Onko ajatuksia siitä minkälainen olisi nyt ostetun (PPC) koneen arvo sen jälkeen kun Apple alkaa julkaista Intelin lämpimällä sydämellä varustettuja koneita?
Itsellä oli tarkoitus ostaa kesällä ensimmäinen mäkki, mutta saapa nähdä kannattaako ostos jos jälleenmyyntiarvo on vuoden päästä laskenut 80%...
Koneiden arvo nyt ja vuoden päästä.
Perusasioita jokaiselle Applen tuotteiden käyttäjälle, muun muassa iCloud ja muut pilvipalvelut
9 viestiä
• Sivu 1/1
-
Koneiden arvo nyt ja vuoden päästä.
Viesti Kirjoittaja jauheliha »
-
Re: Koneiden arvo nyt ja vuoden päästä.
Viesti Kirjoittaja Kosmo »
Riippuu varmaankin että mikä mäkki.
Jos ensinmäiset Intel mäkit on Power Mäkkejä niin vanhojen Power Mäkkien hinta putoaa. Mutta hintojen tippumista on joka tapauksessa luvassa, esim. jos ja kun uudet Powerbookit tulee niin vanhojen PBiden hinnat putoaa.
Olen miettinyt itse ihan samaa asiaa, koska olen hankkimassa itselleni uutta mäkkiä työ koneeksi, mutta sama olisi edessä joka tapauksessa, vaihtoehtona ollessa esim. BOXX-Tech, jos ostaisin nyt uuden dual core AMD prossulla varustetun BOXX-Techin niin seuraavan mallin tullessa koneen hinta romahtaisi.
Ja koska uusiin malleihin on kuitenkin vain vuosi niin en nyt menisi sanomaan että mäkkisi päästelisi outoja ääniä ja syttyisi tuleen sinä päivänä kun Intel mäkit marssitetaan esiin, ihan hyvä kone se silti on vielä pitkän aikaa![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Jos ensinmäiset Intel mäkit on Power Mäkkejä niin vanhojen Power Mäkkien hinta putoaa. Mutta hintojen tippumista on joka tapauksessa luvassa, esim. jos ja kun uudet Powerbookit tulee niin vanhojen PBiden hinnat putoaa.
Olen miettinyt itse ihan samaa asiaa, koska olen hankkimassa itselleni uutta mäkkiä työ koneeksi, mutta sama olisi edessä joka tapauksessa, vaihtoehtona ollessa esim. BOXX-Tech, jos ostaisin nyt uuden dual core AMD prossulla varustetun BOXX-Techin niin seuraavan mallin tullessa koneen hinta romahtaisi.
Ja koska uusiin malleihin on kuitenkin vain vuosi niin en nyt menisi sanomaan että mäkkisi päästelisi outoja ääniä ja syttyisi tuleen sinä päivänä kun Intel mäkit marssitetaan esiin, ihan hyvä kone se silti on vielä pitkän aikaa
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Elroy »
Ei tule olemaan samassa suhteessa kuin tähän mennessä. Ensi vuonna harva ostopäätöstä tehdessä miettii kumman ottaa. Aina on joku joka tarvitsee/haluaa juuri tietyn koneen, mutta arvo laskee. Varaudu että kohta tulee fanaatikot ja kertoo ihan muuta.
-
Viesti Kirjoittaja Jouna- »
Itse odotan iBookin päivitystä ja ostankin sen pois ennen kuin siirtyvät intel prossuihin jotta on omaan palasen vanhaa PPC rautaa ![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Kurtbyy »
Eikö silloin kannattaisi ostaa käytettyä? Minulta saattaisi irrota reilun vuoden kuluttua tämä gigahertsin iBook.Jouna- kirjoitti:Itse odotan iBookin päivitystä ja ostankin sen pois ennen kuin siirtyvät intel prossuihin jotta on omaan palasen vanhaa PPC rautaa
Mielipiteeni on voinut muuttua, muttei se tosiasia että olen oikeassa.
-
Viesti Kirjoittaja Jouna- »
Eheii vaan viimesintä mallia se pitää ollaKurtbyy kirjoitti:Eikö silloin kannattaisi ostaa käytettyä? Minulta saattaisi irrota reilun vuoden kuluttua tämä gigahertsin iBook.Jouna- kirjoitti:Itse odotan iBookin päivitystä ja ostankin sen pois ennen kuin siirtyvät intel prossuihin jotta on omaan palasen vanhaa PPC rautaa
![Iskee silmää [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
Viesti Kirjoittaja teroyk »
Jos ostat Dual G5:n, niin luulempa, että sen arvo nousee siinä vaiheessa, kun tarjolla on pelkkää Intel törkyä. Tai ainakin minä olen ajatelut tuollaisen ostaa, kun niitä alkaa pyöriä käytettynä. Sillä minä tulen pyörittämään vanhoja softia vielä pitkään.jauheliha kirjoitti: Itsellä oli tarkoitus ostaa kesällä ensimmäinen mäkki, mutta saapa nähdä kannattaako ostos jos jälleenmyyntiarvo on vuoden päästä laskenut 80%...
-
Viesti Kirjoittaja JanNebert »
Ostin iMac G5 20" 1GB 160GT koneen viime joulukuussa, hinta on tippunut n. 500€:a (eli n. 20% puolessa vuodessa) ja nyt saisi tuolla halvemmalla hinnalla isomman kovalevyn ja airport kortin, lisäksi tiikeri olisi nyt sisältynyt hintaan ja takuukin olisi vasta alkanut.
Mutta ei harmita yhtään, olen puolivuotta saanut käyttää todella hyvää konetta. Hinnan laskun tiesin jo ostohetkellä, mutta ei sillä väliä, tämä on ostettu käyttöön ei myyntiin. Se vain on niin, että tietokone on huono pitämään hintansa. Itse ainakin ajattelen asian ostaessani tietokoneita, iPodeja yms. tietoteknisiä härveleitä, että niihin sijoitetut rahat ovat iäksi mennetyt, mutta antaa palaa vaan, on se sen arvoista.
Toisaalta vaikka uusia parempia koneita saa nyt halvemmalla toimii omani edelleen, eikä edes pieneksi ole jäänyt.
Mutta ei harmita yhtään, olen puolivuotta saanut käyttää todella hyvää konetta. Hinnan laskun tiesin jo ostohetkellä, mutta ei sillä väliä, tämä on ostettu käyttöön ei myyntiin. Se vain on niin, että tietokone on huono pitämään hintansa. Itse ainakin ajattelen asian ostaessani tietokoneita, iPodeja yms. tietoteknisiä härveleitä, että niihin sijoitetut rahat ovat iäksi mennetyt, mutta antaa palaa vaan, on se sen arvoista.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja MacAntti »
Sama juttu itsellä. Mutta ei harmita. Tosin seuraavan mäcin ostan vasta sitten, kun Intel on ollut mäceissä pari vuotta käytössä ja lasten taudit ovat takanapäin. Ja hintatasokin on tuolloin toivottavasti alempi.
9 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka