+1 sille, etten ymmärrä mikä itku tästä synkkauksesta on syntynyt. Ilmaisia ja maksullisia vaihtoehtoja on, mutta kai sitten tämän pitäisi hoitua näkemättä itse sitäkään vaivaa että siirtäisi tavarat johonkin missä synkkaus toimii.
-
Viesti Kirjoittaja Delli »
iPad (2024) 64GB Wi-Fi, Apple TV 4rd 4K
MacBook Air 2024, Apple Watch 9.0 44mm
-
No vertaa vaikka iSynciin, jolla synkronoin kännykän yms. Nopea, herkkä, eikä roiku netissä (mikä on aina paha juttuSherukka kirjoitti:Mitä vikaa iTunesissa on sinun mielestäsi?
Ei kai iTunesissa mitään vikaa ole mutta on vähän sellainen fiilis, että on ainakin alunperin ollut musiikkitiedostojen soitto- ja jakeluohjelma. Nyt kun vaikka haluan synkronoida sen iPadin niin rävähtää näytöllä hienon monipuolinen käyttöliittymä, jossa on
- rew, ff, play, volume -napit
- etsi musiikkia -ikkuna
- mainos: PING, A social network for music. Join the conversation ... blah, blah, learn more...
- kirjastovalikko, Musiikki, elokuvat, tv-ohjelmta, podcastit, radio
- store-valikko, iTunes store, Pong
- Soittolistat-valikko
- iso keski-ikkuna, jossa Albumi artistin mukaan, blah blah...
- hienoja nappeja soittojärjestyksen monipuoliseen säätämiseen jne.
- soitetun kappaleen näyttö / graafinen ekvalisaattori
- jne.
Siis eihän tämä ole normaalia. Tämä kaikki on ihan pelleä jos nyt haluan synkronoida iPadin niin onhan tuo vaan syvältä. On niinkuin mahdollisimman typerä käyttöliittymä ja mahdollisimman paljon täysin jonninjoutavaa viihde-crappiä.
Ja kuten sanottua, varmaan kaikki ihan ok jos harrastaa musiikin kuuntelua ja oman musakirjaston rakentelua
Täytyykin tutkia jos saisi iPadin synkattua iSyncilla, se olisikin hieno juttu.
Iloista uutta vuotta 2011!
-
Viesti Kirjoittaja Ape »
Joko kohta saisi alkaa odotella iPad-versiota?larryh kirjoitti:Joo, en voi luvata mitään aikataulua, mutta sellainen on suunnitteilla.Ape kirjoitti:Mites, oisko kategoriointi saatavissa? Kun ei oikein Lady Gaga tai filippiinilaiskoneeseen jatetty vauva noin aamutuimaan kovin kiinnosta.larryh kirjoitti:Kaikki iPadin jo hankkineet, testatkaapas uutta webbiuutissovellustani:
http://flexpixel.net/iuutiset
Viimeisin versio toimii muuten nyt myös Chromella & Safarilla, itselle siitä tuli Fluidin avustuksella kevyt uutistenlukija OS X:llekin.
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
-
MacFinn kirjoitti:No se onkin tosi vaikeaa klikata sitä iPadin nimeä siitä vasemmalta, jolloin lähes kaikki noista katoaa...
Heh hee, MacFinn on känkkäränkkä. MYÖNNÄ, että iTunes on tyhmä ohjelma!
-
Mitäh? Olenko minä pudonnut täysin kehityksen kelkasta? Miksi ihmeessä nykyään tarvitaan palvelin, jos haluaa tiedot laitteesta toiseen? Esimerkiksi kamerasta koneeseen, tietsikasta toiseen jne. Ei kai tiedon tarvitse kulkea Internetissä olevan palvelimen kautta.kari.patila kirjoitti: Jonkun palvelimenhan se tarvitsee että laitteesta toiseen saa tiedot liikkumaan.
-
Jos puhutaan nimenomaan synkronoinnista, eli siitä että N laitetta pitää saada automaagisesti ajan tasalle toistensa kanssa, suorien P2P-liitäntöjen ja vertailulogiikan määrä räjähtää äkkiä käsiin, jos laitteita on vähänkään enemmän (tähti vs. verkko, eli N vs. N(N-1)/2 , jos oikein muistan...) Jossain se master-datakin täytyy pitää, jotta kaikkien laitteiden ei tarvitse jatkuvasti kysyä toisiltaan missä on tuorein.dunkel kirjoitti:Mitäh? Olenko minä pudonnut täysin kehityksen kelkasta? Miksi ihmeessä nykyään tarvitaan palvelin, jos haluaa tiedot laitteesta toiseen? Esimerkiksi kamerasta koneeseen, tietsikasta toiseen jne. Ei kai tiedon tarvitse kulkea Internetissä olevan palvelimen kautta.kari.patila kirjoitti: Jonkun palvelimenhan se tarvitsee että laitteesta toiseen saa tiedot liikkumaan.
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja Anghorn »
Ja hyvä niin. Tavaraa on jo nyt niin paljon sisässä, että 16GB olisi käynyt pieneksi heti. Laitteeseen siirtyi heti koko musiikkikirjastoni ja elokuviakin tulee lisää sitä mukaa, kun Handbrake ehtii niitä rippailla. Musiikkikokoelmaa on mukava selailla tämän kokoiselta näytöltä. Leffojakin katselee huomattavasti mieluummin tästä kuin iPhonesta.
Käyttö onkin suureksi osaksi viihdekäyttöä eli musiikki, leffat, nettisurffaus etc. iPadia tulee käytettyä kuitenkin myös ihan asioiden hoitoon. MobileMen käyttöönotto oli lastenleikkiä, joten nyt on sähköpostit, kalenterit, yhteystiedot ym. oikeasti tärkeä täydellisesti synkassa niin iPadin kuin iPhonen ja pöytäkoneen kanssa.
Valittamista ei ole oikeastaan vielä mistään. Ehkä tämä kirjoittaminen vaatii vielä vähän hiomista, kun tuntuu, että typoja tulee aivan jatkuvasti. Ja vaikka laite itsessään on todella hyvännäköinen ja slimmi, niin saisihan tämä oikeasti olla vähän kevyempi.
Edit: Se, mistä piti vielä mainita on akunkesto. Laite ei ole ollut kertaakaan latauksessa eilisen käyttöönoton jälkeen. MacBook olisi pitänyt tällaisella käytöllä ladata jo kahdesti, mutta pädissä on vielä akussa n. 60% jäljellä. Peukku tälle.
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka