Mutta milloin niitä koneita päivitetään?
-
Mutta milloin niitä koneita päivitetään?
Viesti Kirjoittaja bandha »
-
Re: Mutta milloin niitä koneita päivitetä
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
-
Viesti Kirjoittaja lsippu »
http://www.alienware.com/
Nimittäin alkoi tuo eilinen syömään sen verran miestä että vois sanoo niinkuin
Väyrynen adjutantilleen hävittyjen vaalien jälkeen: "kuule voiko v...ukseen kuolla"
L. Sippu

-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
-
Viesti Kirjoittaja juharju »
Mitä väliä sillä on mikä rauta siellä koneen sisällä sykkii kunhan se on vain tarpeeksi nopeaa? Itselleni ainakin suurin syy käyttää Applen koneita on käyttöjärjestelmä +ohjelmat. Tulevaisuudessakin tulee olemaan omena alla sillä huolimatta x86 alustasta ei Tiikeriä/Leopardia tulla näkemään muissa koneissa.
Toisekseen voiko joku todella väittää, että esim. kannettavissa hyppäys G4:sta Pentium-M suorittimeen olisi huono vaihtoehto?
-
Viesti Kirjoittaja MacAntti »
Mä olen kyllä ihan samaa mieltä. Itse asiassa nyt vasta tämän Intel-kohun myötä mulle on selvinnyt, että tässä iMacissä on se sama PowerPc-prosessori, jonka alta aikoinaan vaihdoin PC-puolelle 90-luvun puolivälissä. Silloin suurella kohulla esitelty PowerPC oli ainakin siihen aikaan melkoinen pettymys. Hyvä, että mokomasta riippakivestä päästään ja tulevaisuudessa nähdään mäkkejä, jotka ovat samalla viivalla windows-koneiden kanssa prosessorien tehoissa.juharju kirjoitti:lsippu:
Mitä väliä sillä on mikä rauta siellä koneen sisällä sykkii kunhan se on vain tarpeeksi nopeaa? Itselleni ainakin suurin syy käyttää Applen koneita on käyttöjärjestelmä +ohjelmat. Tulevaisuudessakin tulee olemaan omena alla sillä huolimatta x86 alustasta ei Tiikeriä/Leopardia tulla näkemään muissa koneissa.
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Tietysti on otettava huomioon, että lsippu on yhdenlainen taiteilija, ja taiteilijat on... no... silleen tunneihmisiä. Ainakin usein.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja Kurtbyy »
<Off topic>lsippu kirjoitti: Nimittäin alkoi tuo eilinen syömään sen verran miestä että vois sanoo niinkuin
Väyrynen adjutantilleen hävittyjen vaalien jälkeen: "kuule voiko v...ukseen kuolla"
L. Sippu
Tuon kysymyksen esitti Lipponen.
</Off topic>
-
Viesti Kirjoittaja lsippu »
Niin, mutta 15 vuotta Väyrysen jälkeen.
Kysymyshän ei ole minun ajatusten juoksusta , vaan teidän foorumilla roikkuvien Tiger +Apple ym.
fanaatikkojen aatoksista. Olen tätä keskustelun tasoa seurannut lähes alusta saakka ja tuntuu
aika lapselliselta nippelimanialta. Aina kun Appleltä ilmestyy jotain uutta niin täällä hekutetaan
naamat punaisena, ennekuin kukaan on edes ko. laitteita/softia/käyttiksiä edes hiplannut.
Minusta täällä olisi paljon tärkeämpiäkin asioita keskusteltavaksi, kuten esimerkiksi ihmisten
kouluttaminen ja kaikenlainen auttaminen tietotekniikan saralla. Nyt valtaosa heittää yhden- tai
korkeintaan kahden lauseen sanoman, jotta nousisi mahdollisimman korkealle tässä typerässä
Top-listassa, joka pitäisikin emsimmäisenä poistaa täältä foorumilta. Olisi todennäköisesti ensimmäinen
askel keskustelujen parantamisen suuntaan?
Tuo minun aikaisempi, kuten tämäkin kommenttini on vain tarkoitettu tiukkapipojen Apple-fanaatikkojen ärsyttämiseksi!
(jos vaikka keskustelujen taso saataisiin sillätavalla kohoamaan)
Sillä ei minun tuolla luonnossa tarvitse mitään ajatella riittää kun pidän silmät auki.
L. Sippu

-
Viesti Kirjoittaja juharju »
Sitähän minäkin. Unohtui mainita, että itse arvostan myös koneiden ulkonäköä ohjelmiston lisäksi. En usko, että tällä saralla tulee mikään muuttumaan. Pääasia, että laitteet pelaa.
-
Viesti Kirjoittaja Elroy »
-
Viesti Kirjoittaja thebanzai »
Ammatikseen maccia räpläävät keskittynevätkin usein itse työntekoon, mutta kun töissä on mitkä vehkeet on, on mulle ainakin applen tuoteuutuuksien seuraaminen vähän harrastustoimintaa´. Kyllä tässä kiinnostaa aina mitä ilmestyy, vaikka nyt en taidakaan tässä välissä maccia ostaa ennekuin tämä alustatilanne selkiää. Ei ole silti aikomustakaan lakata seuraamasta mitä apple-maailmassa tapahtuu.
(joo joo tiedetään nyt jos ostan niin tuetaan monta vuotta ja toimii ja jne. en silti osta nyt.
![Iskee silmää [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
-
Eiköhän me olla, Sippu ja Ruutikallo mukaan lukien, paljolti hyvin avuliasta sakkia myös "luonnossa", siis ei siinä luonnossa jossa Sippu on kuvannut tuon Saakelin komean lumikon, vaan siinä missä liikkuu enempi ihmisiä.lsippu kirjoitti:
Minusta täällä olisi paljon tärkeämpiäkin asioita keskusteltavaksi, kuten esimerkiksi ihmisten
kouluttaminen ja kaikenlainen auttaminen tietotekniikan saralla.
Yksinomaan Microsoftin tuotteisiin aivopesevää koulutusta sen sijaan en kannata enkä tue missään enkä milloinkaan, period.
-
Viesti Kirjoittaja Forsteiner »
-
No, leikkiä laskin. Kyseessähän on pussipiru, jonka Sippu on kuvannut Tasmanian vuoriston viimeisessä havumetsäsaarekkeessa. Erittäin harvinaista kuvamateriaalia.Forsteiner kirjoitti:Jos toi on lumikko, minä olen näätä.
-
Viesti Kirjoittaja teroyk »
Ja minä kun odotin neliprosessorista G5:sta...ja dualcore G4 kannettavaa [:S]bandha kirjoitti:Iso uutinen tuli eilen, joka herätti paljon kysymysmerkkejä. Siitä huolimatta: million ne koneet päivittyy? En usko olevani ainoa tämän foorumin käyttäjä, joka odotti eiliseltä jotakin muutakin, kuin tiedon siitä, mitä prossua se kone käyttää, jonka ostan kolmen vuoden päästä
Noh...ehkä IBM tuo kolmen vuoden päästä G7:n sekä OS/3:n ja niin minä ostan
vihdoinkin IBM:n
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
jatkunut väärä tietotekninen suunta jatkuu
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
-
Viesti Kirjoittaja muumio »
Mutta onhan Steve aika helkutin tärkeä mies noin maailmantalouden kantilta... Lukekaa vaikka!rahi kirjoitti:Kohta paavi julistaa Jobsin pyhimykseksi.
-
Viesti Kirjoittaja PowerMac »
Kuka keskittyy siihen mitä sillä myllyllä tehdään? Se on viihdeväline ja työkalu. Viihdevälineeksi aika kallis mielestäni. Työkaluna sopiva joskin laitetuotannon epätasaisuus josta itsellä on esimerkkeinä neljä työasemaa, täysin samanlaisia ja samaan aikaan hankittuja. Jokainen toimii eri tavalla. Se kertoo jo jotain. Olen siitä aiemminkin kirjoittanut. En menisi mahdottomia leuhkimaan Mac-laitteilla, ainakaan laadunvalvonnasta.
Toivottavasti se "kilkekeskustelu" pysyy vähemmistönä ja koko helevetin Macin käyttö johonkin hyödylliseen pääasiana.
-
Viesti Kirjoittaja laavu »
Hah, totta joka sana.lsippu kirjoitti:"Tuon kysymyksen esitti Lipponen"
Niin, mutta 15 vuotta Väyrysen jälkeen.
Kysymyshän ei ole minun ajatusten juoksusta , vaan teidän foorumilla roikkuvien Tiger +Apple ym.
fanaatikkojen aatoksista. Olen tätä keskustelun tasoa seurannut lähes alusta saakka ja tuntuu
aika lapselliselta nippelimanialta. Aina kun Appleltä ilmestyy jotain uutta niin täällä hekutetaan
naamat punaisena, ennekuin kukaan on edes ko. laitteita/softia/käyttiksiä edes hiplannut.
kouluttaminen ja kaikenlainen auttaminen tietotekniikan saralla. Nyt valtaosa heittää yhden- tai
korkeintaan kahden lauseen sanoman, jotta nousisi mahdollisimman korkealle tässä typerässä
Top-listassa, joka pitäisikin emsimmäisenä poistaa täältä foorumilta. Olisi todennäköisesti ensimmäinen
Tuo minun aikaisempi, kuten tämäkin kommenttini on vain tarkoitettu tiukkapipojen Apple-fanaatikkojen ärsyttämiseksi!
Sillä ei minun tuolla luonnossa tarvitse mitään ajatella riittää kun pidän silmät auki.
L. Sippu
nimim. Fanaatikot ja TOP-käyttäjätiedot hiiteen!
P.S. Anteeksi, ettei postaukseni tuottanut mitään lisäinformaatiota ketjun aloittajan kysymyksiin.
-
Viesti Kirjoittaja Kaiutin »
-
Viesti Kirjoittaja mestari »
-
Viesti Kirjoittaja NeNithelo »
lsippu kirjoitti:Nyt valtaosa heittää yhden- tai
laavu kirjoitti: nimim. Fanaatikot ja TOP-käyttäjätiedot hiiteen!
P.S. Anteeksi, ettei postaukseni tuottanut mitään lisäinformaatiota ketjun aloittajan kysymyksiin.
Kaiutin kirjoitti:Keskusteluita sivusta seuranneena, yhdyn tuohon "TOP-käyttäjätiedot hiiteen! " ilmaisuun.... Niin ja liika fanaattisuus pitäisi karsia pois myös.
Aivan. Tästä on ollut "ylimmän johdon" kanssa puhetta. Koska aika juoksee nopeasti ja ihmisillä on myös muuta elämää, foorumin administraattori ei ole ehtinyt tekemään asialle toistaiseksi mitään. Tilalle on ehdotettu mm. jotakin tekstimahdollisuutta, jossa voi vähän kertoa tietämyksestään, jotta kun kyseinen käyttäjä kysyy jotain, voi auttaja päätellä hänen "arvonimestään" millaiselta tasolta apua annetaan. Eli tyyliin:
-korjaa levyn oikeudet
tai
-tietokone/ohjelmat/apuohjelmat/levytyökalu
->avaa ohjelma ja valitse alareunasta "oikeuksien korjaus"
Itseänikin ottaa pattiin siinä mielessä tuo viestimäärä, että välillä tuntuu, ettei kehtaa postata joka asiaan, johon haluaisi.
lsippu kirjoitti: Tuo minun aikaisempi, kuten tämäkin kommenttini on vain tarkoitettu tiukkapipojen Apple-fanaatikkojen ärsyttämiseksi!
Aivan, tuohon en ota sen kummemin kantaa kuin muutkin, eli perusteluja. Tosin voin sanoa, että olen itsekin suhtautunut nykyään kriittisesti Appleen, kun vertaa johonkin yläaste-aikaiseen fanaattisuuteenrahi kirjoitti:lsippu: olen 100% samaa mieltä kanssasi fanaatikoista. Kohta paavi julistaa Jobsin pyhimykseksi.
Aikananikin kommentoin ihmisten päivitysintoa Tigeriin, sain kyllä kuulla, kuinka paljon tavallinen ihminen tekee spotlightilla ja widgeteillä. Nyt hänen dokumenttinsa löytyvät helpommin. Lisäksi päivitys on vielä edullinenkin! jne jne...
Aivan kuin kotikäyttäjä ei pystyisi pitämään huolta tuotoksistaan. Noh, tämäpä taitaa riippua ihmisten järjestelmällisyydestä. Itse pyrin ehkä liialliseenkin tarkkuuteen - tai ainakin sellaista kommenttia olen kuullut lähipiiristä
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Tosiaan, mutta eiköhän tämä ole tässä. Asia on tullut selväksi.
-
Viesti Kirjoittaja muumio »
Tavallaan olen ihan samaa mieltä. Ja kyllähän Mac, varsinkin tässä maassa, hyvin usein ostetaankin hyötykäyttöön ja pelikoneeksi jotain muuta. Mac Mini ei pelkkään viihdekäyttöön, mitä se sitten lieneekään, mielestäni ole edes kallis, jos sen suorituskyky kulloiseenkin tarkoitukseen riittää.PowerMac kirjoitti:Välillä tuntuu kuin nää laitteet ja kilkkeet olisivat vain leikkimistä varten ja niinkuin Isippu sanoi, vaahdotaan kaikesta mikä liittyy johonkin käyttiksen osaan tai hehkutetaan jotain Tiikeriä ja nyt jo seuraavaa rahastuskohdetta joka onkin sitten taivaan lahja maailmalle.
Kuka keskittyy siihen mitä sillä myllyllä tehdään? Se on viihdeväline ja työkalu. Viihdevälineeksi aika kallis mielestäni. Työkaluna sopiva joskin laitetuotannon epätasaisuus josta itsellä on esimerkkeinä neljä työasemaa, täysin samanlaisia ja samaan aikaan hankittuja. Jokainen toimii eri tavalla. Se kertoo jo jotain. Olen siitä aiemminkin kirjoittanut. En menisi mahdottomia leuhkimaan Mac-laitteilla, ainakaan laadunvalvonnasta.
Toivottavasti se "kilkekeskustelu" pysyy vähemmistönä ja koko helevetin Macin käyttö johonkin hyödylliseen pääasiana.
Tämä on mielestäni kuitenkin täysin väärä foorumi valittaa tällaisesta. Hakeutua Mac-foorumille ja sitten arvostella kirjoittajia siitä, että he intoilevat Maceista! Tuntuu melko tärkeilevältä ylipäänsä puhua "Mac-fanaatikoista", mutta se, että sitten löytää tiensä tälle foorumille arvostelemaan jonkun harrastusta on suorastaan pikkuaikuismaista. Ehdottakaa toki, jos mielestänne soveltuvampi palsta tälle paheksumallenne keskustelulle on olemassa, mutta jos Mac-intoilu ei tee teitä samalla tavalla onnelliseksi kuin tiedän sen monet harrastajat tekevän - tai jos se peräti ärsyttää teitä - niin onko silloin tämä muka rakentavaa keskustelua, vai olisiko syytä etsiä joku itseä kiinnostavampi palsta?
Tiedän että tällä palstalla liikkuu intoilemassa juuri sitä porukkaa jonka Macilla tehdyn työn jälkiä olette jo tänäänkin ehkä kuulleet radiosta tai katselleet tv:stä tai aamun hesarista. Monet näistä "fanaatikoista" ovat maksaneet talonsa ja autonsa näillä töillä. Mielelläni minäkin osallistun keskusteluun jossa keskitytään ko. töihin, mutta en edes odota löytäväni sitä keskustelua tältä osastolta.
-
Viesti Kirjoittaja Jezze »
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka