Sannuli kirjoitti:Huonoin lienee iPod Nano 5th gen. Keväällä tuli kinuttua se kovalla vaivalla synttärilahjaksi. Syksyllä tuli sitten yllättäen puhelimen vaihto ajankohtaiseksi, ja oli aivan pakko hankkia iPhone 4, kun olin heittänyt firman noksulla ensin vesilintua. Yllätys on ollut suuri, kun olen havainnut iLuurin äänen laadun paljon paremmaksi kuin Nanon. Toinen on sentään varta vasten musiikin kuuntelua varten tehty ja toinen on "vain" puhelin..
Nanon edellinen sukupolvi oli tosiaan parempi mun mielestä, vaikka oli vähän isompi. Ei sitä liian isona voi silti pitää. Siinä oli mukana pieni videokamera ja mikki. Musiikinkuuntelulaitteessa toki tarpeettomia, mutta tekivät siitä mainion pikkulelun. Piti hankkia sellainen pinkkinä iPhonen rinnalle (josssa on kamera ja videokamera, niin silti), uusi malli saa luvan olla kaupassa.
Äänenlaadussa tuossa sukupolvessa en ole huomannut kovin suurta eroa iPhoneen verrattuna, ainakin luulisi juuri iPodissa sen olevan parempi. Voin yhtyä ihmettelyyn.
Huonoimmaksi tuotteeksi mun omaamista mainittakoon jo ainakin kertaalleen mainittu iDVD. Hieno ohjelma, mutta joitain käsittämättömiä puutteita, suurimpana se, että ei niele mpeg-2:ta. iLife 11 ei tuonut tuohon korjausta ja ilmeisesti ohjelmaa ei jatkossakaan juuri päivitellä. Raivostuttavaa ensin iMoviella tai vastaavalla kääntää mpeg-2 (tämä toimii iLife 11:stä eteenpäin) iDVD:n ymmärtämään muotoon ja sitten tehdä DVD. Tosi helppoa ja vaivatonta. Ongelmaan on tosin ratkaisu ja se on Toastin ostaminen (minkä teinkin). Mutta iDVD pikkumuutoksella olisi oikeasti hyödyllinen softa, nyt tosiaan menee tuohon huonoimpien sarjaan.