Samaa tekee MTV3:n sivuilla. Korjauskonsti on se, että ottaa yhteyttä sivuston ylläpitäjiin/omistajaan ja pyytää korjaamaan tilanteen. Tuo kun on huonoa ohjelmointia vaan.Repe Ruutikallo kirjoitti:Suomi24:ssä (yäk, tiedän mutta...)kuvaruudun alareunaan tarkoitettu onoffin mainosbanneri menee inhottavasti poikki sivun ja peittää kuolemattomia kirjoituksia sen sijaan että vain jäisi näkymättä tai pysyisi alhaalla. Onko jollakulla tiedossa konstia tähän?
iPad (1. gen)-käyttökokemukset
-
Re: iPad-käyttökokemukset
Viesti Kirjoittaja Macco »
-
Viesti Kirjoittaja Cazzy »
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Santtunen »
-
Viesti Kirjoittaja IIIMacci »
Netissä on tosiaan yli vuosikymmenen väännetty vaihtelevaa sisältöä - Flashillä ja ilman. Tosiasia on että pashaa siitä on yli 90% oli se sit tehty millä vaan. Se että sitä pientä määrää - niitä hyviä Flashillä tehtyjä juttuja ei pysty selaamaan on todella syvältä. Ja tätä sisältöä tuotetaan jatkuvasti lisää ja varmasti vielä kymmeniä vuosia eteenpäin. HTML5 toki tulee rinnalle mutta siitä ei ole varteenotettavaa kilpailijaa tietynlaisen multimediasisällön tuottamiseen/selaamiseen. Flash vaan rokkaa tietyissä jutuissa 110%.
Sori että jatkuvasti menee keskustelu tähän suuntaan mutta näköjään asia on vaan niin tärkeä että se pompaa esiin jatkuvasti - puutteena.
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Taatto »
Olen ehkä marginaalissa. Käytän iPadia yhä uutuudenhuumassa, ja nettiä kymmenen vuoden rutiinilla. Aina mäkillä.
Ellen olisi tällä palstalla käynyt, en olisi tiennyt äffästä. Niin marginaalinen kokopäiväinen verkkokuluttaja olen.
En ymmärrä mistä äffästä puhujat kinuaa!
Yhtäkään sivustoa en ole joutunut skippaamaan sen vuoksi ettei FLASH näy. Missä niitä on, tai missä itse olen?
Jos sivu ei aukea, tai sen idiootti mainos, en syytä siitä Jobsia. En ota sitä huomioon.
"Sinun pitää itse päättää mitä otat huomioon" -kuuluu kovaa. Epärehellistä. Miksi yksi Fläshin puute nousee kaikista niistä asioista esiin, joista et ole päässyt päättämään. Mieti Windowsia. Paljonko pääsit sanomaan siitä, että se menee kiinni nappulasta, jossa lukee Käynnistä?
Kamalaa.
Jobs on pyhäkoulupoika, jos puhutaan siitä miten meitä vedätetään. "Minä haluan, että internet on päässäni heti kun herään. Minä haluan ettei minua rajoiteta tekniikalla, josta minulle tulee tuntu että minua rajoitetaan rajattoman tekniikan kuluttajana."
Mikä uitun Flash? Näyttäkää se minulle, että pääsen kertomaan miten välttämätön se minulle on.
-
Viesti Kirjoittaja Psaikke »
-
Viesti Kirjoittaja masa »
-
Viesti Kirjoittaja Taavi »
No voit vaikka aloittaa kotimaisten tv-kanavien "katsomoista".Taatto kirjoitti:Mikä uitun Flash? Näyttäkää se minulle, että pääsen kertomaan miten välttämätön se minulle on.
http://areena.yle.fi/ (tähän joku kommentoi, että löytyy mobiilisivusto, joka toimii. Löytyy kyllä, mutta videot ovat mielestäni huonompilaatuisia enkä ole varma löytyvätkö kaikki samat videot molemmista)
http://www.yle.fi/elavaarkisto/
http://www.katsomo.fi/
http://www.ruutu.fi/
Sitten voit yrittää vuokarata elokuvia netistä joiltakin tämän sivun palveluista http://www.tvnewsradio.com/linkit/vuokraa-elokuva.htm
Tai katsoa elokuvia esim. fin-tv sivustolta.
-
Viesti Kirjoittaja heikkipekka »
DNA:n tarjous Matkanetti 384 kbps 2,90 e / kk ja liittymäksi vaikka Onni 0,67 e / kk. Rajoitukseton tiedonsiirto käsittääkseni.masa kirjoitti:Tänään kävin paikallisessa Elisa-shopissa ja tulin sieltä ulos Saunalahden mikrosimmin ja avatun liitymän kanssa. -- Hintaa 384 kbps nopeudella ilman datarajaa tulee 5,56e/kk.
-
Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »
Edullisia vaihtoehtoja vaikuttaa molemmat olevan.heikkipekka kirjoitti:DNA:n tarjous Matkanetti 384 kbps 2,90 e / kk ja liittymäksi vaikka Onni 0,67 e / kk. Rajoitukseton tiedonsiirto käsittääkseni.masa kirjoitti:Tänään kävin paikallisessa Elisa-shopissa ja tulin sieltä ulos Saunalahden mikrosimmin ja avatun liitymän kanssa. -- Hintaa 384 kbps nopeudella ilman datarajaa tulee 5,56e/kk.
Täytyy myöntää, että en tiedä paljonko mokkulan osuus maksaa omassa DNA Tuplakaistassa. Olikohan reilu seitsemän euroa ja mitään rajoituksia ei pitäisi olla.
-
Viesti Kirjoittaja heikkipekka »
Flash tarvittaessa päälle-kytkettävänä optiona olisi minunkaltaiselleni edistyneemmälle käyttäjälle toiminnallisin, joskaan ei elegantein vaihtoehto. Pitäisin aina pois päältä, kuten Macillänikin (ei ole Flash asennettuna), mutta tarvittaessa voisin kytkeä päälle ja kokeilla toistuisiko Flash-sisältö, kun muuta vaihtoehtoa ei olisi. Macilläni varotoimena on Google Chrome, jossa Flash on sisäänrakennettuna. Käytän sitä ehkä kerran pari viikossa.IIIMacci kirjoitti:Jengi on jakaantunut 2teen leiriin - Stevet, jotka ei halua nähdä Flash-sisältöä ollenkaan ja ne jotka haluaa itse päättää minkä sisällön nauttivat. Ensimmästä leiriä en ymmärrä laisinkaan, toki tekniset syyt esim. akun kesto, tehosyöppö on loogisia perusteluita, mutta se että Flash olisi optiona eli esim. on-off-switchin takana niin se niistä loogisuuksista.
Tavalliselle käyttäjälle päälle/pois-kytkeminen ei kuitenkaan olisi sellaista huomaamatonta ja sujuvaa käyttöä mikä tekee iPadistä erilaisen verrattuna läppäriin. Flashin pitäminen päällä koko ajankaan ei ole mobiililaitteessa tehokasta, ja Applen linjauksiin on tuntunut kuuluvan ettei se halua huonontaa käyttökokemuksen sujuvuutta Flashin takia. Flash-sisällön lataamisen pitäisi olla vähintään yhtä vaivatonta kuin ClickToFlash-kikkareella, mutta ei sekään ole mikään kovin elegantti ratkaisu, josta voisi tavallisen käyttäjän kuvitella nauttivan.
Loppukevennykseksi iPadilläkin saavutettavaa Flashin kaltaista animaatiota: http://onotakehiko.com/webkitclock/#helsinki
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Toi oli kyllä hyvä, uutisvideo Iltalehdessä. Kyllä tosiaan jää paljosta paitsi, jos noita ei näe... eihän sitä maailmasta tiedä mitään jos noita ei näe...Psaikke kirjoitti:En tiedä, mutta mua ainakin uitutti kun iPadilla soffasurffaillessani en voinut halutessani tsekata esim iltalehden jotain uutisvideopätkää.. iPhonelta tän hyväksyy, mutta iPadilta se pitäis kyllä voida katsoa.. vaikka on demandina, kuten Galaxy Tabissa
-
Viesti Kirjoittaja ameb »
Lapsellinen kommentti. Tottakai sä tiedät maailmasta ja pystyt elämään ilman iltalehden videoita, kyllähän sä eläisit ilman juoksevaa vettä, sähköä tai alkoholia. Mulle on tarjottu mahdollisuus käyttää niitä jos mä haluan, saan ihan itse valita. Outoa, että ihmiset puolustelee noin mustavalkoisesti jonkun diktaattoriin rinnastettavan tyypin päätöksiä.MacFinn kirjoitti:Toi oli kyllä hyvä, uutisvideo Iltalehdessä. Kyllä tosiaan jää paljosta paitsi, jos noita ei näe... eihän sitä maailmasta tiedä mitään jos noita ei näe...Psaikke kirjoitti:En tiedä, mutta mua ainakin uitutti kun iPadilla soffasurffaillessani en voinut halutessani tsekata esim iltalehden jotain uutisvideopätkää.. iPhonelta tän hyväksyy, mutta iPadilta se pitäis kyllä voida katsoa.. vaikka on demandina, kuten Galaxy Tabissa
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Eipäs nyt sentään aleta mahdottomia liioittelemaan. Joku raja näin asiakeskustelussa. 8)ameb kirjoitti:kyllähän sä eläisit ilman juoksevaa vettä, sähköä tai alkoholia.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Tätä voisi jatkaa loputtomiin. Nuo eivät kuitenkaan ole välttämättömiä minulle. Viimeistä lukuunottamatta katson niitä kuitenkin TVkaistalla ja nyt koeajalle olevalla BooxTV:llä. Kyse on siitä, että minä viimekädessä palvelusta maksan. En tiedä olenko aivan väärässä, enkä korvaamaton asiakas, mutta maksa siitä mikä on tuotu ulottuvilleni. Uskon, että ajan myötä tällä tulee olemaan vaikutuksensa. Sitä odotellessa, en näe mitään tarvetta F:lle. Sen sijaan voisin loukkaantua monesta muusta asiasta. joka minun puolestani on tässä tekniikassa päätetty. Lähdenkin tekemään sitä.Taavi kirjoitti:No voit vaikka aloittaa kotimaisten tv-kanavien "katsomoista".Taatto kirjoitti:Mikä uitun Flash? Näyttäkää se minulle, että pääsen kertomaan miten välttämätön se minulle on.
http://areena.yle.fi/ (tähän joku kommentoi, että löytyy mobiilisivusto, joka toimii. Löytyy kyllä, mutta videot ovat mielestäni huonompilaatuisia enkä ole varma löytyvätkö kaikki samat videot molemmista)
http://www.yle.fi/elavaarkisto/
http://www.katsomo.fi/
http://www.ruutu.fi/
Sitten voit yrittää vuokarata elokuvia netistä joiltakin tämän sivun palveluista http://www.tvnewsradio.com/linkit/vuokraa-elokuva.htm
Tai katsoa elokuvia esim. fin-tv sivustolta.
-
MacFinn kirjoitti:Toi oli kyllä hyvä, uutisvideo Iltalehdessä. Kyllä tosiaan jää paljosta paitsi, jos noita ei näe... eihän sitä maailmasta tiedä mitään jos noita ei näe...Psaikke kirjoitti:En tiedä, mutta mua ainakin uitutti kun iPadilla soffasurffaillessani en voinut halutessani tsekata esim iltalehden jotain uutisvideopätkää.. iPhonelta tän hyväksyy, mutta iPadilta se pitäis kyllä voida katsoa.. vaikka on demandina, kuten Galaxy Tabissa
Makunsa kullakin, en suinkaan iPadia ja sen käyttäjiä hauku, miksi täällä sitten kettuillaan heti jos mielipiteet eroaa? Suurin osa noista uutisvideoista on toki höttöä, mutta on siellä kiinnostaviakin aiheita. Ne nyt oli vaan esimerkkinä...
-
Viesti Kirjoittaja IIIMacci »

-
Viesti Kirjoittaja Stargazers »
-
Viesti Kirjoittaja Marbo »
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Hetkauttaisi varmasti enemmän, jos olisin vain iPadin varassa. Niin ei kuitenkaan ole.
-
Marbo kirjoitti:Aivan järkyttävää itkemistä flashin puuttumisesta. Tuskin tuli kovin monelle yllätyksenä ettei iPadissa toimi flash? Pitäskö flashia haluavien ostaa vaikka miniläppäri ja sit itkee ku kone alkaa tökkimään jonku paskan flash sivun takia?
Täällä nyt mitään itketä, kunhan keskustellaan asiasta... Ja onhan se toki selvää että iMobiileista se puuttuu. Selvää on myös se, että se on raskas ja vaatii laitteelta paljon.
Kai täällä nyt keskustella saa. Itse olen edelleen sitä mieltä, että iPadissa se voisi olla. Se puuttuminen oli yksi syy, miksi myin iPadini eteenpäin...
-
Viesti Kirjoittaja Le Corbusier »
Eikös modet ole jo toivoneet että tästä jauhaminen saisi riittää.Psaikke kirjoitti:Marbo kirjoitti:Aivan järkyttävää itkemistä flashin puuttumisesta. Tuskin tuli kovin monelle yllätyksenä ettei iPadissa toimi flash? Pitäskö flashia haluavien ostaa vaikka miniläppäri ja sit itkee ku kone alkaa tökkimään jonku paskan flash sivun takia?
Täällä nyt mitään itketä, kunhan keskustellaan asiasta... Ja onhan se toki selvää että iMobiileista se puuttuu. Selvää on myös se, että se on raskas ja vaatii laitteelta paljon.
Kai täällä nyt keskustella saa. Itse olen edelleen sitä mieltä, että iPadissa se voisi olla. Se puuttuminen oli yksi syy, miksi myin iPadini eteenpäin...
-
Viesti Kirjoittaja Taavi »
-
Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »
Samaa mieltä. Tätä kuitenkin mainostetaan sisällön kulutusvehkeenä ja nyt osa sisällöstä jää kuluttamatta. Omat surffailutottumukset mielessä testasin ensin laitetta kaikessa rauhassa kaupassa. Vierailen pääasiassa, niin yksinkertaisilla sivuilla, että flässin puute ei haittaa. Kyllä silti satunnaisesti törmää ongelmiin. Suosittelen ostoa harkitseville harkintaa ja kunnon testaussessiota ettei tule yllätyksiä.Taavi kirjoitti:Mun mielestä ei ole mitään syytä tukahduttaa tätä keskustelua. Tämä saattaa olla jollekin iPadin ostoa harkitsevalle olennaista tietoa ja tästä ketjusta sitä infoa ainakin itse kävin katsomassa ennen ostopäätöstä. Silmään ei vain silloin osunut näitä juttuja. Tietenkin jos olisi jokin Sticky FAQ tyylinen tietopakkaus iPadiin liittyvistä asioista niin vielä parempi.
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka