Kyse taitaa ollakin siitä "brändistä" jonka Apple on luonut ja sen nimeen vannotaan vaikka mitä typeryyksiä julkaistaisiin softamarkkinoilla. Sitä kohtaan esitin mielipiteeni. Kaikkea ei pidä sulattaa ja pitää jonain ihmeenä. Ja mitä foorumiin tulee, tämä on aivan oikea paikka sille kritiikille taikka oikeammin itsekritiikille, kuinka mikäkin tässä platformissa toimiva kilkutin saa arvostuksensa. Tuntuu välillä että pääasia on ne päivitykset sun muut epäolennaiset asiat silloin kun koneella todella tehdään jotain eikä vain leikitä.
Mitä tulee siihen että monet ovat maksaneet talonsa ym. voi vain todeta että ne ihmiset ovat käyttäneet Maccia niinkuin työntekoon, ei pelkkään Widget-leikkiin.
Mä olen 100% Mac-fani ja pysyn. Silti mielestäni kritiikki ei ole pahasta, ei varsinkaan kun lukee yllä olevan kaltaisia kommentteja siirtymisestä jonnekin muualle. Jos sä Muumio et kestä sitä että Maccia kritisoidaan, menee Applen brandi ihan hukkaan.
Edit: Ja kaikki kunnia niille kavereille jotka jaksavat päivästä toiseen neuvoa ongelmissa. Niitä tällä foorumilla on kiitettävästi.
Mutta milloin niitä koneita päivitetään?
Perusasioita jokaiselle Applen tuotteiden käyttäjälle, muun muassa iCloud ja muut pilvipalvelut
-
-
- Vuoden Homppulainen 2006
Re: Mutta milloin niitä koneita päivitetä
Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »
Olen täysin samaa mieltä siitä, että täällä meno on välillä lähes lapsellista ja koomista. Mutta lsippu, että sinä ärsytät tahallasi ns. Apple-fanaatikkoja ei anna kauhean kypsää kuvaa sinusta. Sanoisinpa jopa, että se täyttää lapsellisuuden tunnusmerkit. Tuolla tavalla keskustelun tasoa ei tasan saa kohotettua.lsippu kirjoitti:"Tuon kysymyksen esitti Lipponen"
Niin, mutta 15 vuotta Väyrysen jälkeen.
Kysymyshän ei ole minun ajatusten juoksusta , vaan teidän foorumilla roikkuvien Tiger +Apple ym.
fanaatikkojen aatoksista. Olen tätä keskustelun tasoa seurannut lähes alusta saakka ja tuntuu
aika lapselliselta nippelimanialta. Aina kun Appleltä ilmestyy jotain uutta niin täällä hekutetaan
naamat punaisena, ennekuin kukaan on edes ko. laitteita/softia/käyttiksiä edes hiplannut.
Minusta täällä olisi paljon tärkeämpiäkin asioita keskusteltavaksi, kuten esimerkiksi ihmisten
kouluttaminen ja kaikenlainen auttaminen tietotekniikan saralla. Nyt valtaosa heittää yhden- tai
korkeintaan kahden lauseen sanoman, jotta nousisi mahdollisimman korkealle tässä typerässä
Top-listassa, joka pitäisikin emsimmäisenä poistaa täältä foorumilta. Olisi todennäköisesti ensimmäinen
askel keskustelujen parantamisen suuntaan?
Tuo minun aikaisempi, kuten tämäkin kommenttini on vain tarkoitettu tiukkapipojen Apple-fanaatikkojen ärsyttämiseksi!
(jos vaikka keskustelujen taso saataisiin sillätavalla kohoamaan)
Sillä ei minun tuolla luonnossa tarvitse mitään ajatella riittää kun pidän silmät auki.
L. Sippu
Ihan kiva, että olet löytänyt harrastuksen ja pidät ulkona liikkumisesta (silmät auki). Mutta täällä on useita henkilöitä, joiden harrastus on tietotekniikka. Et saisi heti olla tyrmäämässä ja väheksymässä heidän harrastustaan. Meillä kaikilla on eri harrastukset. Itse puran stressini ralliauton ratissa. Eräänlaista "ulkona liikkumista" kauniissa luonnossa sekin tavallaan
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)

-
Viesti Kirjoittaja muumio »
Tulkitsit kirjoitukseni kovin väärin. Kuulun siihen porukkaan joka kyseenalaistaa päivittäin päätöksensä käyttää Maccia. Minulla on noin kilometrin mittainen lista asioista, jotka Macissa voisivat olla paremmin. Käytän myös Windowsia. En ole koskaan suositellut Maccia kellekään joka ei ole jo valmiiksi päättänyt hankkia Maccia ja tullut sitten minulta kysymään neuvoa. Tällä palstalla yritän pitäytyä faktoissa. Tai fiktiossa. Tai sitten puhtaassa huumorissa. (Ts. päästelen täällä mitä sylki suuhun tuo, kuten kaikki muutkin ihmiset netissä.) Nuo mac-palstojen keskustelua koskevat postit eivät vain minun silmissäni olleet mitään erityisen rakentavaa keskustelua nekään; ne olivat sisällöltään tuhanteen kertaan luettuja, aivan kuten fanipostit joita niissä kritisoitiin.PowerMac kirjoitti:Jos sä Muumio et kestä sitä että Maccia kritisoidaan, menee Applen brandi ihan hukkaan.
Onhan aina helppoa - ja suomalaiskansallista - sanoa että "minua ärsyttää se ja se", mutta omanlaistaan elitismiä sekin on. Kritisointi on kovin helppoa, mutta perustelu ei ole yhtään helpompaa kuin jotakin hehkutettaessa. Kerro esimerkiksi miksi jonkun työnteko Macilla on arvokkaampaa kuin jonkun toisen leikkiminen sillä, ja mikä se ero ylipäätään on? Jos ei siedä sitä että joku harrastaa Macceja, niin silloin ollaan macfanatismiin verrattavan kapeakatseisella elitismin osa-alueella. Jos joku tykkää kuluttaa päivänsä exposéamalla kaikkia ikkunoita hidastuksella edestakaisin, niin minä ainakin henkilökohtaisesti pidän sitä arvokkaampana (tai vähemmän vahingollisena) toimintana kuin esim. teinipopin tuottamista mutta en lähtisi tosissani tuomitsemaan jälkimmäistäkään, päinvastoin: tämän mielipiteeni julki lausumisen ainoa arvo voisi olla korkeintaan havainnollistaa mielipiteiden moninaisuutta.Mitä tulee siihen että monet ovat maksaneet talonsa ym. voi vain todeta että ne ihmiset ovat käyttäneet Maccia niinkuin työntekoon, ei pelkkään Widget-leikkiin.
Toisin sanoen: kritisoidaan sitten mieluummin niitä Applen tuotteita kuin sitä, että joku hehkuttaa niitä Apple-aiheisella keskustelupalstalla. Jälkimmäinen on kuin mennä pohjoisnavalle kritisoimaan kylmyyttä. Toisaalta, jos kaikki macfanaatikot alkavat nyt nämä kriittiset puheenvuorot luettuaan suhtautua harrastukseensa kylmän viileästi, on maailma taas juuri sen verran tehokkaampi, mutta samalla kylmemmän viileä paikka. Olkoonkin että jotakuta ärsyttää ehkä hieman vähemmän.
-
Viesti Kirjoittaja Rewes »
Väität siis, että esim. Top-käyttäjät puhuvat pelkkää paskaa, jotta säilyisivät esim. Top 10:ssä? Mä uskallan kyllä väittää, että esim. Top10-käyttäjät on auttanut muita ongelmissaan enemmän kuin muut yhteensä.lsippu kirjoitti:Nyt valtaosa heittää yhden- tai
korkeintaan kahden lauseen sanoman, jotta nousisi mahdollisimman korkealle tässä typerässä
Top-listassa, joka pitäisikin emsimmäisenä poistaa täältä foorumilta. Olisi todennäköisesti ensimmäinen
askel keskustelujen parantamisen suuntaan?
Ja toiko ei sitten ole lapsellista? Mun mielestäni tämä on varsin asiallinen foorumi satunnaisia valittajia lukuun ottamatta. (...tämäkin kommenttini on vain tarkoitettu tiukkapipojen...ärsyttämiseksi!)lsippu kirjoitti: Tuo minun aikaisempi, kuten tämäkin kommenttini on vain tarkoitettu tiukkapipojen Apple-fanaatikkojen ärsyttämiseksi! (jos vaikka keskustelujen taso saataisiin sillätavalla kohoamaan)
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Designed by a Brit, built in China - Apple
-
Viesti Kirjoittaja Idukka »
Henk.koht. pidän provosoitumista lapsellisempana kuin itse provosointia. Ja noh, se koira älähtää johon kalikka kolahtaa tj jne. Minusta kaikenlainen kritiikki on vain hyväksi, ainakin se auttaa näiden sinisten simmujen raottelemista ja avaa uusia näkökulmia.
Varsinaiseen asiaan liittyen itse taidan olla hankkimassa pb:n huolimatta todennäköisistä tulevista hinnanlaskuista ja uutukaisuuksista, nykyiseen puuceehen verrattuna tehoja ja kykyä kyllä riittää sen verran hyvin ja kun nyt koneentarpeessa alan kipeästi olemaankin niin mikäs tässä.
Varsinaiseen asiaan liittyen itse taidan olla hankkimassa pb:n huolimatta todennäköisistä tulevista hinnanlaskuista ja uutukaisuuksista, nykyiseen puuceehen verrattuna tehoja ja kykyä kyllä riittää sen verran hyvin ja kun nyt koneentarpeessa alan kipeästi olemaankin niin mikäs tässä.
-
Viesti Kirjoittaja muumio »
Perusteltu ainakin... Suomalainen tyyli on kritisoida sillä perusteella, että "ärsyttää".Idukka kirjoitti:Minusta kaikenlainen kritiikki on vain hyväksi
Sellainen ärsyttää
![Iskee silmää [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka