Nettipelaaminen
Perusasioita jokaiselle Applen tuotteiden käyttäjälle, muun muassa iCloud ja muut pilvipalvelut
12 viestiä
• Sivu 1/1
-
Nettipelaaminen
Viesti Kirjoittaja Erño »
Pitäisi hankkia internet yhteys (ADSL/VDSL). Kertokaapa kokemuksia.
Arch Linux/KDE Plasma
NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Re: Nettipelaaminen
Viesti Kirjoittaja matteus/2 »
Ei kai siinä mitään. Valmistaudu tosin siihen että "Sauli ja Pauli" eivät osaa asentaa liittymää ja menevät muutenkin aivan shokkiin kun kuulevat että kyseessä on Macintosh - jossa tilanteessa voitkin tehdä heihin vaikutuksen viskaamalla installointilevyn ikkunasta ja saamalla homman skulaamaan pelkästään iskemällä piuhan koneeseen kiinni.
Soneran miehet yrittivät asentaa vanhempieni iMacciin liittymää, konttasivat pöydän alla ja ihmettelivät että "missä se tietokone on"![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Soneran miehet yrittivät asentaa vanhempieni iMacciin liittymää, konttasivat pöydän alla ja ihmettelivät että "missä se tietokone on"
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
3-6-9
-
Viesti Kirjoittaja Jouna- »
Pitääpä muistaa tuo niin voi tehdä vaikutuksen sitten isäänmatteus/2 kirjoitti:...voitkin tehdä heihin vaikutuksen viskaamalla installointilevyn ikkunasta ja saamalla homman skulaamaan pelkästään iskemällä piuhan koneeseen kiinni...
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Elroy »
Itse topicciin vastaten,
VDSL on turhan kallis ja "liian" nopea pelaamiseen, koska pelaamisessa kaistanleveydellä ei ole mitään tekemistä. 512kb linja riittää pelaamiseen. Tärkeämpää on vasteajat mutta niihin taas et oikeastaan voi kotimaan tasolla vaikuttaa kun eniten tässä vaikuttaa oman alueesi kaapelointi. Ulkomaan yhteydet taas eri operaattoreilla vaihtelee joten esim. entinen EUnet jonka saunalahti osti, omaa parhaat ulkomaanyhteydet.
Summa summarum, kaistaa sen verran kuin tarvitset ja operaattorin valinta. Luonnollisesti sen puhelinyhtiön piuha on nopein joka sen omistaa. Muut joutuvat vuokraamaan sitä ja sitten reitittävät sen omiin keskuksiinsa.
VDSL on turhan kallis ja "liian" nopea pelaamiseen, koska pelaamisessa kaistanleveydellä ei ole mitään tekemistä. 512kb linja riittää pelaamiseen. Tärkeämpää on vasteajat mutta niihin taas et oikeastaan voi kotimaan tasolla vaikuttaa kun eniten tässä vaikuttaa oman alueesi kaapelointi. Ulkomaan yhteydet taas eri operaattoreilla vaihtelee joten esim. entinen EUnet jonka saunalahti osti, omaa parhaat ulkomaanyhteydet.
Summa summarum, kaistaa sen verran kuin tarvitset ja operaattorin valinta. Luonnollisesti sen puhelinyhtiön piuha on nopein joka sen omistaa. Muut joutuvat vuokraamaan sitä ja sitten reitittävät sen omiin keskuksiinsa.
-
Juu-u jotkut ei oo kuullutkaan Macista, mutta oiskohan se 2 meganen hyvä.
Olen kuullut että soneralla 2 meganen on kelpo yhteys...
Olen kuullut että soneralla 2 meganen on kelpo yhteys...
Arch Linux/KDE Plasma
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Viesti Kirjoittaja tBa »
Kai ne bitit tulee yhtä kyytiä kaikilta operaattoreilta jos vaan on puitteet kunnossa. Jos asut alueella missä toimii vain yksi operaattori niin valinta on selvä. Itse en kyllä koskisi pitkällä tikullakaan soneran liittymiin, ainoa mikä niillä toimii on laskutus.
Soneran sauli ja pauli kävi asennussekoilujen jälkeen asentamassa meitsin ADSL: n naapurin kupareihin. Oli siinä naurussa pitelemistä kun ihmeteltiin että mikä on kun ei linkki nouse.
Soneran asiakaspalvelu ansaitsee varmasti oman lukunsa, välillä tuntuu että olisi jossain piilokamerassa kun sinne soittaa. Karskeinta oli kun yritin tehdä muuttoilmoitusta. Olisivat ottaneet 50€ liittymän muutosta (sama talo, sama jakamo) ja muutos olisi vienyt 5 viikkoa. Kun ilmoitin että saunalahti avaa viikossa ja avaus on ilmaista= lopetan asiakkuuden, en meinannut päästä asiakaspalvelimesta eroon millään.
Saunalahdelta kokemukset on olleet positiivisia.
Soneran sauli ja pauli kävi asennussekoilujen jälkeen asentamassa meitsin ADSL: n naapurin kupareihin. Oli siinä naurussa pitelemistä kun ihmeteltiin että mikä on kun ei linkki nouse.
Soneran asiakaspalvelu ansaitsee varmasti oman lukunsa, välillä tuntuu että olisi jossain piilokamerassa kun sinne soittaa. Karskeinta oli kun yritin tehdä muuttoilmoitusta. Olisivat ottaneet 50€ liittymän muutosta (sama talo, sama jakamo) ja muutos olisi vienyt 5 viikkoa. Kun ilmoitin että saunalahti avaa viikossa ja avaus on ilmaista= lopetan asiakkuuden, en meinannut päästä asiakaspalvelimesta eroon millään.
Saunalahdelta kokemukset on olleet positiivisia.
MacBook 2GHz C2D 1Gt 80GB
iPod Touch 16GB
iPod Touch 16GB
-
Viesti Kirjoittaja Kosmo »
Ainakin täällä Oulun alueella tuo VDSL (kuukaudessa semmoset 60 egeä) on se valinta minkä mukaan mennään. Asiakas palvelusta en osaa sanoa mitään koska olen itse sen verran kätevä että teen kaiken itse, tarjous aikaan sitten liittymän avaaminen kestää about 1-2kk muulloin (suolaisen 129€ asenusmaksun takia) heppu tulee asentamaan n. viikon sisällä.
-
Viesti Kirjoittaja Kurtbyy »
Voisitko mainita missä päin Suomea asut? Minulla on käytössä Saunalahden puolen megan ADSL, johon olen ollut erittäin tyytyväinen. Saunalahti on rakennellut omaa ADSL-runkoverkkoaan, saunaverkkoa, eri puolille Suomea. Saunaverkossa asiakkaille tarjotaan mukavia lisäpalveluita, kuten tilapäistä nopeuslisää vuorokaudeksi kerrallaan. Tällaisia palveluita saattaa olla muillakin. Kannattaa ottaa selvää.
Mielipiteeni on voinut muuttua, muttei se tosiasia että olen oikeassa.
-
Viesti Kirjoittaja JoJo »
Minulta löytyy tämmöinen Soneran kahdeksanmegainen, joka on nyt viimeaikoina toiminut ihan hyvin. Tilasin tämän lokakuussa 2002 ja toimaan se saatiin tammikuussa 2003. Soneran "Liittymäsi on nyt kytketty! Voit aloittaa asennuksen" -kirjeen jälkeen kesti vielä viikko, kun Soneran miehet olivat unohtaneet kytkeä liittymän.
Soneran asiakaspalvelussa vain sanottiin että vika on modeemissa. Liittymä oli silloin 512 kiloinen ja Sonera kertoi myöhemmin että se nostetaan megaseksi. Sen jälkeen nostettu kahteen megaan ja siitä kahdeksaan, minulle mitään ilmoittamatta. Viime vuonna liittymä katkeili usein viikonlopuiksi ja öiksi, mutta nykyään toiminut oikein hyvin.
Jonkinverran tätä on käytetty pelaamiseenkin ja hyvin on toiminut.
Soneran asiakaspalvelussa vain sanottiin että vika on modeemissa. Liittymä oli silloin 512 kiloinen ja Sonera kertoi myöhemmin että se nostetaan megaseksi. Sen jälkeen nostettu kahteen megaan ja siitä kahdeksaan, minulle mitään ilmoittamatta. Viime vuonna liittymä katkeili usein viikonlopuiksi ja öiksi, mutta nykyään toiminut oikein hyvin.
Jonkinverran tätä on käytetty pelaamiseenkin ja hyvin on toiminut.
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Ei voi olla totta. Siis oikeastiko? Mikä iMac kyseessä?[:^)]matteus/2 kirjoitti: Soneran miehet yrittivät asentaa vanhempieni iMacciin liittymää, konttasivat pöydän alla ja ihmettelivät että "missä se tietokone on"
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
Viesti Kirjoittaja MoonMac »
kallekilponen kirjoitti:Ei voi olla totta. Siis oikeastiko? Mikä iMac kyseessä?[:^)]matteus/2 kirjoitti: Soneran miehet yrittivät asentaa vanhempieni iMacciin liittymää, konttasivat pöydän alla ja ihmettelivät että "missä se tietokone on"
mennee kyl OT mut kuitenkin.
Oltiin tos kaverin kannssa oulun systemassa ja se kaveri oli tietenkin ostamassa uutta konetta.
sit siin satuttiin sen iMac G5 kohalle ja tämä sano et "ihan kivan näkönen, hiiriki o tommonen kirkas" sit se alko siin kattelee pöydän alle "missähän se kone oikee o?" sannoin vitsillä et "saat 5 euroo jos arvaat" no se siin katteli joka puolelta ja sano et se on jossaki tuol seinän sisällä piilossa" oli kyl naurussa pitelemistä ottiin siitä iMacistä käellä kiinni ja sannoin et "se on tässä" se vastas "tässä?? Ei voi olla"
Kaikkee sitä sitten oppii
-
Minäkö? Asustelen Oulun suunnalla. Tänne saa tietääkseni kaikki...Kurtbyy kirjoitti:Voisitko mainita missä päin Suomea asut? Minulla on käytössä Saunalahden puolen megan ADSL, johon olen ollut erittäin tyytyväinen. Saunalahti on rakennellut omaa ADSL-runkoverkkoaan, saunaverkkoa, eri puolille Suomea. Saunaverkossa asiakkaille tarjotaan mukavia lisäpalveluita, kuten tilapäistä nopeuslisää vuorokaudeksi kerrallaan. Tällaisia palveluita saattaa olla muillakin. Kannattaa ottaa selvää.
Arch Linux/KDE Plasma
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
12 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka