Me olemme nuoria aikuisia. Nuorison ja nuoren aikuisen ero on siinä, että nuori aikuinen osaa ajatella itse ja omaa omia mielipiteitä, sekä elämänkatsomusta. (nyky)Nuoriso on kuin parvi kuolleita kaloja, ajelehtii ajatuksetta virran mukana.darthmother kirjoitti:Eikö me -60 luvun kukkaislapset enää olla?hatey kirjoitti:^-70 luvulla syntyneet lasketaan vielä nuorisoksi.![]()
"Minäkin olen ollut nuori, nuorempi kuin moni muu" A.E.
Se nykynuoriso!
Sana on (melkein) vapaa.
-
Re: Se nykynuoriso!
Viesti Kirjoittaja hatey »
Viimeksi muokannut hatey, 2.1.2011 klo 11.30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Bass is Like Duct Tape: it Fixes Everything
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Minusta yksi syypää on liiallinen tuki kaikelle mahdolliselle omatoimisuuden kustannuksella. Lienee levinnyt käsitys, että "jos mua ei huvita, on yhteiskunnan asia hoitaa kaikki mun puolesta."
Toki asiaan vaikuttavat lukuisat muutkin merkittävät seikat, yhteiskunta on muuttunut maatalousyhteiskunnasta teollistuneeksi, ja sekin on mullistusten kourissa globalisoitumisen, EU-systeemin ja monien uusien ilmiöiden johdosta. Loppuviimeksi pitäisi kuitenkin aina muistaa ja olla tärkeää, että omatoimisuus ja aktiivisuus oman hyvinvoinnin suhteen on lähtökohta, ei yhteiskunnalta voida kaikkea vaatia. Yhteisvastuu on tärkeä asia, sitä vain tulkitaan aivan liian laveasti ja kaikenkattavasti.
Toki asiaan vaikuttavat lukuisat muutkin merkittävät seikat, yhteiskunta on muuttunut maatalousyhteiskunnasta teollistuneeksi, ja sekin on mullistusten kourissa globalisoitumisen, EU-systeemin ja monien uusien ilmiöiden johdosta. Loppuviimeksi pitäisi kuitenkin aina muistaa ja olla tärkeää, että omatoimisuus ja aktiivisuus oman hyvinvoinnin suhteen on lähtökohta, ei yhteiskunnalta voida kaikkea vaatia. Yhteisvastuu on tärkeä asia, sitä vain tulkitaan aivan liian laveasti ja kaikenkattavasti.
On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo! -Nalle Puh-
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
Viesti Kirjoittaja darthmother »
Niin, kunpa sitä nuorisona tietäis, kuinka nuorena aikuisena on hauskaa, aatelkaas kuinka hauskaa on sitten vanhuksena.hatey kirjoitti:Me olemme nuoria aikuisia. Nuorison ja nuoren aikuisen ero on siinä, että nuori aikuinen osaa ajatella itse ja omaa omia mielipiteitä, sekä elämänkatsomusta. (nyky)Nuoriso on kuin parvi kuolleita kaloja, ajelehtii ajatuksetta virran mukana.darthmother kirjoitti:Eikö me -60 luvun kukkaislapset enää olla?hatey kirjoitti:^-70 luvulla syntyneet lasketaan vielä nuorisoksi.![]()
"Minäkin olen ollut nuori, nuorempi kuin moni muu" A.E.
Saa känkkäillä mielinmäärin nykynuorisolle ja nyky nuorille aikuisille ja nuorille vanhuksille, eikä tartte välittää niiden vininästä, kun on itte paljon, paljon viisaampi.
Ottakaa oppia vaikka KunkuJsta
-
Viesti Kirjoittaja PKivireki »
Opetin jokunen vuosi sitten kuvataidekoulussa lapsia ja nuoria, ja ihmettelin jo silloin kahtiajakoa mik ryhmissäni oli; osa oli mahdottoman reipasta ja aikaansaavaa, ja sitten oli tätä porukkaa jonka piti saada heti kaikki ja mulle nyt, ja jolta suurinpiirtein piti takapuoli pyyhkiä ettei tullut itkuraivaria.
Tai sit nuariso vaan on aina ollut sellaista, omasta nuoruudestani en muista kuin teiniviikset ja niissä nyt ei kauhiasti muistelemista ole.![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Tai sit nuariso vaan on aina ollut sellaista, omasta nuoruudestani en muista kuin teiniviikset ja niissä nyt ei kauhiasti muistelemista ole.
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Damnation, olen nuorisoa vm -72.hatey kirjoitti:^-70 luvulla syntyneet lasketaan vielä nuorisoksi.
Se saattaa olla epämahdollista.
-
Viesti Kirjoittaja richidi »
Ei se nykynuoriso, vaan ne nykyvanhemmat...?
8)
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
Some people do it by the book, but i prefer to go by feel…
-
Viesti Kirjoittaja iCook »
Asiaa puhut.richidi kirjoitti:Ei se nykynuoriso, vaan ne nykyvanhemmat...?8)
-
Viesti Kirjoittaja darthmother »
Se johtuu siitä, että meiltä on lain voimalla evätty keinot kasvattaa teitä. Lasta ei saa nykyään edes komentaa esim omaan huoneeseensa, tuokin
on kai jotain vapaudenriistoa nykyään. O tempora o mores
on kai jotain vapaudenriistoa nykyään. O tempora o mores

-
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
^ Asiaa puhut.
Tämän foorumin Mikael K. ja häntä hännystelevä Kunkku ovat eräänlaisia nykyajan käärmeöljykauppiaita tällä "torilla". Heidän sanomisiaan on kaikilla oikeus kommentoida - Hanttapuli
-
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Kyllä on esimerkiksi ruokailu mennyt kummalliseksi. Minua kiusattiin ala-asteella kun olin ruokapöydässä aina viimeisenä valmis ja koko pöytä joutui aina odottamaan kunnes kaikki olivat syöneet.
Opettajakin oli siitä kotiini yhteydessä. Isäni kyllä sanoi hänelle, että poika syö juuri niin kuin on kotona opetettu, eli lautanen tyhjäksi ja ruoka pureskellaan rauhassa. Ei se tilannetta varsinaisesti auttanut, mutta välillä minun odottamisessa sai joustaa. Todennäköisesti silloin kun opettajan kahvihammas kolotti liikaa...
On tuo ainakin minulle opettanut eräänlaisen kunnioittamisen ruokaa ja ruokailua kohtaan. Vieläkin tulee huono omatunto jos joku ruoka-aine on päässyt pilaantumaan ja se pitää heittää lähes käyttämättömänä roskiin.
Opettajakin oli siitä kotiini yhteydessä. Isäni kyllä sanoi hänelle, että poika syö juuri niin kuin on kotona opetettu, eli lautanen tyhjäksi ja ruoka pureskellaan rauhassa. Ei se tilannetta varsinaisesti auttanut, mutta välillä minun odottamisessa sai joustaa. Todennäköisesti silloin kun opettajan kahvihammas kolotti liikaa...
On tuo ainakin minulle opettanut eräänlaisen kunnioittamisen ruokaa ja ruokailua kohtaan. Vieläkin tulee huono omatunto jos joku ruoka-aine on päässyt pilaantumaan ja se pitää heittää lähes käyttämättömänä roskiin.
Se saattaa olla epämahdollista.
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Nykyään opettajia ei välttämättä edes näy koulun ruokalassa, sillä vain alimpien luokkien opettajien ruoka on ilmaista (kun ruokailu toimii opetustilanteena).Tauvo kirjoitti:Kyllä on esimerkiksi ruokailu mennyt kummalliseksi. Minua kiusattiin ala-asteella kun olin ruokapöydässä aina viimeisenä valmis ja koko pöytä joutui aina odottamaan kunnes kaikki olivat syöneet.
Mutta mitä tuohon muiden syömisen odotteluun tulee, onneksi semmoisesta tavasta on luovuttu, mitä ihmeen tolkkua siinä mahtoi olla, ettei jokainen voinut syödä omaa tahtiaan...
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Viimeksi muokannut kallekilponen, 2.1.2011 klo 17.07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
Koulussa oppi viimeistään sen, että selän takana on tukeva seinä ja takin taskut tyhjinä. Jos ei istunut selkä seinää vasten ruokaillessa niin takaraivoon saattoi tömähtää peruna. Taskut puolestaan tyhjennettiin tuntien aikana tehokkaasti. Minulla oli suunnaton etu puolellani, kun tunsin tarkkailuluokan kovikset. Sain olla rauhassa koulukiusaamiselta, kun kovisten maine piti nahan kuosissa. Tai yksi niistä tarkkailuluokan tyypeistä keksi aina toisinaan käyttää minua nyrkkeilysäkkinään. Tällaisia tilanteita taisi olla kaksi tai kolme. Onneksi se tyyppi tyytyi pamauttamaan vain kerran tai kaksi nyrkillä olkapäähän. Meidän koulussa oli kiusattavia kuitenkin riittävästi, joten harrastukset välitunnilla olivat kiusaajille antoisat. Näissä tilanteissa varmaan kehittyi tilannesilmä, niin että sitä osasi luovia väkijoukon seassa avoimille vesille.
Mac mini M2, 16 Gt, MacOS Sonoma 14.3.1, Magic Mouse, Magic Trackpad ja 24" Eizo ColorEdge CG2420, iPhone SE 64G, iOS 17.0.2 sekä iPad A16 128G, iOS 18.5.
-
Viesti Kirjoittaja Lihapipo »
Meillä koulussa keskityttiin olennaiseen, eli tärkeiden asioiden oppimiseen. Mm. ruokailussa opittiin, että on viihdyttävää, kun kaveri lähti hakemaan vaikkapa leipää, niin sillä aikaa juotiin puolet kaverin maidosta, ja laitettiin mukiin peruna. Kyllä peltiset astiat mahdollistivat kaikenlaisen mukavan.
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka